adikpl1

John Deere 5E - nowe modele

Polecane posty

bigger    0

rozumiem ,że masz model 5065e ,miała to być ekonomiczna 3 cylindrowa maszyna a z tego co słyszę pali tyle co niejeden mocniejszy ciągnik :/ w takim razie zostanę chyba przy kubocie L5040.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mag6    0

nie ma prędkościomierza a jd 5065e nie należy porównywać z kubotą bo jest to ciongnik od niej większy o prawie 20 KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bart-b28    0

Kolego mag6 a jak 5065e zachowuje się w transporcie, nie ma problemów z elastycznością pomiędzy 2 a 3 przy ciągnięciu czegoś ciężkiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hoxem    0

co proponujecie w zamian za c330? pracowałby z turem i robił ogólnie wszystko ;P nada się coś z tej serii 5E czy lepiej kupić coś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mag6    0

orginalny firmowy lub taki o parametrach 15W40 dobrej firmy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzychus    0

Witam.

Jestem posiadaczem John Deera 5065e od dwóch lat i mogę troszkę powiedzieć na temat tej serii ciągników.

Mogę także porównać tego małego jelenia do dwóch większych braci, 6430 Premium i 5100r.

Na wstępie powiem, że nie warto wieżyć osobom, które mówią że im więcej elektroniki tym więcej problemów, bo to jest totalna bzdura. Elektronika ma pomagać urzytkownikowi a nie utrudniać mu życie. Własnie taki jest cel konstruktorów nowoczesnych maszyn.

Ale wracając do sedna sprawy.

E jest ciągnikiem typowym do małych gospodarstw i jego cena również nie jest zawyżona. Jest to traktorek indyjsik i pozimo precyzji wykonania zdecydowanie odbiega od niemieckiego.

Do niedawna nie miałem wiekszych zastrzeżeń do tego Johna, ale ostatnio pojawił się problem z układem hydraulicznym. E stracił wspomaganie i hydraulikę zewnętrzną. Po wizycie serwisu i wymianie oleju w skrzyni wszystko wróciło do normy jednak nie na długo. Pompa wciąż się zapowietrza a serwis rozkłada ręce. Myślę że to wynika prawdopodobnie z braku kwalifikacji serwisu.

Kolejnym mankamentem są hamulce. Po przejechaniu dłuższego odcinka drogi zapowietrzają się lub blokują koła, serwis również nie wie co się dziejem, jedynie pocieszyli mnie, że nie tylko ja tak mam. Rzekomo wszystki ciągniki tej serii tak mają. Serwis tłumaczy się że to wada konstrukcujna, bo John Deere okazał się tak pomysłowy i do zasilania układu hamulcowego wykorzystał olej ze skrzyni przekładniowej.

Kończąc, muszę przyznać że zawiodłem się na tej marce i ostatni model okazał się nie tak bezawaryjny jak to sobie wyobrażałem, jedynie pocieszam się że i tak jest lepiej niż w c-360 :D

John Deere na prawdę potrafi zrobić coś dobrego, tylko że to już kosztuję, przykład 6430, którm pracuję od 3 lat, ma ponad 2000h i nie mniałem jeszcze żadnej awarii, mimo że ma full wyposażenie i jest naszpikowany elektroniką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
potok    0

JD5055e ma 300mg usłyszałem dziwne stuki w okolicy pierwszego cylindra od kabiny trwał kilka sekund przestało i jest ok.Od tego momentu zrobiłem ok 15mg i jest dobrze .Moje pytanie to czy ktoś z was miał podobny przypadek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

posiadam jd 5055e z 2013 r (przepracowane "tylko ok.250 mth) w wersji "full" haha, tj. błotniki przód, tłumik pionowy, obciazniki przód 300 kg, najszersze ogumienie, zaczep wielopozycyjny górny + ta nieszczęsna kabina Naglak. awarie jakie wystąpiły: opadajacy podnosnik-serwis naprawił a podnosnik opada nadal zarówno przy zgaszonym silniku jak i przy zapalonym przy obciazeniu >500 kg, troszeczke sie grzał w agregacie uprawoawym 2,8m, i był problem z hamulcami - jak silnik był zimny to hamulce trzymały. JD ma mega duze spalanie- porównywalne z NH TD80D, plus jest taki ze podobne jest spalanie w siewniku 2,7m jak w pługu 3 skibowym w głebokiej orce... na poczatku był strasznie mułowaty ale sie wyrobił i teraz smiga dobrze. Ogólnie jest to tani ciagniczek i powiem szczerze że ma siłę tylko biegów brakuj przy tej pojemnosci i mocy-brakuje tego pomiedzy 2 a 3. a i co najwazniejsze jest mały, zwinny i zwrotny - mino tych mankamentów moge smiało polecić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pakito    0

Cześć

Posiadamy JD 5055E od ponad twóch lat maniecałe 1000 mth więc stosunkowo nie dużo posiada ładowacz hydrometal AT 10 (największe gówno jakie widziałem siłowniki były wymieniane chyba 4 razy ponieważ serwis nie potrafił sobie poradzić z otwierającą się łyżką, stale siłowniki ciekły, po wymianie kostki tej co się włącza 3 sekcję np krokodyl otwieranie łyżki zmniejszyła się )

Wracając do JD to też było trochę problemów rozrusznik był wymieniany dwa razy oczywiście zepsuł się po pierwszym roku więc gwarancja nie obejmuje :P koszt jak dobrze pamiętam koło 1600 zł

Pompa paliwowa wymieniona bo ciekła po około półtora roku użytkowania, a i zapowietrza się gdy w zbiorniku jest mniej niż 1/4 paliwa i ciągnik stoi lekko pod górkę.

Jeśli chodzi o spalanie to pali porównywalnie do c 385 (teakiego też mamy) ale robi tą samą robotę. 50 litrów do obiadu spali przy pługu :D

Ciągnik jest strasznie wywrotny głównie przez ładowacz i dlatego że ma bardzo mały promień skrętu co jest akurat jego zaletą :)

W zimę nie ma problemu z odpaleniem jeśli stoi pod dachem (nasz jest bez kabiny więc musi)

Ogólnie cierpi na brak mocy gdy jest zimny i przy niskich obrotach jednak jak zgłosiłem ten fakt na serwis to przyjechali z hamownią i wyszło im 63 KM Jednak ja w to nie wierzę ponieważ dwa lata temu miał więcej siły

Podnośnik gdy jest mocno rozgrzany olej cały czas podnosi tzn czały czas opuszcza i musi pompować aby podnieść gdy jest zimny nie ma tego problemu

Gdybym kupował teraz nowy mały ciągnik to nie wiem co bym wybrał zastanawiałbym się jeszcze nad czymś ze stajni SDF ponieważ tez mam doświadczenie z takimi małymi ciągnikami i w nich mniej się "przygód" przydażało napewno żadnych zetorów czy ursusów.

JD ma swoją renomę lecz wypuszczając taki Indyjski tani badziewny ciągnik trochę im ujmuje z tej renomy. Jednak jeśli ma to być następca 60tki czy 80tki to w zupełności wystarczy bo robotę zrobi:)

Pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrup    0

Witam.

Ja mam 5075E od 3 lat. Czytam to forum od dłuzszego czasu, aż czasami przykro czytać takie głupoty jak niektórzy piszą.

Najwięcej do powiedzenia mają Ci którzy tego ciągnika nie użytkują, na zasadzi widziałem na targach , czy mój znajomy ma.

Wiem że są modele droższe od tej serii, lepsze, ale są i dużo gorsze.

Chciałbym aby tu pisały osoby które mają z tymi modelami doczynienia na codzień. Wówczas nawet jak ktoś szuka opini o danym modelu może znaleźć informacje Go interesujące.

Każdy model ma swoje plusy i minusy, piszmy tu o plusach i minusach tych konkretnie modeli serii E.

Z moim Poprzednikiem muszę się zgodzić z usterkami pompy, u mnie to samo, też ciekła, raz była wymieniana a za drugim razem uszczelniana w serwisie STANADYNE w okolicach Poznania. To było w zeszłym roku, od tamtej pory spokuj, fakt iż po tym uszczelnieniu turbina załancza się trochę późno,- stąd moje pytanie, - czy można i w jaki sposób przyśpieszyć załanczanie turbiny(tak aby wcześniej się załanczała)

Z podnośnikiem tylnym też miałem taki problem że troszkę opuszczał, ale to tylko przy bardzo dużym obciążeniu ok 1,5T.

Właśnie zakończyłem mały  remoncik w tym temacie, na razie jeszcze nic cięższego nie dźwigałem więc nie wiem jak to wyszło, grunt że podnosi...:) Zaznaczam że mechanikiem nie jestem, co najwyżej samoukiem. Może ktoś miał podobną usterkę którą z powodzeniem usuną i może się pochwalić jak to zrobił??

Jezeli chodzi o TUR, ja mam z METALFACHU, sporo go używam i muszę powiedzieć że jest bez zarzutu.

Zapraszam wszystkich aby pisali o swoich małych sukcesach i porażkach w naprawach tych modeli, przecież 90% osób czytających to forum szuka właśnie pomocy w usówaniu usterek przeróżnego typu.

Chciałbym też zaprosić mechaników, którzy naprawiają te modele i mogą się podzielić swoją wiedzą.

Bardzo często rozwiązania niektórych usterek są banalne, można zaoszczędzić sporo kasy dzięki normalnej życzliwości.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Cześć !

 

Ja jestem posiadaczem 5065E od półtora roku w oryginalnej kabinie. Jak na moje 15ha gospodarstwo jest dużą pomocą, kiedyś była tylko c330. Porównuję go do c360 na dużym wypasie, bo w środku komfort, klima i napęd 4x4.

Usterki jakie miałem to, czujnik stopu (zrobiony na gwarancji), wskaźnik poziomu paliwa (nie działał, po wizycie serwisu został naprawiony, ale wskazuje połowę gdy w baku jest full), ciekł simering z rury hydrauliki która idzie z prawej strony od pompy do filtra, był płaski, serwis założył okrągły, jest na razie ok, troszkę smarcze się z rozdzielacza, i szarpie podnośnik przy maksymalnym podniesieniu, ale nie zawsze, urwała mi się rączka od tylnego podnośnika, czyli pierwsza od siedzenia, ale to pospawałem (trzeba było rozebrać całą obudowę), po tej zimie poluzował się napinacz paska, którym jest sprężarka klimy, dałem nakrętkę kontrującą i jest ok.

Czego mi w nim brakuje, rewersa i coś pomiędzy 2 i 3 biegiem, do orki, 2 jest za wolna a 3 za bardzo się męczy. Ale nie mam przy nim ładowacza czołowego, więc ten rewers to i na tak i na nie, ale zawsze mógłby być.

Zamówiłem teraz do niego 10 obciążników na przód, zaczep transportowy z szyną i wejściem na zaczep polowy, 4 halogeny, (bo w standardzie dają tylko dwa) plus do tego przełącznik 2 stopniowy na prawy słupek pasujący do reszty. Dwa halo będzie z przodu i 4 z tyłu. Jeszcze mam w planach zamówienie wąskich opon do międzyrzędzi i do przyczepianego opryskiwacza, który niebawem będę miał, i jeszcze tylne haki 2 kat., bo zakładanie tych cięgien do większych maszyn to masakra. Obecnie ma 220mth, albo godzin, bo to bardziej tacho a nie licznik mth, wymiana oleju i pierwszy przegląd miał przy 150h.

A za miesiąc odbieram 6090MC, więc klasa zupełnie inna. Zastanawiam się też nad wersją 4R zamiast c330, która ma już blisko 40 lat, ale 100 tyś. netto za taki mały ciągniczek to troszkę za dużo, za 70 byłbym skłonny.

 

Niebawem dodam zdjęcie po modyfikacjach, jak to wygląda moje 5E :)

 

Pozdrawiam !

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowca0007    0

Jak czytam niektóre posty to dziwię się czy wy tymi cagnikami pracujecie ja mam go 11 miesięcy 1000mgh i tylko wyłącznie tur tylko przy turze a awrie przy moim użytkowaniu to sporo pompa paliwowa i hydrauliki i tylnie koło atakujące puk przy ruszaniu na karnym biegu te rzeczy cały czas są w awari a poza tym konstrukcja ok i super zwrotny i widocznoś super bez kabiny jest nie pracuje na polu żatk ciągnik pomocnicze do 3 większych powyżej 150 km

Edytowano przez hodowca0007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bhdemeter    37

Witam!

Jestem posiadaczem 5075E kupiony został w 2012 roku i jestem bardzo bardzo zadowolona. Traktor miał zastąpić Zetora 7045 oraz c 330 i zastąpił idealnie. Grabi siano, pracuje z talerzówka i małym pługiem, jest zwrotny, prosty w naprawach, nic się nie dzieje. Na dziś ma przebieg 2500mth wszystko ok z hamulcami awarii układu hydraulicznego nie było. Jedyne co to zabezpieczenie od wajchy skrzyni biegów się zgubił ale to kosmetyka. 

 

Jedyne co odradzam to kabiny Polskich producentów. Poraszka kompletna ja na dziś bym kupowała totalnie bez kabiny:) 

 

No i atut wielki , bardzo mało pali. Z talerzówka ponad 2 metry max 6 litrów na godzine :) Spalanie według mnie takie same jak w 3P a może nawet mniejsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Toudi2    0

Witam :)

Mam 5075e bez kabiny plus ładowacz czołowy metaltechnik. Zakupiony w 2013 roku (czerwiec), przepracowane 2000 godzin. W tym czasie wymieniałem: czujnik hamulca i... to by było na tyle :). Z ładowaczem ciut gorzej - sporo nieszczelności, na szczęście na kablach - siłowniki spoko. Z turem pali ok 3l na h. W polu głównie kosi trawę i zwija baloty. Przy kosiarce talerzowej 2,40 spalanie ok 5l/ha (1,65 podobnie), chociaż na lux polach zszedłem w zeszłym roku do ok 4l/h :D. Przy prasie rolującej (welgerka rp 150) ok 0,5 l na balot. Jedyna uwaga - pompa mogłaby być ciut wydajniejsza. Zgadzam się z bhdemeter - przedtem jeździłem 3P i uważam, że palą bardzo podobnie (w przeliczeniu na pracę), różnicą jest tylko czas i jakość pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smilowo    0

witam chciałbym kupić taki traktor ganc nówkę od dilera tylko chciałbym jeszcze trochę się dowiedzieć o nim od rolników .  Mam 20 hektarowe gospodarstwo i starego john deerea 3130 ls  który odchodzi na emeryturę. Uciągnął by jd 5075e 4 skibowy pług obracany ? bo mam taki niemiecki 3+1

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody111    23

Witam. Użytkuje Jd 5065e (skrzynia 12x12) od marca 2015 roku, przepracował 650 mth. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, spalanie przyzwoite, mocy nie brakuje, zwinny idealny do międzyrzędzi. Bez awarii się nie obyło: jedna poważna awaria podnośnika, nagle przestał podnosić, serwis stwierdził błąd w montażu ciągnika, za mocno była przykręcona jedna śruba, na szczęście na gwarancji jeszcze i 3000 zostały w kieszeni. Z drobniejszych awarii to pęknięcie obudowy filtra powietrza, zepsuł się siłownik od siedzenia, urwany zawias tylnej szyby. Pod deską rozdziela źle były ułożone kable i kolumna kierownicy przetarła jeden co prowadziło do zwarcia i palił się bezpiecznik od stacyjki i ciągnik gasł. Porównując do 5m widać że mały jest składany w Indiach ale ogólnie nie zamieniłbym się na inny ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek2201    51

Witam. Czy ktoś zakładał lub wie czy da się założyć siłowniki zwiększające udźwig tylnego TUZa? Chodzi mi o to czy jest jak hydraulike do siłowników podpiąć. JD 5075E

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrup    0

Witam.

A co chcesz nim dźwigać?

Ja mam trochę zwiększony ale nie za dużo, dołożyłem dodatkowe uchwyty, przesuwając środek ciężkości.

Udźwig się zwiększył o 300-600kg

Za bardzo nie możesz bo korpus wyrwiesz, widziałem takie przypadki na forum.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam
      Jak w temacie mam w planach zmianę oświetlenia roboczego z oryginalnych lamp halogenowych na oświetlenie LED. Docelowo lampy wesem seria CRV. Tylko po ich założeniu wyrzuca błąd spalonej żarówki jest jakiś sposób na wyłączenie sprawdzania obwodów w jakiś rozsądny sposób.
       
       
    • Przez marcin3153
      Witam mam problem z jd7430 premium, przetarła się rurka hamulca, po wymianie i odpowietrzeniu przy zaworze pneumatyki hamulce działają ale dopiero za drugim naciśnięciem, dodam że po nocy schodzi powietrze z pneumatyki ale niestety nie mogę zlokalizować nieszczelności. Ktoś miałby jakąś poradę gdzie szukać problemu ?
    • Przez krystianeczek
      Pacjent ciągnik JD 6155m, 2022 rok, 450 mtg, skrzynia Command Quad. Przy pracach polowych w okolicach 1600 - 1800 obr/min występują wibracje, drgania trudne do zlokalizowania. Przeważnie występują przy tych obrotach, kwestia też obciążenia.  Im większe obciążenie i obroty tym większe drgania najczęściej. Może macie jakieś sugestie? Na biegu jałowym silnik nie generuje żadnych wibracji w każdym zakresie obrotów. 
    • Przez mrbarti44
      Witam. Mam dwuletni traktor John Deere 6155m, już po gwarancji. Ostatnio podczas jazdy pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, silnik od razu zgasiłem. Po obejrzeniu silnika zauważyłem, że pod rozrusznikiem wyleciał korek (chyba zabezpieczający przed nadmiernym ciśnieniem oleju), przez który bardzo szybko ucieka olej. Czy miał ktoś podobny problem? Co może być przyczyną wysokiego ciśnienia oleju w silniku? 
      Pozdrawiam 
    • Przez jedenZwielu
      Witam czy to ma tak wyglądać ? robi się tak podczas pracy na zgaszonym olej jest czysty klarowny temp oleju powyżej 60 stopni ciśnienie od 2.6 na niskich obrotach do 4 na wysokich przy rozgrzanym ciągniku 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj