Zaloguj się, aby obserwować  
rafal0079

Pęknieta glowica

Polecane posty

rafal0079    1

witam was chciałbym się dowiedzieć czemu mogła pęknąć głowica 3 z kolei w ciągu 5 lat i traktor był na plynie i nie był przegrzany pękła od szpilki do kanału wodnego i nie wiem czemu ta głowica pochodziła raptem 3 mies

Edytowano przez milanreal1
orty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

a termostat jest? dobry? od czego i z jakiego materiału ta głowica? czym była dokręcana ? kluczem przez rure?operator to jakiś pegeerus? pisz tu wypracowanie, wszystko co wiesz


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Może należałoby splanować płaszczyznę bloku silnika, która styka się z głowicą?


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

termostat był wyjęty traktor nie miał nigdy ciężko bo sprzęt miał mały jak do niego dokręcałem kluczem dynamometrycznym mi się wydaję że coś jest z blokiem nie tak bo 3 głowica w tym samym miejscu pękła i to nie może być wina operatora ani głowicy tylko czegoś innego ale nie wiem czego a głowica to nie taki mały koszy bo w granicach 2500tys

 

głowica jest żeliwna bo to perkins i była po regeneracji zaworów była planowana i w ogóle

Edytowano przez milanreal1
orty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

"termostat był wyjęty" ciecz chłodząca w obiegu wymuszonym bez termostatu ma lżej wracać przez pierwszą i drugą głowicę czyli jak najbliżej pompy wodnej niż płynąć do 3-4 głowicy , czyli w dalszym obiegu jest wolniejszy przepływ cieczy tym samym wyższa temperatura tym samym większe różnice rozszeżalności cieplnej miedzy 1 a 3i4 cylinndrem tym samym pękanie głowic i bloków, zrób se z tą wiedzą co chcesz, nie obchodzi mnie to załóż następną głowice, albo termostat i głowice, ale jeżeli zawsze szlag trafia 3 głowice to musi jak dla mnie być lekko zwichrowany blok w tym miejscu albo na chama była dociągana ta głowica, albo zaniedbania przy montażu typu niewyczyszczone płaszczyzny, a jeżeli głowica to monolit to nie trzyma któraś ze szpilek, pewnie ta obok której pęka.

Pytałem co to za silnik, co to za traktor typ, rok podaj


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

kolego to jest massey ferguson silnik perkins 4 i to jest głowica całościowa ja obstawiam na blok właśnie bez termostatu ma lżej i mniejszą temperaturę ma bo ma układ otwarty cały czas termostat ma to do siebie że w zime szybciej temperaturę łapie ja myśle że coś jest z blokiem nie tak bo to nie możliwe głowica była sobrze dokręcona bo kluczem denamometrycznym głowica była planowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Mam nadzieję, że dokręcałeś śruby zgodnie z kolejnością dokręcania :) bo to też BARDZO WAŻNA!!!! sprawa przy dokręcaniu głowicy.

Wg mnie:

1. Planowanie bloku,

2. Nowa głowica z termostatem (dobrej firmy a nie firma "kogucik" - wziął pieniądzie i ucik ;p ,

3. Sprawdź czujnik temperatury,

4. Przy montażu głowicy zachowaj kolejność dokręcania śrub. Śruby najpierw dokręć lekko, a później coraz mocniej, zwiększając moment na kluczu dynamometrycznym. Robiąc szybciej nic nie zyskasz, niestety taka prawda.

 

Powodzenia

Edytowano przez Michufarmer

Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Panie Rafale0079 dowiedz się czy jest coś takiego w mechanice jak obieg otwarty , to nie układ krwionośny gadów, weż liniał i sprawdź płaszczyznę bloku, choć pewnie bedzie dobra, napewno bedzie to wina złego dokrecania i braku termostatu, pytałem co to za traktor, model podaj, silników perkinsów 4 wychodziło ze 20 rodzai


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

kolego bobytempelton wiem co to jest obieg otwaty i mysle ze to jest coś z blokiem ponieważ głowice dobrze przykęciłem to wc to odpada ale rozmawiałem z mechanikiem i mówił ze moze to być przyczyna że silnik kiedyś został przegrzany i takie obiawy mogą być że głowice pękają bo są delikatne a to jest silnik perkins 4 A4-318:)

Edytowano przez milanreal1
orty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

asharot o takie mi wypowiedzi chodzi a sprawdzę kolego :)

Edytowano przez milanreal1
caps lock

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilK199    9

Kolego rafal0079 wstaw nowe tuleje i odaj blok do planowania wraz z glowica chyba ze bedzie nowa. Ta jak kolega asharot pisal spr. kanaly wodne bloku i glowicy i zobacz czy pompa wodan jest sprawan i ktorejs lopatki nie ma urwanej, ale ja obstawiam na blok i teramosta musisz miec, tak jak wczesnie pisal kolega bobytempelton. To nie 30 ze bedzie sobie latac,a perkins musi byc "dopieszczony" jesli chodzi o uklad chlodzenia. A mam takie pytanko, jak wam grzeja te ferdki chodzi mi o nagrzewnice bo u mnie niby wszystko jest drozne a nie chce grzac??

Edytowano przez KamilK199

Ursus:360, 360 3P,Białoruś JUMZ koparka rolnicza,MF 595 MKII MP:)
a w przyszłości Fendt(612 145KM) lub MF(8110-8120,135-145KM):)
Jeśli jesteś z okolic Wielunia i Sieradza napisz:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj