Skocz do zawartości
rotor19

Wybór 6-cio tonowej przyczepy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rotor19    0

Witam,

mam dylemat dotyczący wyboru przyczepy dwuosiowej burtowej o trójstronnym wywrocie o ładowności 6 ton.Proponowano mi różne przyczepy były to modele takie jak:

-Metaltech db 6000

-Metaltech ECO line 6

-Zasław D-737-6

-Pronar T653

No i nie wiem którą wybrać.Jeżeli można prosić chciałbym też dowiedzieć się jakie są poszczególne ceny przyczep.

P.S. Chodzi mi również o jakość wykonania gdyż przyczepa ma być do częstszego użytku nie chcę też płacić za markę.Proszę o szybką odpowiedź gdyż decyzja musi być podjęta w trybie szybkim.Przyczepa ma mieć szersze opony niż standardowe 11,5/15

pozdrawiam

rotor19 :rolleyes:

Edytowano przez rotor19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam polskie przyczepy Sanok D50 i uważam , że są to jedne z najlepszych przyczep :) Na Twoim miejscu kupiłbym przyczepę D50 lub D55 i dorobiłbym nową górną zabudowę taką jak mają te nowe przyczepy. (Mogę pokazać Ci fotki moich przyczep i dać namiar na gościa który robi zabudowy). Jakość jest dobra ale i cena nieduża

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rotor19    0

Niestety musi to być nowa przyczepa gdyż inna nie zostanie przyjęta do wniosku.

Musi to być jedna z wyżej podanych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dawid0605    22

Moim zdaniem przyczepy Metaltech są dobrze wykonane. W gospodarstwie znajdującym sie w sąsiedniej wśi rolnik kupił 4 przyczepy Metaltech po 14t. wozi nimi na prawdę bardzo dużo zboża, kuku, rzepaku i podobno pardzo sobie je chwali... :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rotor19    0

A napisz kolego czym one sie dokładnie różnią? :rolleyes:

po pierwsze ceną

po drugie inni wiedzą a ja nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursuss    12

Również stoję przed identycznym wyborem przyczepy 6 tonowej na zwrot z UE... ja raczej będę wybierał między zasławiem a wieltonem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rotor19    0

Po przeczytaniu kilku tematów stwierdziłem że pronar odpada jednak co dalej wybrać metaltech db6000 czy eco line 6 lub zasław??

proszę o szybką pomoc

pzdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Ja bym Ci polecił przyczepę z Brzegu P 6 long. Przyczepa na mocnej ramie o wymiarach paletowych 2.42 m na 5.25 m. Załadujesz na nią i zboże i bez kombinowania z burtami 10 balotów słomy 120 cm na 120 cm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buuz40    4

jednak to musi być jedna z tych które wskazałem

 

 

Przyczepy oprócz tego ze różnią się ceną, różnią sie również uszczelnieniem. ECO ma uszczelki gumowe...zresztą jak wszystkie przyczepy które produkują inni producenci. Przyczepa DB ma natomiast uszczelnienia prętem stalowym który jest przyspawany do burty. Po odpowiednim spasowaniu te przyczepy mają tak zwaną szczelność na rzepak. ECO i Zasław sa również szczelne ale co jakis czas bedziesz musiał wymienić uszczelki. A w DB masz problem z głowy. Wybór kolego zależy od Ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
jednak to musi być jedna z tych które wskazałem
czyli cynkomet odpada? Wziałbyś go w tej samej cenie a z lepszym wyposażeniem (na fakturze byłaby nowa przyczepa 6 tonowa).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris31    1

Witam. która będzie lepsza d55 czy hl-6?, używana będzie do bel, zboża. jak jest ze stabilnością skrzyni d55, bo mam d47 to ja przy wywrcie strasznie buja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

d55 jest zrobiona o wiele lepiej niz d47,

z tego co wiem te HL-ki byly 2W a autosanke bedziesz mial 3W

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszek25    1

wieltonka? ja mam ijestem zadowolony. teraz masz wymiar paletowy i bezproblemu 6 bel wejdzie. i solidnie wykonana jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

HL 6011 będzie lepsza, ze względu na 2 siłowniki,cholera gnie się jak podnosi duże ciężary, ale nie odkształca się, zawsze wraca do swojego. D 55 troszkę lepsza od D47, ogólnie niezbyt udane modele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kafar191    7

HL 6011 będzie lepsza, ze względu na 2 siłowniki,cholera gnie się jak podnosi duże ciężary, ale nie odkształca się, zawsze wraca do swojego. D 55 troszkę lepsza od D47, ogólnie niezbyt udane modele.

Zależy do czego kto potrzebuje. Ja mam przyczepy na jeden tłok i innych nie chcę bo tylko by u mnie stały ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Ja używam do tyłu i na boki. ale D 47 to porażka a nie przyczepa.

HL8011 czyli 8 tonowa, w tamtym roku wywiozłem z 500 ton gruzu,do 12 ton ładowałem a w tym roku już z 600 ton gruzu, ziemi i kamienia, płyt z kamieniarstwa, miałem na sobie do 17 ton i nic jej ni było, musiałem niekiedy z boku drugim ciągnikiem pomagać turem jak 3 tłoczysko wychodziło, bo ponad 12 ton ziemi, lub gruzu, nie da rady podnieść, 2 tłoczyska wyjdą a 3 nie da rady.

Spróbuj tak do tyłu podnieść D55 parę razy przeładowaną, a jak ma się nierówno rozmieszczony ciężar to kaplica, kołami do góry od razu.

A kris31 pytał się o przyczepę do przewozu bel i zboża, jedna z tych dwóch, wiec jak do tyłu nie ma potrzeby kiprować to tylko HL lub inną z dwoma siłownikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris31    1
Napisano (edytowany)

Myśle że d55 będzie lepsza od d47, do tyłu wywrot czasem się przydaje, mam teraz d732 to do bel troche za wąska. Podjade zobacze jak wygląda to może ją wezme.

 

Trochę się spózniłemm, przyczepa sprzedana. Co powiecie o nowej Sipmie pr 600 EKO, cenowo wygląda dobrze ale jak z trwałością?

Edytowano przez kris31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Samiec    0

Jako, że post jest o przyczepach 6 tonowych. Chciałbym wszystkich przestrzec przed Metal Fach. Kupiłem 6 tonową styczniu, od Roltechu z Kielc. Sąsiad zauważył, że z prawej strony burta na dole nie domyka się do podłogi, jest jakieś 6 mm szczeliny, ta szczelina zamyka się dopiero w połowie przyczepy. Nic jeszcze na nią nie załadowałem. Czeka na żniwa. Serwisant z Roltechu kompletnie olewa sprawę, i mówi że przy dostawie takie coś trzeba zgłosić. Sam tego nie naprawię, ewentualnie jakaś uszczelka. Jeśli ktoś ma zamia kupić przyczepę z Metal Fachu, radzę najpierw zobaczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Dzwoń do Metal Fachu, oni raczej nie olewają spraw, mi tura pół roku po gwarancji wymienili, ale do nich dzwoniłem, tak polecił mi serwisant.

Serwisanta opiernicz dobrze bo on ma ją naprawiać, ciebie to nic ni obchodzi on jest od tego. Jak nie do dalej do dyrektora serwisu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grant899    0

Witam, mam podobny problem jak w temacie. Chcę kupić dwie przyczepy o ładowności 6t.Co byście mi polecili za max 45 000brutto za szt.

Wyposażenie : -podwójne burty-koło zapasowe-szyber z tyłu- rolowana plandeka-balkon

 

Jak narazie zastanawiam się nad przyczepami pronara w tym wyposażeniu: 653/2 oferta 37500brutto i pt606 (paletowa,podobno lepsze osie itp) oferta 44000brutto

Czy ktoś może coś powiedzieć o tych modelach i czy waro zapłacić różnice na korzyść 606?

Przyczepy mają woźić głównie zboże na terenie gospodarstwa i odcinek 17km z oddalonego pola po asfalcie.

Z góry dziękuje za podzielenie się opiniami na temat Pronara i ewentualnie proszę o wskazanie innych marek które waszym zdaniem są lepsze( i dlaczego) w tym przediale cenowym. :) Mam na decyzję jeszcze tylko kilka dni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

Przyczepa 653/2 ma prędkość konstrukcyjną 30 km/h. Czyli nie powinno się nią jechać ponad tą prędkość i przy nowym ciągniku to jest problem. W 606 nie ma takiego problemu. 606 jest cięższa i wytrzymalsza oraz ma większą pojemność ładunkową od 653/2. 606 jest też bardziej stabilna - rozstaw kół = 1900 mm, a 653/2 = 1600 mm. Jeszcze 606 ma lepszy wywrót do tyłu (50 st.) od 653/2 (42 st.). Jeśli nie masz zamiaru przeciążać tych przyczep, jeździć za szybko i nie masz za dużych wymagań, to weź 653/2. W innym wypadku bierz 606.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×