gelo707

Mtz80 nie dogrzany silnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
slawek29    0

czy ten problem maja tylko mtz z termostatem starego typu? moze faktycznie wystarczy zmienic termostat z obudowa nowego typu, tylko czy pasuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KR22    0

PANOWIE MIALEM TEN SAM KŁOPOT NIE WIEM DOKŁADNIE CO TO MOŻE BYĆ ALE PO ZAMONTOWANIU TURBINY KŁOPOT SIĘ SKOŃCZYŁ , ZNAJOMY POWIEDZIAŁ ,ZE W BLOKU SILNIKA JEST DUŻO OTWORÓW PRZEZ KTÓRE PRZEPŁYWA WODA , REMONTOWAŁ NIE JEDEN SILNIK MTZ-TA I NIE KTÓRE MIAŁY ZAŚLEPIONE OTWORY A NIEKTÓRE NIE MOŻE WAM TO POMOŻE .

 

Pkt. 1.13 i 1.22 wg. taryfikatora kar +2 punkty ostrzeżeń

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz92    0

Właśnie mam identyczny problem... każdy rozkłada ręce. Moje pytanie dotyczy węża który idzie do kabiny, powinien iść od tej pompy czy od termostatu? Bo tam jest taka zaślepka, gdzie niby mozna by bylo go podłaczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zasilanie nagrzewnicy jest wyprowadzone z głowicy od strony kabiny a powrót do pompy wody. Cienki przewód od termostatu idzie w stronę sprężarki a za nią jest podłączony do kolektora aluminiowego który z kolei jest przykręcony do bloku silnika i połączony z dołem chłodnicy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Samo pasowanie obudowy termostatu z termostatem, pozostawia wiele do życzenia. Jest spory luz i termostat lata sobie w obudowie.I pewnie tu może być problem niedogrzewania


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja mam starego typu ale u mnie na pewno nie goni a rozgrzać ciężko. Na moje oko to te termostaty maja za wcześnie początek otwierania się ustawiony.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

tak patrze na te obudowy i termostaty to one sa tak zrobione ze nawet przy zamknietym termostacie przelatuje plyn. i tak sobie mysle by wyrzucic termostat, zaslepic to cienkie wyjscie z boku obudowy termostatu i na wezu ktory idzie do chlodnicy zamontowac obudowe wraz z termoststem od ursusa 60-tki, co otym myslicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wolał bym go wrzucić do wody razem z termometrem, sprawdzić dokładnie kiedy ma początek otwierania i ewentualnie przestawić go na wyższą temperaturę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

a jak mozna termostat przestawic? tylko w ori obudowie to nie wiele da bo moim zdaniem plyn i tak z boku termostatu troche przelatuje,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jest regulacja iglicy która wsuwa się w zbiornik z woskiem. Zawsze ustawione fabrycznie i zamalowane.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pasowanie termostatu w obudowie nie ma większego znaczenie. Każdy termostat przepuszcza płyn ale jest on dławiony nie może być tak że termostat trzyma szczelnie. W obudowie termostatu są dwie prostokątne dziury przez które płyn jest przepuszczany dalej moim zdanie tu będzie problem gdyż być może są one za duże.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

Pasowanie termostatu w obudowie nie ma większego znaczenie. Każdy termostat przepuszcza płyn ale jest on dławiony nie może być tak że termostat trzyma szczelnie. W obudowie termostatu są dwie prostokątne dziury przez które płyn jest przepuszczany dalej moim zdanie tu będzie problem gdyż być może są one za duże.

no wlasnie dlatego mysle o obudowie od 60-tki by termostat zamknal szczelnie bo tak jak piszesz mtz ma to tak rozwiazane ze nigdy nie jest szczelnie zamkniete

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że to jest dobrze zrobione gdyż jakiś przepływ moim zdaniem powinien jednak być ale te szczeliny są za duże dlatego trzeba pomyśleć jak to zdławić.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Jak termostat lata w obudowie to ma przepływ na chłodnicę to jak ma bez obciążenia się do grzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

Ja myślę, że to jest dobrze zrobione gdyż jakiś przepływ moim zdaniem powinien jednak być ale te szczeliny są za duże dlatego trzeba pomyśleć jak to zdławić.

w samochodach i innych ciagnikach jest tak ze termostat zamyka szczelnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie prawda. Często jest otworek lub wycięcie w talerzyku zamykającym. A to temu że gdy termostat jest przykręcony z boku bloku silnika lub głowica i gdy jest zamknięty nie omywa go płyn jaki krąży w małym obiegu. Dla tego jest otworek który w wystarczającym stopniu pozwala do niego dotrzeć rozgrzewającemu się płynowi.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

Nie prawda. Często jest otworek lub wycięcie w talerzyku zamykającym. A to temu że gdy termostat jest przykręcony z boku bloku silnika lub głowica i gdy jest zamknięty nie omywa go płyn jaki krąży w małym obiegu. Dla tego jest otworek który w wystarczającym stopniu pozwala do niego dotrzeć rozgrzewającemu się płynowi.

do tego zeby omywal go plyn krazacy w malym obiegu sa wlasnie trzy przewody przy termostacie, jednym plyn wlatuje i jesli jest zamkniety termostat omywa go i wraca do bloku a jesli jest otwarty leci przez chlodnice, jesli miala by byc do tego mala dziurka to jesli silnik bylby gwaltownie obciazony to termostat nie zdazylby sie otworzyc przed przegrzaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na początek pooglądaj sobie kilka

https://www.google.p...adnik;1600;1200

Doszkol się żebyś bzdur nie opowiadał publicznie bo z tego co piszesz to wynika że nie masz o tym zielonego pojęcia.

Otworki są czy ci się to podoba czy nie i jakoś wszystko się otwiera. Pomaga też odpowietrzyć układ przy zalewaniu.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak odpowietrzysz układ bez otworów? Będziesz czekał aż Ci się termostat otworzy? Potem ktoś przeczyta ten stek bzdur i będzie otwory w termostacie zatykał.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Celowo wprowadzają otworki czy wycięcia. Jego wielkość nie ma wpływu na rozgrzewanie się silnika. Jedno jest pewne termostat nie powinien luźno latać w obudowie. Tu jest coś nie tak.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj