Zaloguj się, aby obserwować  
sampol222

Problem ze światłami Mtz

Polecane posty

sampol222    0

Witam posiadam MTZ 82 rok 1996 i mam problem z elektryką mianowicie jak włączę światła mijania , halogeny robocze przednie i tylne to przy pełnych obrotach silnika światła nie świecą pełnym światłem a wskaźnik lądowania spada do zera tzn wskazówka prawie leży na tej igiełce. chce założyć nowe halogeny robocze do przodu 2 lampy robocze z podwójnymi żarówkami H3 12V55W oraz do tyłu 4 lampy robocze z pojedynczymi żarówkami H3 12V55W . i tu pojawia się mój problem co zrobić jak włączę światła mijania oraz halogeny przednie oraz tylne żeby świeciły wszystkie lampy pełnym światłem na wolnych jak i na pełnych obrotach silnika. proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

wiesz może masz nie naładowany akumulator albo przewody nają za mały przekrój lub akumulator jest zużyty i nie może pociągnąć takiego obciżenia sprawdz akumulator

 

wiesz jak chcesz założyć tyle lamp to pogadaj z elektrykiem czy ci instalacja wytrzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sampol222    0

akumulatory mam roczne i są w bardzo dobry stanie. A czy alternator wytworzy tyle prądu? Bez elektryka to i tak się nie obędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Jeśli alternator jest sprawny to powinien wytworzyć prądu na tyle lamp. Ja bym sprawdził czy nie masz za cienkich przewodów lub połączeń w złym stanie albo za wielu połączeń na skrętkę i taśmę. Sprawdzić możesz też napięcie ładowania powinno być ok 14.4V jęśli jest dużo mniej to napraw alternator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

kolego jeżeli chcesz aby lepiej ładował przestaw alternator z pozycji "lato" na "zima" tam taka śrubka to wkręcania na płaski śrubokręt będzie wkręć ją do oporu a ładowanie się poprawi, niby jest to na zime żeby lepiej ładował ale ja kiedyś się pobawiłem wiosną i przestawiłem i nic niepokojącego się nie dzieje pozdrawiam ;)


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Niestety ten alternator oddaje zbyt mało prądu szczególnie przy małych obrotach żeby zasilić taki zestaw, ja najczęściej przy tego typu tuningu montuje alternator 90A z opla nowy(300zł) bądź używany,u tokarza trzeba dorobić kółko pasowe i trochę kombinacji przy montażu, i prowadzę od niego dodatkowy kabel do ładowania i zasilania dodatkowych odbiorników. Gwarantuje zero spadków napięcia :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Witam mam pytanie do wszystkich forumowiczów, ponieważ jak wiecie Mtz z 80 roczników maja już swoje lata i przednie reflektory słabo świecą. I nie wiem czy zmienić je na nowe czy lepiej może założyć jakieś lampy drogowe, czy jakieś halogeny dalekosiężne????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszcz8    40

Załóż nowe lampy .


Sprzedam wycinak Fella SU 145 , sieczkarnie Mengele Mammut 5800 , przyczepkę jedno osiową , , obsypnik do ziemniaków 5 .
CZĘŚCI FIAT 125p 1,5 ME !!! Niektóre części pasują do Poloneza .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Jak chcesz nim na przegląd jechac i przejść to nie masz wyjścia lampy muszą być oryginalne lub z atestem że mogą być stosowane w takim przeznaczeniu A jeśli ci nie zależy to zakładaj co chcesz byle jakoś świeciło i ew innych nie oślepiało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Właśnie chce coś dołożyć teraz do lamp roboczych i żeby mi to ładnie w polu oświetlało. Tylko cały czas nie wiem co wybrać bo jedno i drugie jest tej samej cenie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Masz założone lampy robocze, czy o fabrycznych reflektorach tak piszesz? Moim zdaniem załóż normalne reflektory i dołóż lampy robocze przy kabinie, takie z wesemu http://sklep.wesem.pl/5/lampy_robocze

a tu masz elementy optyczne do reflektorów

http://sklep.wesem.pl/3/reflektory_przednie

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Lampy robocze sam sobie dołożyłem na kabinie nad szyba. Tylko nie mogę (jak już pisałem) zdecydować się na to czy założyć do góry na kabinie jakieś halogeny dalekosiężne czy poprostu zmienić te oryginalne lampy na nowe, bo nie wiek z których lamp będzie lepszy efekt???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Troche dziwnie piszesz... Jeśli Ci słabo świecą, a sreberko jest jeszcze dobre, to wstaw żarówki H4 i bedzie dobrze, a jesli cos słabo świeci, to może tez być efekt zużytej instalacji. Kable i złącza stawiaja opór, grzeja sie przy tym bardzo, a do lamp, to juz mało prądu dochodzi...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja kiedyś w golfie jedną lampę zbiłem. Kupiłem nową jedną bo druga byla super. Po założeniu zobaczyłem różnicę. Szybko kupiłem drugą.Jak lampy mają ponad 10 lat to zmieniaj. Nic nie patrz że niby odblask jest dobry. Możesz jeszcze założyć przekaźniki przy lampach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Dzięki za pomoc. Zrobię jak mówicie założę nowe lampy takie jak przy c-330 i mam nadzieje ze uzyskam efekt jaki chce.... A w przyszłość może założę jeszcze dodatkowo halogeny dalekosiężne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Jak masz na kabinie robocze to załóż nowe reflektory te mijania/ drogowe i na kabine dołóż dalekosiężne ja tak mam i jest super efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Popieram post wyżej właśnie też mam taki alternator zamontowany od VW passata 90A powinien dawać i na mój zestaw 6x55W jest wystarczający

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deymonnn    2

ja przerobiłem instalację na przekaźniki u swojego mtz bo już nic nie było widać różnica jest olbrzymia bez wymiany lamp. Ze względu na wiek instalacji lampy nie dostawały tyle prądu ile powinny. Sprawdź napięcie na lampie bo możesz niepotrzebnie wydać pieniądze na nowe lampy a poprawy praktycznie nie zobaczysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    29

Niedawno kupiłem mtz 82 z 90 r. Powiedzcie mi proszę jak się włacza długie światła. Mam założone halogeny ale czy do przeglądu zastępują one normalne światła długie ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    29

No to muszę spróbować, bo takiej kombinacji jeszcze nie próbowałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

ja mam mtz z 90r i jest wyciągany przełącznik: pozycyjne- mijania a drugi obok przełącznika kierunkowskazów krótkie-długie. No chyba że masz przełącznik zespolony przy kierownicy?


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    29

Też mam ten wyciągany do świateł pozycyjnych i drogowych no a kierunkowskaz oczywiście przy kierownicy. Będę próbował jutro różne kombinacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

A widzisz. Ja mam wszystkie przełączniki w desce. Może Twój mtz to wersja eksportowa?


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrccc2    3

witam mam problem ze światłami jak włącze krótke to czemu pali się kątrolka na niebiesko się świeci słabo ale jak na długie to mocno pali tak jak normalnie


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj