Skocz do zawartości
Ferdek07

MOS2 dwusiarczek molibdenu doświadczenia

Polecane posty

Ferdek07    62

Witam!

Ktoś już na forum wspominał o mos2 jako wspaniały środek ciekaw jestem waszych doświadczeń o tym czymś, sam zastsowałem to w samochodzie osobowym w skrzyni biegów i do oleju silnikowego dolałem oil additiv liquid moly ale z moich obserwacji wyszło że ten dodatek do oleju silnikowego nie poprawił kultury pracy więc po 3 tyś km zmieniłem olej i na "świeżym" oleju islnik pracuje ciszej z moich obserwacji wynika że ten dodatek tylko zagęscił olej i zapchał filtr oleju silnik to 1,9sdi 200 tyś km, mam teraz ten olej poszedł na dolewkę do c330 :lol: około 1l do świeżego superolu cc (podobno wszystkie oleje silnikowe są mieszalne) reszte doleje do kosiarki 1,65m może wyciszy ;) znalazłem na necie opinie że mos2 do przekładni jak najbardziej ale w silnikach nic nie daje, ktoś stosował ten dodatek lub oleje z tym dodatkiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

Dwusiarczek molibdenu to dodatek przeciwzużyciowy i obniżający tarcie, więc nie wiem w jaki sposób miałby poprawić kulturę pracy silnika? MoS2 w oleju jest w zawiesinie i ze względu na rozmiar cząsteczek nie ma opcji żeby zapchał filtr, z resztą mogę wrzucić fotki wkładów filtra po oleju z MoS2. Dodatek nie zmienia istotnie własności fizyko-chemicznych oleju, z doświadczeń wynika że zwiększa lepkość w temp. 100st.C o kilka dziesiątych cSt a to jest nic i nie ma opcji żeby rolnik usłyszał tą zmianę po pracy silnika czy jakkolwiek inaczej odczuł. Oczywiste jest że po wymianie oleju na świeży silnik może nieco ciszej pracować, to żadna Ameryka :) Podobno trociny dobrze wyciszają ;)

Edytowano przez mirasek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

szczewko    31

Ja raz widziałem cała pokrywę zaworową bananami obranymi wypchaną. Wyobraźcie sobie jaki smród był jak to otworzyliśmy. Oczywiście głowica była do remontu ale banany super wyciszyły. :lol:

 

MOS2 nie ma wyciszać silnika tylko zmniejszać tarcie i uzupełniać ubytki na panewkach i tulejach cylindrowych. Rozbierałem raz silnik po użyciu czegoś takiego i fakt panewki wału były bardzo gładkie i było widać gdzie dokładnie ulokował się MOS2. Wiadomo rys takich ze palcem wyczujesz nie pokryje ale mniejsze zarysowania pokrywa znakomicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×