Polecane posty

gejc76    0

Witam wszystkich mam takie pytanie na czym polega i jak działa wzmacniacz momentu .Kupiłem niedawno mf 550 wiem że coś takiego posiada ale nie wiem co dalej pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18bamber    87

Wzmacniacz momentu na w ciągnikach Kubota działa tak że jak gdzieś silnik nie daje radę i spada z obrotów to się go wciska czerwonym przyciskiem na dźwigni zmiany biegów i wtedy silnik momentalnie łapie wysokie obroty na kilka sekund oczywiście. A jak jest w mf to Ci nie powiem bo nie wiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal831    1

Mf 550 ma wzmacniacz momentu? pierwsze słysze... w dużych ursusach polegało to na zmianie przełożenia dzięki przekładni planetarnej załączanej hydraulicznie pod obciążeniem. Gdzieś kiedyś czytałem że wieksze ursusy na licencji mf typu np 53xx lub 60xx też miały wzmacniacze ale to też wybrane egzemplarze. Jak dla mnie mf 550 który pod technicznym względem jest tym samym co mf 255 i ursus 3512 jest za mały aby coś takiego w nim stosować. Jeżeli się myle to mnie uświadomcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

rafal831 miały panie kochany bo to angielska wersja wyposażona w multipower to jest ten wzmacniacz ja troche czytałem o nich bo mam 595 i mam problem ze wzmacniaczem on ma tylko 3 biegi plus połówkę na każdym biegu i wychodzi że ma 12 biegów bo 3 to za mało dla niego :P pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Revers680    0

Znajomy posiada MF 698, a on ma chyba taką samą skrzynię. Ma 3 lewarki na środku pod kierownicą. Tam jest tak, że lewy lewarek to:

R 2

N

1 3

 

Środkowy to właśnie ten niby wzmacniacz momentu, ale to jest normalny Żółw i zająć :

ŻÓŁW

N

ZAJĄĆ na żółwiu jest włączony wzmacniacz, a na zającu wyłączony.

 

A ten prawy lewarek to półbieg:

Półbieg

N

Pełny bieg

 

Przynajmniej on mi to tak wytłumaczył.

Edytowano przez Revers680

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

A tak z ciekawości to mógłbys wytłumaczyć czym według ciebie różni sie ŻÓŁW od PÓŁBIEGu a ZAJĄC od PEŁNEGO BIEGU? bo dla mnie to to samo ale może w tym modelu jest to jakoś inaczej rozwiązane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal831    1

rafal831 miały panie kochany bo to angielska wersja wyposażona w multipower to jest ten wzmacniacz ja troche czytałem o nich bo mam 595 i mam problem ze wzmacniaczem on ma tylko 3 biegi plus połówkę na każdym biegu i wychodzi że ma 12 biegów bo 3 to za mało dla niego :P pozdrawiam :)

to dzięki za uświadomienie;)

 

Karol445 żółw i zając to polowe i drogowe a ten półbieg to pewnie jakieś dodatkowe przełożenie. o ile dobrze pamiętam w tych mf wynosiło ono ok 1:1.34

Edytowano przez rafal831

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gejc76    0

rafal831 miały panie kochany bo to angielska wersja wyposażona w multipower to jest ten wzmacniacz ja troche czytałem o nich bo mam 595 i mam problem ze wzmacniaczem on ma tylko 3 biegi plus połówkę na każdym biegu i wychodzi że ma 12 biegów bo 3 to za mało dla niego :P pozdrawiam :)

bardz

Dobrze mówisz to jest angielska wersja no i od naszego mf 255 i 3512 różni się i to bardzo po pierwsze oryginalne wspomaganie ,pół biegi , oryginalna ogrzewana kabina ,hamulce bębnowe ,tył bez zwrotnic no i prędkość rozwija trochę większą zwykły mf niema szans .Także różnic jest wiele .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

Wzmacniacz momentu obrotowego w fergusonach nazwano MultiPower. Jest to prosta dwuwałkowa przekładnia z sprzęgiełkiem i tuleją złaczną sterowana hydraulicznie. Sprzęgiełko to sześć tarcz ciernych. Uwaga, przy włączonym wzmacniaczu nie można hamować silnikiem. Oczywiście sterowanie multipowerem nie wymaga użycia sprzęgła :lol: a stosujesz gdy zachodzi taka potrzeba, orka, transport pod góre itd. MF 575 to polski 4512, niestety w Ursusie klepali wersję bez wzmaczniacza, zwykłą skrzynie 8+2 to samo jest w 550 a polski to 255 lub ursus 3512:) pozdrawiam

 

jak coś to mam budowe wzmacniacza w formie zdjęcia to piszcie na gg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gejc76    0

Wzmacniacz momentu ma coś wspólnego z biegami ,bo np. jak jadę w górkę i zatrzymam się w połowie naciskając sprzęgło to traktor nie leci do tyłu mimo że nie jest na hamulcu tylko na wciśniętym sprzęgle .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

nie ma nic wspulnego z tym zobacz może chamulce ci trzymają jak masz włonczony wzmacniacz to jak byś ze z górki jechał to wtedy skrzynia nie chamuje leci tak jak by na luzie byś jechał i prędkość masz mniejszą bo wzmacnaicza używasz pod górkę jak ma ciężko i z obrotów ci z chodzi to wtedy nie redukujesz biegu tylko wzmacniacz używsz i traktor wkręca się na obroty :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gejc76    0

nie ma nic wspulnego z tym zobacz może chamulce ci trzymają jak masz włonczony wzmacniacz to jak byś ze z górki jechał to wtedy skrzynia nie chamuje leci tak jak by na luzie byś jechał i prędkość masz mniejszą bo wzmacnaicza używasz pod górkę jak ma ciężko i z obrotów ci z chodzi to wtedy nie redukujesz biegu tylko wzmacniacz używsz i traktor wkręca się na obroty :)

Muszę to sprawdzić jadąc pod górkę z ciężarem ,a wracając do pytania z tym blokowaniem jadąc z górki to nie hamulce ,hamulce działają dobrze co innego jest problemem tylko co ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gejc76    0

Sprzęgło działa bez zarzutów ,ale to się dzieje pod obciążeniem np. oram dojeżdżam do końca wciskam sprzęgło a traktor staje w miejscu jakiś taki zblokowany chcąc zmienić bieg to muszę troszkę ruszyć z miejsca i ta jakby w biegu zmieniać bieg dziwne .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilK199    9

Kolego gejc76 ja tez tak mam. To normalne przy wzmacniaczu w tym Ferdku. Dzieje sie tak tylko na zajacu poniewaz na zólwiu naped idzie prze wolne kolo(zmieniane prze sprezyne niestety, a nie silownik). Precyzujac tym wzmacniaczem steruj silownik oraz sprezyna. A trzyma Ci tak poniweaz tarczki od wzmaczniacza dzialaj podbnie jak hamulec. Najlepiej lukni sobie na schemat dzialania wzmaczniacza w tym ferdku.

 

http://glegola5.w.staszic.waw.pl/rozwiazania/przekladnie/wzmacniacz.php

Edytowano przez KamilK199

Ursus:360, 360 3P,Białoruś JUMZ koparka rolnicza,MF 595 MKII MP:)
a w przyszłości Fendt(612 145KM) lub MF(8110-8120,135-145KM):)
Jeśli jesteś z okolic Wielunia i Sieradza napisz:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gejc76    0

To bardzo ciekawe dzięki za wyjaśnienia i schemat już nie mogę się doczekać żeby to sprawdzić .Piszesz zając to masz namyśli biegi szosowe , a już myślałem że coś jest zepsute naprawdę wielkie dzięki .A jeszcze jedno bo widzę że się orientujesz w temacie a mianowicie chodzi mi o wałek czy on musi się kręcić mimo że jest wyłączony na zimnym silniku .pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilK199    9

Przy pstryczku od wlanczania wzmacniacza masz rysunek zajac i zólw:) to mialem na mysli. Z tym walkiem na zimnym bedzie Ci kreci poniewz olej jest gesty i niestety tarczki leciutko lapia i sie obraca. Wazne zebys zalal skrzynie odpowiednim olejem, tylko bron Boze zwyklym Agrolem bo zima bedziesz mial klopoty z wzmaczniaczem, podnosnikiem itp.. Na temat oleju juz pisalem wczesniej. A wracajac do WOM-u wazne jest zeby gdy wylaczasz walek pod obciazeniem stanol samoczynie. Bo jak nie stanie to jest hamulec WOM-u do remontu. Ja sie nie przejmuje tym ze sie kreci na zimnym, pozniej jak juz sie rozgrzeje to przestaje sie kreci a jak chcesz podczepic walek to najlepiej na zgaszonym trakotrze(ogolnie tak powinno sie robic!)lub przytrzymaj lekko walek zeby stanol ale lepiej na zgaszonym, bezpieczniej jest. Pozdrawiam:)


Ursus:360, 360 3P,Białoruś JUMZ koparka rolnicza,MF 595 MKII MP:)
a w przyszłości Fendt(612 145KM) lub MF(8110-8120,135-145KM):)
Jeśli jesteś z okolic Wielunia i Sieradza napisz:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gejc76    0

Witam wielkie dzięki za informacje szkoda że nie mogę tego sprawdzić w tej chwili ,a może być tak że włączanie jest zepsute ,a co do WOM-u to tak w sumie nie przeszkadza aż tak bardzo jak się kręci na zimnym może faktycznie trzeba zmienić olej, niedawno kupiłem ten sprzęt i w silniku zmieniłem ale reszta nie .Skrzynia, wałek ,podnośnik pracują na jednym oleju hydrauliczny czy przekładniowy pozdrawiam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
    • Przez Piotrpiotrek89
      Cześć,
      Gdzie znajdę dane dot. Dmc przyczepy z hamulcem? Niestety wymagają tego przy rejestracji, a nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Z góry dziękuję.
    • Przez 35bogus
      Witam, 
      Potrzebuje ustawić pompę wtryskową w MF690 1983r. Odebrałem pompę i wtryski od fachowca. Chcę ustawić prawidłowo pompę wtryskową ale nie mam pewności czy dobrze się do tego zabieram. Zaraz po świętach chce to zrobić. 
      Od początku. Kręcę kołem zamachowym, pojawiają mi się dwa znaki jeden po drugim, wnioskuję że to moment wtrysku, dalej kręcę mam jedną kreskę podejrzewam GMP 1 tłoka. Cofam do tych pierwszych dwóch znaków ale nie wiem na który ustawić. Bo jak ustawiam na drugim to w pompie nie mogę ustawić znaku C na koniec segera. Pompa była u dobrego fachowca. Może ja na zły znak ustawiam. Proszę o poradę czy ustawiać na tym pierwszym z tych dwóch czy na dym drugim z tych dwóch. Będę wdzięczny za podpowiedź jak ustawić koło zamachowe żeby potem ustawić pompę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj