Skocz do zawartości
kwiatek

Zetor Proxima Power 90 Czy New Holland T5040

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
tomek73    186

Mam t 5060.Też przed zakupem myślałem o Zetorze ale po ocenie tych dwóch ciągników wybrałem zdecydowanie NH.Skrzynie mam 24x24 z jednym półbiegiem.Wystarcza.Narzekałem na jego spalanie , ale teraz się uspokoił.Dzisiaj na 58km, tam i z powrotem, spalił mi 20 litrów. Z powrotem ciągłem 16 ton wysłodków z cukrowni a obroty silnika miałem na ful.

 

NH ma sprzęgło hydrauliczne a to piękna sprawa , przy turze. Też mam tura z Metal fachu 241 [ ten droższy]i super się z nim pracuje.I jest naprawdę mocny, nie ma sensu lepszego kupować. Dałem za niego 21 tyś z łyżką i widłami do palet.

 

 

Jak dla mnie Zetor był zbyt drogim ciągnikiem za to co oferował, a za każdą rzecz trzeba było dopłacać.I tak jak wyczytałem na forum. Lubi się zepsuć a części są drogie. Tak jak NH.

 

Na te km to nie specjalnie jest co patrzeć. Bo tak samo może być jak u teścia 1634 która ma 155 km a mój Case ma chyba nie całe 150 a robię go w polu jak chcę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    1

Tak jak pisze pawel20 ten NH za 127 netto będzie to model flagowy czyli: klima, grammer, revers EH, 3 prędkości wałka, skrzynia 24x24 z jednym biegiem pod obciążeniem i z power clutch(sprzęgło na guzik w gałce biegów) 450kg obciążenia na przodzie, mokre sprzęgło, pneumatyka 1 i 2 obwodowa, skrzynia 40kmh, miękki start, pompa hydrauliki 61 L, 2 pary wyjść hydro, kogut, radio, podnośnik 4,8t. Też miałem dylemat który ciągnik wybrać( brałem pod uwagę też proxime i agrofarma) i jednak najlepsza relacja ceny do jakości i wyposażenia oferował NH.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52

Hmmmm swietnie ze taki temat powstal bo ja mam praktycznie identyczny problem i w ciagu kilku miesiecy musi zostac rozwiazany :)

 

Teraz moje zdanie nt. owych ciagnikow

 

NH t5040

- sympatyczny kompaktowy smerf

- dobra jakosc wykonania ciagnika choc nie wiele lepsza od zetora

- niezbyt cicha kabina

- podobno czeste kalibracje skrzyni biegow

- spalanie w lekkich pracach od 5 l do 16 l na h wiec wcale nie tak oszczednie znam wiekszych abstynentow hehe

- awaryjnosc na umiarkowanym poziomie co i pewnie mozna powiedziec o proximie power

- lakier na ciagniku jest dosyc slaby znajomy ma 1800 h i juz sie luszczy na blotniku a za ta kase to niedopuszczalne

- A byłbym zapomniał moj znajomy mowi ze jego hn i znajomych to straszne muly opieszale wkrecaja sie na obroty i jak na swoja moc ruszanie z duza przyczepa czesto powoduje zduszenie silnika czego w zetorze nie zaobserwowano

- cena jakies 150 tysi brutto po malutkim targu skrzynia 24x24 klima obciazniki

 

Zetor proxima Power 90

- wieksze gabaryty niz nh

- troszke ciezszy

- tanszy

- trzy polbiegi bez sprzegla

- jakosc wykonania troszke nizsza niz NH ale nie ma jakiejs przepasci

- Umiarkowana awaryjnosc wczesniejsze powerki sa dobrze wykonane i awarie dotycza drobiazgow, a problemy z centralka od rewersu juz zostaly rozwiazane

- spalanie zapewne na poziomie nh wiec nie ma tu abstynentow ;)

- wieksza kabinka z siedzenie dla kompana hhaha

- tyl ciagnika troszke zalatuje c 360 ale moze byc to zaleta jak i wada

- Cena 138 tysi brutto z obciaznikami itp

 

Ogolnie ciezko wylonic jednoznacznego faworyta jedna i druga maszyna ma swoje grzeszki i lepiej teraz to wszystko przeanalizowac niz pozniej plakac

Mam nadzieje ze ten temat bardziej sie rozwinie lecz prosze o merytoryczna dyskusje bo argumenty typu zetor to smok nh jest bardzo oszczedny mozna miedzy bajki wlozyc, podobnie jest z kosztami serwisu komplikacja konstrukcji kosztuje nie tylko przy zakupie

Edytowano przez timasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gago    0

timasz@ co do jakości to bym się zastanowił nad tym w środku kabiny Proxa napewno ma lepsze materiały lub lepiej dopasowane przynajmniej w Nh jest niepraktyczny materiał na błotnikach łatwo go zatrzec a do odczyszczenia bedzie ciężki. Co do malowania NH ma bardzo słabe znajomi którzy maja NH narzekają własnie na odpryski o których mówisz nawet i na maskach :blink: i plastiki na zewnatrz to podobie wypadają. Nie wiem dokładnie jak podnosnik i hydraulika ale Zetor chyba jest mocniejszy na podnosniku ale dokładnie nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    137

z tym podobnym spalaniem to chyba zartujesz Timasz? mialem zetora i wiem ile potrafi wchlonac a ile pali NH t5060, to byl u mni kluczowy argument aby wziasc NH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52

@Gago z tym wnetrzem to moze i w zetorze sa i latwiejsze do czyszczenia materialy lecz raczej gorszej jakosci wiec tu pewnie bilans arek wychodzi na zero choc zetor wygrywa miejscem dla pasazera, a material w nh ktorym sa wykonczone boki i tablica rozdzielcza jest strasznie niepraktyczny, ale to detal z tym da sie zyc :)

Co do tego lakieru to prawda potrafia cale z niego oblazic i to jest niedopuszczalne w mojej galerii jest nh tdd z takim problemem

 

@ statek- wiem doskonale ile moze spalic NH T 5060 wlasnie moj dalszy sasiad takiego posiada ma 1800 h na liczniku i spalanie ksztaltuje sie od 5 l w pyrkotaniu z ladowaczem do 18-19 l na godzine w plugu obracalnym czteroskibowym 4x 50, a w plugu do odsniezania gdy wykonuje uslugi w gminie spala w dobrym sniegu podobnie jak w orce, wiec jestem pewien ze analogiczny model zetora czyli taka proxima power 110 nie bylaby ani oszczedniejsza ani tez bardziej paliwozerna(dodam jeszcze iz ziemie u nas ciezkie nie sa)

Wniosek jest prosty kazdy ciagnik moze byc uznawany za oszczedny jesli jego mozliwosci nie sa w pelni wykorzystywane pewnie oba rzeczone modele potrafia w pracach pod obciazeniem 40% jakies 6-7 l na h wiec w takich zadaniach beda oszczedne a jak przyjdzie prawdziwa robota wtedy sie okazuje ze zaden malo nie pali

Edytowano przez timasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52

Kurcze myslelem ze tam sie rozwienie a tu nic :huh:

Moze jednak odezwa sie posiadacze ww modeli, lub inne osoby wyraza swoje zdanie? :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
limousine    4

Prawie wszystko opisane, ja od siebie bym dodał:

-spalanie: mały + dla NH w lekkich pracach

-komfort: mały + dla zetora za siodełko pasażera i 3 biegi bez sprzęgła

-jakość + dla T5040 dłuższa żywotność i tym samym mniej awaryjny

-gabaryty wg mnie nie ma różnicy.

Wybór naprawde ciężki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    1

Co do lakieru na zetorze, to dach i błotniki lubią sobie wyblaknąć i robią się różowe. Posiadam zetora od 98r i jeśli chodzi o awaryjność to jedynie zaczęła cieknąć nagrzewnica,i największa bolączka zetorów czyli układ hamulcowy( pompki i tłoczki były już kilka razy wymieniane) i siłowniczki drzwi i tylniej szyby. Poza tym bez większej awarii a ma 4.800 mth:) Ale mój wybór padł na NH z tego względu że mam paszarnie wysoką na 2.60m i proxima nie miała szansy wjechać oraz na to że zetory troche za dużo palą. W cięzkiej robocie spalą normalnie, ale niestety w lekkiej nie palą dużo mniej <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakub667    72

to prawda stoi koło mnie po sąsiedzku proxima 8441 5 letnia i jest dosłownie różowa :huh:

Edytowano przez Jakub667

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35

Co prawda ? Wujek ma 8441 juz 4.5 roku i nie ma sladu wyblakniecia. Kolor taki sam jak na mojej Proxie, która ma 4 miesiace

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    78

W mym NH5040 na gwarancji zmienili błotnik bo farba się złuszczyła. Sprzęgło to ze 2 razy kalibrowane. W opryskiwaczu pali mało, ile w orce to nie mam pojęcia. Farba na zetorach to tragedia, zwłaszcza na tych nie garażowanych. NH bardzo zwrotny i super do tura. Po jeździe próbnej zwykłą Proxą zamówiłem ją, ale po kilku dniach przejechałem się NH no i tego samego dnia zrezygnowałem z Proxy na rzecz NH. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jestem właścicielem NH t5040 od dwóch lat pracuje u mnie jako główny ciągnik na 60ha kosiarka prasa talerzówka pług ładowacz(tur) dodatkowo u kolegi robię usługę , jak na razie żadnych problemów z silnikiem skrzynią czy lakierem śmiga aż miło :) rocznie robię ok 500godzin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczko0    22

Pomijając aspekty techniczne ciągników, mam pytanie odnośnie cen.

Dlaczego ciągniki jakimi są New Hollandy są cenowo zbliżone do Zetorów ?

Teoretycznie rzecz biorąc powinny być droższe z racji wyższych stawek roboczogodzin na "zachodzie" i wszelkich innych opłat związanych z prowadzeniem działalności niż w Czechach.

 

Czy ktoś wie gdzie konkretnie są produkowane ciągniki NH a dokładnie przytaczany model T5040 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    48

kolego ciągniczki tej serii produkują we włoszech. jak chcesz droższy odpowiednik NH T5040 to kup Case JXU będzie droższy a to samo no niby jakość wykonania lepsza a kto ich tam wie o co chodzi chyba taka strategia CNH. Lepiej się cieszyć że w takich cenach sprzedają i każdy może wybrać lepsze:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    6

w przypadku jxu i 50x0 jakosc jest ta sama bo ciagniki powtaja w tym samym miejscu, roznica jest miedzy t60x0 i maxxumem i wzwyz,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    78

Pomijając aspekty techniczne ciągników, mam pytanie odnośnie cen.

Dlaczego ciągniki jakimi są New Hollandy są cenowo zbliżone do Zetorów ?

Teoretycznie rzecz biorąc powinny być droższe z racji wyższych stawek roboczogodzin na "zachodzie" i wszelkich innych opłat związanych z prowadzeniem działalności niż w Czechach.

 

Odpowiedź jest bardzo prosta. To ceny Zetora są za wysokie w stosunku do NH. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakub667    72

zetor jest nawet tańszy niż new holland ale zetor w standardzie jest łysy nawet głupiego zaczepu niema za lepsze siedzenie trzeba zapłacić bo standardowe jest jak stołek ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    52

Wydaje mi sie iz proxima w wersji Power doruwnuje wypasem hn serii T5xxx zetor chyba nie posiada klimy nie wiem jak tam nh lecz nh ma jeden polbieg zetor az 3 wiec o wypas bym sie nie martwil

Najbardziej interesujace sa walory eksploatacyjne obydwu ciagnikow i opinie urzytkownikow :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    48

ale powiedz mi czy podczas orki bedziesz zjezdzal polbiegami az o trzy w dol? czy tylko o jeden? moja odp to o jeden a gdy ciagnik nie daje rady po nawet redukcji to chyba o nim za dobrze nie swiadczy. lepsza skrzynia lepsza i bardziej elastyczna a nizeli 40 biegow i co chwile redukja dla mnie to bez sensu. kolega serwisant w JD mowil mi ze sobie cieni skrzynie np case'a 16/17 biegow a nizeli DF 42 biegi bo lepsza robote robi ta case'a w przypadku automatow to inna rozmowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    78

Jeśli chodzi o półbiegi to ja mam 4 w ciągniku do orki i czasem za mało, a ciągnik 180km. Im więcej połbiegów tym lepiej i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×