emilchaja

Zakup kombajnu fortschritt E514 prośba o pomoc

Polecane posty

janczar810    302

witam właśnie napotkałem sie na ciekawe ogłoszenie w mojej okolicy jest nim fortschritt E 514 czerwony z '90

http://moto.allegro.pl/kombaj-fortschritt-e514-saxonia-i2965126252.html

i tu chciałbym zobaczyć co o nim sadzicie i czym w praktyce różnia sie czerwone forszaje od zwykłych. i czy jest mozliwe aby fosztaj E514 taki jak w linku nie mialby joistica?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1207    16

panowie gdzie dostane przednia szybe do E-514? I drugie pytanie czy pleksa 98% przezroczystości nadałaby się zamiast tej szyby?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janczar810    302

kolego pleksa zbytnio nie spełni swojej funkcji jako szybe przednia boczna to tak ale nie przednia z czasem stanie sie matowa rysy od mycia i ogolnie na przód tylko szyba na boki alternatywa pleksa. takie moje zdanie

 

prosiłbym o jakies inforamcje o fortschritt saxonia takim jak podałem w linku bo jak narazie wydaje mi sie to jeden z przywoitrzych forszajów u mnie w okolicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuber    4

Moim zdaniem za drogie ,choć kombajnów na oczy nie widziałem ,ale za 50 tys to 514 moim zdaniem powinna już mieć nowszą kabinę , hydrostat i perkinsa. Jeśli o mnie chodzi to w tej cenie szukałbym czegoś z d-f lub jd ale to tylko moje zdanie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomas1    0

Podzielam zdanie kolegi zubera że za drogie ,pomimo dodatkowych hederów ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogin    0

Podzielam zdanie kolegów jak naten rocznik to stanowczo za drogie. Ja kupiłem za 54 000 514 z 1992 roku. Przebieg 1600 mtg. Stół z kosami elektrycznymy wyłączanymi z kabiny, przekłądnia schumachera sieczkarnia Biso przekładnia zwalniająca do omłotu rzepaku w naprawde idealnym stanie z kompletem sit. Ciemno niebieski ostatni wypust wersja Ernte Meister. Za rok pewnie wymienie na coś innego bo brakuje mi w nim hydrostatu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1207    16

Koledzy jak odpowietrzyc sprzęgło w E-514? Po zimie mi gdzieś znikneło i przy wciskaniu pedała sprzęgło sie nie załącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

Z tego co mi wiadomo to w E 514 jest sprzęgło mechaniczne, pewnie po zimie skleiły Ci się tarcze sprzęgłowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszE38    25

Z tego co mi wiadomo to w E 514 jest sprzęgło mechaniczne, pewnie po zimie skleiły Ci się tarcze sprzęgłowe.

 

Ile my się tego narobiliśmy... o ja p.... ale póżniej mieliśmy szybkość jak serwis w formule F1 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1207    16

Panowie do czego podlaczyc waz wychodzacy spod korka wlewu oleju? Bo domyslam sie ze filtr powietrza polaczyc z rura wydechowa?

Edytowano przez wojcik1207

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszE38    25

Miałem kiedyś taki.

Na pierwszy rzut oka to pięknie wygląda przenośnik pochyły.

Obejrzyj dokładnie targaniec hedera. Jak jest już coś spawane to będzie Ci się tam bankowo urywać wszystko. Słabymi punktami są jeszcze sprzęgło i przyspieszacz jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    29

Łańcuch ma przestawiony na zębatce, na zdjęciach wygląda całkiem nieźle.

Ja mam 512 od paru lat i przy przyspieszaczu nic nie robiłem jeszcze, sprzęgło robiłem na samym początku i na razie jest ok.

Ciekawe tylko czy przebieg oryginalny?

Edytowano przez PrzemoO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

przemoo nie masz luzu na klinie na przyśpieszaczu jazdy? u mnie było ok ale widocznie wyklepało, nie wiem czy sie przejmować czy gonić do tokarza


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiRol92    72

ja wszystki luzy na klinach napawałem i wyszlifowałem i chodzi jak złoto. w e514 jest jeszcze coś takiego że jak stoi na deszczu lub jest nie garażowany to może tarcza sprzegłowa sie przyklejić i nie wbijesz biegu :( ALE JAK DBASZ TO MASZ!!

 

a co o tym kombajnie to nie moge za dużo powiedzieć bo zdjecia są z daleka zrobione ,ale widac opony ładne zbiornik nie kryty ,podajnik w gardle widać ze już zmęczony ,a i cena to też jest dość wysoka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

no to chyba porozkręcam i lece do tokarza

 

Przebieg wydaje mi sie oryginalny, patrząc na wytarcie ślimaka w hederze jak i zużycie opon. Ze zdjęć fajna fura :)


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MatiRol92    72

no to chyba porozkręcam i lece do tokarza

 

Przebieg wydaje mi sie oryginalny, patrząc na wytarcie ślimaka w hederze jak i zużycie opon. Ze zdjęć fajna fura :)

 

 

 

to co bedziesz całą oś wyciągał że chcesz dawać do tokarza??

nie lepiej samemu spawareczką??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateuszw201    0

Witam. Mamy w planach zakup E514 do naszego malutkiego gospodarstwa. Większość koszenia byłby to zarobek na usługach ponieważ u nas na wsi są 4 kombajny tylko z czego dwa cały czas stoją bo się psują, często nie ma kto kosić i trzeba się prosić żeby ktoś przyjechał. Mój wujek kupił w 98 roku Forszaja tak zadbanego że do dzisiaj nie miał żadnej ważnej awarii. Teraz podobno z Cech nie warto bo są same graty. Czy opłaca się kupować kombajn tylko na zarobek i ile pieniędzy jest się w stanie zarobić na koszeniu u ludzi. Następne pytanie czy ktoś może widział lub wie czy można kupić w Polsce E514 z kabiną tzw AKWARIUM bo nigdzie nie ma puki co. :) W ile taki kombajn może się zwrócić. Nasz budżet to coś koło 40 tysięcy.

Bardzo proszę o odpowiedź i proszę mi konkretnie napisać a nie coś w stylu na g****o wam kombajn tylko na zarobek tylko proszę w miarę sensowną i pomocną odpowiedź.

Proszę też o wyrozumiałość bo jestem tutaj nowy.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7971

ja Ci napisze co do zarobku, zalezy ile skosisz, jak bez awarii drogich to cos Ci tam zostanie, jak cos Ci padnie drogiego raz czy 2 razy w sezonie to abys na zero wyszedl bedzie dobrze, zeby zostala jakas lepsza kasa to bez awarii trzeba ponad 100ha zrobic na usludze, teraz znow paliwo drogie, wiec tez to nie pomaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez agropiotrmosz
      Witam
      Poszukuje opisu skrzynki bezpieczników w E-514. Który od czego odpowiada i jakie natężenie ma mieć.
      Z góry dziękuje :)
    • Przez KrzysztofL
      Witam mam nietypowy problem .Odebrałem silnik po kapitalnym remoncie ,założony do kombajnu pali , ciśnienie na zimnym 5,5  rozgrzany 4 atmosfery ,ale problem polega na tym że zapala mi się kontrolka zabrudzenia filtra ( ciśnienia oleju ) . Wymieniłem filtr na nowy ,nie pomogło , wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i można powiedzieć że pomogło tylko na odwrót. Przy zgaszonym silniku kontrolka się nie świeci ale gdy odpalę kombajn to kontrolka się zapala . Nadmieniam że ciśnienie pokazuje 5,5 na zimnym . nie mogę docierać silnika bo nie wiem o co chodzi z tą kontrolką . Brak mi pomysłów . Pomocy.
    • Przez pi0tr
      Witam.
      Mam następujący problem z moją maszyną. Podczas koszenia dosyć często zdarza się że bęben młócący nie pobiera materiału. Heder i przenośnik pochyły działąją bez zarzutu, słoma gromadzi się na wysokości chwytacza kamieni (był czyszczony kilka razy, niczego to nie zmienia) i wraca górą przenośnika do ślimaka i tam kombajn go 'wypluwa'. Jak już bęben złapie to co się nagromadziło to zazwyczaj kończy się to zabiciem młocarni. Taśma przenośnika jest dosyć luźno ale to nie ona jest problemem - słoma jest wciągana do podajnika i stamtąd wraca. W okolicy chwytacza kamieni wszystko wygląda normalnie - nie ma żadnych przeszkód, nic nie jest wygiętw, wygląda jak fabryczne. Czy ktoś ma pomysł jaka może być przyczyna tego problemu? Prosze o pomoc - usterka zabiła już dwa pasy napoędzające całą młocarnię i dwa pasy od bębna.
    • Przez Michael18
      Witam Serdecznie, jak w temacie. Niestety nie wiem co mam zrobić, aby odpowietrzyć wysuw motowideł w kombajnie 514. Proszę o wytłumaczenie co mam dokładnie zrobić. Z góry dziękuję za pomoc! 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam,
      mam problem z fortschrittem e514 dużo słomy wpada na podsiewacz i sita, co później idzie do zbiornika.
      Próbowałem już różnych rozwiązań zmieniłem nawet dolne sita na żaluzjowe, ale myślę że problem może tkwić w odrzutniku lub coś za bębnem jest nie tak. Słoma z bębna powinna raczej wpadać na wytrząsacze a dużo mam jej na sitach i już nwm co mam zrobić.
      Proszę o rady, pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj