Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
sampol222

Problem ze światłami Mtz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sampol222    0

Witam posiadam MTZ 82 rok 1996 i mam problem z elektryką mianowicie jak włączę światła mijania , halogeny robocze przednie i tylne to przy pełnych obrotach silnika światła nie świecą pełnym światłem a wskaźnik lądowania spada do zera tzn wskazówka prawie leży na tej igiełce. chce założyć nowe halogeny robocze do przodu 2 lampy robocze z podwójnymi żarówkami H3 12V55W oraz do tyłu 4 lampy robocze z pojedynczymi żarówkami H3 12V55W . i tu pojawia się mój problem co zrobić jak włączę światła mijania oraz halogeny przednie oraz tylne żeby świeciły wszystkie lampy pełnym światłem na wolnych jak i na pełnych obrotach silnika. proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

wiesz może masz nie naładowany akumulator albo przewody nają za mały przekrój lub akumulator jest zużyty i nie może pociągnąć takiego obciżenia sprawdz akumulator

 

wiesz jak chcesz założyć tyle lamp to pogadaj z elektrykiem czy ci instalacja wytrzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sampol222    0

akumulatory mam roczne i są w bardzo dobry stanie. A czy alternator wytworzy tyle prądu? Bez elektryka to i tak się nie obędzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Karol445    32

Jeśli alternator jest sprawny to powinien wytworzyć prądu na tyle lamp. Ja bym sprawdził czy nie masz za cienkich przewodów lub połączeń w złym stanie albo za wielu połączeń na skrętkę i taśmę. Sprawdzić możesz też napięcie ładowania powinno być ok 14.4V jęśli jest dużo mniej to napraw alternator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

kolego jeżeli chcesz aby lepiej ładował przestaw alternator z pozycji "lato" na "zima" tam taka śrubka to wkręcania na płaski śrubokręt będzie wkręć ją do oporu a ładowanie się poprawi, niby jest to na zime żeby lepiej ładował ale ja kiedyś się pobawiłem wiosną i przestawiłem i nic niepokojącego się nie dzieje pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Niestety ten alternator oddaje zbyt mało prądu szczególnie przy małych obrotach żeby zasilić taki zestaw, ja najczęściej przy tego typu tuningu montuje alternator 90A z opla nowy(300zł) bądź używany,u tokarza trzeba dorobić kółko pasowe i trochę kombinacji przy montażu, i prowadzę od niego dodatkowy kabel do ładowania i zasilania dodatkowych odbiorników. Gwarantuje zero spadków napięcia :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Witam mam pytanie do wszystkich forumowiczów, ponieważ jak wiecie Mtz z 80 roczników maja już swoje lata i przednie reflektory słabo świecą. I nie wiem czy zmienić je na nowe czy lepiej może założyć jakieś lampy drogowe, czy jakieś halogeny dalekosiężne????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Jak chcesz nim na przegląd jechac i przejść to nie masz wyjścia lampy muszą być oryginalne lub z atestem że mogą być stosowane w takim przeznaczeniu A jeśli ci nie zależy to zakładaj co chcesz byle jakoś świeciło i ew innych nie oślepiało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Właśnie chce coś dołożyć teraz do lamp roboczych i żeby mi to ładnie w polu oświetlało. Tylko cały czas nie wiem co wybrać bo jedno i drugie jest tej samej cenie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Masz założone lampy robocze, czy o fabrycznych reflektorach tak piszesz? Moim zdaniem załóż normalne reflektory i dołóż lampy robocze przy kabinie, takie z wesemu http://sklep.wesem.pl/5/lampy_robocze

a tu masz elementy optyczne do reflektorów

http://sklep.wesem.pl/3/reflektory_przednie

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Lampy robocze sam sobie dołożyłem na kabinie nad szyba. Tylko nie mogę (jak już pisałem) zdecydować się na to czy założyć do góry na kabinie jakieś halogeny dalekosiężne czy poprostu zmienić te oryginalne lampy na nowe, bo nie wiek z których lamp będzie lepszy efekt???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    110

Troche dziwnie piszesz... Jeśli Ci słabo świecą, a sreberko jest jeszcze dobre, to wstaw żarówki H4 i bedzie dobrze, a jesli cos słabo świeci, to może tez być efekt zużytej instalacji. Kable i złącza stawiaja opór, grzeja sie przy tym bardzo, a do lamp, to juz mało prądu dochodzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Ja kiedyś w golfie jedną lampę zbiłem. Kupiłem nową jedną bo druga byla super. Po założeniu zobaczyłem różnicę. Szybko kupiłem drugą.Jak lampy mają ponad 10 lat to zmieniaj. Nic nie patrz że niby odblask jest dobry. Możesz jeszcze założyć przekaźniki przy lampach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrmtz82    0

Dzięki za pomoc. Zrobię jak mówicie założę nowe lampy takie jak przy c-330 i mam nadzieje ze uzyskam efekt jaki chce.... A w przyszłość może założę jeszcze dodatkowo halogeny dalekosiężne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Jak masz na kabinie robocze to załóż nowe reflektory te mijania/ drogowe i na kabine dołóż dalekosiężne ja tak mam i jest super efekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Popieram post wyżej właśnie też mam taki alternator zamontowany od VW passata 90A powinien dawać i na mój zestaw 6x55W jest wystarczający

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deymonnn    1

ja przerobiłem instalację na przekaźniki u swojego mtz bo już nic nie było widać różnica jest olbrzymia bez wymiany lamp. Ze względu na wiek instalacji lampy nie dostawały tyle prądu ile powinny. Sprawdź napięcie na lampie bo możesz niepotrzebnie wydać pieniądze na nowe lampy a poprawy praktycznie nie zobaczysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    1

Niedawno kupiłem mtz 82 z 90 r. Powiedzcie mi proszę jak się włacza długie światła. Mam założone halogeny ale czy do przeglądu zastępują one normalne światła długie ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    1

No to muszę spróbować, bo takiej kombinacji jeszcze nie próbowałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

ja mam mtz z 90r i jest wyciągany przełącznik: pozycyjne- mijania a drugi obok przełącznika kierunkowskazów krótkie-długie. No chyba że masz przełącznik zespolony przy kierownicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    1

Też mam ten wyciągany do świateł pozycyjnych i drogowych no a kierunkowskaz oczywiście przy kierownicy. Będę próbował jutro różne kombinacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    20

A widzisz. Ja mam wszystkie przełączniki w desce. Może Twój mtz to wersja eksportowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrccc2    3

witam mam problem ze światłami jak włącze krótke to czemu pali się kątrolka na niebiesko się świeci słabo ale jak na długie to mocno pali tak jak normalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×