Sadoś

[Ursus C-360] Zalety i wady!

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ja swoją 60-tke kręcę jedną ręką no ale jak ty nigdy nie smarowałeś zwrotnic i oleju w układzie kierowniczym brak to nie dziwota że się ciężko kręci. Jak kto dba tak ma. i nie mów że się psuje tyle co ten ciągnik wytrzyma to zachodnie dawno się rozpier**** a 60 będzie chodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

A jeśli ma za słaby skręt po podpiłuj ograniczniki i nie będziesz musiał się przestawiać na do wjazdu w bruzdę.

Albo odwrotnie,może ograniczników nie ma albo są za krótkie i koło stawają w poprzek :lol:


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kojak    1

Jak czytam wasze wypociny to mnie strach ogarnia. Nigdzie nie pisałem, że się ciężko kręci, albo, że za mało się koła skręcają. Po prostu są wąskie koła z przodu i w oranym polu zamiast skręcać tam gdzie powinien to ciągnie naprzód. Dopiero jak się zaprze o bruzdę czy jakieś twarde podłoże złapie to skręca dobrze. A co dbania to dbam o nią bardzo, ale zawsze się jakiś mądrala znajdzie. Przy waszych 60-tkach naprawdę się koła nie topią w oranym polu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Choroba każdego ciągnika bez przedniego napędu: 380, 30-ka szczególnie z maszyną w górze, i każdy zetor. Gdyby był cięższy przód to może szybciej reagował by na skręt. Ja mam mtz-ta i też koła uciekają w skibach przy uprawie szczególnie orki na jesień. To nie wada 60-ki tylko tak po prostu jest i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubala    0

zaleta? jedna : idiotoodporność ( nieskomplikowana budowa, skromne wyposażenie, łatwość napraw samodzielnie oraz dostępność części, tanie materiały eksploatacyjne, tolerancja na niedokładność tj wytrzyma trochę zanim się rozleci

 

wady- dymienie!!!!,

za mało mocy do uprawy gleb ciężkich

brak przedniego napędu


d.zamojskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W końcu szybka i trafna odpowiedz. Do wad dołożył bym rujnowanie zdrowia traktorzysty.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kiedyś koło mnie był ZGR mieli tam chyba 25 średnich ursusów tj. 40-stki i 60-tki i nikt nikt nie narzekał że rujnuje mu zdrowie.Ja już wiele lat robię 60-tką i jakoś nic mi nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kojak    1

Z twojego opisu wynika, że masz Forschritta i 60-tkę, wiec pewnie nie wiele nią pracujesz i nie pocisz jej za bardzo. Orzesz nią, albo agregujesz? Jak wysiądziesz po kilku godzinach roboty to słyszysz dobrze? Bo ja z godzinę przynajmniej to slabo słyszę niskie dźwięki od tego hałasu. Ogólnie ja nie widzę wiele zalet i tyle. A co do układu kierowniczego to to, że inne ciągniki też tak mają to nie znaczy, że to nie jest wada. Mogli zrobić szersze koła i bardziej obciążyć przód i git, a sama kierownica potrafi złamać rękę jak koło stanie bokiem w miękkim polu.

Edytowano przez Kojak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Opony masz dobre? masz obciążniki na przodzie? Zapewne nie i dlatego te narzekania.

Do do hałasu to da się wytrzymać tyle że w moja C-360 jest fendtem wśród 60 :P


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Po 20 latach w 4011 słuch mi poważnie ucierpiał. Dziedek też od tego był głuchy więc nie mów że robota 60-ką to ciechocinek. A innych przypadków to na pęczki znam. Hemoroidy, opadnięty żołądek to wszystko sprawka trzepania po dziurach i skibach w tym rupieciu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

W moim przypadku ma jedną zaletę:

- że jej nie posiadam.

Wady:

głośna, zimna zimą, zero komfortu, nietrwała konstrukcyjnie, wyposażenie na poziomie ESA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

zaleta? jedna : idiotoodporność ( nieskomplikowana budowa, skromne wyposażenie, łatwość napraw samodzielnie oraz dostępność części, tanie materiały eksploatacyjne, tolerancja na niedokładność tj wytrzyma trochę zanim się rozleci

 

wady- dymienie!!!!,

za mało mocy do uprawy gleb ciężkich

brak przedniego napędu

Napisałeś o tym o czym myślałem a seweryn dodał reszte... :lol: ale ogromną zaletą jest dostępność części, oraz to że byle kto wszystko przy tym wiechciu zrobi, choć ten wiecheć dalej jest źródłem utrzymania stada mechaników bo jest tych c360 sporo i dalej tak bedzie, i niestety ci domorośli "naprawiacze" więcej psują niż "reperują", a gdzie tam do naprawy....


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he. Dziękuję ślicznie za poparcie. No fakt. Nie jednego ten ciągnik utrzymuje i pełen podziw za wytrwałość. Oczywiście mam na myśli tych co obrabiają tym ciągnikiem przynajmniej naście ha.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kojak    1

Opony masz dobre? masz obciążniki na przodzie? Zapewne nie i dlatego te narzekania.

Do do hałasu to da się wytrzymać tyle że w moja C-360 jest fendtem wśród 60 :P

Zgadza się nie mam dwóch obciążników na przodzie, ale jak w zeszlym roku założyłem 50kg obciążnika na przedni zaczep to nie widziałem różnicy więc zdjąłem go.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mi tam 60-tką się robi bardzo dobrze i nie dam złego słowa powiedzieć na ten ciągnik komfort to nie wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Zgadza się nie mam dwóch obciążników na przodzie, ale jak w zeszlym roku założyłem 50kg obciążnika na przedni zaczep to nie widziałem różnicy więc zdjąłem go.

Oryginalnie jest 7 obciążników na zaczepie i w każdej przedniej feldze są obciążniki 2X18kg.W sumie wychodzi 247kg,to wcale nie jest tak mało.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kojak    1

7+ te w kołach!? Jesteś pewien? Ja mam tylko 4 na zaczepie, więc sporo mi brakuje. Muszę to sprawdzić <_<

Już sprawdziłem. Mylisz się. W instrukcji pisze tak:

Ciężar obciążników osi przedniej 4*21kg=84kg

Ciężar obciążników kół przednich dla obręczy 4/16 4*15,5=62kg

84+62=146kg

Obciążenie osi przedniej (komplet obciążników) 1020kg

Maks. obciążenie osi przedniej 1050kg

więc według danych masz przeciążony przodek o jakieś 70kg , ale od tego się nie zarwie raczej. ;)

Edytowano przez Kojak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    106

JA mam 7+ te w kołach więć 4 to standard musiał być :unsure: a 7 i koła opcja :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

C 360 ma różne rodzaje obciążników na przód,u mnie jest 7 ale zdjąłem je,mniej sie zapadają koła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kojak    1

A może wasze ciągniki nie są c-360 tylko np c-355, bo tak się przyjęło na nie mówić 60-tki, ale ine trochę się różnią. Instrukcja jest od c 360 i c-360 3p i nic tam nie pisze o opcji 7+ obciążniki w kołach. Pisze tylko o możliwości opcji z kołami 4/18 zamiast 4/16 i wtedy trochę większe obciążniki w kołach. Ale to w sumie nie ma takiego znaczenia, a my zboczyliśmy z tematu trochę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Były opcje z siedmioma i z czterema obciążnikami, te z czterema nie wiem czy one nie były trochę szersze. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Moja jest 1984 rok.Ma siedem obciążników,w koła też można założyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Mi tam 60-tką się robi bardzo dobrze i nie dam złego słowa powiedzieć na ten ciągnik komfort to nie wszystko.

 

Wsiądź na godzine do zetora choćby 5211. Na tą Polską imitację uniwersalnego i niezawodnego ciagnika nie wsiądziesz nigdy po takiej jeździe. Zgrabiając siano 4 szosową z gazem w podłodze słuchałem radia z Noki X3 w C-360 nie osiągalne i nie mów że komfort nie jest wazny bo tak hałaśliwego ciagnika nie ma innego. MTZ też cudem nie jest ale w porównaniu do C-360 niebo a ziemia.

A tak nawiasem mówić czy nasi konstruktorzy ktorzy mieli 300 razy mniej mózgu od nawalonych bialorusinów z Belarusa zakładali jakieś inne kabiny po za puszką? :lol: No C-362 to inna bajka ale na zwykłe zakładali kwadratoweczy tylko puszka która kumulowała to oszalamiające wycie


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czesio u nas był w tedy głód ciągników :lol: ludzie już nie patrzyli czy w ogóle ma kabinę tylko żeby był ciągnik no i po co konstruktorzy mieli się wysilać, myśleli że tak będzie zawsze. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubala    0

racja Seweryn i Bobytempelton. Z rozmachu nie dodałem o marnowaniu zdrowia i pomyłce jakiej była kabinka puszka (jakową posiadam). pewna zaletą tej uroczej kabiny jest to, że nie potrzeba obrotomierza ! przy 1500 rzęzi to a np na 1800 tamto heheh. od razu się człowiek miarkuje ile wciskać gazu :rolleyes: bez słuchawek czy stoperów w pole się nawet nie wybieram na grubszą robotę. Standardem powinna być jakaś większa kieszonka na bukłaczek ze spirtem zimą by jakieś dogrzewanie wewnętrzne zastosować bo masakra wybrać się w mróz 60chą gdziekolwiek

 

bardzo ciekawa kwestię poruszył natomiast UrsusCzesio. czasem mam przyjemność dosiadać 5320. bajka dosłownie. aż chce się pracować.

 

pozdrawiam

Edytowano przez kubala

d.zamojskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Mario8610
      Witam, muszę wymienić dźwignie opcji siłowek i pozycyjnej, jak ją zdemontować i czy muszę rozbierać dzwiginki mechanizmy przy rozdzielaczu
    • Przez panczo1922
      Pacjent nieśmiertelna siuntka!
      Przed zimą zalalem ciągnik płynem/koncentratem do chłodnicy.
      Teraz na wiosnę czas oprysków a płyn poszedł do oleju i zrobiło się mleko.
      Myślałem że rozpuściło uszczelkę jak cały czas na wodzie jeździł ale niestety problem jest poważniejszy.
      Wżery na tulei i w bloku tam od dołu przy uszczelnieniu tulei.
      Tuleje wiadomo będą nowe ale co zrobić z tym blokiem? Czym to najlepiej skleić? Praktykował ktoś z was takie naprawy?
      Ciągnik pracuje tylko w opryakiwaczu więc nie będzie przegrzewany.
      Co radzicie z tym zrobić?
       
    • Przez MafiaPstrągowa
      witam, wie ktoś może gdzie online sprawdzę historie c360 po samym numerze vin? maszyna została wyrejestrowana dawno temu, nie posiadam żadnych dokumentów, chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy, ale na każdej stronie typu carvertical, itp wymagany jest 17-cyfrowy vin, a c360 ma 6-cyfrowy
    • Przez Grzesiu360
      Cena 18000 zł do negocjacji zarejestrowany i ubezpieczony. Gostyń wielkopolska.



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj