Skocz do zawartości
arielo

Problem z odpaleniem t25

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

lukaszk1515    0

Witam,

Panowie mam taki problem, że mój władek gdy ma pełny zbiornik (powiedzmy więcej niż pół) ropy to odpala bez problemu, a gdy już jest mniej to każdego dnia muszę go pompować ręcznie bo inaczej nie chce zapalić. Dodam, że założyłem zawór zwrotny przy przewodzie, który idzie od zbiornika do pompki ale nie zdał on rezultatu. Macie pomysły co może być przyczyną? Ktoś miał może podobny problem?

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zbyszekbrzuze    111

Pierwszą przyczyną może być początek korozji rurki w baku, drugą kiepskie podkładki na ssaniu bak-odstojnik-pompka trzecią...

Skopiuję swój post z innego tematu:

 

Największe figle płata zaworek z tyłu pompy. Ten pod tym cienkim przewodem.

Objawy są następujące:

Jeśli on nie trzyma, to po wyłączeniu silnika paliwo zaczyna schodzić do baku.

Najpierw tak jest, że ciągnik stoi miesiąc. Uruchomiamy silnik, no i zapali, ale po chwili zgaśnie. Jeśli mamy dobrą pompkę zasilającą i pompę wtryskową, to but w podłogę, chwile pokręcić i zapali, potrzymać na obrotach i sam się odpowietrzy.

 

Po jakimś czasie problem będzie się pogłębiać: Ciągnik zapowietrza się: po tygodniu, po 3 dniach, po 1 dniu, aż w końcu co zgasimy silnik, to się zapowietrzy. Wymiana zaworka nie jest trudna, tylko trzeba dać nowe 3 podkładki.

Po kilku dniach pompa będzie całkiem sucha i nie zapali.

http://www.sklepkisiel.pl/o,13912,T_25_Zawor_Pompy_Wtryskowej.html

Tą część warto nawet w ciemno wymienić, tylko jeśli jest w nim śrubka, to należy ją dokręcić do oporu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


zbyszekbrzuze    111

Miałem taki przypadek, że już podpadała pompka, ze trzeba będzie ją wymienić, a okazało się, że było pełno syfu w rurce w baku i na przyłączeniu przewodu tego na zbiorniku. Po wymianie rurki i czyszczeniu ciągnik odpalał ale paliwo schodziło, po wymianie tego zaworka, ciągnik działa w pełni normalnie, pompa oryginał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przemvx    0

witam podepnę sie pod temat w t 25 robilem elektryke wszystko wyszło dobrze tylko swieci sie konrolka ladowania a ladowanie jest ( wzrasta ze wzrostem obrotów ) na kabelku co idzie od alternatora do kontrolki jest 4v a kontrolka nawet nie przygaśnie amperomież tez pokazuje ze laduje dodam jeszcze że jest to alternator z wbudowanym regulatorem napięcia. Co to morze być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Lukaszt25a    0
Napisano (edytowany)

zmierz napięcie ładowania na akumulatorze przy wyższych obrotach silnika, powinno być od 13,9- 14,5 v

Edytowano przez Lukaszt25a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BAD80    2

Witam, a co może być przyczyną, że przy odpalaniu nieraz rozrusznik nie rozłącza tylko trzeba heblem wyłączać?  dzieje się to na dwóch róznych rozrusznikach, więc raczej wina rozrusznika odpada. Mam teraz szybkoobrotowy, kreci dobrze, ale nie może przełamać. A tez mam przekręcany hebel i tez się topi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Voo    38

Skoro już wykluczyłeś problem w rozruszniku to do sprawdzenia stacyjka i przekaźnik pod zegarami.Gdy po odpaleniu ciągnika i puszczeniu stacyjki dalej słyszysz że pracuje rozrusznik sprawdz czy na tym cienkim przewodzie który uruchamia elektromagnes rozrusznika jest napięcie.Jeśli jest to coś robi zwarcie i nie odłącza napięcia po puszczeniu stacyjki.

Hebel masy topi się bo nie ma dobrego połączenia.Musisz wszystko oczyścić i porządnie dokręcić.Bardzo dobrym sposobem jest przykręcie do jednej z trzech śrub mocujących "masę" gruby przewód lub plecionkę masy i dalej przykręcenie do bloku silnika.I na lata rozwiążesz problem z paleniem ,topieniem włącznika masy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adfur    0

Jak nie chce palić to paliwo się cofnie. Można zastosować zaworek zwrotny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BAD80    2

Co do stacyjki to kupiłem nowa, może z tydzień pochodziła i była gorsza od starej, się zacinała więc z powrotem starą załozyłem, bo na nowej tez ten problem nie rozłączania był, a przekaźniki to już chyba trzeci, bo wcześniej tez po przekręceniu nic się nie działo, albo pyknęło i nic i trzeba było na krótko odpalac, albo tylko jarnac i już mozna było kluczykiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mikua    9

Chyba u mnie przyczyna jest ten zaworek, bo gdy postoi dzien,tydzien to przy odpalaniu trzeba długo krecić,dopiero po  podpompowaniu pompką reczna zapali po paru obrotach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

robert25a    0

Panowie proszę o pomoc. Władek pykał na wolnych obrotach i zgasł. Chciałem go odpalić ale bez powodzenia. Następnego dnia czyszczenie wszystkich przewodów, filtrów, zbiornika, przegląd pompy zasilającej tej z pompką ręczną a następnie za radą mechanika wymieniłem ją i jakoś odpalił ale działa jak na filmie a następnie gaśnie. Nic nie było przy nim grzebane po prostu samo się stało.

 

Po odkręceniu przewodów na pompie i próbie odpalenia paliwo tryska na jakieś 30 cm czy to jest wystarczające ciśnienie czy za małe ?

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Pawloww    0

Kolego sam wymienisz zaworek jest na boku pompy wtryskowej czyli tak jak patrzysz na pompe to znajduje sie od strony cylindrow do niego idzie cienka rurka nie zapomnij o podkladkach nowych jak sie myle to prosze niech koledzy mnie poprawia bo robilem to juz dawno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

robert25a    0

Panowie, zawór utrzymania ciśnienia wymieniłem i dalej władek nie odpalał, oddałem pompę i wtryski do fachowców i znaleźli dwa problemy. Sekcja nie była nieszczelna ale ze względu na długi postój władka przed zakupem była w pompie rdza i drobny syf. Drugi to odziwo nowy ww. zawór utrzymania ciśnienia pompy nie działał jak należy i pompiarze zamontowali swój - sprawny. Jutro mam zamiar zamontować pompę na władku i bardzo proszę o kolejna pomoc i rady jak to zrobić, czytałem o znakach na kole i o odpowiednim ustawieniu pompy więc teoria znana zobaczymy jak w praktyce.

 

Pytania

1- na kole są symbole T1T2 i czy właśnie ten znak ma być zgrany z kreska na bloku silnika przy długich śrubach od mocowania pompy?

2- jak z dokładnością ustawień czy do mikrometra czy na mniej więcej a reszta to już ustawiać pochylając odpowiednio pompę?

 

Proszę o Wasze nieocenione sugestie jak ugryść mechanikę rodem z CCCP.

 

Edytowano przez robert25a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafik84    0

Znak T1 musi być równo z wycięciem w blaszce, to początek wtrysku 1-go cylindra. Mam swój patent na ustalenie początku wtrysku na pompie: wkład od długopisu z, którego wycinam metalową część ta która pisze i wydmuchuje z niej tusz, następnie przykładam do króćca pompy idącego na wtryskiwacz i obserwuje w którym momencie będzie się podnosić paliwo. Gdzie przeczytałeś, że pochyla się pompę ??? Odkręcasz dwie śruby schowane pod pokrywa tą gdzie się leje olej do silnika i kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara aż zacznie się podnosić paliwo w rurce... ;-)  Dobrym pomysłem jest także odkręcenie pokryw zaworów i obserwowanie ich otwarcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

robert25a    0

Pompa ostatecznie została oczyszczona, sprawdzona a wtryski zregenerowane. Po kilkunastu próbach i przeczytaniu opisów znalezionych na tym forum Władek odpalił. Ustawiłem znak na kole około 5 cm przed znakami T1T2 (jest tam rówież znak - trzy litry i wcięcie wykonane pewnie przez poprzedniego mechanika) następnie ustawiłem pompę kluczem 27 na początek podawania paliwa i zablokowałem dwoma śrubami. Władek odpalił jak szalony i pracuje tak. Jako że nie ma głupich pytań to pytam czy któryś z Panów na "słuch" może określić czy wszystko jest dobrze z pracą tego silnika ?

 

Moje spostrzeżenia

na plus - lepiej pali, mniej kopci, szybciej reaguje na gaz, nie wiem jak z mocą - muszę sprawdzić.

na minus (a raczej inne działanie) - przed remontem jak odpalałem to wiadomo gaz w podłogę i kręcenie.Jak załapał to obroty silnika odrazu szły na maxa i trzeba było ujmować gazu. Po remoncie jest tak że po zapaleniu przez 2-3 sekundy silnik się wkręca na obroty i następnie łapie maksymalne obroty i jest już ok.

 

Czy tak powinno być czy coś jeszcze zmienić może na sprzęgiełku lub pochylając pompę do lub od silnika?

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

robert25a    0

raik84   -   u mnie nie chciał odpalić gdy ustawiałem na znaku T1. Może poprzedni właściciel coś przestawił na kole.

 

Traktorek gdy stoi całą noc to jednak ciężko pali a jak już się rozgrzeje to zdarza mu się schodzić z obrotów jakby miał gasnąć. Może ktoś ma pomysł co jeszcze wyregulować na pompie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zbyszekbrzuze    111

Kolego nic nie zmieniaj w ustawieniach. Dla porównania masz film. Włądek na jego początku ma w pełni oryginalny silnik, nic nie ruszane. Ma bardzo dużo mocy:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafik84    0

tez tak mialem kiedys i tez myslalem ze ktos zle kolo ustawil ale tam jest klin i nie da sie zle ustawic.Dopiero jak zgralem znaki z wtryskiem bylo ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

robert25a    0

Oki Panowie. Nic nie dędę grzebał przy pompie tylko raz jeszcze bardzo dokładnie i precyzyjnie ;[ sprawdzę i ustawię dolne położenie tłoka  i początek podawania paliwa przez pompę tak jak radzą na tym forum. Władek ogólnie pali, jeździ ale jest inaczej niż było przed regeneracją pompy. Nie wiem tylko czy inaczej znaczy gorzej - brak doświadczenia w tej sprawie. Dam znać jaki jest efekt - dla potomnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafik84    0

dla jasnosci ustawia sie gorne polozenie tloka, cofa kolo chtba o 24 stopnie i ustawia pompe na poczatek wtrysku i ma byc git !!! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez andrzej2110
      Witam
       
      Mam problem z 3512. Gdy chce go odpalić z komina leci czarny dym a silnik nie chce załapać. na hol zapala. Co zrobić żeby palił z rozrusznika?? Dodam ze wtryski ma wymienione i zawory były regulowane.
    • Przez hanomag
      Mam problem z ciągnikiem CASE 956XL.
       
      Zimny silnik nie chce odpalić z rozrusznika, "na pych" odpala lekko. Gdy silnik jest rozgrzany, można go uruchomić rozrusznikiem, lecz kilka godzin później znowu nie można uruchomić z rozrusznika. Akumulator jest zdrowy.
       
      Proszę o wskazówki gdzie może leżeć problem.
    • Przez stefan312
      Witam
      Mam problem z john deere 2140, otóż gdy jest rozgrzany i go zgasze to on nie chcę zapalić. Jak przekręcam włącznik to słychać pyknięcie u góry w kabinie. Byłem już u dwóch mechaników i nic nie poradzili.
    • Przez bartas19
      Witam jak w temacie. Jechałem z prasą rolującą ciągnik zdechł i d*pa blada. elektryka ok. Pompa wtryskowa ok. Pompka zasilająca nowa a ten gnój nie chce odpalić. Jakieś pomysły????
    • Przez lordrolnik
      witam wszystkich mam problem z zetorem 5718. Problem jest taki wszystko było dobrze palił na dotyk po przywiezieniu go na lawecie zaczęły się problemy kiedy zjechałem to poszedł olej przez kolektor i teraz długo kręci i nie może odpalić proszę o pomoc .
×