Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
szotrab

Sterowanie podnośnikiem 820.3 Podnoszenie maszyny i nie cofnięcie gałiki w pozycje N

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Maszyny
szotrab    0

Witam.

Posiadam Belarusa 820.3 i dręczy mnie jedna sprawa a mianowicie podnośnik i nim sterowanie.

Czy to normalne że jak unoszę jakąś maszynę do góry i po maksymalnym podniesieniu nie wracam wajchą do pozycji "N" tylko zostaje w pozycji podnoszenia to obroty silnika spadają i silnik jakoś dziwnie pracuję?? Dodam że po podniesieniu maszyny maksymalnie nie cofnąłem gałki w pozycję N tylko została w pozycji podnoszenia i jechałem tak z 30 kilometrów to ubyło mi dużo płynu hydraulicznego. Hm ciekawe gdzie się on podział :) W załączniku dodaje foto ze zdjęciem zaznaczonej tej pozycji. Proszę o pomoc i wyjaśnienie mi tego. Z góry dziękuje za jakieś info.

post-38571-0-66937200-1320008709_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

płyn hydrauliczny :D masz na myśli olej myślę :D myślałem że coś pomogę ale w swoim 1025 mam 2 wajchy od podnośnika. ( sprawdzałeś nie ma wycieku nigdzie??)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pynczor    2

kolego jak się nie mylę to pompa cały czas chodziła i dlatego silnik zamulał a olej pewnie się zagotował. Pomyśl sobie jak to jest gdy pompa tłoczy olej a siłownik już pełny co tam się dzieje...

Edytowano przez pynczor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

W moim mtz-cie z jakiegos powodu ta wajcha też nie cofa się automatycznie po podniesieniu podnośnika a według instrukcji powinna. Zamula silnik bo hydraulika jest wtedy pod maksymalnym ciśnieniem jakie jest ustawione na zaworze przelewowym. Jeśli chodzi o olej to gdzieś musiał sie podziać. Jak nie jest ulany ciagnik to pewno poszedł do skrzyni biegów. Musiał byś regulator przeglądnąć bo to pewnie jego wina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szotrab    0

kurde licho :) Bez zastanowienia podniosłem ma maxa pług nie wracając dźwigni do N i w trasę heh 9ka i lecim hehe obroty duże to nic nie czułem że coś nie halo dopiero po 30 km zaczęło wspomaganie dziwnie działać i zobaczyłem że mało oleju hydraulicznego ;/ hmm powinna być ta dźwignia na sprężynie żeby wracała samoczynnie do pozycji N !! ;/ dzięki koledzy za odp. Hm Oleju hydraulicznego dolałem i wszytko jest ok. Hm a w skrzyni jest tyle oleju co było chyba hmmm i w silniku też hm na zewnątrz też nie wyleciał hm a dolałem go z 3 litry...

Edytowano przez szotrab

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

W 952 podnosnik na 2 silownikach i dwoch dzwigniach mialem przypadek ze przy ustawieniu dzwigni na opuszczanie podnosnik nadal w gorze obroty spadly ...wiec wziolem mlotek stuknolem z tylu w sterownik i opadly....czasem sie przywiesza...rozbieralem i nic dziwnego sie tam nie znalazo wiec trzeba wozic mloteczek :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biebrzak    1

Ja mam 820 i jak podnosze maszyne to potem dzwignia sama wraca w pozycje N bo jest tam taka sprężyna co odciąga wajchę. Są tam dwie sprężyny naprzeciw ległe. Jedna odciąga z pozycji podnoszenia do N, a druga z pozycji dociążania do pozycji najniższego opuszczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szotrab    0

Ja mam 820 i jak podnosze maszyne to potem dzwignia sama wraca w pozycje N bo jest tam taka sprężyna co odciąga wajchę. Są tam dwie sprężyny naprzeciw ległe. Jedna odciąga z pozycji podnoszenia do N, a druga z pozycji dociążania do pozycji najniższego opuszczenia.

 

No właśnie, a u mnie holerna dźwignia nie wraca i przez to taką głupotę odwaliłem :/

Dostała pompa po dupsku co? ;/ Hm może mi na gwarancji wymienią traktorka?? :D

Edytowano przez szotrab

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

Haha uważaj bo ci wymienią :lol: . Ja też mam tam sprężyny i dźwignia odbija do N. Rozbierz tą zabudowę i popatrz, napewno tam są dziury na sprężyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
STANK    11

olej zgubiłeś drogom u mnie jest podobnie raz gdy zostawiłem z podniesionym agregatem na wolnych obrotach było słychać pompę pod ciągnikiem była kałuża oleju olej uciekał przewodem przy rozdzielaczu którym pompa tłoczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×