RolnikSwD

Ursus C 360 rozerwany filtr oleju

Polecane posty

RolnikSwD    0

Witam wszystkich użytkowników forum :)

 

Dziś po 2 sekundach od uruchomieniu silnika w ursusie został rozerwany filtr oleju.

Moje pytanie brzmi co mogło być przyczyną rozerwania filtra oleju?

Dodam jeszcze, że to już zdarzyło mi się drugi raz, ostatnio 1 sty bieżącego roku gdy chciałem zrobić kulig i silnik był odpalany przy -10 C

Silnik ciężko pali nawet jak jest ciepło, dziś przy temp -3 C rozruch był wspomagany prądem od samochodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SW1    13

Witam, miałem podobny problem w c-360 ale silnik był po remoncie, dostał nowe panewki i również rozrywał filtry na zimny silniku przy ujemnej temperaturze. Ciśnienie oleju na zimnym wynosiło ponad 6 atm, brakowało skali na manometrze. Poradziłem sobie z tym w taki sposób, że odkręciłem miskę oleju sprawdziłem zawór w pompie olejowej i okazało się że, są w nim 3 podkładki. Po wymontowaniu 2 podkładek ciśnienie spadło do ok. 5,5 atm na zimnym i 4,5 atm na gorącym silniku. Obecnie silnik przepracował ok. 3100 mth i ciśnienie na gorącym silniku wynosi 4 atm. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RolnikSwD    0

Dzięki wielkie za odpowiedzi :)

Najprawdopodobniej przyczyna tkwi w zbyt wysokim ciśnieniu oleju (silnik też jest po remoncie).

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest taki problem że ciśnienie na zimnym silniku w c4011 jest grubo ponad 6atm i właśnie przy dodaniu gazu rozwala filtr.
Natomiast na rozgrzanym silniku ciśnienie spada prawie do 0atm.

Zawór bezpieczeństwa był sprawdzany, wymieniony na inny znowu sprawdzony i tak kilka razy ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, podobny temat był już poruszany, lecz w moim przypadku jest nieco inaczej..
Na zimnym silniku zwłaszcza gdy na zewnątrz jest zimno rozsadza mi filtr oleju, sprawdziłem zawór jest dobry, żeby nie było że coś przeoczyłem kupiłem kilka zaworów ale problem pozostał ten sam..
Mierzyłem ciśnienie na zimnym silniku na około 800obr/min i ciśnienie wynosi 6atm po dodaniu gazu ciśnienie wzrasta i rozsadza filtr..

Na ciepłym silniku jak ciągnik pochodzi z 20min na wolnych obrotach ciśnienie spada do 0atm.
Jeżeli zawór miałby wine to ciśnienie nie spadałoby do 0atm i jakieś znikome ciśnienie powinno być..
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Kiedy ostatnio znieniałeś olej? to co piszesz jest dziwne ale moja teoria jest taka że ,olej stracił wartości smarne lub jest szajsem na mrozie zamarza ,a gdzie chwyci najszybciej ,na filtrze ,pompa podaje i go rozsadza ,jak się nagrzeje to traci ciśnienie bo jest za rzadki i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krzychzg   
Gość krzychzg

Mi to się przydarzyło po remoncie c-4011, wymieniłem pompę na nową i filtr na wymienny, dołożyłem zegarek, ciśnienie podczas kręcenia rozrusznikiem grubo ponad 6atm - brakło skali, po odpaleniu fontanna. Okazało się, że do nowej pompy potrzebny jest dodatkowy zawór bezpieczeństwa, którego w starej nie było, po montażu zaworu, ciśnienie 0atm. Po kilku nie przespanych nocach, wpadłem na pomysł by zmienić zegarek, koszt 15zł, ciśnienie po zakręceniu 3,5atm, na wolnych obrotach 4,5atm, po zgaszeniu 0,5atm i nie opada do zera. Kieruję do was pytanie jakie powinno być odpowiednie ciśnienie i w jakich zakresach obrotów? Przyznam bez bicia, że grzebałem w podkładkach ale teraz są 2 jak w oryginale, tylko nie zwróciłem uwagi, że dziurki na zawleczki są na dwóch wysokościach i nie wiem jak włożyłem. Proszę o wyrozumiałość, to jest dopiero mój drugi 4cyl, poprzedni C-355 nie stwarzał tylu problemów poza jednym dość komicznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wskaźnik przeciągło i temu przestał pokazywać a drugi do ilu ma skalę? Może już też przeleciał za daleko. 

Książkowo max ciśnienie 6,5 bara, początek otwarcia zaworu 4,5 bara.

Ciśnienie przy najniższej liczbie obrotów min. 1,5 bara, ciśnienie przy max obrotach 4-5,5 bara. 

Jesli te wartości bedziesz miał niższe to tragedi nie ma. 

A zawleczka w zaworze ma być na samym końcu mniej ugniatając sprężynę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krzychzg   
Gość krzychzg

Tak też dałem by był jak najmniejszy nacisk. Skala 0-6 ale na 4 zaczyna się czerwone pole i pisze coś po rusku, źle dobrany licznik? Silnik jeszcze na palecie bez licznika więc wolne obroty podaję jako te gdy silnik chodzi równo i wtedy jest koniec zielonego pola 4, gdy faluje to macha się w zakresie zielonego pola 3-4. Dzięki za info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ryskie mają inny zakres ciśnienia w magistrali np. Mtz 3 bary. Nie sugeruj się polem tylko skalą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj