Skocz do zawartości
Gacuseks

Zestaw naprawczy silnika, jaki kupić ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zestaw
Gacuseks    2

Witam

Mam trochę nadwyżki w gotówce więc postanowiłem kupić na zaś komplet naprawczy do U 1012 (tłok, tuleja i co tam jeszcze w zestawie bywa), no i może jeszcze nowe końcówki wtrysków. Patrzę i widzę duże rozbieżności cenowe np. zetora za 220zł i za 360zł. Wykluczam najtańsze rozwiązania, co polecacie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

porządne są z KROTOSZYNA. nie słyszalem by ktokolwiek na nie narzekał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nikita_Bennet    100

Witam

Mam trochę nadwyżki w gotówce więc postanowiłem kupić na zaś komplet naprawczy do U 1012 (tłok, tuleja i co tam jeszcze w zestawie bywa), no i może jeszcze nowe końcówki wtrysków. Patrzę i widzę duże rozbieżności cenowe np. zetora za 220zł i za 360zł. Wykluczam najtańsze rozwiązania, co polecacie ?

Sam pisałem o to bo nie wiedziałem co brać.

masz do wyboru:

- no name - granit i inne wynalazki z chin

- czeskie - np AG ale to są czeskie a nie zetoroskie

- PDC Zetor - nie musze chyba mówić

- Mhale Krotoszyn - wiadomo co - ja je wybrałem ze względu na jakość/cenę choć chciałem zetoroskie wziąć ale kasy brakło.

- Ursus Chełmno

 

Mówimy oczywiście o tych z trzema pierścieniami czyli do ciągnika z turbiną.

 

Co do końcówek wtryskiwaczy - WZM sobie odpuść ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gacuseks    2

A właściwie dlaczego turbo ma trzy pierścienie, a nie cztery, Wydaje mi się, że cztery to lepiej ? Widzę, że chyba kupię mahle, w farm expert również je za zetorem polecają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominik1882    1

te co podałeś w linku to nie są zetora tylko do ursusa i zetora przeczytaj dobrze jak się nie mylę to są z ags i też mam dylemat jakiej firmy kupić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

AG czy AGS - nie są to oryginały zetora a ponoć robione w czechach (tak jak i u nas jest mhale krotoszyn i ursus). Jakościowo nie wiem co to jest.

 

Co do uszkodzeń pierścieni - ktoś odwrócił pudełko i pierścień pękł. Po prostu kupujesz zestaw i przy sprzedawcy otwierasz pudło - ja otworzyłem dwa pudła a dwa wziałem bez otwierania. Dlatego każde otwórz i w każdym sprawdź jak wygląda tuleja i jak pierścienie. Poza tym patrz na sicker (taka plomba) na zamknięciu pudła. Musi być, jak go raz zerwiesz to już nie zakleisz. Mówię Ci to bo czasami sprzedawcy chcą aby zostawić im pudła i w pudła te pchają najtańszy badziew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8piotrek6    110

Co do kompletów, to albo z górnej półki najdroższe jakie dostaniesz Krotoszyńskie, albo składasz zestaw z krotoszyńskiej tulei, tłok Gorzowski, no a co do pierścieni nie mogę sobie przypomnieć, ale ogólnie kup nie te tanie Krotoszyn tylko drogie a będziesz miał na lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8piotrek6    110

o właśnie z Primy

 

a co do Zetor-owskich oryginalnych hmm... czy aby na pewno to nie chińszczyzna? lub kuźnia?

 

a ja będę zimą robił regenerację silnika i oddam go do już sprawdzonej przez mnie firmy która tylko tym się zajmuje, koszt ok 6tys. zł i gwarancja na 2-3lata a silnik prosto w "orkę" może iść bo jest po hamowni.

Edytowano przez 8piotrek6

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2701    2

Jakośc zestawów naprawczych rzecz bardzo ważna ale jesli nie bedzie dbać się o filtry i oleje to cały remont na niewiele się zda...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    8
2701 swiete slowa duzo osob o to nie dba wogole olej jak olej jeszcze na jakis czas wyienia ale przeglad w ciagniku ktory pracuje w polu i sie kurzy to trzeba min 1 w roku zrobic a w szczegolnosci filtr powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2701    2

Z własnego doświadczenia wiem że zastosowanie dobrego oleju i wymiana na czas filtrów paliwa oleju i powietrza jak równiez dbałośc o szczelność układu dolotowego potrafi wydłużyć żywotnośc silnika o 100% dla przykładu podam że pompa paliwa w 3p ma już 8000mth i jest w pełni sprawna-sprawdzana na stole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1188

Ja na wiosnę kupiłem w Agromie zestawy oryginały zetora za ok 360zł do u 940 turbo, bo nii mieli Mahle Krotoszyn mimo, że chciałem. Sam nie wiem czy to wina zestawu, ale ciągnik bierze olej tak samo jak przed remontem. Trudno mi teraz określić jak dużo go zużywa, ale od wiosny zużył już z 5l Turdusa. Wycieków na zewnątrz silnika nie ma, może turbina zużywa olej nie wiem. Gdybym teraz miał kupować jeszcze raz zdecydowałbym się na Mahle. W 60-ce założyłem zestawy z ursus chełmno i jak na razie jest w porządku. Oleju nie bierze tak jak przed remontem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sam nie wiem czy to wina zestawu, ale ciągnik bierze olej tak samo jak przed remontem. Trudno mi teraz określić jak dużo go zużywa, ale od wiosny zużył już z 5l Turdusa. Wycieków na zewnątrz silnika nie ma, może turbina zużywa olej nie wiem.

W mądrych księgach znalazłem informacje ze silnik może zużuć do 2% oleju względem zużytego paliwa.Według mnie to i tak dużo ale co tam panowie MGR INZ w tym temacie są bardziej kompetentni niż ja.Możliwe ze pierscienie odwrotnie założyłeś- napisem TOP na dół a nie do góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1188

Pierścienie są na pewno dobrze założone. Pewnie jakiś wpływ na zużycie oleju ma to, że założyłem drugi(inny) pierścień zgarniający, bo oryginalny pękł podczas montażu. Mimo to nie powinien tyle go spalać. Winy mogę chyba tylko upatrywać w oryginalności(jakości) zastawu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Nie tylko pierścienie są przyczyną zużycia oleju,równie dobrze mogą być zużyte prowadnice zaworów w głowicach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1188

Prowadnice wg mnie były na pewno dobre, bo jak wyciągałem zawór i zatkałem otwór na końcu prowadnicy to wytwarzane podciśnienie nie pozwalało wyjąć. To samo w drugą stronę, podczas wkładania zawór działał jak tłok takie to było spasowane. Nie chcę już więcej mącić w tym temacie, bo nie o tym była mowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×