Macinol

Co wybrać: JD6330, CLAAS Arion 420 Cis, Agotron K 410?

Polecane posty

Macinol    0

Witam. Mam problem z dobraniem ciągnika do 110 KM (MAX). Na razie brałem pod uwagę te trzy.Ciągnik ma pracować na około 40 ha, 10 ornego reszta łączki. Pług 4 skibowy obracalny, głównie prasa zmiennokomorowa w sianokiszonce, rozrzutnik 9t, agregat 3 metrowy, może z czasem kosiarka na przód. No i w usługach w prasie. Macie jakieś rady? Może coś innego? Odrzuciłem już Steyera mt9105 no i bliźniaka case'a cs pro. Jakoś najbliżej mi do CLAASA albo do JD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Skoro ma pracować na łąkach to ja bym wybrał Deutz'a. Jest lżejszy co w połączeniu z oszczędniejszym silnikiem da mniejsze zużycie paliwa. Ma 4 prędkości WOM i lepszy widok z kabiny.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowca94    168

Ja bym wybrał Jelenia dlaczego? bo np. lepiej mi się podoba wizualnie z zewnątrz i w środku silniki mają niby takie same jak w arionie ,ale to niby robi wielką różnice bo w claas-ie ten JD może z nim nie mieć poza napisem nic wspólnego ,tyle że claas nie jest uzależniony od kursu euro i to mu daje ogromną przewagę na dzień dzisiejszy. Awaryjność obu nie powinna być duża z resztą hellow to są nowe traktory a reszta to już sprawy kosmetyczne typu serwis cena i odległość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid0605    22

Jestem takiego samego zdania jak hodowca94 JD wydaje sie konkretniejszy od Claasa

Znajomy ma własnie JD 6330 pracuje jako traktor główny i jest bardzo zadowolony co swiadczy o zkupie drugiego JD mniejszej mocy...

Z podobnym Cllasem o jakim piszesz spotykam się w gospodarstwie zaprzyjaźnionym z moją szkołą i ogólnie maszynka również nie zła ale coś jej jednak brakuje...(choć właściciel nie narzeka bo również posiada dwa nowe traktory z jednej stajni) :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DJDJ    2

Jakie dostałeś ceny na owe ciągniki ? Szczerze mówiąc trudny wybór.. Z tych to chyba 6330 najbardziej popularny.Porównaj (wyposażenie,spalanie,moc itp.) i wybierz tego,który najbardziej Ci odpowiada ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artursz89    454

Jakie dostałeś ceny na owe ciągniki ? Szczerze mówiąc trudny wybór.. Z tych to chyba 6330 najbardziej popularny.Porównaj (wyposażenie,spalanie,moc itp.) i wybierz tego,który najbardziej Ci odpowiada ;)

 

Z tego co ja sie orientowałem to i JD i DF obecnie ok 240tyś. Classa nie znam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macinol    0

Jakie dostałeś ceny na owe ciągniki ? Szczerze mówiąc trudny wybór.. Z tych to chyba 6330 najbardziej popularny.Porównaj (wyposażenie,spalanie,moc itp.) i wybierz tego,który najbardziej Ci odpowiada ;)

Na razie z cenami to konkretnie nie wiem, bo wszystkie były zawyżane do prowu. Ale wstępnie tak: JD 280 tys brutto (to chyba najbardziej wypasiona możliwość), df 252 brutto (z przednim tuzem, womem, obciążnikiem i szerokimi kołami), claas około 246, ale goły arion cis( nie wiem co tam jest w standardzie), trzeba by było trochę dopłacić bo chętnie zamówiłbym go z quadractive i quadrashift.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MASZLAND    0

Na razie z cenami to konkretnie nie wiem, bo wszystkie były zawyżane do prowu. Ale wstępnie tak: JD 280 tys brutto (to chyba najbardziej wypasiona możliwość), df 252 brutto (z przednim tuzem, womem, obciążnikiem i szerokimi kołami), claas około 246, ale goły arion cis( nie wiem co tam jest w standardzie), trzeba by było trochę dopłacić bo chętnie zamówiłbym go z quadractive i quadrashift.

 

Kolego Macinol wybór trudny jak zwykle kiedyś porównałem sobie CLAAS-a do JD i opiszę kilka swoich spostrzeżeń i faktów. Wybór jest i tak Twój.

Silnik w Claas i JD z tej samej fabryki co do porównania że tylko naklejka JD w Claas to pozostawię bez komentarza. W Claas i JD oba produkowane we Francji. Zgoda jak sobie porównałem osprzęt itd to różnice są inna elektronika itd różnic sporo ale trzeba by oba rozebrać silniki aby dojść co i jak tylko po co.

Co do porównania co moim zdaniem jest na plus ARIONA 400 z serii CIS w stosunku do JD. I nie mówimy o kolorze farby i odczuciach subiektywnych czyli fakty:

1. lepszy rozkład masy ciągnika

2. przednia oś bardziej wysunięta do przodu większy rozstaw a tym samym trakcja z maszynami na podnośniku

3. większy udźwig podnośnika

4. większa dopuszczalna masa całkowita 8,8 tony, JD 8,2

5. brak akumulatora z przodu i otwierane do czyszczenia chłodnice

6. POWER BOOSTER od 7 km/h np orka, WOM już na postoju ciągnika oraz gdy większe zapotrzebowanie na hydraulikę

7. hydraulika 98 l/min taki przycisk na słupku do włączenia dodatkowej pompy

8. i jakby z praktycznego punktu widzenia to co do Twoich potrzeb to WOM

9. 4 prędkości WOM

10 automatyczny WOM np załączanie i wyłączanie np. kosiarki na uwrociach

11. teraz ekonomiczność więc maksymalne obroty silnika 2200 obr/min, JD 2300 obr/min

co zauważyłem że Claas osiąga max obroty WOM na każdej prędkości od 150 do prawie 200 obr/min mniej na silniku niż potrzebuje na to JD więc nikt mi nie powie że to nie jest ekonomiczniejsze

12 Możliwość regulacji działania rewersu inaczej do przodu inaczej do tyłu tzn jego szybkości bardzo fajna i użyteczna funkcja

UFF rozpisałem się ale kiedyś zajęło mi to trochę czasu zanim sobie porównałem z kolegą tak przy piwku.

Oczywiście nie zachwalam każdy wybiera sam co dla niego jest najlepsze zwracam uwagę na detale. Niech ktoś napisze coś o JD tylko proszę nie zaczynajcie zaraz od ramy. Ma ją i koniec z tym nie polemizuję. Claas nie ma jak ponad 90% innych ciągników to fakt.

Edytowano przez MASZLAND

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macinol    0

Maszland, świetne porównanie, wielkie dzięki (próbowałem Ci dać plusa, ale chyba nie mogę :P), bardzo fachowo. No mi bardziej CLAAS się podoba, no i chyba cena CLAASA też jest ładniejsza, w szczególności przy takim kursie euro. Ale ciągle jestem niepewny, claasów jest bardzo mało,a w moich stronach to nawet nigdy nie widziałem, nie wiadomo jak z żywotnością, serwisem i częściami, do najbliższego dilera mam 90 km (Zambrów), to trochę daleko. Więc to bardzo niepewny dla mnie ciągnik, ale jednak najbardziej atrakcyjny. Wiecie może coś o spalaniu no i tej automatycznej przekładni (quadractive i quadrashift - czego to są nazwy, bo ja się gubię w tych biegach?). Jeżeli chodzi o JD to miałaby to być wersja comfort, serwis mam najbliżej ze wszystkich marek ok 40 km (Rolbrat). Poza tym JD jest jakąś taką pewniejszą marką, sam nie wiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    29

w arionie najwiekszym + w porównaniu do JD jest chyba właśnie skrzynia bo można powiedzieć że 16 biegów jest zmienianych pod obciążeniem czyli bez użycia sprzęgła i to mi sie bardzo podoba np w pługu w JD jeśli bedziemy zmuszeni zmienić zakres z powodu zmiany gleby itp to sie zatrzymamy a w claasie zmienimy zakres na zasadzie półbiegu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MASZLAND    0

Hej!

Tak jak mówiłem parę piwek pękło jak z kumplem dyskutowaliśmy nad tematem. Zgodzę się że serwis ważna rzecz ale raczej jego fachowość co z tego jak będzie serwis przyjeżdżał do Ciebie z bliska jak i tak nie pomoże nie mówię że dealer z bliska jest zły boże uchowaj tylko przykład daję. Co do porównania JD COMFORT to odpowiednikiem Claas bedzie ARION z serii C ale moim zdaniem CIS to już inna liga wyposażeniowa. Claas to raczej też pewna marka sam mam kombajn ponad 30 lat stuknęło ktoś zaraz mądry powie że kombajn to ok a ciągnik be tylko tak czasem się zastanawiam czy taka marka jak Claas robi ciągniki dla sportu i kaprysu no chyba nie a jak ciągniki będą słabe to kto kupi kombajn może i to moja logika ale tak uważam. Zresztą Ci co taką opinię robią to po pierwsze praktycznie nie jeździli Claasem lub na zasadzie ktoś powiedział itd. Moim zdaniem nie ma co się bać tych ciągników kowal ich nie robi na kolanie. Quadrashift to nazwa tej skrzyni w ARIONIE czyli 4 biegi pod obciążeniem a Quadractiv to system automatyki skrzyni (chyba za dopłatą jak sam wspomniałeś)możesz sobie ustawić w zakresie 1400-2200 obr/min przy jakich obrotach będą się zmieniały biegi lub wybrać AUTO fabrycznie ustawione. W trybie transport lecisz po kolei półbiegi i sam zmienia zakresy a w polu półbiegi w wybranym zakresie. Tak to wygląda.

 

w arionie najwiekszym + w porównaniu do JD jest chyba właśnie skrzynia bo można powiedzieć że 16 biegów jest zmienianych pod obciążeniem czyli bez użycia sprzęgła i to mi sie bardzo podoba np w pługu w JD jeśli bedziemy zmuszeni zmienić zakres z powodu zmiany gleby itp to sie zatrzymamy a w claasie zmienimy zakres na zasadzie półbiegu

Moim zdaniem to plus w transporcie. Masz w ARIONIE przycisk tryb pracy szosa(transport), pole. W transporcie ze względu na mniejsze przeciążenia jest tak jak piszesz zakresy zmieniają się jak półbieg i jedzie się bardzo fajnie. Natomiast w pracach polowych wciskasz przycisk tryb polowy i wtedy zmiana zakresów jest zblokowana tzn, możesz to zrobić ale świadomie, ciągnik na chwilę się zatrzyma a wręcz nie wolno tego robić. Tak to wygląda.

Ale właśnie ta skrzynia daje większą ekonomiczność ciągnika co napisałem wyżej na przykładzie wałka odbioru mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelWlkp    726

Wywody kolegi powyżej mnie przekonałyby do classa. Marka nie jest nowa w branży więc napewno nie robi byle jak traktorów, bo zepsułaby sobie opinie i pogrążyłaby się na całej lini. Serwis 90 km to nie jeszcze tragedia. Potarguj bezpłatne serwisy gwarancyjne i problem masz z głowy. No chyba że się nastawiasz że ciągnik będzie się psuł raz w tygodniu. Ale to nowy konkretny sprzęt więc poza przeglądami gwarancyjnymi to kontakt z serwisem przez najbliższe 15 lat powinno się mieć tylko telefoniczny i to zakładając że robisz koło 1000mtg rocznie, a pewnie robisz mniej. No i w ciągniku najważniejszym podzespołem jest skrzynia, a ta przemawia za classem. U Ciebie ważny też będzie wom przy zielonkach a tu też class ma przewage.Nie wiem jak w deutz wypadłoby takie porównanie. Ale decyzja należy do Ciebie. Podejrzewam, że któregokolwiek z tych trzech byś nie wybrał to będziesz zadowolony. Ja się ze starego przesiadłem niedawno do nowego więc gęba się cieszy jak się komfortowo nowym pomyka. Udanych zakupów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macinol    0

Dokładnie, sam też się przekonałem do claasa, jest najciekawszy i chyba w rozsądnej cenie. Dziś porównywałem sobie te trzy maszyny no i jeszcze steyera mt9105 (siła finansująca była zapatrzona w niego). No i claas zdecydowanie najlepszy, guruje nad resztą: mocą, wydatkiem pompy, masą własną, siłą podnośnika, przekładnią no i chyba urodą (jeszcze Jasiek mógłby tu konkurować). A steyer (odpowiednik to case cs pro 105) to mógłby mu jedynie koła zmieniać (bez porównania, choć cena podobnież około 200 brutto za 101 KM). Dzięki za rady. Pozdrawiam. Nadal oczekuję podpowiedzi i rad. Jeszcze mam ok 2 tygodnie na podjęcie decyzji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
silverf1    0

Witam wszystkich.

 

Zanim podejmiesz decyzje o zakupie Claasa odezwij sie do mnie na maila, nie powinieniem pisać tu wszystkiego daltego napisz, podaj tel czy w ogóle sie odezwij to sobie pogadamy. A tak ogólnie to chłopaki miałem claasy, mfy, landini i inne wiec myślę ze coś w temacie maszyn wiem. Claas, jeszcze dłuugo będzie się uczył serwisu, w polsce mają z tym kłpot wszyscy, także na pewno nie wybrał bym kontynuacji Renaulta pod maska Claasa pomimo innych rozwiązań niż poprzednie. Po pierwsze jest to ciągnik któy został złożony a nie zaprojektowany. Silnik JD, ok silnik nigdzie nie stanowi problemu ale możliwości samego ciagnika claasa są inaczej ułożone, do tego została dobrana skrzynia. Mosty skrzynie carraro, zf, nie wiem dokłądnie ale jednego jestm pewien nei tędy droga do budowania ciągnika. Duże mozliwości biegów i skrzyni co do doboru biegów, hm jakoś musi jeżdzić wiec trzeba szachować elektronicznie, a załóż scenariusz że coż nie pyknie, nie mówie tu o uszkodzeniu mechanicznym a o elektryce która jasno zielony ma mocno rozbudowaną i sterowniki oraz cała otoczka nie uspakajają mnie gdy to widzę. Claas- ciagniki niech zostawi dla innych. Przywołam tu jeszcze wypowiedz kolegi odnoścnie rozłożenia masy w ciągniku,co mocno przekąłda sie na uciag maszyny- odpowiedam zdecydowanie NIE na rozwiązania Claasa również w kombajnach. Wnikam w szczególy techniczne a nie tlko wyglad, bo opływowa maska nie oszczedzi paliwa, a nikt mi nie wmówi że silnik JD mało pali, wiem że można zejsć ze zużyciem ale nie pali mało i kropka, a paliwo idzie w góre, ja kalkuluję ja każdy. Dlatego JD wcale lepiej roboty niż inne nie zrobi.

Nie kupuję maszyn na pokaż a do roboty, używałem maszyn z drugiej ręki, póżniej nowych, nie mam problemu z serwisem u siebie bo każdemu się coś trafi anwet w BMW czy Mercedesie, nie ważne ale znam Zambrów i innych clasowców. Prędzej zastanowiłbym się nad Steyerem lub Caseih, choć ja akurat nie tych maszyn używam, więc proszę mnie nie posądzać że komuś coś, sugeruję bądź wciskam.

 

Pozdrawiam,

Jak gadka się bedzie klieła to może nawet Cie odwiedze bo mam niedaleko do Ostrołęki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roltex    0

Witam wszystkich.

 

Zanim podejmiesz decyzje o zakupie Claasa odezwij sie do mnie na maila, nie powinieniem pisać tu wszystkiego daltego napisz, podaj tel czy w ogóle sie odezwij to sobie pogadamy. A tak ogólnie to chłopaki miałem claasy, mfy, landini i inne wiec myślę ze coś w temacie maszyn wiem. Claas, jeszcze dłuugo będzie się uczył serwisu, w polsce mają z tym kłpot wszyscy, także na pewno nie wybrał bym kontynuacji Renaulta pod maska Claasa pomimo innych rozwiązań niż poprzednie. Po pierwsze jest to ciągnik któy został złożony a nie zaprojektowany. Silnik JD, ok silnik nigdzie nie stanowi problemu ale możliwości samego ciagnika claasa są inaczej ułożone, do tego została dobrana skrzynia. Mosty skrzynie carraro, zf, nie wiem dokłądnie ale jednego jestm pewien nei tędy droga do budowania ciągnika. Duże mozliwości biegów i skrzyni co do doboru biegów, hm jakoś musi jeżdzić wiec trzeba szachować elektronicznie, a załóż scenariusz że coż nie pyknie, nie mówie tu o uszkodzeniu mechanicznym a o elektryce która jasno zielony ma mocno rozbudowaną i sterowniki oraz cała otoczka nie uspakajają mnie gdy to widzę. Claas- ciagniki niech zostawi dla innych. Przywołam tu jeszcze wypowiedz kolegi odnoścnie rozłożenia masy w ciągniku,co mocno przekąłda sie na uciag maszyny- odpowiedam zdecydowanie NIE na rozwiązania Claasa również w kombajnach. Wnikam w szczególy techniczne a nie tlko wyglad, bo opływowa maska nie oszczedzi paliwa, a nikt mi nie wmówi że silnik JD mało pali, wiem że można zejsć ze zużyciem ale nie pali mało i kropka, a paliwo idzie w góre, ja kalkuluję ja każdy. Dlatego JD wcale lepiej roboty niż inne nie zrobi.

Nie kupuję maszyn na pokaż a do roboty, używałem maszyn z drugiej ręki, póżniej nowych, nie mam problemu z serwisem u siebie bo każdemu się coś trafi anwet w BMW czy Mercedesie, nie ważne ale znam Zambrów i innych clasowców. Prędzej zastanowiłbym się nad Steyerem lub Caseih, choć ja akurat nie tych maszyn używam, więc proszę mnie nie posądzać że komuś coś, sugeruję bądź wciskam.

 

Pozdrawiam,

Jak gadka się bedzie klieła to może nawet Cie odwiedze bo mam niedaleko do Ostrołęki.

Witam!

Powiem szczerze że jako dealer nie chcę się wypowiadać ale kolega przesadził tym postem ba nawet pierwszym jako nowicjusz.

Po pierwsze na jakiej podstawie możesz twierdzić że wszyscy delaerzy Claas-a w Polsce mają problem z serwisem co jasnowidzem jesteś że znasz wszystkich co robią w firmach gratuluję. Kolejna bzudra ciągnik został złożony a nie zaporejktowany. :blink: Kolega budując np. dom to co składasz z cegieł i betonu itd czy musisz mieć projekt???? Wszystkie marki korzystają z producentów wyżej wymienionych a nie tylko Claas.

Odpowiadasz zdecydowanie NIE na rozwiązania w kombajnach aha 75 lat doświadczenia w produkcji to fakt nic powiedz to klientom pewnie Ci uwierzą.

Skoro polecasz markę Steyer i CaseIH to fakt nie proponujesz tylko zachęcasz.

Powiem tak mam nadzieję że na forum są osoby dla których ten Twój post jest wystarczająco tendencyjny żeby nie powiedzieć że idiotyczny nie wiem ktoś Cię skrzywdził w dzieciństwie i kojarzy Ci się z Claasem skoro tak plujesz na tą markę i delerów. Szczerze to nie powinienem wchodzić w polemikę inteligentni ludzie i tak wyciągną wnioski z tego postu.

Żeby Ci uprzykrzyć życie to w tym miesiącu akruat sprzedałem ARION-a 430 i 420 patrz pracują i się nie psują.

A prawda w innych ciągnikach nie ma rozbudowanej elektryki i elektroniki siedzą krasnoludki co popychają dźwigienki :lol:

Pozdrawiam rozbawiłem się tym postem do łez :lol:

Powodzenia w walce ale chyba z wiatrakami :D

Edytowano przez Roltex

www.roltexkrasnystaw.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal2511    6

w dzisiejszych czasach wszystkie marki są powiązane razem z sobą. w każdej znajdziesz coś wspólnego. nawet fendt korzysta z silników deutza a jakoś nikt nie mówi że to składak. fakt claas ciągniki produkuje od nie dawna ale to nie znaczy ze jest to złom. jeżeli nikt nie będzie kupował tych ciągników to wiadomo ze wtedy firma ciężko będzie miała się rozwinąć. każdego trzeba obdarzyć zaufaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macinol    0

oooooho i rozpęta się piekło jak się obudzą...

Roltex jako dealer mógłbyś podpowiedzieć mi coś odnoście wyposażenia i ceny, jak nie możesz na forum to na priv. Interesuje mnie arion 420 cis z quadractive. No i za przedni tuz, wom i obciążnik ile trzeba byłoby dołożyć do ceny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
silverf1    0

Witam wszystkich. No widzę że na prawdę rozpętała sie burza :) Ok by uciąć wszelkie spekulacje i przypuszczenia nie będe kontynuował tego wątka bo nie po to się tu odezwałem by mnie handlowiec Roltex-u czy inny ustawiał, a porozmawiał wraz z innymi forumowiczami a w tej chwili nie będzie to miało sensu. Skoro masz takie mocne i nie zmienne zdanie nt. to chcociaż do innych forumowiczów porównujcie szczegóły tkwiące w środku a nie wyglad czy inne bo do Steyera i Caseih odwołałem się tylko dlatego ze Marcinol mówił o tych markach, a są one bardzo zbliżone do siebie wiec co komu pasuje. A jak już Roltex odwołujesz się do historii to nie ważne ile lat ma tradycja, którą tak pielęgnujesz, ale rozwiazania są stare macie je tylko zapakowane w nowe obudowy, czy to ciągniki czy kombajny, nie twierdze że jest tak ze wszystkim. Claas zna sie na robocie i robi co trzeba ale nie zawsze najlepiej. Nie będe wnikał w szczególy charakterystyki regulatorowej silnika i zaobserwowanych przez MASZLAND prawidłowości w odniesieniu do obr. wałka, bo Roltex by się pogubił, a takich rzeczy nie tłumaczą handlowcom. Co do silnika nie mam krytycznego zdania na temat żadnych silników bo to nie jest kłopot w maszynach, o ile nie trzba serwisu mercedesa wzywać oddzielnie by dokonać serwisu w kobajnie i zapłacić za to grubo. Na silnikach nie wszystkie firmy muszą sie znać, lepiej pozostawić to fachowcom, a ja nie powiedziałem że silnik JD to szajs, szanuję te markę i są dobrzy. Ważniejsze są przekładnia i przełożenia mosty podnośnik i przy jakich predkościach obrotowych osiągane są predkości wałka i wydatki pomph hydraulicznych.Jak wygląda strona serwisowa bo póżniej wraz zwieksza iloscia przepracowanych godzin stanie sie to wazne po gwarancji. A traktor musi na to wszystko zarobic.

Marcinol z tego co piszesz ma być to ciągnik podstawowy w twoim godp. zastanów sie dobrze czy 4 cyl. to dobre rozwiazanie bo moc możesz miec ale czy statecznosc ciagnika będzie taka jak byś sobie zyczyl, wierz mi to ważne. Ja w swoim gosp. zajeździłem 4 cyl. Mocowo dawał rade w prasie, transporcie itd. ale nie wytrzymał poporstu, a miałem trochę roboty na niego, dopiro 6 cyl załatwiło sprawę. Zupełnie inna robota, na prawdę no i miał 6 KM więcej.Roltex, pytasz o serwis :) a powiedz mi ile lat serwisujesz Claasa, niewiele, a powiedz mi jeszcze ilu mechaników przejałęś od innych marek by mogli obsługiwac u Ciebie, niewielu doswiadczenie macie mikre w porównaniu do innych, poza tym serwis zawsze jest na boku. A powiedz mi jeszcze jak to jest z serwisem silników waszych kobajnów u nas w kraju, z całym szacunkiem do wszystkich i Ciebie Roltex, nie wytrząsaj się na mnie jesli to co słyszałem od innego dealera Claasa tobie nie pasuje, tylko uswiadom i mnie i chłopaków bo takim naciskaniem i trzeszczeniem wrecz, Marncinol-owi wyboru nie ułatwiasz. Opowieści odłóżmy na bok, skupmy się na konkretach, siec dilerska dopiero sie klaruje, a za rok, najdalej dwa clas będzie oczekiwał efektów i skończy się miekka gra, wtedy ceny produktów i serwisu na pewno nie spadną bo z czegoś trzeba będzie opłacać. Roltex powiedz jak to jest na prawde w takim razie, no bo sory ale na podstawie rozmwócy z claasa powstał tylko konflikt więc powiedz nam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roltex    0

Więc po pierwsze do kolego Macinol z zasady nie podaję ceny i wyposażenia ciągnika dltego że forum nie jest od sprzedaży i zaraz byłby lincz na mnie że promuję, chwalę pod niebiosy itd dlatego też bardzo mało wypowiadam się na forum i chyba po wcześniejszym poście dam sobie spokój bo nie lubię braku konstruktywnej rozmowy. Żałuję że sie wdałem w polemikę ale jeszcze raz zripostuję temat.

Co do rozwiązań technicznych znowu się mijasz z prawdą. Co to znaczy wg. Ciebie rozwiązanie stare???? a co nowe??? Obserwując inne marki nie widzę aby Claas odbiegał technicznie aż tak od konkurencji a w wielu rzeczach przewyższa. Fakt może nie rozebrałem skrzyń wszystkich ciągników aby tak jak Ty być ich znawcą i twierdzić że coś jest nowe a coś stare. Moja firma kolego ma 20 lat doświadczenia w sprzedaży maszyn ja fakt pracuję od kilku lat więc doświadczenia "mikre" mamy a co do mechaników chciałbyś mieć takich, gwoli wyjaśnienia to akurat przejęliśmy kilku jeszcze przed rozpoczęciem działalności z CLAAS z dużym doświadczeniem w ciągnikach i kombajnach zachodnich ale Ty wiesz lepiej. Co do tego że ROLTEX by się pogubił odnośnie pewnych prawidłowości to nie znasz nas więc się nie wypowiadaj w tym temacie. Co do silników w kombajnach nie mieliśmy żadnych problemów do tej pory a z tego co wiem jest to dosyć rzadkie a jak sam napisałeś nie jesteś krytyczny do silnika i nie jest to kłopot więc tematu nie ma. Sieć dealerska się klaruje no myślę że już się wyklarowała ale tutaj wchodzimy w politykę i sprawy biznesowe nie mnie to oceniać. Nie wiem co oznacza miękka gra i kto Ci naopowiadał bzdur eh to tylko potwierdza że pewni ludzie nie powinni się wypowiadać o sprawach ważnych. Nie trzeszczę kolego i nie naciskam a tylko staram się konstruktywnie rozmawiać a Tobie nie wiem dlaczego koniecznie chce Ci się oczerniać po rozmowie z kimś i markę i dealera. Wszystkim dogodzić się nie da jednym pasuje drugim nie.

Zgodzę się że nikomu ta rozmowa się nie przysłuży a już nie wyborowi ciągnika dlatego więcej się nie wypowiadam na Tym forum wychodząc z założenia a niech sobie gadają. Tylko coraz więcej klientów mówi że właśnie jest zmęczona tym że na forum piszą to a tamto a później mija się to z rzeczywistością bo się okazuje że ktoś kogoś nie lubi ma cel w oczernianiu itd z tym akurat spotykam się codziennie w mojej pracy handlowca więc jedna osoba w tą mniej czy więcej nie robi mi różnicy. Już nie raz spotkałem się z pieniaczami mocnymi ale w buzi.

Każdy ma swój rozum żeby wyciągnąć wnioski i dokonać wyboru i ja to szanuję.

Mimo wszystko pozdrawiam Cię serdecznie i życzę powodzenia w życiu prywatnym i oby Twoje wybory były zawsze przemyślane, rozważne itd. Szanuję Twoje poglądy ale zgadzać z nimi się nie muszę.

Tak ja obiecałem był to mój ostatni post na tym forum.

Dziękuję. :)


www.roltexkrasnystaw.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

witam

 

kolego silverf1, czy mógłbyś podać jakieś konkrety odnoście budowy Claasa z których można wywnioskować, że ta maszyna długo nie pochodzi? Jak na razie to z całym szacunkiem ale nie podałeś żadnych konkretów, oprócz użycia szumnej nazwy "charakterystyka regulatorowa silnika", wybacz ale na mnie wrażenia tym nie wywarłeś. I proszę, podaruj sobie zwroty typu "bo Roltex by się pogubił", bo to sugeruje Twoją desperację.

 

Mój Arion 420Cis ma 620mth i chętnie włączę się w dyskusję

pozdrawiam


Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macinol    0

A czy wecie jak jest ze spalaniem? z ceną części czy serwisu? najlepiej jakby ktoś to porównał z jd i df. Czym się Claas Arion 420 i 510? Oprócz masy i wymiarów? I jak z ceną tego większego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MisiuMas    0

A czy wecie jak jest ze spalaniem? z ceną części czy serwisu? najlepiej jakby ktoś to porównał z jd i df. Czym się Claas Arion 420 i 510? Oprócz masy i wymiarów? I jak z ceną tego większego?

Najogólniej:

Arion 420 cis - silnik: dwuzaworowy common rail DPS,moc pry obrotach znamionowych 105 KM, max moc z CPM 120 KM, skrzynia: 16/16, 4 stopnie mocy, 4 grupy sterowane elektronicznie, Quadraactiv w opcji, pompa 98 l/min przy max ciśnieniu 195 bar, kabina nieresorowana

Arion 510 cis - silnik: czterozaworowy common rail DPS,moc pry obrotach znamionowych 110 KM, brak CPM, skrzynia: 24/24, 6 stopni mocy, 4 grupy sterowane elektronicznie, Hexaactiv w opcji, pompa 110 l/min przy max ciśnieniu 200 bar, kabina resorowana, w opcji resorowana przednia oś, CEBIS

 

Cena jaką zaproponowali za 410cis z Quadraactiv - 190 tyś netto (opony 540/65R38,440/65R28)

Ceny 510 niestety nie znam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj