felek19

mtz 82 problem z 9 biegiem

Polecane posty

felek19    0

Witam nie dawno kupiłem MTZ 82 z 93r i mam problem z 9 biegiem .Na pół biegach włącza się normalnie a jak dam na normalne biegi to 9,nie włączy się tak jakby miała jakąś blokadę nie przesunie się dźwignia zmiany biegów.Dodam jeszcze ze lewarek mam po prawej stronie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

pol biegi to masz na mysli te miedzy nogami?


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Czym się martwisz przecież jeszcze zostało Ci 8 :lol: .A tak na poważnie, masz nowszy typ skrzyni biegów, gdzie 9 jest tylko na wyższym zakresie.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Skrzynie to on ma taka sama jak inne 82. 9 jest nie redukowalna na głównej dźwigni czyli na polowych ona i tak jest szosowa a na żółwiu i zajacu no to normalnie powinna działac wkoncu żółw zajać jest w skrzyni pośredniej


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Czy pod 9 masz bieg 6, czy też trzeba wybierakiem przesunąć w prawo, żeby wbić bieg 3 ?

Edytowano przez agromatik

"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

9 zawsze jest 9 tylko żółw czyli wajcha przy kierownicy zwalnia o plus minus 30% chyba w MTZ


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Chodzi o to czy pod pozycja 9 czyli wajcha na wysokosci 9-ki ale w dół. W mtz 82 tam są biegi 3 i 6 a w TS-ie tylko 3 bo on ma skrzynie 14/4


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

wiesz ja też mam dzwignie po prwej stronie i nią wybieram jest luz główny czy li do zapalania ciągnika a pożnie pociągniesz dzwignię do tyłu to masz biegi 1,3,4,5,wsteczny 9 a jak dzwignię dasz do przodu to biegi 2,6,7,8,wsteczny ,9 bo 9 jest bezpośredni i mieści sie pomiędzy biegami 1,4,7 na przełożeniu do przodu chyba że masz wersję 82H one miały zakładane blokady 9 biegu fabrycznie a dzwignia miedzy nogami służy do zmiany całego segmentu biegów wtedy wszystkie są wolne i dlatego ma wyższym przełożeniu możesz mieć blokadę jak masz mtz82h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
felek19    0

pol biegi to masz na mysli te miedzy nogami?

tak jak dam na półbiegi to 9 normalnie się włącza a jak dam na normalne to już nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
felek19    0

wiesz ja też mam dzwignie po prwej stronie i nią wybieram jest luz główny czy li do zapalania ciągnika a pożnie pociągniesz dzwignię do tyłu to masz biegi 1,3,4,5,wsteczny 9 a jak dzwignię dasz do przodu to biegi 2,6,7,8,wsteczny ,9 bo 9 jest bezpośredni i mieści sie pomiędzy biegami 1,4,7 na przełożeniu do przodu chyba że masz wersję 82H one miały zakładane blokady 9 biegu fabrycznie a dzwignia miedzy nogami służy do zmiany całego segmentu biegów wtedy wszystkie są wolne i dlatego ma wyższym przełożeniu możesz mieć blokadę jak masz mtz82h

tez tak mam 9 włącza się normalnie jak wyżej opisałeś tylko jak przełączę tą stopkę pomiędzy nogami to 9 nie włączy się a inne biegi są tylko trochę szybsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

9ątka na zającu jest zablokowana . w myśl polskich przepisów że prawo jazdy na ciągnik rolniczy taki którego parametry konstrukcyjne nie przekraczały 25 km /h .a mtz przekraczał to ten najwyższy bieg był blokowany. wystarczy w skrzyni biegów w środku wykręcić jedną śrubę i będzie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

9 nie jest zablokowana tym bardziej na szosowych czy zającu 9 nie wrzucisz polowej bo ona i tak będzie tak samo szybka.


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
felek19    0

9ątka na zającu jest zablokowana . w myśl polskich przepisów że prawo jazdy na ciągnik rolniczy taki którego parametry konstrukcyjne nie przekraczały 25 km /h .a mtz przekraczał to ten najwyższy bieg był blokowany. wystarczy w skrzyni biegów w środku wykręcić jedną śrubę i będzie dobrze

a coś więcej o tej śrubie w którym miejscu ją szukać i czy trzeba ściągać pokrywę skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj