Skocz do zawartości
yuras23

BELARUS 1221.4 silnik mmz z "common rail"

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik
yuras23    7

Witam nabyłem Belarusa 1221.4 z silnikiem mmz na elektronicznym wtrysku common rail i wydaje mi się że za słabo się wkręca na obroty dopiero jak złapie ponad 1000 wtedy w miarę normalnie czy posiada ktoś z takim silnikiem jak tak to jak to u niego wygląda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

ja mam 1221A i to samo jest i moim zdaniem to przez turbinę że powyżej 1000obr/min zaczyna normalnie pracować i ciągnik się lepiej wkręca. A tak nawiasem jaką masz w nim skrzynie ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    303

U kolegi podobną rzecz zaobserwowałem ale w JD też CR troszke opóźnioną reakcje i powyzej iluś obrotów dopiero sie ostro wkręća widocznie tak musi być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Michufarmer    21

Kolego @yuras23 to jest efekt tzw. turbo dziury (bezwładności turbosprężarki). Aby osiągnąć odpowiednie ciśnienie doładowania turbosprężarka musi nabrać odpowiednich obrotów - im większa turbina tym większa jej bezwładność i więcej spalin aby ją "bujnąć", ale za to większe ciśnienie doładowania przy większych obrotach, nie łapie "zadyszki". Mniejsze turbo, mniejsza bezwładność,, mniej spalin potrzebnych do jej ruszenia, ale przy wyższych obrotach nie daje wysokiego ciśnienia doładowania.

CR nie ma tu nic do tego.

Edytowano przez Michufarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

ja mam 1221A i to samo jest i moim zdaniem to przez turbinę że powyżej 1000obr/min zaczyna normalnie pracować i ciągnik się lepiej wkręca. A tak nawiasem jaką masz w nim skrzynie ??

skrzynie mam 16/8 a jakie masz obroty na biegu jałowym? bo u mnie 650 i wydaje mi się że są za małe ale ciągnik na największym biegu na pusto po puszczeniu gazu i dodaniu ma problemy z powrotem na obroty się wkręcić a co dopiero jak w transport pójdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

w porządnym transporcie to masz przerąbane bo na 4 zakresie pod górkę braknie ci biegów, a zredukować na niższy zakres w czasie jazdy jest to niemożliwe bo skrzynie rozwalisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

w porządnym transporcie to masz przerąbane bo na 4 zakresie pod górkę braknie ci biegów, a zredukować na niższy zakres w czasie jazdy jest to niemożliwe bo skrzynie rozwalisz

ta jedynka az taka szybka nie jest o redukcji poniżej szybkiej jedynki niema mowy w czasie transportu ale ciągnik 136 km powinien iść bez problemu stary mtz 82 najwyżej chmurę dymu puści ale idzie a co do turbo to aż tak dużo tych km z niego nie jest skoro tłoki i skok jest ten sam co w starym a dwa cylindry więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Nie wiem jak jest w 1221.4 ale np.w 952.3 max moment obrotowy jest od 1400 obr/min i podejrzewam że i w tym 1221.4 tak jest bo na niższych obr mało co się zdziała <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    186

ja mam tą samą skrzynię tylko w modelu 1025 i na dodatek niesynchronizowaną ( redukuję z 4 wolnej i potem na 1 szybką, zmieniając zakres - trochę trzeba się nawajchować ale jak się wrzuci już tą 1 to nią już praktycznie wszędzie z ładunkiem wyjedziesz. U mnie jest podobnie z tym wkręcaniem an obroty :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

ja mam tą samą skrzynię tylko w modelu 1025 i na dodatek niesynchronizowaną ( redukuję z 4 wolnej i potem na 1 szybką, zmieniając zakres - trochę trzeba się nawajchować ale jak się wrzuci już tą 1 to nią już praktycznie wszędzie z ładunkiem wyjedziesz. U mnie jest podobnie z tym wkręcaniem an obroty :)

ja weźmiesz 20 ton ładunku + przyczepy to pod większe górki na pewno na 1 na 4 zakresie nie podjedziesz, chyba że ciągasz jedną 4 tonową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

ja mam tą samą skrzynię tylko w modelu 1025 i na dodatek niesynchronizowaną ( redukuję z 4 wolnej i potem na 1 szybką, zmieniając zakres - trochę trzeba się nawajchować ale jak się wrzuci już tą 1 to nią już praktycznie wszędzie z ładunkiem wyjedziesz. U mnie jest podobnie z tym wkręcaniem an obroty :)

między innymi dlatego nie chciałęm 1025 bo właśnie słyszałem że są problemy z zaszybką 1 wt ym niby ma być wolniejsza no i o 30km więcej i to niby miało sprawę załatwiać ale coś mi się wydaje żę tak nie będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

tak jak moim 1025 z dwiema czwórkami z zbożem ok 6ton na jednej nie miał problemu, ale gdyby założył mu dwie 10 lub 12 i porządnie załadował to na pewno byłby problem i pewnie to nie mały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yuras23    7

Nie wiem jak jest w 1221.4 ale np.w 952.3 max moment obrotowy jest od 1400 obr/min i podejrzewam że i w tym 1221.4 tak jest bo na niższych obr mało co się zdziała <_<

też jest od 1400 obr/min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

Ja kolego mam też ok 700 ale to już naprawdę najwolniejsze a przy normalnej pracy to na 900 ustawiam...

wrzuć jakieś fotki ok ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    186

ja jechałem ze zbożem z 2 przyczepami ósemkami i nie miał problemu.. ale pomyśleć gdyby stanął pod górę to jak to przeredukować :D to jest pytanie ;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

ja już umiem przeredukować na niżej jak i wyżej tylko że tylko na 4 zakres w ruchu bo oczywiste że zanim pod górę zmienię zakres to się zatrzymam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×