tomuss17

MF 3095 Brak przednigo napędu

Polecane posty

pawełsz    0

Podniosłem massey na przednim tuzie i włączyłem przedni napęd, obruciłem jednym kołem i wał się kręci. Rozebrałem ten drugi elektrozawór, wyczyściłem go i spróbowałem na akumulatorze to się zamyka i otwiera, czyli jest ok. Pozostaje zdiąć tylne prawe koło i dobrać się do sprzegła napędu,bo co innego zostaje. Kolego Mirro aczy wcześniej opisywane ciężkie kręcenie kierownicąi słaby podnośnik może być efektem złużytej pompy hydraulicznej... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

No pewnie że może być i do tego potrzebujesz manometru by zmierzyć ciśnienie na obu sekcjach nie musisz mieć specjalnej końcówki tylko króciec który wkręcisz zamiast tego ,,pizdryka" wystającego z dekla i na króciec nakręcisz wąż i pomiar gotowy zegar ze 250 bar i najlepiej drugi taki zegar na 25bar żeby zmierzyć na trójdziale tym samym przewodem z tym samym króćcem króciec jak dobrze pamiętam jest 16x1.5. Dziwne że tak nagle, a ciągnik przez zimę był używany? tak szybko to albo opiłki wykończą pompę albo powstała gdzieś nieszczelność. A tak w ogóle filtr oleju kiedy był zmieniony?

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6401
2 godziny temu, pawełsz napisał:

Podniosłem massey na przednim tuzie i włączyłem przedni napęd, obruciłem jednym kołem i wał się kręci. Rozebrałem ten drugi elektrozawór, wyczyściłem go i spróbowałem na akumulatorze to się zamyka i otwiera, czyli jest ok. Pozostaje zdiąć tylne prawe koło i dobrać się do sprzegła napędu,bo co innego zostaje. Kolego Mirro aczy wcześniej opisywane ciężkie kręcenie kierownicąi słaby podnośnik może być efektem złużytej pompy hydraulicznej... 

Aby dobrać się do sprzęgła napędu nie trzeba zdejmować koła tylko odkręcić dekiel od spodu mostu.
Może być objawem zużytej pompy, ale też może być objawem ściętego klina na ośce pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawełsz    0

Filtr był zmieniany gdzieś około 800 mtg. a przez zimę to stał bo zastępował go mf 6140. Jak jest zimny olej. To nawet podnośnik działa i kierownica idzie gorzej jak się rozgrzejcie, jak kupię manometr to pomierzę tę ciśnieni. Ma się rozumieć ż na deklu od pompy i na szybko złączach. Też mnie dziwiło że tak nagle przestał działać. A czy do tej usterki mogło się przyczynić złe ogumienie tj. Tył 600 65 38 a przód 420 70 28.z takim był kupiony. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ogumienie to raczej nie wykończy pompy. Jak zmieniałeś filtr i masz stary to podmień z ciekawości czy coś się zmieni warto spuścić olej i przejrzeć czy opiłków nie ma mogły polecieć tarcze nie wiem czy znasz jego historię sprzed roku czy dwóch lat nie pisałeś czy to świeży zakup czy nie bo może ktoś coś przy nim robił i znów problem powrócił manometr podepniesz przez króciec na deklu na obie sekcje i je sprawdzisz później będziesz rozbierał głębiej jak będą znane wartości na zimnym i ciepłym oleju, generalnie filtr po 1tyś. powinieneś wymienić masz już 800 więc dużo mu nie zostało jak nie koniecznie czysto w środku mógł się już przytkać chociaż wtedy na zimnym powinien chodzić jeszcze gorzej bo jest gęstszy i nie taki przepływ ja stawiam na pompę ewidentne objawy nieprawidłowego jej działania zimny/ciepły tylko dlaczego tak nagle? klin odpada bo przy zimnym pompa ma ciężej i tym bardziej nie działała by poprawnie.

@mirro a powiedz mi co może być przyczyną wysiadania jednej z sekcji pompy tzn. pierwszej po ok roku a nawet nie całym słabnie wspomaganie i wysiada jedna sekcja raport przychodzi z opisem że przegrzana i przytarta sekcja nie prawidłowo działający układ. Dodam że orbi nowy olej czysty wszystko działa poprawnie a problem się powtarza ostatnio dołożyłem filtr na tę sekcję tak jak w nowszych modelach by zabezpieczyć sekcję niestety zaczynam odczuwać słabnięcie pompy(gorzej skręca na gorącym) pompa chyba w czerwcu zamontowana. Zrobiłem w zeszłym roku takie doświadczenie że wpiąłem w układ manometr i jeździłem wykonując różne manewry i kontrolowałem ciśnienie później zrobiłem to samo z innym mf-em i wartości były niemal te same na obu sekcjach w obu ciągnikach o co chodzi że to zdycha?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawełsz    0

Z tym ogumienie to chodziło mi o wykończeni przedniego napędu. A ciągnik to jest już u mnie 10 lat, i problemów ni było czekam na manometr to zmierzę ciśnienie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo514    3
9 godzin temu, sznajdik napisał:

Tylko bosch

Kurcze, kiedyś kumpel kupił do 3080 jakąś naszą, chyba prod.Wrocław i siadła od razu-reklamacja, dali nową i znowu siadła, kupił Boscha i chodzi już kilka lat...

Edytowano przez przemo514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawełsz    0

Masz rację, pytałem dziś w sklepie o dostępność części, pompa boscha - 1560 zł, a inna 1230zł. Filtr 165zł,olej zależy jaki. A tarczkido kosza sprzęgłowego od napędu 56zł i przekładki 35zł.takie ceny na dzień dzisiejszy... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawełsz    0

Mam już manometr do mierzenia ciśnienia. Tylko że zegar jest do 400 bar, czy ten zegar jest dobry. Zmierzyłem to ciśnienie na zimnym oleju.Na pompie obok filtra jest 50 bar ok. 1000 obrotów, na trójniku zero nawet po dodaniu gazu. A na szybko złączach z tyłu jest 80 bar, a na pełnym gazie 180 barów i co sądzicie o tym... podajcie jakie powinny być wartości  ciśnień... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Na tylnych wyjściach powinno być 180 bez gazu tak samo koło filtra o ile mierzysz drugą sekcję bo tam są 2 punkty pomiarowe na drugim takie samo powinno być na trójdziale powinieneś mieć 17 bar i tu pisałem że potrzebujesz drugi zegar bo na tym uj zobaczysz taką wartość. Albo masz dziurę w układzie albo zdechła pompa tylko czemu tak nagle czyżby opiłki? Tarcze hamulcowe zmieniałeś kiedy czy nie? bo kupiłeś go miał ok 20-25 lat plus 10 u ciebie to już mogły się rozlecieć musisz przejrzec olej. Pompę najtaniej za 1320 boscha miałem cena zależy od kursu euro i oczywiście od sprzedawcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawełsz    0

Mierzyłem ciśnienie w tym drugim mf 6140 i na tyle miał 180 na wolnych obrotach.Przy pompie 50bar, obok filtra ana trójniku to ciśnienie się pojawiło jak ruszyłem dźwignie od kiprowańa. A jest jeszcze jakieś miejsce pomiaru, ma ktoś jakieś dokładne zdjęcie z opisami... 

Dzisiaj siełem ni nawozy, i chodzi jak zawsze. Tylko tego napędu ie da się włączyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawełsz    0

To na 24 ma być 180bar a jest 50.a 24 jest tak jakty zero, dopiero się zwiększa ja ruszę dźwigniami od kiprowańa. Tak chodzi mi o trój dział. Ja się ociepli to się biorę za masseya. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Pacjent 6190 

Po zapaleniu nie da się wyłączyć napędu. Kiedy się włączy światła o wyłączy to działa normalnie, chyba że ma zapalone światła- wtedy cały czas jest załączony. Czasem pali bezpiecznik. Problem występuje podobny gdy jest podpięta maszyna z oświetleniem. 

Jak pali to pewnie jest zwarcie. Gdzie byście szukali błędu, na czujniku który jest na pedale  hamowania czy bardziej gdzieś na przewodach?

 

Może to mieć związek z tym że lampy z tyłu sa dosyć mocno skorodowane  w środku? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Jeśli nie jestem dobry w kabelkach to lepiej się pewnie za to nie brać? 

Nie wiem nawet gdzie szukać za bardzo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Znalazłem usterkę. Problemem są lampy które zrdzewiały i nie ma odpowiedniego przejścia. Jak się porusza kablami w lampach to jest ok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lesssiu007    186

Witam mam problem z napendem w moim mf 3070. Rozebrałem kosz sprzęgła napendu tarczki były całe wymieniłem na dwa nowe pierścienie stalowe na wałku napendu bo jeden był pęknięty. Następnie rozebrałem w mak przedni most zmieniłem uszczelniacze na zwrotnicach usunąłem luz na wałku ataku w przedniej osi wszystko skręcone zalane olejem . I dalej problem podczepilem się pod drzewo i do przodu ciągnie przód a do tyłu jak złapie się za przód ciągnika to wal napędowy stoi koła stoją z przodu i stuka w skrzyni. Co może być???? Słabe sprężyny które nie utrzymują tarczek ? Tyle co widziałem tryby w skrzyni nie budzą zastrzeżeń. Co się dzieje ? Dlaczego do tyłu nie  ciągnie napęd tylko coś jakby stukało a wal pod ciągnikiem się nie kręci. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Może tryb, który ciągnie sprzęgło napędu przesuwa się na wałku ataku? W sumie nie wiem czy to możliwe no ale... Bo samo sprzęgło to raczej stukać nie powinno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rogalik102
      Co się dzieje z napedem podczas orania. Rozłącza się
       
      VID_20240421155706.mp4
    • Przez Ajaa
      Witam pany mam pytanie nie działa mi ehr jak przełączam przycisk na automat i jest włączona blokada to wyłącza blokadę z panelu gdzie szukać przyczyny 
    • Przez Manys
      Witam.
      Mam problem z MF 3070 a mianowicie nie ciągnie przedni napęd, kontrolka działa jak powinna tzn. po wciśnięciu niby gaśnie potem po ponownym załączeniu się zapala ale napęd przedni nie ciągnie.
      Wszystko inne normalnie załącza i rozłącza, zamieniłem elektrozawory z blokadą i nic się nie zmieniło czyli zawór ok, stop działa, styki przejrzane, 
      Przeszukałem forum ale jest temat że nie rozłącza napędu dlatego piszę 
      Podejrzewam że może tarczki do wymiany
      Proszę o podpowiedzi 
    • Przez ziolek1996
      Witam, 
      w moim MF 3065 wymieniamy końcówki wtryskiwaczy na nowe, pytanie jakie powinno być ustawione na nich ciśnienie??
    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj