kwiatek

Zetor Proxima Power 90 Czy New Holland T5040

Polecane posty

tomek73    579

Ja się przesiadłem z MTZ na NH to MTZ palił pół tego. Już próbowałem 1600 obrotów nie przekraczać i dalej żarł.Teraz mam z 180 MTH i jakby mniej spala. Denerwuję mnie to że za dzień zbiornik może braknąć.Nie lubię tankować rano i po południu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

Ja się przesiadłem z MTZ na NH to MTZ palił pół tego. Już próbowałem 1600 obrotów nie przekraczać i dalej żarł.Teraz mam z 180 MTH i jakby mniej spala. Denerwuję mnie to że za dzień zbiornik może braknąć.Nie lubię tankować rano i po południu.

 

E tam tankowanie to pikus lecz placenie za paliwko to dramat szczegolnie przy tych cenach paliw

 

A jesli juz mowisz o wysokim spalanie to moglbys podac konkretne wartosci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja 80% paliwa kupiłem w styczniu po 4,6 a w sierpniu dokupiłem po 4,8.Ale teraz aż się boję jak się skończy.

Siew 23 ha rzepaku , siewnikiem 4 ,metrowym accordem talerzowym 109 litrów a 1600 obrotów nie przekroczyłem.

Ale ostatnio pojechałem po wysłodki to zrobiłem 58 km a połowę z tego jechałem z przyczepą 16 ton brutto. Spalił 20 litrów a nic go nie oszczędzałem. To chyba nie jest dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego 4,7 litra na ha to chyba nie tak dużo:) Ja osobiście mogę potwierdzić że spalanie ci spadnie jak troche nim porobisz bo mi spalanie spadło w 6030:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Proste jest że jak ciągnik nie weźmie paliwa to i nie pociągnie ;) spalanie duzo zależy od nogi operatora tu tkwią szczegóły :P


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Według mnie to dużo w siewniku,zwłaszcza że 1600 obrotów nie przekroczyłem. Nawet w porównaniu do 1224. A MTZ to pół tego pali.

Ale tak jak napisałem dalej, po transporcie z wysłodkami to się trochę zdziwiłem bo na więcej liczyłem. Myślę że spalanie mu spadnie.

Kuzyn ma JD 7730 nowego i w orce dochodzi do 30 na ha.Jak się dowiedział że mój 10 letni Case MX 150 pali w orce 14/ha to się dopiero zdziwił.

Niestety nie ma co liczyć że nowe ciągniki będą mniej palić od starych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristaps    9

Jaką pojemność ma Proxima?


,,Unia Europejska jest instrumentem Niemieckiej hegemonii w Europie.'' Margaret Thatcher

Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

Wydaje mi sie ze 4,5 l czyli tak jak nh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristaps    9

Czyli plus dla NH za niewiele ale jednak większą pojemność.


,,Unia Europejska jest instrumentem Niemieckiej hegemonii w Europie.'' Margaret Thatcher

Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    11

Panowie który ciągnik byście wybrali ZETOR PROXIMA POWER 110 CZY NEW HOLLAND T5060.Dodam że ciągnik główny do gospodarstwa.Mam jeszcze mozliwość wyboru FORTERRY 105 KM.Który byście wybrali ceny podobne niecałe 180 tyś brutto.Jeszcze może być ale to dopiero na wiosnę T5 105KM za cene 193 tyś ale tam jest pojemność 3,400 wydaje mi się że to mało jak na taki ciągnik i może być mułowaty .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gago    0

Niekoniecznie czsami ten wyzyłowany silnik ma lepszego kopa niż duzy ale zbity dawką paliwa. To teraz ja bym wybrał Forterre wiekszy cięższy i bardziej bedzie się nadawał za głównego konia pociągowego w gospodarstwie i do ciężkiej pracy niż NH i Proxa


Zetor Team
Posiadacze i sympatycy Zetorów zapisujcie się do klubu: www.agrofoto.pl/forum/topic/50791-klub-posiadaczy-zetorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

Dokladnie tak jak kolega wyzej pisze Powiem tez iz moj znajomy posiada nh t5060 i po przejazdzce naszym same rollerem 70 stwierdzil iz ten ciagnik idzie jak szalony momentalnie wkreca sie na obroty, a u niego w nh tego nie ma stwierdzil ze jest mulowaty. Moim zdaniem moze to byc wina systemu recylkulacji spalin tak samo jak np w forterrach.

 

Chcialbym tez zaznaczyc ze zalozony temat jest dalej jak najbardziej aktualny przedstawiciel oferuje nam NH T 5040 za 125 tys netto czyli brutto jakies 153 tzw model flagowy klima skrzynia 24x24 najlepsze siedzenie kogut komplet zaczepow itp Co do proximy power nie orientowalem sie lecz napewno bedzie tansza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Timasz-taki NH jest sporo cięższy od Rollera chociaż z drugiej strony muszę przyznać że ten cały Roller naprawdę jest żwawy i szybki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

Zgadzam sie ze jest ciezszy oraz ma wieksza moc lecz chodzilo mi jak widac o porownanie ciagnika z recylkulacja spalin oraz prostego rollerka ktory o dziwo okazal sie raczy w porownaniu z owym NH (przyznam iz bylem zdziwiony opinia wlasciciela)

Inna sprawa jest to ze taki maly roller smiga 50 km/h co dla takiego nh jest raczej nieosiagalne, ale co zrobic za ta kase to raczej nic ciekawszego sie nie dostaje (choc moim zdaniem nh nie jest jakos solidnie wykonany, ale takie juz sa czasy i ograniczenia finansowe :/ )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darik    0

Witam. Panowie Jestem w kropce.Ma taki proglem do nastepnego tygodnia mam się zastanowić nad kupnem nowego ciągnika , i złożyc zamówienie bo od nowego roku cenny ciągników wzrastają...

Biore konkretnie pod Uwage nowego URSUSA 110konnego z reversem mechanicznym ,Silnikiem Perkins,skrzynią 12\4 za 140 tys i ZETORA proxime Power 100 z rewersem elektrohydraulicznym,silnik Zetor , skrzynią24\24 2 biegi pod obciążeniem za około 160tys.Do ciągnika będzie zakupiony ładowacz tur. Ciągnik bedzie głównie służył do orki ,ładowania bel, obornika itp ,w transporcie no i czasem w belarce jak by MTz 82 Zachorował Jak Sądzicie który ciągnik wybrać? Który będzie wiecej palił?Bo legendy różnie mówią....

Wiem Zetor to bedzie konfort pracy ,boje sie troche tej elektrohydrauliki??? ursus troszke mniej. Wiecie już nie chodzi o to że zetor droszy, kupuje sie na długie lata, Chce aby ten ciągnik którego zakupie służył w mojm gospodarstwie jak naj dłużej i jak najlepiej Bo bedzie ciągnikiem głównym w mojm gospodrastwie. N

 

 

Nie sztuką jest kupić...,sztuką jest zakupić ciągnik który bedzie spełniał moje oczekiwania....i będzie sie spełniał w kazdej pracy w polu..

 

Prosze o podpowiedzi....PS Przepraszam za ortografie itp POzdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    11

A może wie ktoś z was ile ma wysokości Zetor Forterra na kołach 38 i 34 bo chodzi mi o wjazd do obory.Co do wyboru skłaniał bym się właśnie ku zetorowi choć ten NH nie jest taki zły .Na pewno porównując je kabinami lepiej wypada zetor choć NH jest niższy.Zaletą PROXIMY POWER JEST rewers i bogate wyposażenie w standardzie (pod uwagę biorę 107 km).Ciągnik który wybiorę będzie pracował w pługu 4 obrót(co do pługa to AKPIL albo ZETOR SUKOV) ,agregat talerzowy z siewnikiem i prasa belująca NH BR6090 BO NATAKA SIĘ zdecydowałem.A i jeszcze jedna sprawa NH ma podobnież duży spadek na WOM czy to prawda i ja paleniem bo rozmawiałem z gościem to w orce 18l na ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja wybrał bym zetora, jeżeli masz montować ładowacz czołowy to rewers elektrohyrauliczny się przyda, w zetorze masz półbiegi a to bardzo się przydaje w pracach polowych ;)


red power

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

Kolego @jaro30 ja tez znam uzytkownka NH T 5060 i ten ciagnik spali przy praktycznie max obciazeniu 19 litrow na godzine zegarowa, znam tez uzytkownika case jxu 105 i ten potrafil tez z obracalnym 4x50 spalic nawet 23 litry na godzine a po podwyzszeniu mocy nie wiem dokladnie na ile km juz łapal sie prawie na 30 litrow na godzine dodatkowo gotowal sie jak szalony zreszta wczesniej tez mu sie to przytrafialo hehe

 

Nie ma ciagnika idealnego mysle ze zetor nie bylby bardziel paliwozerny,a i oszczedniejszy pewnie tez nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    80

jak myślisz że zetor będzie oszczędniejszy od nh to jestes w dużym błędzie i możesz się rozczarować po zakupie, ale to będzie już za późno.

Ktoś tam coś tam pisał że zetor ma ehrewers, nh tez ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    11

Co do spalania to oba pewnie wypadają podobnie.Zarzekałem się że nie kupię Zetora ale dużo argumentów przemawia właśnie za nim.Co do ładowacza to już mam na zetorze i właśni nie chciałem drugiego ale pewnie będzie inaczej.Mam pytanie bo się nie orientuję czy w POWERce jest EHR .Odrzuciłem inne ciągniki ze względu na cenę np jd m 100 200tyś AGROFARM PONAD 200 TYŚ. Co do T5 JAK by nie było jest to nowość choć większa cześć pozostaje z t5060 a jak wiadomo z nowościami jest różnie najpierw niech może ten ciągnik zaistnieje na rynku to wtedy będzie można coś o nim powiedzieć choć cena 193 tyś za 105 z dobrym wyposażeniem nie jest zła.Czyli opony 540 tył i 440 przód pompa 80 l 3 pary wyjśc hydraulicznych,siedzenie pneumatyczne,okno w dachu,siedzenie pasażera, klima ,EHR,STEROWANIA NA błotnikach TUZ I WOM,OBCIĄŻNIKI.Dodam jeszcze że nie przeraża mnie spalanie zetora bo mój 6340 eko w pługu potrafi 18 litrów spalić a Deut AGROPLUS 85 pali 12 do 15 na godzinę.

Edytowano przez jaro30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
timasz    55

Oj @ farmermf ale ja nie napisalem ze zetor bedzi oszczedniejszy od nh bo to raczej bardzo malo prawdopodobne wrecz jestem pewien iz nh w lekkiej pracy spali troszke mniej od zetora :)

odnosnie przykladu z max zuzyciem paliwa to wiadomo ze ciagniki 100 km potrafia swoje spalic choc ten jxu 105 to jakis nadzwyczajny pijak

Edytowano przez timasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darik    0

W Prximie Power nie ma ERH podnosnika normalny jest <_< Koledzy mi sie podoba ten zetor tylko boje się jego spalania...a co do nowego Ursusa to jest wejscie w ciemno nie wiadomo jak to bedzie z działaniem tych ciągników...Znajomy mechanik mi mówiól mi że jest to na chinskich podzespołach tylko składane w Lublinie (nie ubliżająć nikomu) niewiem czy to prawda :o

Edytowano przez darik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj