Zaloguj się, aby obserwować  
asasinator666

zetor 8045 10045- odłączenie turbiny

Polecane posty

asasinator666    108

Witam. Czy jest możliwośc zdjęcia turbiny z zetora 8045 (taki napis na masce ale to chyba 10045)? Chciałbym kupic taki ciągnik ale moc z turbiną byłaby u nas niewykorzystana, podobnie jest z maszynami do tego ciagnika, ponieważ obecnie główny jest c-360 . Jeśli ktoś sie orientuje czy jest bardzo duża różnica w spalaniu miedzy tym zetorem z turbiną i bez niej? Jakie koszty będą po zdjęciu tej turbiny tzn. jakie nowe części trzeba kupić (kolektor wydechowy itp)?

Pazdrawiam Mateusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus11    57

Po co chcesz ją zdejmować lepiej mieć koniki w zapasie a poza tym jak gospodarstwo sie rozwinie to będziesz sobie pluł w twarz że ją zdjąłeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Jeśli będziesz delikatnie obchodzić się z pedałem gazu to nie ma sensu robić tej przeróbki. Delikatnie będziesz jeździć a w razie czego zapas mocy masz pod nogą. Co do zdjęcia turbiny moc spadnie, wałek rozrządu do wymiany. A spalanie tak znacznie wcale nie spadnie.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Kolego szkoda czasu pieniędzy i paliwa ,ludzie jak już to by chcieli założyć turbinę aby podnieść moc bez większego zużycia paliwa,ciągniki o tej samej mocy raczej z turbiną mniej palą niż bez turbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Nie ma sensu turbiny wyrzucać to bez turbiny to 914 będzie trochę lepsza od 60.O tyle lepsza że ma napęd i troszkę silniejsza. Ja to bez turbo to nawet bym nie kupował bo to nie ma sensu.

W silniku są tylko inne kąty na zaworach.Żaden wałek nie jest inny. Na zewnątrz silnika w pompie wtryskowej jest regulator inny i kolektory. Chłodnicę i filtr można kolankami pokombinować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

"W silniku są tylko inne kąty na zaworach.Żaden wałek nie jest inny"

 

W takim razie czym sa regulowane owe katy na zaworach o ile wogole sie takie reguluje? :lol:

 

 

Jesli nie masz zamiaru wykorzystywać ciągnika 100konnego to po co go kupować. Kup 8045 i po kłopocie. A gadanie ze z turbina pali wiecej paliwa to kolejna "ludowa przypowieść". Z turbina mozesz pociagnac wiekszy plug,agregat itd i tym samym paliwem wykonac prace szybciej niz 60 z 3skibowym plugiem.

Edytowano przez szczewko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

A jakie na zaworach mogą być kąty?? :lol: :lol: :lol: :lol: Zawór i gniazda zaworów, w głowicy. :o :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

W silniku są tylko inne kąty na zaworach.Żaden wałek nie jest inny.

 

Sam tak napisałeś


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

chyba w 10145 może być inny kąt początku wtrysku ale to tylko pompę wystarczy przestawić zresztą i tak ją trzeba wyjąć i do pompiarza dać żeby dawkę zmniejszyć, i nie wiem jak regulator tz czy pasuje. jeszcze kolektor wydechowy i inaczej jest łączenie z powietrznym ale to tylko inaczej połączyć. chłodnica i filtr powietrza są większe ale to nie przeszkadza. Wg mnie ciężki ursus czy tam zetor 80 konny nie jest tak dużo mocniejszy od 60 gdyż ma dużo większa masę a koni chyba dokładnie ma 76 a c-360 52 to jest 24 km jak dla mnie to zostaw to turbo i ciesz się z mocy ciągnika pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Wg mnie ciężki ursus czy tam zetor 80 konny nie jest tak dużo mocniejszy od 60 gdyż ma dużo większa masę a koni chyba dokładnie ma 76 a c-360 52 to jest 24 km jak dla mnie to zostaw to turbo i ciesz się z mocy ciągnika pozdro.

 

te 24KM to 46% mocy 60tki i 31,5% mocy 80tki więc uwierz, ale to jest duża różnica, szczególnie w ciężkich pracach polowych. Co do masy to się z Tobą zgodzę, w połączeniu z szerszymi oponami zwiększa znacznie siłę uciągu 80tki w porównaniu do 60tki. Gdyby C-360 miała tyle mocy co C-385 czy 912 to i tak nie wykonała takiej pracy jak wymienione większe Ursusy. Więc te 24KM różnicy to aż, a nie tylko.

624 KM a 600 to już nie taka różnica.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

kolego ja wiem ile jest mocniejszy i naprawdę nie ma jakiegoś szalu wiadomo że praca jest przyjemniejsza no chodź by przez kabinę która jest amortyzowana i przodka nie ściąga podczas orki ale w ciężkich warunkach 3 pługi to wszystko co może pociągnąć przynajmniej w moich regionach na rędzinach ilastych. ja jestem zdania że jak zmienić to na coś mocniejszego żeby zapas mocy był czyli na 10145 w końcu ma spalanie jednostkowe mniejsze od 80-tki, więc w orce czy innych pracach polowych nie powinna więcej spalić niż 4- bez turbo bo ma zapas mocy i nie trzeba mu cały czas gazować. a każdy robi jak uważa no i to wszystko. pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

A jakie na zaworach mogą być kąty?? :lol: :lol: :lol: :lol: Zawór i gniazda zaworów, w głowicy. :o :o

Napisales a sam nie wiesz o czym. Pewnie ci chodzilo o katy otwarcia zaworów ktore sie zmiania tylko wałkiem rozrzadu poprzez zmiane ksztaltu i wzniosu krzywek, no chyba ze ma V-tech ja w Hondzie. Zawor to ma kat 45* a gniazdo zaworowe 45*30" przez co sie uszczelnia jedno w drugim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Bialy8011
      Witam, patrzcie no Panowie co to się zrobiło. Pacjent to Zetor 8011. Ktoś wie jaka przyczyna że z oleju się takie mleko zrobiło we filtrze?

    • Przez Rzepakowiec
      Witam, kupiłem na wiosnę zetora 8145 sprowadzonego z finladii. Na oględzinach wydawało się, że wszystko w porządku chodził równo, ładnie palił pojeździłem trochę wszystko w porządku. Ciśnienie oleju w silniku też ok, przepracował 40mtg i zauważyłem, że ciśnienie na obrotach jalowych spada na około 0,6 0,8 bara. W dodatku z odmy wydobywa się biały dym. Mam jeszcze 9ha do orki oraz uprawy po kukurydzy, więc będę musiał tak robić. Jakieś pomysły co to może być? Na wysokich obrotach ciśnienie jest ponad 2,5. 
    • Przez Papkin
      Kolejny raz problem z Zetorem. Ciągnik zgasł sam z siebie, zacząłem podejrzewać układ paliwowy. Wymieniłem filtry, wyczyściłem odstojnik,odpowietrzylem,dalej nie chciał odpalić. Następnie wyjąłem pompę paliwa i wtryski. Diagnoza zatarta pompa. Zamontowałem pompę po regeneracji i wtryski,odpowietrzylem,pompa podaje paliwo, ciągnik dalej nie chce odpalić. Raczej odpada problem z elektryką już wszystkie przewody sprawdziłem i poczyscilem. Rozrusznik na chwilę obecną u elektryka do sprawdzenia. Plak nie pomaga. Próbowałem też z przesuwaniem pompy w stronę bloku i na zewnątrz. Ma ktoś jakieś pomysły?
       
    • Przez lukasz021086
      Witam. Leci mi olej z pompy wtryskowej. Prawdopodobnie od strony silnika. Ma ktoś pomysł co mogło się stać? 
    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, wczoraj przeprowadzałem pierwszą grubszą robotę kupionym na wiosnę 8145. Talerzowalem i kiedy silnik się porządnie nagrzał to ciśnienie spadło do 0,8 na 800 obr/min, przy wyższych obrotach jest ponad 2. Z kolei na zimnym wynosi 4,5 na 800 obr. Wiem, że wraz z nagrzaniem ciśnienie spada, ale czy te 0,8 to nie jest trochę przymało? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj