Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Dinek94

Renault 103.14 czy 110.14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Dinek94    13

Siema a więc tak planuje kupić ciągnik tylko zastanawiam się nad tymi modelami. Wiem ze 103.14 to 4 a 110.14 to 6 ciągnik główny miałby pracować głównie orka siew itp.

 

?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piciaj    31

Było juz sporo tematów o tym, większość powie Ci bierz 6 garów...

ja osobiscie tez przesiadłem sie z 4T na 6wolnossącą , polecam ;)


znalazłem to czego szukałem ..:)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    511

wedlug mnie jako glowny tylko 6

moc maja podobna a w ciezkich pracach pojedziesz szybciej, oszczedzisz czs i paliwo


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kpiotr    16

oczywiście że 6 cylindrów brać. Poza tym 110.14 jest dłuższa niz 103.14 o prawie metr więc to duzo.przekłada się to na wiekszy promien skretu ale stabilniejszy ma przód. 110.14 ma wiekszy moment obrotowy o 67Nm. i na koniec 110.14 ma skrzynie 16x16 a 103.14 maja i 16x16 i 12x12 wiec zalezy jak trafisz.ja polecam 110.14.


jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    16

ja mam 106.14 i potwierdzam ze skret w porownaniu do 4cyl jest gorszy. ale za to na przodzie 500kg obciazenia i nie obawiasz sie ze przód Ci podniesie


jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Ja długo się zastanawiałem nad tym czy kupić 103-54 czy 106-54 i w końcu wybór padł na 106-54. Na początku szukałem 103-54 i to najlepiej z szybką skrzynią, rewersem na ektrozaworze i EHRem, ale prawda wygląda tak, że trudno jest trafić na taki traktor w dobrym stanie. Wszyscy piszą w ogłoszeniach, że stan jest bardzo dobry ale zwykle tylko z wyglądu tak jest ;). W końcu zdecydowaliśmy z bratem, że kupimy traktor w pełni mechaniczny i z silnikiem 6cio cylindrowym.

Obejrzałem wiele traktorów i to oczywiście nie jest reguła, ale w każdym nawet tym droższym niż inne były jakieś wady: a to ktoś majstrował przy pompie i nie chciał się przyznać :), a to np. ucięte przewody od ogrzewania kabiny, a to spore wycieki ze skrzyni biegów (oczywiście traktor dokładnie umyty i widać to dopiero po około godzinie jazdy), albo problemy z elektryką (raz wsiadłem i nic, ani zapalić, ani nie wszystkie kontrolki się zapalają po przekręceniu kluczyka, a wezwany oczywiście elektryk zdjął pokrywę za kierownicą, poruszał kostką i już wszystko było ;) - i jak tu mieć zaufanie do takiego traktora).

Należy pamiętać, że to nie są nowe traktory i każda naprawa będzie kosztowna. Stan opon też się liczy, bo koszt nowych to może być nawet 10tys. złotych, a już wiem, że używanych nie sposób kupić w stanie nadającym się do użytkowania za rozsądne pieniądze.

Jeśli traktor będziesz używał głównie do orki to polecam 6stkę, jeśli ma być to traktor uniwersalny to chyba jednak lepiej pomyśleć o 4ro cylindrowym - jak ktoś zauważył jest zwinniejszy.

Praca silnika 6cio cylindrowego jest o wiele ładniejsza od pracy 4ki. Silnik 6cio cylindrowy w dobrym stanie po prostu mruczy ;).

Poza tym dobrze by było jakbyś miał kogoś znajomego kto ma taki traktor i pozwoliłby ci takim traktorem popracować z godzinę czy dwie i zrobił mały instruktarz "co i jak" ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    16

ja jak szukałem ciągnika to oglądałem 106.54 za 38 czy 40tys zł ale w jakim on byl stanie to szok. wyrwane siedzenie 2 szyb brak w tym tylnej, tapicerka porozkrecana podziurawiona kapec w tylnim kole....a to byl rok prod chyba 94, ale znalazlem 106.14 z 85r w o niebo lepszym stanie niz ta 106.54 i za mniejsze pieniadze. czyli nie zawsze nowszy traktor musi byc lepszy.pozdrawiam


jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

ja też bym brał 110-14 jak orać to orać będzie miał lżej i mniej spali paliwa i równiej silnik pracuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kpiotr    16

jeżeli chodzi o spalanie to 6 cyl duzo nie pali. moja 106.14 z plugiem 4x40 przy predkosci ok 8km/h i głębokości 22-24cm na ziemi 3 klasy spala 11L/ha. takze mniej niz c-360


jedna miłość....jeden Bóg.....jeden cel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez fernie476
      Witam, mam problem z elektropilotem w swoim aresie. Wszystko pracowało normalnie, później podczas pracy elektopilotem drżały dzwignie mechaniczne do obsługi sekcji(te na rozdzielaczu). A teraz joystick działa tylko zaraz po uruchomienu ok 1min i przestaje pracować. Na panelu zaczyna migać lamka parę sekund, później świeci ciągle, dopóki nie ruszę joystickiem. Mechanik elektronik stwierdził awarię cewki elektozaworu?, niby że tam jest mikroprocesor i coś mogło się spieprzyć. Na pytanie co mogło być przyczyną awarii stwierdził że drgania itp, choć wydaje mi się  to dziwne, szczególnie te drgania przed awarią. Czym one mogły być spowodowane?? Czy skoki napięcia też mogły uszkodzić cewkę? bo nieraz zapala  się kontorlka z piorunem i akumulatorem?? szczególnie przy częstej pracy z rewersem (gdzieś czytałem że to może być wina któregoś czujnika przy sprzęgle)
    • Przez dzikidaniel
      Czy ktoś wie czy adaptacja z Celtisa będzie pasować na Aresie 556? Silniki niby te same jednak budowa może się różnić i już będzie problem.
      Pytam się gdyż mogę kupić tura do małego Aresa tyle że jest on zdjęty z Celtisa.
    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez leszek1981
      Witam . Posiadam renie 15554 , skrzynia tractoshift ,sprzęgło szarpie w obu kierunkach jazdy .Elektrozawory  działają lecz potencjometr sprzęgła  lub komputer zle nim steruje to znaczy ; 
      przy wciśniętym pedale cofnie zawór proporcjonalny (rozłonczy sprzęgło) .lecz gdy puszczamy pedał to wbija cewka zawór bez stopniowego włączenia. Ma tak od zakupu (rok) macie jakiś pomysł czy szukać dobrego fachowca z komputerem .ZAMOŚĆ.
    • Przez kingkenny131092
      Witam, zakupiłem własnie ciągnik Renault Ares 825 z 2000r , i chciałbym prosić bardziej obeznanych uzytkowników ciągników Renault o pomoc w nauce obsługi tego ciągnika. Może jesteście w stanie dac mi jakies wskazówki co do użytkowania , eksploatacji czy serwisowania tego ciągnika?
×