Skocz do zawartości
snakes123

Fendt 308 turbomatik [ślizga się sprzęgło]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
snakes123    0

Witam

Mam pewien problem, np jak jadę z bęczką i chcę wrzucić na wyższy bieg to on jakby nie miał siły a na niższysz bez problemu czy chodzi tu o jakiś antypoślizg jeżeli tak, to jak to wyłączyć. Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Masz problem z tym co napisane w tytule tematu czyli ze sprzęgłem Turbomatic... Na jakich obrotach sie to dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ImGrzechu    0

Tak jak kolega powiedział, jest to problem z sprzęgłem turbomatik. Myśle, że mocniejsze przyciskanie pedału gazu pomoże :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD1052    79

Pomóc może na krótko i koszta wzrosną:P Jak ktoś wlał za mało oleju to wystarczy dolać, ale jak jest nieszczelność i olej ucieka to roboty bedzie więcej i kosztów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
t0mo    0

ja u siebie ruszam zawsze z 2 rozpędzam się do 1600obrotów potem trzeci bieg wchodzi na 1700obrotów to wtedy włączam największy bieg xD ale to przy jeździe na pusto ;D fajne wrażenie robi to że jak z 3 wchodzi na 6 to dostaje super speeda xD ^^ Przy obciążeniu jeżdżę głównie na 3 jeśli mi nie zależy na szybkości i droga jest nie równa. Turbomatik ma to do siebie że możesz ruszać nawet z 6 i ci ciągnik nie zgaśnie tylko będzie się wolniej rozpędzał niż jak byś ruszał z mniejszego biegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelo89    0

@t0mo masz racje z tym ruszaniem z najwyższego biegu ale ja bym raczej nie polecał robić tego za często. Skoro nie ma potrzeby to po co tak nadwyrężać ten podzespół. Co do Twojego przypadku Snakes123 to tak jak mówi JD1052 pasowałoby zajrzeć do poziomu oleju w turbosprzęgle, ja jak sprowadziłem swoją 309 to od razu zadzwoniłem do znajomego mechanika żeby mi wymienił ten olej i teraz ciągnik jest o wiele bardziej "zrywny" tylko dobrze radzę skoro nie czujesz się na 100% pewny że dasz sobie z tym radę lepiej to komuś zlecić kto się zna, bo musi tam być dokładnie tyle oleju ile podaje producent bo można z ciągnika zrobić prawdziwego muła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Witajcie. Mam taki problem że w fendzie teścia wypalona/przetarta jest płytka w pływaku. Na allegro itd nic nie znalazłem, Korbanek zapewne zaśpiewa kilka stówek zapewne za to. Pytanie jest akie czy dałoby rade dopasować pływak od czegoś innego lub czy da sie przełożyć tą płytkę i czy będzie dobrze pokazywać? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

No to odświeżę po raz kolejny. Proste szybkie pytanie. Jak działa świeca płomieniowa w fendzie? Jest świeca jest elektrozawór jest pozycja w stacyjce. I jak to działa? Krok po kroku co i jak sie załącza. I gdzie znajduje się kostka odpowiedzialna za czas grzania świecy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gromowin    0

Witam. Mysle a zakupie uzywanego ciagnika i wpadl mi w oko fendt 308 lsa turbomatic z 1994r, wersja mechaniczna i mam do was pytanie o dzialanie polbiegu pod obciazeniem. A mianowicie jak ta wajhe po prawej stronie kierownicy mam do gory to na biegach 1,2,3 po puszczeniu sprzegla ciagnik lekko, bardzo lekko ruszy i dalej nie jedzie a na wyzszych biegach normalnie jedzie. Gdy ta wajhe mam do dolu to na kazdym biegu normalnie rusza, sprzedajacy twierdzi ze wszystko bedzie ok jak ciagnik bedzie mial obciazenie czyli no, ciezki plug itp, i z tad moje pytanie jak poprawnie powinna dzialac skrzynia w turbomatiku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mysle a zakupie uzywanego ciagnika i wpadl mi w oko fendt 308 lsa turbomatic z 1994r, wersja mechaniczna i mam do was pytanie o dzialanie polbiegu pod obciazeniem. A mianowicie jak ta wajhe po prawej stronie kierownicy mam do gory to na biegach 1,2,3 po puszczeniu sprzegla ciagnik lekko, bardzo lekko ruszy i dalej nie jedzie a na wyzszych biegach normalnie jedzie. Gdy ta wajhe mam do dolu to na kazdym biegu normalnie rusza, sprzedajacy twierdzi ze wszystko bedzie ok jak ciagnik bedzie mial obciazenie czyli no, ciezki plug itp, i z tad moje pytanie jak poprawnie powinna dzialac skrzynia w turbomatiku?

 

tam nie ma biegów pod obciążeniem to jest wymysł różnych znawców na forum którzy nie mieli nigdy do czynienia z fendtem  to nie mf czy jon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jendrula2
      witam przy przełączaniu z największego półbiegu na najniższy nagle wyskoczył błąd 5.1.03 kasowanie błędu nie pomaga jest to jedyny błąd jaki się wyświetla może ktoś coś doradzi
      fendt farmer 311 turbomatik 1996 r dodam że ciągnik jeździ i rewers działa poprawnie na zgaszonym ciągniku kropka na wyświetlaczu przeskakuje  jak uruchomię ciągnik piszczy alarm i wskaźnik od półbiegów znika
    • Przez repek92
      Witam. Chciałbym się zapytać użytkowników tego silnika, czy te silniki w transporcie są takie mulowate? Delikatna górka i trzeba redukować. Nawet na pusto nie idzie jakoś super. MTZ 82 przy moim.to szatan ale z pługiem to daje radę nie czuć że ciężko itd tylko w tym transporcie ciężko
    • Przez Massey294s
      Witam, mam wyciek paliwa od strony bloku silnika z pompy wtryskowej w 311 98r. Pytanie brzmi jak jest ustawiana i czy są jakieś znaki? Wyciągając ją muszę zwracać na coś uwagę? Pompa wyjdzie z kołem zębatym czy jest może to jakoś dzielone? Potrzebuje ją tylko wyciągnąć i uszczelnić.
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez piotrslonski1
      Witam problem występuje w 310 wywala błąd 5.1.61 wykrzyknik i ikonę
      Kosteka od czujnika była zgnita wymieniłem czujnik i kostkę lecz po wymianie błąd nie gaśnie
      Os podniosło do samej góry nie da się nią regulować
      W czym może być problem
      Bezpieczniki sprawdziłem
      Proszę o pomoc
×