Skocz do zawartości
kierowca

Pęknięty blok silnika Ursus C-330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kierowca    0

Witam wszystkich posiadam c 330 i mam pęknięty blok koło pompy wtryskowej tu gdzie znajduje sie tabliczka znamionowa (niżej wtrysków) i mam pytanie czy da się to skleić bo mi woda wycieka.dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojo123    3

mi pękł blok po przez nie spuszczenie wody w zimę a w C-360 za pompą wtryskową i udało mi się skleić tak że nawet kropelka wody się nie pokaże a zrobiłem tak kupiłem 2x kleje w sklepie z częściami motoryzacyjnymi i jeszcze kupiłem włókno szklane w sklepie z farbami i na zmianę klej włókno i tak chyba z 4 warstwy i to przygniatałem palcem żeby klej weszedł e te włókna i jest ok a mlej to był z poxikolu coś za 25zł życzę powodzenia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Rpalka    0

Jezeli bedziesz uzywal ciagnika sporadycznie to klej, a jak bedzie pracowal pod duzym obciazeniem to nie wytrzyma dlugo

Ja u siebie skleilem ale to jest staruszek z 65r do pomocy a nie pracy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Polecam abyś na końcach pęknięcia wykonał wiertarka otwory, aby pęknięcie nie postępowało dalej. Otwory te możesz też nagwintować, a po sklejeniu dodatkowo przykręcić kawałek blaszki 2 mm wykorzystując wczesniej wykonane i nagwintowane otwory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    14

Tak jak kolega poprzednik pisał otwory koniecznie ,klej najlepiej dobrej firmy dwuskładnikowy ,powierzchnia dobrze odczyszczona i zrysowana aby klej lepiej trzymał ,polecam nałożyć kilka warstw kleju przekładanych matą z włókna szklanego sprawdzone-na lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrus907    3

wydaje mi się że te wiercenie dziur to niekoniecznie ja bym tego aż tak nie rozpaprywał mi w MTZ też pękł blok tak z 10 cm skleiłem i trzyma... nie wiem jak tam jest z dostępem w trzydziesce do tego pęknięcia ale ja robiłem tak: jak się da to małą boszówką zrób na tym pęknięciu delikatny roweczek dokładnie oczyść to miejsce kup klej dwuskładnikowy ładnie zaklej ja to jeszcze numer z bloku na tym kleju goździem na drugi dzień wydrapałem że niby tak musi być teraz się przybrudziło i nieźle to wygląda... do siebie to można ropaprać byle skutecznie ale może kiedyś będziesz chciał sprzedać i jak ktoś zobaczy śruby i jakieś tam kombinacje to zacznie nosem kręcić a sam klej w zupełności wystarczy dobrze zaklejone już nie puści po jakimś czasie to jeszcze dodatkowo od środka kamieniem zajdzie i dzieci po dzieciach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarekkk9    0

mojemu ojcu też pęk blok pod wtryskami to woził blok do spawania i przez 10 lat użytkowania nic się z tym nie dzieje a jest to jedyny ciągnik który mamy i robi wszystko . spaw ma kolor miedzi niewiem czym to spawał ale jest to chyba lepsze od klejenia moim zdaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35

W zeszłym roku ojciec spusci wode na zime jednak w bloku cos tam zostalo i pekl blok. Pospawał na zimno i ciagnik zrobil juz 300 mth i nic sie nie dzieje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

tak widzę mnóstwo osób kleiło blok ;)

Pewnie wszyscy teraz jeździcie na wodzie - mam rację?

 

Proponuję petrygo lub inny niezamarzający płyn i pojeździć rok czy dwa i wtedy porozmawiamy o jakości spawu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrus907    3

spawanie jest dobre tylko że trzeba wyciągać silnik i byle spawacz też tego nie pospawa musi ktoś co miał z tym do czynienia trochę a klejenie można zrobić we własnym zakresie jest wygodniejsze tańsze i też zdaje egzamin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to zespawać blok silnika tez miałem problem z moim ursusem 360 nie spusciłem wody i pokazały sie pękniecia na bloku sciągnołem blok i zespawałem elektrodom i trzyma mi na stałe a robie nim codzienie na polu po 9 godzin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomrolnik    111

ja kleilem klejem do montażu szyb samochodowych i trzyma idealnie. prędzej był spawany ale z czasem leciało a teraz po kleju sucho juz pare lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomrolnik    111

najlepiej to zespawać blok silnika tez miałem problem z moim ursusem 360 nie spusciłem wody i pokazały sie pękniecia na bloku sciągnołem blok i zespawałem elektrodom i trzyma mi na stałe a robie nim codzienie na polu po 9 godzin

to co ty robisz tym traktorem że co dziennie po 9 h?  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

mi też pękł blok w tym samym miejscu w c330... niby nie miało być mrozu, a jednak było -3 i poszło w p.... Już chyba 10 razy w tym roku spuszczałem i wlewałem wodę, a teraz nie no by go trzasło. Chyba na początek spróbuje to jakoś skleić, jakiś konkretny klej może ktoś polecić, CX 80, czy żywica z wypełniaczem metalicznym? Jak nie to będę próbował spawać ale też nie wiem jaką elektrodą bo są niby specjalne do żeliwa (niklowe) ale też czytałem, że sprawdzają się do takich rzeczy elektrody miedziane. Z tego co czytam to u wszystkich pęka w tym samym miejscu, ktoś wie orientacyjnie jaka grubość jest tam żeliwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wonda    3

Blok można spawać ,dobór elektrod jest różny, jedne ładnie wtapiają  inne czysto spawają , bez kraterów itp dobrać jest nieraz  ciężko bo w lokalnych sklepach maja najtańsze i nie wiadomego pochodzenia, jestem spawaczem kilka razy już spawałem żeliwa różne między innymi (tzw okular do pługa kverneland), bloki silników , skrzyń  itp.(nawet bez widocznego spawu, po prostu gościu na sprzedaż szykował więc  spaw by odpychał klientów  trochę zabawy i ani śladu spawania .proces sam w sobie dosyć trudny dla laika całkiem inaczej niż stal czarną , zalecam spawać tylko w pozycji podolnej jak to ma być szczelne i wytrzymałe, żeliwo nie lubi innych pozycji (zaraz się znają fachowcy co spawają we wszystkich pozycjach żeliwo ,powiem w żarcie" tylu fachowców co spawaczy") można ale to wtedy jest tzw(smarkanie) a nie spaw prędzej czy później pęka lub cieknie , no ale wiadomo nieraz się nie chce wyciągać silnika z ciągnika   bo to czasochłonne . Jak jakieś  pytanka to na e-mail kocentm@op.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    120

napisał byś coś nowego a nie wklejał to samo w każdym temacie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wonda    3

ok chciałem pomóc a wkleiłem to samo bo nie wszyscy przeglądają po kolei wszystkie posty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam problem pęk blok w ursus c-360 i nie wiem czy bedzie pasował silnik cztero cylindrowy o zetora do ursusa też cztero cylindrowy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    865

A temat  jest o c-330 więc kieruj gdzie indziej a nie tutaj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×