Zaloguj się, aby obserwować  
irokez85

stukanie w silniku zetor 6211

Polecane posty

irokez85    0

mam problem z zetorkiem a maianowicie dzisiaj gdy go uruchomilem to zaczelo cos stukać w silniku.Nie wiem co to jest tego przyczyną ,ale ten stukot jest dosć wyrażny.Może to zawory a może wtryskiwacze nie wiem pomozcie co z tym zrobic i jak to zrobić i czy jest to grożne dla silnika a propo pracy silnika to pracuje narazie normalnie .tylko dlaczego i z jakiego powodu pojawilo sie to stukanie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Danex89    16

u nas we wladku bylo takie stukanie jak sie oberwalo kolo zamachowe na srubach, trzymalo sie chyba na 2 no ale w zetorze to nie wiem czy cos takiego moze sie stac wogole?? :P sprawdzic zawsze mozna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shinigami    0

ja mialem cos podobnego w c360 stukalo mi przez... 2 lata moze wiecej, w koncu sie okazalo ze wyrobil sie sworzeń ktory laczył korbowod i tłok... czego efektem bylo stukanie (co prawda nie zawsze stukalo bo jesli sworzen "wpadl" na swoje miejsce to ciagnik pracował normalnie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy007    0

A u mnie tak było w 914 i się okazało że to korbowód pękł.


Zetor Proxima 110 Power
New Holland T5.105+TUR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Hej, spokojnie bo człowiek na zawał serca nam padnie :P

 

Stukanie wzmaga sie pod obciążeniem? Jest to metaliczny stukot czy bardziej twarde cykanie? To mogą być zawory, wtryskiwacze... Mogła sie też rozregulować pompa (np. różnice początku tłoczenia). Spróbuj najpierw przy pracującym silniku odkręcać po jednej rurce od wtryskiwaczy (troche paliwa sie porozlewa), jeśli przy którymś cylindrze ucichnie to masz trop... Wtedy zamień wtrysk z innego cylindra, jeżeli stukanie pojawi sie tam gdzie przełożyłeś to znaczy że kulawy jest wtryskiwacz, jeśli będzie bez zmian trzeba szukać innej przyczyny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj