Skocz do zawartości
gelo707

Mtz80 nie dogrzany silnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik
gelo707    20

Witam. Zastanawiam się co zrobić, aby w mzt80 z 90r. silnik łapał normalnej temp. pracy. W tej chwili przy takich temperaturach jakie mamy, silnik osiąga 40-50max st C. Może nawet bardziej ta dolna wartość. Zegar mam sprawny, roleta na chłodnicy zasłonięta, termostat sprawny. W kabinie ledwo ledwo ciepławe powietrze leci. W lecie aby wyższą temp łapał ok 80st. to dopiero w cięższej pracy typu orka. Jak macie w swoich mtz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

To samo. Silnik nie łapał temp. to wymieniłem termostat. Nic to nie dało. Nawet przy orce czteroskibowcem nie urośnie nawet do 70 stopni. Założyć musze żaluzje zobaczymy co będzie się działo. Kabiny nie zagrzejesz gdzy silnik ma 40 stopni poza tym dziwnie są zrobione nagrzewnice w kabinie. Przynajmniej u mnie. Wentylator zamiast całe powietrze ciągnąć przez wymiennik to część ciągnie obok. Dokręce jakieś zasłonki żeby nie brało powietrza z boku i zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

ja tam swojemu zakładam taki ocieplacz fabryczny który dostałem jak kupiłem ciągnik tak żaluzje jak zaciągniesz to dają zwyżkę temp. te silniki mają temp.pracy ustaloną na 70.c jak moim to wymiana oleju raz 250mtg a mam go 94r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

long    0

w nowych takich problemów nie ma cały czas trzyma 80 stopni a w kabinie ciepło robi się po 10 minutach zawsze można zasłonić żaluzje 50 stopni to jakieś szit a nie termostaty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

no to niech mi teraz ktos powie, dlaczego jak u mnie przy MTZ mam 80*C , to muszę pilnie patrzec na cisnienie oleju? Ale w normalnej pracy jak jest 50*C, to jest OK. Właściwie po co grzać silnik do 80*C, skoro 50-60*C mu wystarczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    16

ja jak jezdze ojca mtz 80 to nigdy nie złapie wiecej jak 80 stopni, nawet w ciezkiej orce a w moim 952,2 dochodzi do 90 czasem 100 stopni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

no to niech mi teraz ktos powie, dlaczego jak u mnie przy MTZ mam 80*C , to muszę pilnie patrzec na cisnienie oleju? Ale w normalnej pracy jak jest 50*C, to jest OK. Właściwie po co grzać silnik do 80*C, skoro 50-60*C mu wystarczy?

To jest mało od 60 można mu wstawiać dopiero w palnik. to jest rusek jemu przegrzanie nie jest tak groźne jak niedogrzanie. W niskiej temperaturze wytwarzaja sie szkodliwe substancje dla silnika dlatego ten silnik powinien minimum 60 stopni mieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrus907    3

u mnie też nie dogrzewa silnika latem to max siedemdziesiąt pare. nigdy nawet 80 st C nie złapał a zimą to ledwie co tam wskazówka od temperatury drygnie... tak cały czas jest ja już się nawet tym przsestałem przejmować bo kogo bym sie nie zapytał to wszyscy to samo mówią...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Po to jest żaluzja na chłodnicy żeby regulować temp. silnika która powinna mieć najmniej 80 a i 95 mu nie zaszkodzi. Mój mtz też się nie grzeje i na bank założe. Miałem 4011 i w niej się przekonałem jaka jest różnica w pracy silnika jak ma właściwą temperature. Poza tym jak zagrzać kabine jak na busoli nie ma nawet 50 stopni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek29    0

chcialbym odswiezyc temat. czy ktos znalazl moze rozwiazanie by silnik zima zlapal temperature? jezdze ciagnikiem caly rok i chcialbym jakos rozwiazac ten problem. nowy termostat nie pomogl chlodnice mam zaslonieta nawet latem, no i latem trzymal 80st. dodam ze ciagnik prawie caly czas ma lekko i chodzi na dosc wolnych obrotach. myslalem moze by odlaczyc chlodnice oleju albo wentylator podlaczyc jakos przez sprzeglo wiskotyczne badz elektromagnetyczne albo zastapic je wentylatorem elektrycznym z jakiegos auta no silnikl mialby lzej nie krecac caly czas niepotrzebnie wiatrakiem . co otym myslicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Możliwe że to wina termostatu starego typu. Ja taki mam i ciągnik też ciężko się grzeje. Nie narzeka zaś nikt kto kta nowszego mtz-ta. Warto by to sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Umnie w pronarze 1025 na wolnych obrotach o tej porze na 40 stopni nie wejdzie. Podczas pracy na średnich obrotach te 80 stopni trzyma ale wystarczy chwila na wolnych i temperatura spada. Dziwne te ruskie termostaty albo układ jest tak skonstruowany, że jednak nie zamyka całkowicie małego obiegu. Być może podyktowane to było tym, żeby przy pracującym nieobciążonym silniku woda w chłodnicy nie zamarzała - kiedyś płyny chłodnicze nie były w tak szerokim użyciu lub ich po prostu nie było...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

A nie lepiej z termostatu wywalić ten malutki grzybek zalutować otworek i wywiercić wiertłem o średnicy 1 mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam wcale termostatu teraz. A wcześniej miałem kawałek twardej uszczelki z wyciętym na środku otworek fi 8. Muszę założyć teraz termostat i zobaczę co się będzie działo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik7745    1

Weź sprzedaj to g***o nie męcz się z tym bo mtz jest jak studnia bez dna przecież to jest największe g***o jakie jeździło po ziemi.

 

Post bez uzasadnienia

Edytowano przez razor275

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

×