snakes123

Fendt 308 turbomatik [ślizga się sprzęgło]

Polecane posty

snakes123    0

Witam

Mam pewien problem, np jak jadę z bęczką i chcę wrzucić na wyższy bieg to on jakby nie miał siły a na niższysz bez problemu czy chodzi tu o jakiś antypoślizg jeżeli tak, to jak to wyłączyć. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Masz problem z tym co napisane w tytule tematu czyli ze sprzęgłem Turbomatic... Na jakich obrotach sie to dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ImGrzechu    0

Tak jak kolega powiedział, jest to problem z sprzęgłem turbomatik. Myśle, że mocniejsze przyciskanie pedału gazu pomoże :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Pomóc może na krótko i koszta wzrosną:P Jak ktoś wlał za mało oleju to wystarczy dolać, ale jak jest nieszczelność i olej ucieka to roboty bedzie więcej i kosztów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t0mo    0

ja u siebie ruszam zawsze z 2 rozpędzam się do 1600obrotów potem trzeci bieg wchodzi na 1700obrotów to wtedy włączam największy bieg xD ale to przy jeździe na pusto ;D fajne wrażenie robi to że jak z 3 wchodzi na 6 to dostaje super speeda xD ^^ Przy obciążeniu jeżdżę głównie na 3 jeśli mi nie zależy na szybkości i droga jest nie równa. Turbomatik ma to do siebie że możesz ruszać nawet z 6 i ci ciągnik nie zgaśnie tylko będzie się wolniej rozpędzał niż jak byś ruszał z mniejszego biegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelo89    0

@t0mo masz racje z tym ruszaniem z najwyższego biegu ale ja bym raczej nie polecał robić tego za często. Skoro nie ma potrzeby to po co tak nadwyrężać ten podzespół. Co do Twojego przypadku Snakes123 to tak jak mówi JD1052 pasowałoby zajrzeć do poziomu oleju w turbosprzęgle, ja jak sprowadziłem swoją 309 to od razu zadzwoniłem do znajomego mechanika żeby mi wymienił ten olej i teraz ciągnik jest o wiele bardziej "zrywny" tylko dobrze radzę skoro nie czujesz się na 100% pewny że dasz sobie z tym radę lepiej to komuś zlecić kto się zna, bo musi tam być dokładnie tyle oleju ile podaje producent bo można z ciągnika zrobić prawdziwego muła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Witajcie. Mam taki problem że w fendzie teścia wypalona/przetarta jest płytka w pływaku. Na allegro itd nic nie znalazłem, Korbanek zapewne zaśpiewa kilka stówek zapewne za to. Pytanie jest akie czy dałoby rade dopasować pływak od czegoś innego lub czy da sie przełożyć tą płytkę i czy będzie dobrze pokazywać? Pozdrawiam


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

No to odświeżę po raz kolejny. Proste szybkie pytanie. Jak działa świeca płomieniowa w fendzie? Jest świeca jest elektrozawór jest pozycja w stacyjce. I jak to działa? Krok po kroku co i jak sie załącza. I gdzie znajduje się kostka odpowiedzialna za czas grzania świecy.


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gromowin    0

Witam. Mysle a zakupie uzywanego ciagnika i wpadl mi w oko fendt 308 lsa turbomatic z 1994r, wersja mechaniczna i mam do was pytanie o dzialanie polbiegu pod obciazeniem. A mianowicie jak ta wajhe po prawej stronie kierownicy mam do gory to na biegach 1,2,3 po puszczeniu sprzegla ciagnik lekko, bardzo lekko ruszy i dalej nie jedzie a na wyzszych biegach normalnie jedzie. Gdy ta wajhe mam do dolu to na kazdym biegu normalnie rusza, sprzedajacy twierdzi ze wszystko bedzie ok jak ciagnik bedzie mial obciazenie czyli no, ciezki plug itp, i z tad moje pytanie jak poprawnie powinna dzialac skrzynia w turbomatiku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mysle a zakupie uzywanego ciagnika i wpadl mi w oko fendt 308 lsa turbomatic z 1994r, wersja mechaniczna i mam do was pytanie o dzialanie polbiegu pod obciazeniem. A mianowicie jak ta wajhe po prawej stronie kierownicy mam do gory to na biegach 1,2,3 po puszczeniu sprzegla ciagnik lekko, bardzo lekko ruszy i dalej nie jedzie a na wyzszych biegach normalnie jedzie. Gdy ta wajhe mam do dolu to na kazdym biegu normalnie rusza, sprzedajacy twierdzi ze wszystko bedzie ok jak ciagnik bedzie mial obciazenie czyli no, ciezki plug itp, i z tad moje pytanie jak poprawnie powinna dzialac skrzynia w turbomatiku?

 

tam nie ma biegów pod obciążeniem to jest wymysł różnych znawców na forum którzy nie mieli nigdy do czynienia z fendtem  to nie mf czy jon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj