Zaloguj się, aby obserwować  
Dinek94

Renault 103.14 czy 110.14

Polecane posty

Dinek94    13

Siema a więc tak planuje kupić ciągnik tylko zastanawiam się nad tymi modelami. Wiem ze 103.14 to 4 a 110.14 to 6 ciągnik główny miałby pracować głównie orka siew itp.

 

?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

Było juz sporo tematów o tym, większość powie Ci bierz 6 garów...

ja osobiscie tez przesiadłem sie z 4T na 6wolnossącą , polecam ;)


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1151

wedlug mnie jako glowny tylko 6

moc maja podobna a w ciezkich pracach pojedziesz szybciej, oszczedzisz czs i paliwo


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    16

oczywiście że 6 cylindrów brać. Poza tym 110.14 jest dłuższa niz 103.14 o prawie metr więc to duzo.przekłada się to na wiekszy promien skretu ale stabilniejszy ma przód. 110.14 ma wiekszy moment obrotowy o 67Nm. i na koniec 110.14 ma skrzynie 16x16 a 103.14 maja i 16x16 i 12x12 wiec zalezy jak trafisz.ja polecam 110.14.


jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    16

ja mam 106.14 i potwierdzam ze skret w porownaniu do 4cyl jest gorszy. ale za to na przodzie 500kg obciazenia i nie obawiasz sie ze przód Ci podniesie


jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Ja długo się zastanawiałem nad tym czy kupić 103-54 czy 106-54 i w końcu wybór padł na 106-54. Na początku szukałem 103-54 i to najlepiej z szybką skrzynią, rewersem na ektrozaworze i EHRem, ale prawda wygląda tak, że trudno jest trafić na taki traktor w dobrym stanie. Wszyscy piszą w ogłoszeniach, że stan jest bardzo dobry ale zwykle tylko z wyglądu tak jest ;). W końcu zdecydowaliśmy z bratem, że kupimy traktor w pełni mechaniczny i z silnikiem 6cio cylindrowym.

Obejrzałem wiele traktorów i to oczywiście nie jest reguła, ale w każdym nawet tym droższym niż inne były jakieś wady: a to ktoś majstrował przy pompie i nie chciał się przyznać :), a to np. ucięte przewody od ogrzewania kabiny, a to spore wycieki ze skrzyni biegów (oczywiście traktor dokładnie umyty i widać to dopiero po około godzinie jazdy), albo problemy z elektryką (raz wsiadłem i nic, ani zapalić, ani nie wszystkie kontrolki się zapalają po przekręceniu kluczyka, a wezwany oczywiście elektryk zdjął pokrywę za kierownicą, poruszał kostką i już wszystko było ;) - i jak tu mieć zaufanie do takiego traktora).

Należy pamiętać, że to nie są nowe traktory i każda naprawa będzie kosztowna. Stan opon też się liczy, bo koszt nowych to może być nawet 10tys. złotych, a już wiem, że używanych nie sposób kupić w stanie nadającym się do użytkowania za rozsądne pieniądze.

Jeśli traktor będziesz używał głównie do orki to polecam 6stkę, jeśli ma być to traktor uniwersalny to chyba jednak lepiej pomyśleć o 4ro cylindrowym - jak ktoś zauważył jest zwinniejszy.

Praca silnika 6cio cylindrowego jest o wiele ładniejsza od pracy 4ki. Silnik 6cio cylindrowy w dobrym stanie po prostu mruczy ;).

Poza tym dobrze by było jakbyś miał kogoś znajomego kto ma taki traktor i pozwoliłby ci takim traktorem popracować z godzinę czy dwie i zrobił mały instruktarz "co i jak" ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    16

ja jak szukałem ciągnika to oglądałem 106.54 za 38 czy 40tys zł ale w jakim on byl stanie to szok. wyrwane siedzenie 2 szyb brak w tym tylnej, tapicerka porozkrecana podziurawiona kapec w tylnim kole....a to byl rok prod chyba 94, ale znalazlem 106.14 z 85r w o niebo lepszym stanie niz ta 106.54 i za mniejsze pieniadze. czyli nie zawsze nowszy traktor musi byc lepszy.pozdrawiam


jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

ja też bym brał 110-14 jak orać to orać będzie miał lżej i mniej spali paliwa i równiej silnik pracuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    16

jeżeli chodzi o spalanie to 6 cyl duzo nie pali. moja 106.14 z plugiem 4x40 przy predkosci ok 8km/h i głębokości 22-24cm na ziemi 3 klasy spala 11L/ha. takze mniej niz c-360


jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj