robotyziemne

Problem z rewersem JD7700 Power Quad

Polecane posty

Witam! Problem wygląda tak: ciągnik nie palił z kluczyka. Po przekręceniu gasła tablica rozdzielcza. Okazało się, że jest problem z położeniem wajchy od rewersu. Po regulacji wajchy (sam tego nie robiłem tylko mechanik) zaczął palić z kluczyka, ale przepadły biegi do przodu. Ściągnąłem znowu mechanika. Siedział regulował coś tam przy tej wajsze od rewersu. Ciągnik zaczął jechać do przodu, ale na rewersie do przodu 1 mam w położeniu N, 2 pomiędzy położeniem 1 a 2, a reszta też nie wiadomo jak. Nie wiecie koledzy co z tym zrobić żeby było tak jak trzeba?

Dodam tylko, że jak nie palił z kluczyka to z tymi położeniami było dobrze. Dopiero po tych regulacjach coś się popier...

Ciągnik chodzi normalnie, ale mnie to denerwuje, że położenia są popier...

 

Dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakie ten ciągnik powinien mieć wolne obroty silnika? U mnie po odpaleniu jest 860 obrotów na minutę. Myślę, że to jest za dużo. Czym reguluje się obroty silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Muszą być takie wysokie? Na zimnym przy odpaleniu wchodzi na 860. Jak się rozgrzeje to ma 900 - 920. Myślałem, że są za duże. Dobrze, że nie wsadziłem pazurów w regulację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal225    14

no to troche cos nie tak , ja mam na zimnym 900-910 a jak sie rozgrzewa to spada do 860 .Tak jest od nowosci wiec tak musi byc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1124

Ludzie czytajcie instrukcję obsługi. Ten ciągnika nie powinien pracować na jałowym niżej jak 1200 rpm. Odpalasz na wolnych bez gazu i po chwili zwiększasz do co najmniej 1200.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

A dlaczego wg Ciebie ma miec tak wysokie obroty na jalowym?


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żebym miał instrukcję to bym nawet nie pytał. Szczerze mówiąc szkoda, że jej nie mam. Bym sobie poczytał i forum nie zaśmiecał głupimi pytaniami.

Co do obrotów mam teraz tak jak pisał kolega Michal225

 

Swoją drogą to szkoda, że nikt mi nie może pomóc z tym rewersem, od którego zacząłem temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal225    14

No to nie masz kolego co kombinowac z tymi obrotami bo jest ok . Co do rewersu to nie pomoge , ale scigni tego mechaniora co to robil niech poprawia jezeli po jego regulacjach jest do d*py

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic nie będę kombinował. Co do rewersu to maszyna chodzi bez problemu to na razie nic nie będę ruszał, bo mam teraz robotę. Jak luźniej się zrobi to sobie to poprawie. Chyba, że ktoś mi odpisze na mojego posta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1124

@maks

Bo producent tak zaleca. Bo silnik ma odpowiednie smarowania, bo tłumik drgań na wałku zdawczym nie rozleci się wcześniej i wytrzyma przewidziane 4500 godzin do następnej wymiany itd. Mam DTR do 7600/7700/7800 i wyraźnie jest napisane aby silnik na jałowo pracował powyżej 1200 rpm. Pogadaj z serwisem powiedzą Ci to samo.

@robotyziemne

A kto Ci każe kombinować. Podałem rade na jakich obrotach jałowych powinien chodzić silnik a co zrobisz to Twoja sprawa, Twój ciągnik. Co do wajchy od półbiegów to sam sobie odpowiedziałeś w pierwszym poście. Masz źle wyregulowane cięgno od półbiegów. Są tam dwa jedno załącza półbiegi niezależnie od tego czy jedziesz do przodu czy do tyłu i drugie z położeniem P-N-T. Jeżeli facet chciał pogrzebać przy rewersie to po kiego ruszał półbiegi. Zawołaj go niech wyreguluje zgodnie z wskazaniami na desce.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

Dziwne...bo to strasznie nieekonomiczne jest...

Ciekawe czy fabrycznie tak mialy ustawiane.

 

Dawniej silniki na jalowym krecily 500 i bylo ok, niedlugo okaze sie, ze beda produkowac silniki staloobrotowe...


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mi tez tak się wydawało, że powinno być te 500-600 obrotów i to wystarczy. Na początku, zaraz po zakupie wydały mi się dziwne tak wysokie obroty. Dobrze nic nie próbowałem regulować tylko na początku tutaj zapytałem. Popytałem trochę użytkowników i u każdego jest tak samo.

Tu widocznie musi tak być. Być może muszą być takie obroty dla dobrego smarowania tak ja pisał kolega mikad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1124

Napiszę wyraźniej.

Wolne obroty ustawione fabrycznie to ok 700-800 ale używa się ich tylko do rozruchu i ew. wychłodzenia turbiny przed zgaszeniem. Normalnie po odpaleniu ręcznym gazem dajesz powyżej 1200.

Dla niedowiarków cytat z instrukcji oczywiście w skrócie ;)

Rozdział: uruchomienie silnika. Bla bla bla wszyscy wiedzą co i jak.

Rozgrzewanie silnika: bla bla

Obciążenie silnika: bla bla

Bieg jałowy: unikać niepotrzebnej pracy silnika na wolnych obrotach. W celu zapewnienia prawidłowego smarowania silnika obroty silnika powinny wynosić co najmniej 1200 obr/min.

Jak ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości popytać w serwisie na temat tych modeli.

Zależy co jest bardziej nieekonomiczne to że połknie trochę paliwa czy szybszy remont. To jest ciągnik zaprojektowany i wykonany w Ameryce a tam wiadomo jakie mają podejście do spalania. Ciągnik ma wykonać robotę szybko i bezawaryjnie a kogo obchodzi ile spali.

Jak chcesz puszczać go na 600 obrotów twoja sprawa.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian87    0

a jak odnosi sie to do innych modeli JD? np. JD 6300

Ja sam jak odpalę, to po chwili zwiększam ręcznym obroty do ~1000obr bo wydaje mi się, że wtedy praca jest płynniejsza i nie ma niepotrzebnych wibracji. Ale robię (robiłem) to nie wiedząc, że tak jest zalecane (przynajmniej w 7700)


John Deere 6300

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienie sprawy kolego mikad. Jeśli tak przewidział producent to tak ma być i nie ma o czym mówić.

Nie wiecie gdzie można kupić instrukcję obsługi? Chętnie bym poczytał.

Dzisiaj jeździłem to na zimnym jak odpaliłem miał 860, później jak się rozgrzał to miał 920. Teraz będę robił tak jak przewidział producent. Dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1124

@robotyziemne

Jakby co napisz na priv. Pomyślimy z tą instrukcją.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal3113    0

Witam! Problem wygląda tak: ciągnik nie palił z kluczyka. Po przekręceniu gasła tablica rozdzielcza. Okazało się, że jest problem z położeniem wajchy od rewersu. Po regulacji wajchy (sam tego nie robiłem tylko mechanik) zaczął palić z kluczyka, ale przepadły biegi do przodu. Ściągnąłem znowu mechanika. Siedział regulował coś tam przy tej wajsze od rewersu. Ciągnik zaczął jechać do przodu, ale na rewersie do przodu 1 mam w położeniu N, 2 pomiędzy położeniem 1 a 2, a reszta też nie wiadomo jak. Nie wiecie koledzy co z tym zrobić żeby było tak jak trzeba?

Dodam tylko, że jak nie palił z kluczyka to z tymi położeniami było dobrze. Dopiero po tych regulacjach coś się popier...

Ciągnik chodzi normalnie, ale mnie to denerwuje, że położenia są popier...

 

Dzięki za pomoc.

 

zamiast regulować to należy usunąć luzy na dźwigniach a nie regulować gdyż jak ustawi ci mechanik że jazda załączy się częściowo to będzie podobny efekt jak na pół sprzęgle i spalisz tarcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie muszę usunąć te luzy, bo jak spier... skrzynie to będzie nie ciekawie.

@rafal3113 możesz mi wytłumaczyć dokładnie jak te luzy się usuwa? Bo z tym mechanikiem, który mi to regulował nie chcę mieć więcej do czynienia. Trzeba coś wymieniać żeby ich się pozbyć? Czy od razu serwis brać żeby mi to zrobili?

Edytowano przez robotyziemne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal3113    0

W takim razie muszę usunąć te luzy, bo jak spier... skrzynie to będzie nie ciekawie.

@rafal3113 możesz mi wytłumaczyć dokładnie jak te luzy się usuwa? Bo z tym mechanikiem, który mi to regulował nie chcę mieć więcej do czynienia. Trzeba coś wymieniać żeby ich się pozbyć? Czy od razu serwis brać żeby mi to zrobili?

należy zdjąć dźwignię przy samej skrzyni i sprawdzić czy niema luzu w środku jeśli tam przeskakuje i jest ok obejrzeć kołki zabezpieczające dźwigienki jeśli wyrobione to wymienić ostatnia sprawa to dźwignia od biegów pod nią są prowadnice (to jest w kabinie pod tapicerką) może tam być rozkręcone lub wyrobione rolki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@rafal3113 tak jak pisałeś były trochę luzów tutaj w kabinie pod tapicerką. Luzy usunięte i jest wszystko w porządku.

Potrzebuję jeszcze parę pierdułek do Johna. Nie wiecie gdzie można dostać poszerzenia błotników tylnych, pokrywę akumulatorów i przełączniki EHR na tylnych błotnikach?

Poszerzenia błotników na tył potrzebne mi, bo mam ogumienie 710/70 R38 i wystają mi koła mocno poza obręb błotników.

Edytowano przez robotyziemne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaWeL07    351

Poszerzenia błotników na pewno dostaniesz u dealera JD, sam chcę kupić takie poszerzenia do swojego, tylko na razie mało kasy :P


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam! Dzwoniłem do serwisu w Białymstoku. Więc sprawa poszerzeń ma się tak: 550 zł brutto na jedną stronę. Odpuszczam sobie :)

Grzałka do modelu 7700 580 zł brutto przy najbliższej okazji kupię.

Myślałem, że będę miał problemy z odpaleniem. Ciągnik stał ponad miesiąc nie używany. Przy -10 miałem problemy, ale psiknąłem delikatnie samostartu i od razu "zagadał". Mój model ma oryginalną instalację samostartu więc pomyślę nad tym żeby to uruchomić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

co to znaczy oryginalna instalacja samostaru ? pierwsze słysze


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez RelMy
      Chciałem wymienić termostat ponieważ wydawało mi się, że ciągnik nie trzyma optymalnej temperatury podczas pracy i dodatkowo nie działa ogrzewanie. Po odkręceniu pokrywy był tylko jeden a są dwa miejsca na 2 termostaty. Widziałem rysunki i z dwoma i z jednym termostatem i pytanie brzmi czy założyć dwa czy zostawić jeden?
    • Przez Latashi
      Cześć, proszę o opinię o traktorach marki John Deere z serii 3050, 3140. Wady zalety, spalanie, dostępność i koszt części. Czy wgl warto pchać się w te modele. Zastąpił by Zetora serii 10045. Byłby jako traktor główny do pługa, glebosza, agregatu uprawowo-siewnego i pracy z turem.
    • Przez MarcinRajca
      Witam. Mam problem z pompą główna w John.D 3130 max ciśnienie to 150-160 bar i po kilku minutach czasu spaduje do 120-110 bar i wtedy wskazówka manometru dostaje silnych drgań jakby ciśnienie pulsowalo.  Po rozebraniu pompy zaworki od strony wejścia oleju wyglądają dobrze tloczki tez są w dobrym stanie bez rys.  Jedynie zaworki po stronie wyjścia oleju mają wyklepane gniazda od tulejek.  Ale te płytki na zaworach można odwrócić. 
      W pokrywie pompy w środkowej części gdzie częściowo wchodzi łożysko są dwa otwory duży i mały oba prowadzą do zaworów duży otwór do dużego tloczka z gruba sprężyna. I jest tam jakby miejsce na iglice ale jej tam nie ma.  I pytanie czy powinna tam ona być? 
      Drugi mały otwór prowadzi ma małego zaworka z iglica ale ten otworek był zakorkowany grubymi kawałkami metalu i opilkow tak ze tam nie było wcale przejścia i sam zaworek był zacięty. 
      Wie ktoś od czego jest ten mały zaworek?  
      To jest ten największy model pompy występujący z przednim napędem na hydrostacie.  
      Orientuje się ktoś czy można ta pompę zastąpić pompa zebata i takich samych parametrach 
      Taka sama pojemność i. Wydajność 
      To znaczy oryginalna pompa i zębata jaka znalazłem mają po 50ccm 
      I obie po 75L/min 
      Regeneracja oryginalnej 2500zł 
       ruska nowa pompa około 300 zł wiec jest to duża różnica. 
      Proszę o pomoc, 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez bem
      Czy ktoś może mi powiedzieć jak te maszyny się spisują?
    • Przez patrykb2736
      Witam mam problem z John Deere.Wciskajac gaz ciągnik nie wchodzi na obroty, wymieniłem potencjometr i bez zmian.Do tego sam czasami wchodzi na wyższe obroty.Mial ktoś podobny problem to proszę o odpowiedzi bo już ponad tydzień stoi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj