Zaloguj się, aby obserwować  
Silver

Pronar 82SA czy belarus 820.3?

Polecane posty

Silver    0

Mtz jaka jest taka jest ale ma kilka niezaprzeczalnych zalet, tylko co lepiej wybrać orginał czy maszynę z pronaru?

Interesuje mnie porównanie pronara 82SA i belarusa 820 z mostem krzyżakowym z synchronizowaną skrzynią i chydrauliką bosh monoblok w palstikowej masce, który to kosztuje teraz trochę ponad 83 tyś, a pronar chyba 96 tys, więc różnica w cenie jest w granicach 10 - 14 tyś więc nie tak dużo.

Ciekaw jestem przede wszystkim jakości montażu bo jakoś nie chce mi się wierzyć że w pronarze robią tandetnie a na białorusi się starają :P , na pierwszy rzut oka to pronar wydał mi się lepiej poskładany.

Druga sprawa to wyposarzenie:

1. czy ruskie opony są dobre czy kormorany na pronarze będą trwalsze (no i do pronara można zamówić jeszcze szersze)

2. chydraulika monoblok to to samo w pronarze i belarusie czy nie?

3. kabnia - dużo ładniejsza w pronarze ale podobno zamki w drzwiach się zacinają i tp. czy ta w pronarze jest szczelniejsza i lepiej wyciszona? czy pronar ma jakoś lepiej rozmieszczone dzwignie?

4. kto zna jeszcze inne istotne szczegóły różniące te dwa ciągniki to prosze pisać (silnik filtr oleju, chamulce i coś tam jeszcze poprawili)

Może już był gdzieś podobny temat ale mnie interesują tylko te dwa modele

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Chyba lepszy pronar przynajmniej jakoś wygląda na podwórku no i szersze gumy można zamówić i w kabinie jest jakoś normalniej a nie jak by siekirą ociosał, wie ktoś może czy takabina pronara jest szczelna (pyłoszczelna przy zamkniętych drzwiach) bo tak się przyjżałem że duże wycięcia są przy dzwogniach od podnośnika.

Słyszałem już kilka opini że ten pronar to lepsza inwestycja jak ta cała proxima 8441 bo mniej pali i ma dużo lepszy uciąg, a awaryjność wcale nie jest większa w pronarze jak to się przyjeło uważać,po prostu nie umie ktoś podciagnąć sprzęgła wom czy sprzęgiełka od napędu, czy się troche chydraulika spociła i już wielkie chalo jakie to złomostwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    64

No kabina w belarusie to jak z minionej epoki a określenie jak siekirą ociosał pasuje do niej jak ulał he he.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
No kabina w belarusie to jak z minionej epoki a określenie jak siekirą ociosał pasuje do niej jak ulał he he.

No ja jakiś szczególnie na brzydote wyczulony nie jestem i lasek nie będe na najnowszy traktor wyrywać, komfortu akurat jestem ciekawy w sensie -wyciszenie , obsługa dzwigni i pedałów siła wspomagania szczelność kabiny wentylacja ogrzewanie i ergonomia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toniekmf255    6

podobno w MTZ jest dosyć cicho


Mój avatar-mój ulubiony pies którego już ze mną nie ma :(

Są ludzie, którzy nie popełniają błędów. To ci, za których myślą inni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
podobno w MTZ jest dosyć cicho

Dzięki naprawde dużo wniosła do tematu twoja wypowiedź :P:P , tylko co rozumiesz przez mtz belarusa czu pronara?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Silver    0
Witam! według mnie zdecudowanie belarus 820

A według mnie lepszy jest pronar :) , dolicz sobie plastkiową, jakąś tam gwarancje, lepsze opony (coś do tych ruskich nie mam przekonania), nie iwem jak jest z kabiną ale myśle ze lepiej wyciszona i wygodniejsza powinna być ta z pronaru, ale róznica w cenie to nie będzie 25tyś jak to rozpisują się na forach, ale moze z 8 - 10 tyś. Ruskie uszczelinia gumowe osłony symeringi itp. plastiki i gumki są okropne, no i czy ruscy coś lepiej poskładali w to bardzo wątpie, bo belarusów jest bardzo mało i te kilka nawet jak coś sie zepsuje to zaraz usprawiedliwione jest to ceną, a dla pronara już takiej wyrozumiałosci nie ma, coś co jest nowe na rynku od razu jest super, np farmery z sokółki tak ludzie wychwalają tylko to czy tamto (są i tacy co piszą że są rozczarowani), to samo proxima super traktor tylko to czy tamto i pali jak smo, a pronar jest już kilka lat na rynku i moze jakością nie grzeszy ale jakoś wyjątkowo bardzo częściej od ursusów zetorów czy tych całych belarusów się nie psuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dochodzi jeszcze estetyka deski rozdzielczej ,jakość użytej farby nio i to że kupując pronara dajemy zarobić potencjalnemu klientowi na nasze produkty a o tym powinniśmy pamietać majac na uwadze sankcje na import naszych produktów przez wschodnich sasiadow.Niemcy stosują tak zwany patriotyzm gospodarczy kupując VW a nie Honde choc ta nie jest gorsza ,dajac tym samym prace rodakowi i zapewniając tym zbyt na swoje produkty(poprzez ich portfel)a my o tym zapominamy i wg. mnie jest to powazny bląd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Co ma chonda do mtz, moim zdaniem ruska technologia to era nie wiem k*rwa czego ale jakiejś zawiłe sprawy i dziwie się tyko jak oni polecieli w kosmos z tą technologią a co so czego to mtz to szczyt cudoweania i technologi z innej planety więc jeśli ktoś yo zna to ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ferdek ortografie to twoja słaba strona bo CHONDY to ja w życiu nie widziałem a trochę po swiecie juz chodze,a w moim tekście byla zawarta myśl nie zwiazana z opinia o mtz lub pronarze ale nna kwestia no ale cóż kazdy ma inny poziom inteligencji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
chonda

:)

...pamiętam jak w liceum na jakimś konkursie ortograficznym trzeba było napisać toyota w dyktandzie, 3 osoby, w tym ja, napisały poprawnie :) rozumiem, z mitsubishi mogą być problemy ale żeby honda przez "ch"? :)

 

A w temacie podobno oryginał zawsze lepszy ale czy napewno? Xemit ma sporo racji w tym propagowaniu krajowego, myśle że jeżeli kogoś stać dołożyć te kilka(naście?) tysięcy do Pronara to powinien go wybrać ze względów podanych w powyższych postach. Jeśli komuś braknie albo chce sobie dokupić np. pług w tej cenie to zostaje Belarus :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75
:)

...pamiętam jak w liceum na jakimś konkursie ortograficznym trzeba było napisać toyota w dyktandzie, 3 osoby, w tym ja, napisały poprawnie :) rozumiem, z mitsubishi mogą być problemy ale żeby honda przez "ch"? :)

 

A w temacie podobno oryginał zawsze lepszy ale czy napewno? Xemit ma sporo racji w tym propagowaniu krajowego, myśle że jeżeli kogoś stać dołożyć te kilka(naście?) tysięcy do Pronara to powinien go wybrać ze względów podanych w powyższych postach. Jeśli komuś braknie albo chce sobie dokupić np. pług w tej cenie to zostaje Belarus :)

Polonistą nie jestem, a mam mgr z matematyki :) , a co do samej poprawności wyrazów honda, lamborghini itp, to są to nazwy własne i nie polskie więc nie jest błędem ortograficznym czy napisze honda czy chodnda czy lamborghini czy lamburdżini i nie powinno to być straktowane jako błąd ortograficzny ( pamiętam to z mojego LO a robienie dyktanda z nazw takich jak honda itp bezsensowne jest.

 

A jeśli już jesteście takimi polonistami to ciekawe czy wiecie jaka jest transkrypcja lamborghini, bo wszyscy mówią przez "dż" a to nie jest nazwa anglojęzyczna i poprawnie powinno się wymawiać 'lamborgini' ( przez g) ( czytałem o tym w fokusie :) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
a co do samej poprawności wyrazów honda, lamborghini itp, to są to nazwy własne i nie polskie więc nie jest błędem ortograficznym

Ortograficznym nie, ale błędem jest :)

EOT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Silver    0
Ortograficznym nie, ale błędem jest :)

EOT

Nie dyskutujemy tu o poprawnej polszczyźnie ale o mtz.

Koleś u nas kupił 2 belarysy z przodem stożkowym ale szerszym ogumieniem i się odchwalić nie moze miał wcześniej 914 1014 i 2 c385 i twierdzi ze żadnen ursus nie miał takiego uciągu i takiej mocy jak te belarusy są dużo wygodniejsze i palą bardzo mało dużo robią w transporcie i w lesie jeden maił tylko problem z rozdzilelaczem a tak żadnych problemów ( ma już 1,5 roku), sam zastanawiam się czy lepiej zamiast bawić sie w ten cały prow kupic zwykłego belarusa tylko z przodem na krzyżakach za 70 tyś, tylko czy musiał bym kupić w tym roku, bo jak wejdą normy spalin euro 2 to po pierwszym stycznia nie da sie już zarejestrować nowego ciągnika>>? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronio82SA    1

82SA lepszy podnośnik uciąg wydlad itp :D


Nie ma przyjemniejszej myśli że żniwa 2009 już niedługo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorak    2

Jak juz pisałem w innym temacie od kilku miesiecy Urząd MiG w mojej Gminie posiada pronara 82 SA. Dziś rano miałem okazje troszke go pooglądać i pogadać z kierowcą (akurat to mój znajomy). A więc tak .... Nie będę pisał o wyglądzie bo to rzecz gustu ale na pewno jest (a przynajmniej sprawia wrażenie) bardzo wysoki. Runda wokół ciągnika i od razu widać przerobiony zaczep dolny. Wzmocniony płaskownikami 30 mm bo oryginalny sie zwinął podczas ciągania pnia drzewa. Pierwsza uwaga kierowcy "filtr paliwa 2 razy już się urwał a raczej uszczerbił od drgań i ciekło paliwo". no to czas do kabiny i od razu "zonk" w postaci zachaczenia o przełącznik kierunkowskazów wrrr kto go tam umieścił ?? Jak już udało mi sie zasiąść za sterami to postanowiłem sprawdzić jak miękkie jest siedzenie i kolejny "zonk" - uchwyt od szyber jest w takim miejscu że udeżyłem o niego głową (a nie mam 2 metrów;) ). Jak już wymasowałem sobie głowę to zabrałem sie za funkcjonalność wszelkiego rodzaju dźwigni:

- biegi hmm pewnie trzeba się wprawić ale na pierwszy raz to porażka żeby znaleźć odpowiednie przełożenie,

- dźwignia do podnoszenia i opuszczania TUZ - o jej jak ona ciężko się przesuwa !!

- ręczny jak dla mnie za bardzo do przodu,

- dźwignie do hydrauliki - zdecydowanie nie w tym miejscu co trzeba.

Nie wiem jak w środku bo nie jedziłem ale jak jedzie to słychać go z oddali i wiadomo że pronarek nadjeżdża ;)

Za to podoba mi się dżojstik do tura. Od kilku dni jest zamontowany tur.

To tylko moje opinie które zaobserwowałem tak na szybko. Niedługo postaram się napisać o belarusie bo wybieram sie do kolegi który ma dwa 1025.

aaa bym był zaponiał - plastikowa maska lata i robi kupe hałasu. A jeśli chodzi o mnie to raczej bym wybrał belarusa, zresztą pierwsze przymiarki do jego zakupu już miałem i najprawdopodobniej znów powrócę - a dlaczego belarus ?? oferuje to samo co pronar a za cenę pronara kupię belarusa z turem - cena jest tu dużym argumentem przemawiającym za belarusem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kupuj Mtz Belarus'a, a dla tego, że są mało awaryjne (przynajmniej na moim przykładzie), mają wytrzymałe silniki, palą czy jest -15*C czy 35*C, a z kabiną nie jest do końca tak jak w bajce bo pyli się przy zamkniętej kabinie przez otwory na sprzęgło itp. komfort jest lepszy w Pronarze. Ale dla mnie najważniejsze jest to żeby nim robić i wziąłbym na twoim miejscu Mtz bo mają bardzo, ale to bardzo cholernie wytrzymałe silniki. (po prostu nie do zjechania).

 

Ps; Kupuj co chcesz to twój wybór, a radzę dobrze ma Mtz się nie zawiedziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

A podajcie ceny pronara bo nie orientuje się zbyt wiem ze napewno droższy


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1994szymon    15

Kupuj Mtz Belarus'a, a dla tego, że są mało awaryjne (przynajmniej na moim przykładzie), mają wytrzymałe silniki, palą czy jest -15*C czy 35*C, a z kabiną nie jest do końca tak jak w bajce bo pyli się przy zamkniętej kabinie przez otwory na sprzęgło itp. komfort jest lepszy w Pronarze. Ale dla mnie najważniejsze jest to żeby nim robić i wziąłbym na twoim miejscu Mtz bo mają bardzo, ale to bardzo cholernie wytrzymałe silniki. (po prostu nie do zjechania).

 

Ps; Kupuj co chcesz to twój wybór, a radzę dobrze ma Mtz się nie zawiedziesz.

HEHE Tak się składa że chwile wcześniej otworzyłeś temat z zapytaniem się o to czy warto kupować Belarusa 820 (to znaczy że go jeszcze niemasz :lol: ) DZIWNE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

HEHE Tak się składa że chwile wcześniej otworzyłeś temat z zapytaniem się o to czy warto kupować Belarusa 820 (to znaczy że go jeszcze niemasz :lol: ) DZIWNE

Ma u nas taki eden we wsi. dostał od ojca ziemię i dali mu z unii 50000 zł i kupił mtz'a i cwali go narazie mówi że jest bardzo dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika ok.90 koni. Oglądałem wyżej wymienione modele i nie wiem na co się zdecydować.
      W Case skrzynia 12x12 rewers mechaniczny i podnośnik mechaniczny. W New Holland tak samo. Zetor dużo lepiej wyposażony, ale trochę się boję bo ostatnio różne opinie o nim chodzą. Zetor z 2021 roku, jeszcze bez ad blue. Użytkuje ktoś z was takie ciągniki? Jak z awaryjnością?  Z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez damianos95
      Witam proszę o podpowiedź co wybrać lepiej renowke 103.54 czy case cs94 renowka full mechaniczny ciągnik czy case skrzynia mechaniczna nie wiem czy jest polbieg jedynie ma ehr i silnik sisu
      Co będzie lepsze na ponad 20ha praca z turem orka agregat itd co będzie tańsze w naprawie dostępność części czy ogólna awaryjnosc tych ciągników 
      Cena dość zblizona jednak 10 lat różnicy między nimi 
      Jakie opinie o silniku sisu jak spalanie awaryjnosc czy części i jeszcze do znawców tematu jakie tam są tuleje ?
      Ogólnie co byście wybrali i dlaczego 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj