Skocz do zawartości
fredf9

Schemat podłączenia przełącznika rozruchu 12/24

Polecane posty

Sadek    449

Był już gdzieś taki temat. Na styczniku masz (powinien być) schemat podłączenia.

 

A może konkretniej opiszesz problem.

Edytowano przez Sadek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

problem jest taki ze po podaniu napięcia 24v na rozrusznik elektromagnes dziwnie się zachowuje,wyrzuca będix i zaraz chowa dziwnie to wygląda ale ciągnik idzie zapalić.I teraz pytanie czy trzeba założyć elektromagnes na 24v czy błąd jest w podłączeniu stycznika 12/24?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Telepatycznie nikt nie jest w stanie stwierdzić czy jest błąd w podłączeniu przełącznika. Nie wiadomo też czy sam przełącznik działa prawidłowo, czy rozrusznik jest sprawny. Zwykle nie trzeba nic zmieniać w rozruszniku, powinno działać bez problemu na rozruszniku 12V. Jednak za dużo tu niewiadomych żeby stwierdzić co jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacooo    0

Jakiego masz MTZ-a z którego roku, ja też miałem z tym problem(przkaznik z 12\24) i najpierw zrobiłem obejście prosto ze stacyjki i działało, jak znajde to ci wyśle fote jak to jest podłączone:p .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

ciągnik odpala normalnie tylko ten elektromagnes się dziwnie zachowuje,wygląda to tak ze będiks wyskakuje do kaca i zaraz chowa się do połowy ale trwa to bardzo szybko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel14011    0

problem jest taki ze po podaniu napięcia 24v na rozrusznik elektromagnes dziwnie się zachowuje,wyrzuca będix i zaraz chowa dziwnie to wygląda ale ciągnik idzie zapalić.I teraz pytanie czy trzeba założyć elektromagnes na 24v czy błąd jest w podłączeniu stycznika 12/24?

Panowie przełącznik 12V/24V rozłącza jeden akumulator z instalacji i włącza go w szereg z rozrusznikiem.

Zaznaczam, że jest wtedy podawane na rozrusznik 24V, a instalacja na pozostałe odbiorniki 12V. Elektromagnes włączający bendix (jak i cały rozrusznik) powinien być na 24V.

 

Napisz więcej jak wygląda odpalenie silnika.

-Czy da radę pokręcić trochę silnikiem, czy rozrusznik od razu się wyłącza?

Jak zachowuje się wtedy przełącznik 12V/24V?

-Czy jest wtedy załączony czy też go rozłącza?

 

Wtedy może uda nam się coś podpowiedzieć.

A jeśli rozwiązałeś już problem to pochwal się co było nie tak.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1590    0

Witam posiadam traktorek zrobiony na podzespołach mercedesa 608 jest w nim rozrusznik 24v instalacja 12v są 2 akumulatory tylko z jednego idzie prąd na instalację drugi służy tylko do rozruchu lecz nie jest ładowany czy jak założył bym przełącznik 12/24 to drugi akumulator będzie ładowany i czy mógłby ktoś dokładnie opisać jak go podłączyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Tak jeżeli założysz przełącznik 12/24 to oba akumulatory będą się ładowały, opisów jest pełno w sieci jak i na samym przełączniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1590    0

Czyli kabel od alternatora musi być podłączony do przełącznika 12/24 i do sruby przy rozruszniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie do śruby na rozruszniku. Tylko do przełącznika. Na pokrywce jest schemat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1590    0

To jakim sposobem będzie ładowanie 2 akumulatora skoro biegun ujemny będzie podłączony do przełącznika 12/24?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Spokojna Twoja rozczochrana. O to już zadba przełącznik 12/24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1590    0

No to wytłumacz mi to w jaki sposób skoro ujemny biegun do przełącznika a dodatni do rozrusznika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Spójrz na schemat podłączenia przełącznika, a wszystko zrozumiesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1590    0

O to chodzi że jeszcze go nie kupiłem i dlatego z ciekawości pytam o zasadę działania tylko niestety jak dotąd żadnych konkretów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

W czasie rozruchu akumulatory są podłączone szeregowo sam rozrusznik jest zasilany napięciem 24 V.  W każdym innym momencie poza praca rozrusznika równolegle  minusy obu akumulatorów są połączone z masa ciągnika. Proste. Jak powiedział kolega spokojna twoja...........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1590    0

No tak minusy są połączone a co z plusami właśnie o to mi chodzi skoro plus z jednego akumulatora idzie do przełącznika a plus drugiego akumulatora do rozrusznika to jakim sposobem są równolegle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No tak minusy są połączone a co z plusami właśnie o to mi chodzi skoro plus z jednego akumulatora idzie do przełącznika a plus drugiego akumulatora do rozrusznika to jakim sposobem są równolegle?

Widzę, że nadal nie zajrzałeś do schematu. Więc jakim sposobem chcesz zrozumieć jak to działa? A może nie umiesz czytać tak prostego schematu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    586

Sama nazwa wskazuje PRZEŁĄCZNIK 12/24. Nawet jeśli tego nie rozumiesz uwierz że działa i przełącza jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez cinek14
      Witam wszystkich mam pewien problem z rozrusznikiem w Ursusie c-360 z silnikiem 3P. Problem jest taki, że rozrusznik słabo kręcił to znaczy wolno wiec postanowiłem go rozebrać i zobaczyć co się stało. W środku zastałem komutator cały czarny był tak jak by zalany olejem z dodatkiem pyłu, szczotki były do połowy zużyte. Wymieniłem tulejki i szczotki przy okazji, także komutator wymyłem, ale gdy go złożyłem i podłączyłem pod prostownik który ma funkcje rozruchu to działał, ale nie miał takich obrotów jak powinien. Jak chce go przekręcić palcami to nie udaje mi się to myślę że jest ciężko spasowany na tulejkach, ale taki samo słabo się kręcił przed rozkręceniem a spokojnie palcami można było go obrócić wiec nie wiem co jest grane z nim i co jeszcze mogę tam zrobić albo sprawdzić? Koledzy, co może być przyczyna ze on tak słabo kręci?
    • Przez Fortis
      Od pewnego czasu mam w Ursusie C-330 problem z odpalaniem a mianowicie słabo kręci silnikiem. Na początku wymieniłem tulejki w rozruszniku na nowe, później został założony nowy elektromagnes ale też za dużo nie pomogło. Pomyślałem więc że może słabo ładuje ale okazało że ma ładowanie zbyt duże które wynosi: na około 800 obratach 13,9V- więc dobre, a na około 1600 obratach 15V więc chyba za duże(ale sam już nie wiem bo wszędzie gdzie czytałem było podawane maksymalne napięcie 14,4V a znalazłem taką stronke gdy szukałem ile kosztuje regulator Inprodus i tu pisze że max to 15V). I teraz moje pytanie: Czy z powodu zbyt dużego napięcia ładowania ciągnik może słabo kręcić i czy takie napięcie może zmniejszyć pojemność akumulatora?, a jeśli nie to no to dlaczego słabo odpala?
    • Przez minio
      Witam,
       
      mam następujący problem - podczas odpalania ciągnika, a dokładnie w momencie gdy silnik załapie słychać głośny hałas. Nie ma tego hałasu gdy np. rozrusznik kręci "na sucho" i silnik nie załapuje - występuje to tylko w momencie gdy silnik "załapuje"... Co to może być, co jest do wymiany ?
    • Przez antonio86
      Mam taki problem w c-360. Nie wiem czy to akumulatory czy rozrusznik.
      Akumulatory 13,5V trzymają po wciśnięciu guzika spada do 3V i nie ma siły obrócić.
      Poziom elektrolitu ok i w każdej celi po sprawdzeniu testerem elektrolitu jest ok- kolor zielony.
      Sprawdzałem tulejki i szczotki-ok. Teraz sprawdziłem miernikiem i między drugim wyjściem elektromagnesu a masą jest przejście. Czy tak powinno być?
    • Przez MarkoPolo93
      Witam panowie mam pytanie czy orientuje się ktoś czym się izoluje stojan? j\Jak nazywa się ta izolacja ?
×