zbigi123

Mtz-Tur pod obieg hydrauliki

Polecane posty

mani51    373

Olej pójdzie przez rozdzielacz pod kierownicą.

Jak dasz czwórnik i puścisz wąż do zbiornika to skąd weźmiesz ciśnienie na regulatorze i rozdzielaczu jak będziesz chciał ich użyć? Ciśnienia nie będzie i nie zadziała nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver    5

a jak bym zrobił wg. tego schematu co wstawiłem to nie będzie działać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

kolego najprościej to weź podłącz rozdzielacz od tura prosto pod pompę a przewód który odłączysz od pompy podłącz pod powrót rozdzielacza od tura i wszystko będzie działać. jak działało :) bez żadnych dodatkowych trójników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver    5

trójnik muszę dać bo pod pompę mam podłączone teraz 2 rozdzielacze z ciągnika rurkami. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodziło "powrót z niego podłączony jest do zasilania rozdzielacza hydrauliki zewnętrznej a powrót z niego do zasilania podnośnika"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Uparty jesteś.

Kolega pisał o innym ciągniku i robi tu tylko zamieszanie ;[ W MTZ 82 regulator pod siedzeniem i rozdzielacz pod kierownicą muszą być podłączone równolegle tzn przez zwykły trójnik tak jak jest w oryginale Inaczej sie nie da. Ile razy można powtarzać? :wacko:

Tylko ten rozdzielacz od TUR-a musi być wpięty szeregowo między pompę a trójnik rozdzielający olej na regulator i rozdzielacz pod kierownicą.

Przerobiłem Twój schemat tak jak być powinno. Inaczej się nie da, koniec, kropka, bez dyskusji :wacko:

Na czerwono jest powrót do zbiornika. On już jest, nic tam robić nie musisz.

schmat tur.bmp

schmat tur.bmp

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laver    5

Dzięki za pomoc ;) , jak kupie przewody i przyłącze to spróbuje tak podłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

mani51 oto mi chodziło żeby nic nie robić w instalacji tylko wpiąć tura zaraz za pompą a reszty nie ruszać tak jak napisałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tylko napisałeś to jedno nieszczęsne zdanie, że powrót z TURa podłączyć pod rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej a dopiero powrót z tego rozdzielacza do rozdzielacza podnośnika i to wprowadziło zamieszanie. W MTZcie tak się nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kkamill    2

Wystarczy dobrze przejrzeć forum wszystko można znaleźć. Kolega Kris14 zamieścił instrukcję montażu rozdzielacza tura T229 z Metal-Fachu.

 

http://www.metalfach...29_b920.pdf/get lub http://chomikuj.pl/k.kamilek/Dokumenty

 

podpinam się pod temat - wie ktoś może od czego są zaślepione gniazda w zbiorniku oleju hydraulicznego, widoczne na zdjęciu poniżej?

Podejrzewam że są to wolne gniazda, do których można podłączyć np wolny spływ do zbiornika od rozdzielacza tura.

Podłączenie węża pod jedno z tych wyjść byłoby lepszym rozwiązaniem niż wkręcenie redukcji w korek wlewowy jak w powyższej instrukcji.

post-49975-0-48572600-1391713860_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Tak to są wolne gniazda pod które można podpiąć wolny spływ oleju. Zaletą jest że olej nie omija wtedy filtra tak jak przy wpięciu się w korek wlewowy, czy tez spustowy. Opcjonalnie zasilanie można wykombinować wstawiając w przewód ciśnieniowy pompa->rozdzielacz zawór trójdrożny, zaletą tego rozwiązania będzie to że całe ciśnienie będzie kierowane w zależności od położenia zaworu albo na rozdzielacz ładowacza albo na rozdzielacz h. zewnętrznej ciągnika.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kkamill    2

Wydaje mi się że nie ma potrzeby montowania zaworu trójdzielnego. W moim przypadku używam tura i h. zewnętrznej jednocześnie np. przy pracy z prasą zwijającą. Nie wiem czy przeglądałeś instrukcję podaną w linku, ponieważ wg niej, rozdzielacz tura zamontowany jest szeregowo wraz z rozdzielaczem h. zewnętrznej. Jakiś magik pisał tę instrukcję bo "przedłużony króciec z gumeczką na końcu" to tuleja ciśnieniowa :D ale reszta powinna działać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kordzio14
      Cześć. Mam problem z Wladimircem. 
      Wyskakuje pierwszy i drugi bieg. Po wrzuceniu biegu i puszczaniu sprzęgła od razu wyskakuje. Nie zdążę nawet puścić pedału sprzęgła. Nie da sie ruszyć ciągnikiem. Ruszę z miejsca tylko wtedy, gdy przytrzymam dźwignie biegów, żeby nie odskoczyła. 
      Gdzie można szukać rozwiązania problemu? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj