szymoNmtz82ts

Wałek od mtza (MTZ 82TS)

Polecane posty

Dzieńdobry mam problem z moim ciągnikiem tj. MTZ 82ts a dokłądniej z wałkiem WOM, przestał przestał on się kręcić

Po kilu kilkukrotnych regulacjach osi mimośrody WOM wyczerpał się zakres regulacji czy jest możliwość wyregulowania w inny sposób taśm WOMu ?

Prosiłbym o porady i dziękuje bardzo : )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    32

Patrząc z góry na tylni most, za górnym mocowaniem ramion podnośnika, jest pokrywka na jak sie nie myle 4-5 śrubek, z odpowietrznikiem centralnie. Odkręcasz je, i w srodku są dwa motylki- jeden od tasmy ciągnącej, drugi od hamującej, nimi regulujesz. Ale najpierw cofnij to co podciągnąłes tą śrubą nad końcówką WOM. Wowczas jak wyregulujesz motylkami, i z biegiem czasu tasmy sie wytra, znowu bedziesz mogl podciagnac je tą srubą nad końcówką WOM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Panowie nie chcę zakładać nowego tematu wiec piszę tu ale do rzeczy.

1.Mam trochę inny problem z WOM , wałek działa czasem jak to w rusku nie chce ruszyć pod dużym obciążeniem ale to już norma myslę by może dać tą szerszą taśmę tylko nie wiem czy do starego typu dopasuje sie ten bęben i inne części może to już ktoś robił to mógłby się podzielić informacjami albo jakiego typu te taśmy kupić by maksymalnie wzmocnić wałek .

2.Druga sprawa z wałkiem może też tak macie jak ma ciężko czy w prasie Sipmy przy dobijaniu beli czy w rozrzutniku to takie gdakanie stukanie dobiega gdzieś ze skrzyni ale nie bardzo wiem skąd czy to coś z tą przekładnią planetarna z tyłu powiem szczerze taśmy wymieniałem ale tak to nic nie wymieniałem może komuś też tak gdakało niech sie podzieli wiedzą .

Pozdrawiam WP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Najprościej jest zadzwonić do pronaru i zamówić modernizacje wom na szeroką taśmę, wiedza o co chodzi :) co do stuków to niestety nie pomogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    13

Panowie nie chcę zakładać nowego tematu wiec piszę tu ale do rzeczy.

1.Mam trochę inny problem z WOM , wałek działa czasem jak to w rusku nie chce ruszyć pod dużym obciążeniem ale to już norma myslę by może dać tą szerszą taśmę tylko nie wiem czy do starego typu dopasuje sie ten bęben i inne części może to już ktoś robił to mógłby się podzielić informacjami albo jakiego typu te taśmy kupić by maksymalnie wzmocnić wałek .

2.Druga sprawa z wałkiem może też tak macie jak ma ciężko czy w prasie Sipmy przy dobijaniu beli czy w rozrzutniku to takie gdakanie stukanie dobiega gdzieś ze skrzyni ale nie bardzo wiem skąd czy to coś z tą przekładnią planetarna z tyłu powiem szczerze taśmy wymieniałem ale tak to nic nie wymieniałem może komuś też tak gdakało niech sie podzieli wiedzą .

Pozdrawiam WP.

 

To "gdakanie " to są stuki wywołane przez wyrobioną tulejkę w której pracuje wałek napędzający WOM. W sumie jak mi znajomy mechanik mówił to nic strasznego tyle tylko , że łożyska dostają więcej po d***ie. Jak będziesz wymieniał taśmy od WOMu to przejrzyj też wałki , tulejki i łożyska. Koszt nie wielki a na kawał czasu będziesz miał spokój.


Kupię bronę wirnikową 2,5m z hydropackiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

robiłem remont kapitalny mozna powiedzieć :P

kiedys to mi nie tyle co gdakało a szeleściło tak jakby chrobotało no i w koncu przestał działać przy obciążeniu chodź trzeszczał a bez cicho ale przy wylączonym dalej a no dlatego bo rozlazły się kulki w łożysku (jak wyjmiesz tą całą przekładnię to zostanie koło z uzebieniem wewnętrzym to na jego wałku te łozysko tylko uwaga ono jest w tulejce zabezpieczonej śrubą trza pomacać na górze przed tym kołem

 

Za jakies dwa lata znowu stawał :lol: rozebrałem a tam satelity pogubiły igiełki i sie lekko poszczerbiły no i po wymianie ich i taśmy tylko jednej na nie (nie szerszą ) a lepszą (nie plecionka ) tylko taka zielonkawa to już tylko silnik jęczał a nie przepuszczał jedynie przy starcie pod dużym obciążeniem lekko pościła taśma a dalej sztywno :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

A jakie taśmy są "te lepsze" Mam wom na szeroką taśmę i po regulacji jakiś czas było ok ale długo to nie trwało i pod obciążeniem stawał wom. Mam załączanie EH. Przed sianokosami muszę ten problem rozwiązać tak aby silnik stawał a nie wałek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    15

witam taśmy które widziałem na allegro plecione t.z parciane ruskie to z filcaka (walenki) chyba robią u mnie w mtz 82 rok 91 to jeśli dobrze pamiętam całkiem inny materiał jest przypomina okładzinę szczęki są też na allegro droższe w taką kostkę sebe1033 pisze że zielonkawe to pewnie te będą a najlepiej jak by to był materiał jak na tarcze ceramiczne druga sprawa to załączanie w mechanicznych jest amortyzator który utrzymuje pozycję włączoną i wydaje się że ręką delikatniej jest załączany w EH tłoczek który nie wiadomo jak utrzymuje a czy zastanawiacie się czym można by wypełnić taśmy jakim materiałem dało by się zastąpić tą plecionkę lub z czego zrobić taśmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoodFarmer    27

Czyli takie "kostkowe" http://moto.allegro.pl/tasma-wom-nowy-typ-szeroka-waska-mtz-belarus-i1940286213.html są lepsze niż "parciane"? Miałem regulowane taśmy 1 raz i chyba muszę się zaopatrzyć w zapasowe bo w razie czego wymiana od razu. Skąd wiadomo że taśmy już nie można więcej podciągnąć tylko trzeba wymienić? Zastanawiam się czy nie można by zamontować amortyzatora do EH załączania który by dodatkowo wspomagał siłownik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

tak właśnie takie założyłem

a najpierw to kupiłem nową parcianą i po dniu pracy ślizgała się a jak wyjąłem to śmierdziała spalenizną :blink: , a przy taj nowego typu problemu nie było ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

1.Czy ręką jest delikatniej jak przeskoczy to i tak sprężyna pcha ciężko jest załączyć delikatnie oczywiście przy nowej taśmie i dobrze napietej sprężynie u mnie nie raz zdażyło sie sprzęgło w rozrzutniku albo inną piastke rozerwać nie wiem jak przy EH jak to tam jest załaczane jakim cisnieniem , np duże ursusy startują WOM delikatnie .

2.Ja jak przejołem swego MTZ to wałek ciągnoł tylko na pusto bo żaden młotek wychowany na ursusie nie potrafił tego naprawiać zaciągłem porady od kuzyna który na mtzetach zęby zjadł nawet dał mi książke podciągłem i sezon było dobrze potem znów zaczeło ślizgać pokrywkę zdjołem i chciałem podciągnąć a tu pipa śrubamotylek doszła już do bębna i nie mogłem dokręcić sezon jakos dokulałem i wymiana taśmy ale w Kutnie nikt mi nie powiedział że są klockowe sprzedał mi parciana i na początku było dobrze ale teraz szału nie ma(Ogólnie ten z kutna straszną lipe sprzedaje albo jakość ruskich części tak drastycznie spadła).

3.Być może wystarczyło by zmienić taśmę na klockową , muszę tam zajrzeć w końcu sezon remontów się zaczął :D

Edytowano przez wpsowa692

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

mam mtz 82 z 1980 roku przestał działać wałek regulacja tymi dwoma motylkami koło siłownika już nic nie daje chyba się taśmy skończyły. czy wyciągając ten cały korpus z wałkiem z tylnego mostu musze te motylki co są na górze jakoś odłączyć czy śmiało moge ten korpus z tylnego mostu wyciągać?

 

jest gdzieś jescze jakaś regulacja wałka oprócz tych dwóch motylków?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

Musisz odkręcić te motylki. Już po taśmach jak regulacja nic nie daje.


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Czy masz dodatkowo regulację taśm mimośrodem tj. patrząc od tyłu po twojej prawej, powyżej wałka, jest blaszka w kształcie łezki osadzona na ośce i przykręcona śrubą 10. Jeżeli jest takie ustrojstwo, to odkręć śrubę, weź klucz 13 i przekręć wałek w prawo do koła, tak aby zdejmując blachę z wałka przestawić ją o 2-3 frezy. Zabezpiecz blachę śrubą10, wałek powinien ciągnąć.

 

Jeżeli nie masz szybkiej regulacji to:

- śrubkę 8 <klucz12> dokręć aby unieruchomić obudowę sprężyny naciągającej taśmy <to ten walec dopierający śrubę 16 wkręconą w dźwignię za prawą osią koła>

- zluzuj przeciwnakrętkę 16 i wykręć śrubę16 z dźwigni <obudowa sprężyny powinna swobodnie opaść na sworzniu>,

- odbezpiecz i wyciągnij sworzeń łączący cięgła dźwigni, element w który wkręcona była 16 powinien bez problemu poruszać się przód tył, unieruchom go przetykając przez otwór i wkręcając długą śrubę 10 w korpus tylnego mostu, WOM powinien lekko się dać pokręcić ręką,

- dobierasz się do tych śrub pod deklem przy siłowniku, wkręcasz jedną do momentu aż poczujesz opór obracając wałkiem, śrubę cofasz u 1/2 obrotu, z drugą robisz tak samo. Ważne jest to unieruchomienie dźwigni, jeżeli tego nie zrobisz to nie wyregulujesz poprawnie WOM.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

agromatik a ktory motylek jest bardziej wazny bo u mnie jeden sie podkrecil bardziej a drugi mniej ale w sieczkarni walek nie stawal nie wiem jeszcze jak w prasie bo po kuku juz prasa nic nie robilem na wiosne sie zobaczy w prasie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Patrząc od tyłu pierwsza śruba hamuje wom, dalsza służy do załączania wom. Nie ma ważniejsza, mniej ważna, jeżeli któraś będzie źle wyregulowana to będzie zawadzała tej pierwszej. Obydwie taśmy mają być luźne w położeniu neutralnym. Taśma od załączania szybciej się zużywa, więc śruba jest zwykle po pewnym czasie głębiej wkręcona. Zwykle przy wymianie taśm zużyta jest tylko ta od załączania, tej drugiej nie ruszam.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

wziąlem się dzisiaj za wyciąganie tego ustrojstwa zeby dobrać się do taśm odkręciłem wszytskie śruby dookoła i wkrędziełm dwie w te nagwintowane otwory co one są do tego ze ja się wkręca śrube ona odpucha wałek od korpusu ale nie chce wyjść góra się odłancza od korpusu ale dół nie chce idzie pod skosem jak by go coś trzymało ale wszystko poodkręcane, motyli z góry tez wykręcone

 

jak wyjąć ten cały wałek z tylnego mostu bo nie moge sobie z tym poradzić:/ coś jak by go tam trzymało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Powinieneś odkręcić 4 nakrętki 16mm, 6 śrub 10mm, od dołu są jeszcze dwa miejsca na śruby mocujące dolny zaczep. Jeżeli masz odkręcone śruby mocujące, oraz regulacyjne, lekko naciągnij 2 śrubami i szarpnięciem spróbuj obrócić wałek, może masz wyrobioną przekładnię między wałkiem a przystawką WOM, i satelity zazębione są w kole koronowym.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj