stasiek87

Belarus jaki kupić???

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
gucik131    28

ja wiem kolego że tanie części i wszystko samemu można zrobić tylko tak jak ma mi się coś psuć za 100 tys to niech się psuje za 15 tys części też nie są jakieś drogie remont skrzyni wszystkie łożyska i każde kolo zębate, które chodź w małym stopniu się zużyło wyszło 3 tys a obudowa i tak się nie zepsuła. nie chce krytykować bo jak mowie otwarcie i tak nie mam na razie na to funduszy ale 110 tys. za 1025 dać i ciągle się z nim użerać to niech ursusina zrobi co ma robić. ja myślę chodź ten 1000mth to powinno się tylko ON lać i oleje wymieniać, aby móc odpocząć od grzebania przy ustrojstwie i zaoszczędzić na częściach, a okazuje się że mało kto taki przebieg robi bez ingerencji w ciągnik belarus. mam nadzieje, że nikogo nie obraziłem. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

gucik131 u mnie pierwsza awaria byla po ponad 3latach- uszczelka na pompie od wspomagnia poszla, a ze takiej nie mozna bylo dostac, to za kompletna pompe 90zl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

no to mu trochę mth zrobiłeś :) ale nie którzy mają sporo awarii ja takim ciągnikiem nigdy nie jeździłem i nie wiem jakie robią przebiegi natomiast z tego co tu czytam i od kuzyna to mają dużo większe awarie i nie takie przebiegi tylko przynajmniej o połowę mniejsze. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

motogodziny w tych starszych co zegary na linkę są to jakoś wolniej nabija mówią że 1mtg ruska 1,5 normalnej w elektrycznym wyświetlaczu zauważyłem że szybciej lecą

Edytowano przez STANK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

Prawda. Wszystko zależy ile w tym czasie ciągnik pracował na obrotach znamionowych- jeśli przez godzinę, wówczas godzina zegarowa równa się mtg.

Edytowano przez Indiana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

ale na linkę jak silnik mniejsze obroty miał to w godzinę nie nabił 1 mtg to na wyświetlaczu też tak powinno być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

W nowym niemusisz miec żadnych obrotów wystarczy przekręcic kluczyk i godzinki lecą :lol:


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

To dziwne. W przypadku 820 obroty znamionowe to 2200. Jeśli chodzi na nizszych, wolniej będzie "nabijał" mtg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

MgrLukash to jak na noc kluczyka nie wyłączysz to rano 10 godzin więcej będzie ;)

Edytowano przez STANK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    154

@STANK sprawdź bo może u mojego sasiada jest cos poj**ane z tym licznikiem :P

Edytowano przez MgrLukash

♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

a tak poważnie to elektryczny więcej nabija trasę taką mam którą od lat pokonuję z 1,5 godziny w obie strony to mtz 82 więcej jak 2 mtg nie wykręcił belarusem niedawno byłem 3 godz pokazało jak będę miał czas to zrobię ruskom test zostawię na wolnych obrotach przez godz i zobaczę co pokażą szkoda że 10 nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

STANK zalezy na jakich obrotach oba utrzymujesz, czy na pusto, czy coś ciagniesz, i jaka jest predkość max mtz i belarusa, bo to zalezy od ogumienia i typu belarusa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

to wiesz trudno ocenić bo mtz 82 szybszą skrzynię ma od 952 piszą że elektryczny to wskaznik przepracowanych godzin silnika h sprawdzę czy te godziny nabija niezależnie od obrotów ustawię oba na tych samych obrotach i zobaczę tylko muszę ich jakoś zsynchronizować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stuart    121

elektryczny obrotomierz jest dokładnieszy niż mechaniczny bo on liczy mth nie zależnie od obrotów silnika a mechaniczne przeskakują mth co ileś obrotów silnika wiem bo kiedyś rozbierałem od t-25 a te są w budowie podobne do tych w mtz-ach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stuart    121

W tych elektrycznych to działa tak że komputerek ( licznik mtg ) czuje od alternatora prąd który wysyła sygnał do zgaru z informacją o obrotach silnika i liczy czas od włączenia alternatora :P . Kolega w MF 255 podczas orki zrobił eksperyment zobaczył jak przeskoczyła mtg na liczniku , rzucił okiem na godzinę była 13-12 i rznął go na pełnych obrotach jak to perkinsem w orce , koło godziny 14-00 zobaczył że znowu przybyła mu mtg . I to jest potwierdzeniem że mechaniczne obrotomierze liczą czas względem ilości obrotów silnika . Każdy kto ma ciągnik z mechanicznym licznikiem obrotów ( z żyłko ) może zrobić taki eksperyment i zobaczy że w ciągniku pozostawionym na obrotach jałowych mtg zaskoczy mu po godzinie i kilku nastu minutach .

 

Jeżeli nabija niezależnie od obrotów islnika to juz nie jest motogodzina :)

 

 

 

Dlaczego jeżeli mtg są nabijane nie zależnie od ilości wykonanych obrotów silnika to już nie jest mtg ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj