Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podniosłem massey na przednim tuzie i włączyłem przedni napęd, obruciłem jednym kołem i wał się kręci. Rozebrałem ten drugi elektrozawór, wyczyściłem go i spróbowałem na akumulatorze to się zamyka i otwiera, czyli jest ok. Pozostaje zdiąć tylne prawe koło i dobrać się do sprzegła napędu,bo co innego zostaje. Kolego Mirro aczy wcześniej opisywane ciężkie kręcenie kierownicąi słaby podnośnik może być efektem złużytej pompy hydraulicznej... 

Opublikowano (edytowane)

No pewnie że może być i do tego potrzebujesz manometru by zmierzyć ciśnienie na obu sekcjach nie musisz mieć specjalnej końcówki tylko króciec który wkręcisz zamiast tego ,,pizdryka" wystającego z dekla i na króciec nakręcisz wąż i pomiar gotowy zegar ze 250 bar i najlepiej drugi taki zegar na 25bar żeby zmierzyć na trójdziale tym samym przewodem z tym samym króćcem króciec jak dobrze pamiętam jest 16x1.5. Dziwne że tak nagle, a ciągnik przez zimę był używany? tak szybko to albo opiłki wykończą pompę albo powstała gdzieś nieszczelność. A tak w ogóle filtr oleju kiedy był zmieniony?

Edytowane przez sznajdik
Opublikowano
2 godziny temu, pawełsz napisał:

Podniosłem massey na przednim tuzie i włączyłem przedni napęd, obruciłem jednym kołem i wał się kręci. Rozebrałem ten drugi elektrozawór, wyczyściłem go i spróbowałem na akumulatorze to się zamyka i otwiera, czyli jest ok. Pozostaje zdiąć tylne prawe koło i dobrać się do sprzegła napędu,bo co innego zostaje. Kolego Mirro aczy wcześniej opisywane ciężkie kręcenie kierownicąi słaby podnośnik może być efektem złużytej pompy hydraulicznej... 

Aby dobrać się do sprzęgła napędu nie trzeba zdejmować koła tylko odkręcić dekiel od spodu mostu.
Może być objawem zużytej pompy, ale też może być objawem ściętego klina na ośce pompy.

Opublikowano

Filtr był zmieniany gdzieś około 800 mtg. a przez zimę to stał bo zastępował go mf 6140. Jak jest zimny olej. To nawet podnośnik działa i kierownica idzie gorzej jak się rozgrzejcie, jak kupię manometr to pomierzę tę ciśnieni. Ma się rozumieć ż na deklu od pompy i na szybko złączach. Też mnie dziwiło że tak nagle przestał działać. A czy do tej usterki mogło się przyczynić złe ogumienie tj. Tył 600 65 38 a przód 420 70 28.z takim był kupiony. 

Opublikowano

Ogumienie to raczej nie wykończy pompy. Jak zmieniałeś filtr i masz stary to podmień z ciekawości czy coś się zmieni warto spuścić olej i przejrzeć czy opiłków nie ma mogły polecieć tarcze nie wiem czy znasz jego historię sprzed roku czy dwóch lat nie pisałeś czy to świeży zakup czy nie bo może ktoś coś przy nim robił i znów problem powrócił manometr podepniesz przez króciec na deklu na obie sekcje i je sprawdzisz później będziesz rozbierał głębiej jak będą znane wartości na zimnym i ciepłym oleju, generalnie filtr po 1tyś. powinieneś wymienić masz już 800 więc dużo mu nie zostało jak nie koniecznie czysto w środku mógł się już przytkać chociaż wtedy na zimnym powinien chodzić jeszcze gorzej bo jest gęstszy i nie taki przepływ ja stawiam na pompę ewidentne objawy nieprawidłowego jej działania zimny/ciepły tylko dlaczego tak nagle? klin odpada bo przy zimnym pompa ma ciężej i tym bardziej nie działała by poprawnie.

@mirro a powiedz mi co może być przyczyną wysiadania jednej z sekcji pompy tzn. pierwszej po ok roku a nawet nie całym słabnie wspomaganie i wysiada jedna sekcja raport przychodzi z opisem że przegrzana i przytarta sekcja nie prawidłowo działający układ. Dodam że orbi nowy olej czysty wszystko działa poprawnie a problem się powtarza ostatnio dołożyłem filtr na tę sekcję tak jak w nowszych modelach by zabezpieczyć sekcję niestety zaczynam odczuwać słabnięcie pompy(gorzej skręca na gorącym) pompa chyba w czerwcu zamontowana. Zrobiłem w zeszłym roku takie doświadczenie że wpiąłem w układ manometr i jeździłem wykonując różne manewry i kontrolowałem ciśnienie później zrobiłem to samo z innym mf-em i wartości były niemal te same na obu sekcjach w obu ciągnikach o co chodzi że to zdycha?

Opublikowano

Z tym ogumienie to chodziło mi o wykończeni przedniego napędu. A ciągnik to jest już u mnie 10 lat, i problemów ni było czekam na manometr to zmierzę ciśnienie. 

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, sznajdik napisał:

Tylko bosch

Kurcze, kiedyś kumpel kupił do 3080 jakąś naszą, chyba prod.Wrocław i siadła od razu-reklamacja, dali nową i znowu siadła, kupił Boscha i chodzi już kilka lat...

Edytowane przez przemo514
Opublikowano

Masz rację, pytałem dziś w sklepie o dostępność części, pompa boscha - 1560 zł, a inna 1230zł. Filtr 165zł,olej zależy jaki. A tarczkido kosza sprzęgłowego od napędu 56zł i przekładki 35zł.takie ceny na dzień dzisiejszy... 

Opublikowano

Mam już manometr do mierzenia ciśnienia. Tylko że zegar jest do 400 bar, czy ten zegar jest dobry. Zmierzyłem to ciśnienie na zimnym oleju.Na pompie obok filtra jest 50 bar ok. 1000 obrotów, na trójniku zero nawet po dodaniu gazu. A na szybko złączach z tyłu jest 80 bar, a na pełnym gazie 180 barów i co sądzicie o tym... podajcie jakie powinny być wartości  ciśnień... 

Opublikowano

Na tylnych wyjściach powinno być 180 bez gazu tak samo koło filtra o ile mierzysz drugą sekcję bo tam są 2 punkty pomiarowe na drugim takie samo powinno być na trójdziale powinieneś mieć 17 bar i tu pisałem że potrzebujesz drugi zegar bo na tym uj zobaczysz taką wartość. Albo masz dziurę w układzie albo zdechła pompa tylko czemu tak nagle czyżby opiłki? Tarcze hamulcowe zmieniałeś kiedy czy nie? bo kupiłeś go miał ok 20-25 lat plus 10 u ciebie to już mogły się rozlecieć musisz przejrzec olej. Pompę najtaniej za 1320 boscha miałem cena zależy od kursu euro i oczywiście od sprzedawcy

Opublikowano

Mierzyłem ciśnienie w tym drugim mf 6140 i na tyle miał 180 na wolnych obrotach.Przy pompie 50bar, obok filtra ana trójniku to ciśnienie się pojawiło jak ruszyłem dźwignie od kiprowańa. A jest jeszcze jakieś miejsce pomiaru, ma ktoś jakieś dokładne zdjęcie z opisami... 

Dzisiaj siełem ni nawozy, i chodzi jak zawsze. Tylko tego napędu ie da się włączyć

Opublikowano

To na 24 ma być 180bar a jest 50.a 24 jest tak jakty zero, dopiero się zwiększa ja ruszę dźwigniami od kiprowańa. Tak chodzi mi o trój dział. Ja się ociepli to się biorę za masseya. 

Opublikowano

Pacjent 6190 

Po zapaleniu nie da się wyłączyć napędu. Kiedy się włączy światła o wyłączy to działa normalnie, chyba że ma zapalone światła- wtedy cały czas jest załączony. Czasem pali bezpiecznik. Problem występuje podobny gdy jest podpięta maszyna z oświetleniem. 

Jak pali to pewnie jest zwarcie. Gdzie byście szukali błędu, na czujniku który jest na pedale  hamowania czy bardziej gdzieś na przewodach?

 

Może to mieć związek z tym że lampy z tyłu sa dosyć mocno skorodowane  w środku? 

Opublikowano

Witam mam problem z napendem w moim mf 3070. Rozebrałem kosz sprzęgła napendu tarczki były całe wymieniłem na dwa nowe pierścienie stalowe na wałku napendu bo jeden był pęknięty. Następnie rozebrałem w mak przedni most zmieniłem uszczelniacze na zwrotnicach usunąłem luz na wałku ataku w przedniej osi wszystko skręcone zalane olejem . I dalej problem podczepilem się pod drzewo i do przodu ciągnie przód a do tyłu jak złapie się za przód ciągnika to wal napędowy stoi koła stoją z przodu i stuka w skrzyni. Co może być???? Słabe sprężyny które nie utrzymują tarczek ? Tyle co widziałem tryby w skrzyni nie budzą zastrzeżeń. Co się dzieje ? Dlaczego do tyłu nie  ciągnie napęd tylko coś jakby stukało a wal pod ciągnikiem się nie kręci. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v