SHLrider

zwolnica przód zetor 7245

Polecane posty

SHLrider    0

Witam. Wziałem sie za likwidowanie luzów w moim zetorze i nie moge rozebrac zwolnicy. Czy to trzeba jakos wybić czy cos prosze o rady. Czytalem inny temat o tym na forum ale z tego nic nie pomogło. Prosze opisac co trzeba zrobić.

zdjecia.

jedno zdjecie wzialem z innego zrodla moje zdjecia sa robione w nocy słabej jakosci.

 

http://imageshack.us/g/443/zdjcie0103vbfk.jpg/

http://imageshack.us/g/443/zdjcie0103vbfk.jpg/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

na pierwszym zdieciu widzimy otwory które są gwintowane ,wkręcasz cztery śruby 14 albo 16 i jedziesz...musisz wycisnąć co najmniej 10cm ,,, jak ruszy to już będziesz widział jak to śię rozchodzi ...ja jak robiłem to niestety nie ruszyło śrubami ,kupiłem duży ściągacz i powoli poszło..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Albo możesz jakiś długi drążek przełożyć przez te uszy na 1 zdjęciu i uderzać tylko przez jakieś drewno w tą część co się obraca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozulek2    228

w środek wkładałem chyba sworzeń od tłoka od c385 ...musisz dopasować coś żeby weszło w tą dziurę z której wyciągnołeś krzyżak

i oparło się o frezy w środku ...na to jakąs nakłatkę z lekko nawierconą dziurą żeby ściągacz nie zjeżdzał...ściągacz dwu ramienny ...chwytasz za krawy lub za otwory w które wkładałes łom ,ja dodatkowo ściskałem łapy ściągacza dużym ściskiem stolarskim żeby nie zrywało ... kręcisz do oporu i pukasz młotem i po milimetrze do celu ...ściągacz musi byc naprawdę porządny,,

Edytowano przez kozulek2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Rozbierałem to w zeszłym tygodniu,bo leciał mi olej z tego dużego zimeringu co tam jest w środku. Powiem tak walenie młotem nie wiele pomoże oprócz poczaskania tarczy koła. Trzeba to wycisnać jak juz ktoś napisał najlepiej za pomocą ściągacza. Jeżeli sie nie ma to idzie to wycisnąć z powodzeniem za pomocą przeznaczonych do tego celu 3 otworów pod śruby M12 x1,25 dł przynajmniej 10cm. I tu zaczyna się problem ,bo przy najmniej u mnie w sklepach niema takich długich śrub z pełnym gwintem. Ja kombinowałem kupiłem jak najdłuzsze z pełnym gwintem i wkręcałem po kolei każdą po troszku i to kluczem nasadowym i jeszcze przez rurke.Jest to bardzo żmudna robota,ale milimetr po milimetrze wychodzi cięzko,trzeba tylko cierpliwie krecić po kolei tylko nie za mocno aby nie ukęcić śruby albo zerwać gwintu bo wtedy nic nie pomorze.Ja wycisnąłem aż ze 6cm już nie miałem wiecej gwintu na śrubach i dopiero pózniej przełozyłem drążek przez te uszy i podparłem i odpowiednio cieżkim młotem pukałem po gwiaździe i zeszło. Sruby muszą być twardości 10.9 bo niękciejsze na bank się przekręcą. Mam foto relację z wymiany uszczelnień, krzyżaków itp.   http://www.fmix.pl/album/109239/przedni-naped-6245-7745-n/1

Edytowano przez Radekk

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SHLrider    0

dzieki wszystkim za odpowiedzi, młotem by nie poszło mozna bylo bic do woli, nie obyło sie bez dobrego sciagacza i dobrego podnosnika i powoli wychodziło. Probowaliśmy tez wkrecac sruby ale były za krotkie i nic do nie dało.

odpowiedz forumowicza kozulek2 naprowadziła nas na dobry trop, wczesniej byl tylko młot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweJaboski    5

Rozbierałem to w zeszłym tygodniu,bo leciał mi olej z tego dużego zimeringu co tam jest w środku. Powiem tak walenie młotem nie wiele pomoże oprócz poczaskania tarczy koła. Trzeba to wycisnać jak juz ktoś napisał najlepiej za pomocą ściągacza. Jeżeli sie nie ma to idzie to wycisnąć z powodzeniem za pomocą przeznaczonych do tego celu 3 otworów pod śruby M12 x1,25 dł przynajmniej 10cm. I tu zaczyna się problem ,bo przy najmniej u mnie w sklepach niema takich długich śrub z pełnym gwintem. Ja kombinowałem kupiłem jak najdłuzsze z pełnym gwintem i wkręcałem po kolei każdą po troszku i to kluczem nasadowym i jeszcze przez rurke.Jest to bardzo żmudna robota,ale milimetr po milimetrze wychodzi cięzko,trzeba tylko cierpliwie krecić po kolei tylko nie za mocno aby nie ukęcić śruby albo zerwać gwintu bo wtedy nic nie pomorze.Ja wycisnąłem aż ze 6cm już nie miałem wiecej gwintu na śrubach i dopiero pózniej przełozyłem drążek przez te uszy i podparłem i odpowiednio cieżkim młotem pukałem po gwiaździe i zeszło. Sruby muszą być twardości 10.9 bo niękciejsze na bank się przekręcą. Mam foto relację z wymiany uszczelnień, krzyżaków itp. http://www.fmix.pl/album/109239/przedni-naped-6245-7745-n/1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweJaboski    5

Na Olx jest kilka ogłoszeń z częściami do Zetora. Wyszukaj miejscowość Strzyżew, tam niejaki Zbyszek jest mocny w temacie. Niestety nie potrafię podpiąć linku.

Edytowano przez PaweJaboski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3046

do przedniej osi napedzanej wiekszosc czesci -jesli nie wszystkie- pasuja od ursusa 385a, ta zaslepka rozprezna tez- chyba w kazdym wiekszym sklepie kupisz.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez torq1906
      Witam, posiadam Zetora 7211 i zastanawiam się nad dołożeniem mu przedniego napędu, to że się da to zrobić za mniejsze czy większe pieniądze to jasne tylko nurtuje mnie kwestie formalno-prawne a mianowicie jak to zrobić w taki sposób, żeby wszystko było zgodnie z literą prawa, żeby bez stresu można było się przemieszczać po drogach publicznych?
      Na chłopski rozum wydaje mi się, że żeby dało się tak zrobić to trzeba zastosować most i części z modelu 7245, czy mam rację?
      Czy może przejdzie też na częściach od innych ciągników czy np. samochodów jak Robur czy inne wynalazki?
      Czy ktoś się orientuje ile taka przyjemność mogłaby kosztować robiona przez fachowca, z całą papierologią itp.? 
      Zaznaczam, że sprzedaż tego i kupno 7245 nie wchodzi w grę bo szansa, że znajdę go w takim stanie jak ten który posiadam jest jak trafienie w totka. 
       
    • Przez Mateusz_105
      Dorabiał ktoś przedni napęd do Zetora 7211 jak to cenowo i gdzie można dostać orginalny napęd do Zetora, tylko dlatego chcę dorobić bo mam sprawdzony sprzęt a jak sprzedam tego i kupię coś z przodem to nie wiadomo co kupię.
    • Przez materrol
      Cześć,
      Planuje założyć przedni napęd do zetora 7211, jednakże zastanawiam się jaki. 
      1opcja:
      oryginalny używany napęd z zetora 7245
      2 opcja:
      cały napęd robiony przez z mostu ZiŁ, Robur itp. po generalnym remoncie.
      Która opcja byłaby lepsza? I jeszcze jedno, jak dobrać przystawkę i rozmiar przednich kół? Czy ktoś posiada przelicznik? Z tego co wiem to były montowane bodajże 4 rodzaje skrzyń. Posiada ktoś taki katalog gdzie to jest wszystko rozpisane?
      Dzięki za każdą radę!
       
    • Przez Staszek0509
      Witam. Szukam wałka atakującego wraz z kołem do przedniego napędu . Nr. na kole 4472 353 357 ZP 13:36. Nr katalogowy AL55434. Jeśli ktoś miałby taki używany proszę o kontakt. 
    • Przez Rafal_Zgierz
      Witam
      Mam taki problem z zetorem 7221, przy skręcie w lewo do oporu przy samym końcu zaczyna przeskakiwać i targać kołami przednimi ( w drugą stronę jest wszystko OK) co to może być proszę o jakąś podpowiedz. Dodam ze mam serwomechanizm.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj