robert983

Jaki olej najlepszy do silnika Deutz Fahr

Polecane posty

DTaras    1949

tylko, że to starej daty silnik i zalanie go olejem CF to nieco niezgodne z tym "F". Silnik na SAE 30 będzie miał odpowiednio przygotowane smarowanie do rozruchu zimą czyli na smalcu. Z mojego punktu widzenia dobrym rozwiązaniem będzie 15W 40 lub 20W 50 w wersji CD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Diesel 2 to 20W50 - zalecana się głównie do silników wyeksploatowanych i narażonych na pracę w bardzo wysokich temperaturach.

Silnik Deutza chłodzony powietrzem nie ma najmniejszych problemów z przegrzewaniem ( o ile jest sprawny ) więc po co mu taki olej lać?

Lepkość oleju w 100*C to aż 19 mm2/s w gdzie w takim Turdusie lekko ponad 14.

SAE30 - jak sama nazwa wskazuje  - olej sezonowy letni ( zimą niedopuszczalny )

Zalej mineralnym 15W40 SHPD a producent to jaki uważasz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
node3mer    24

Pytam dlatego ze ten olej juz jest w silniku, nie ja go kupowałem i mam obawy czy to będzie działać. Co więcej jest domieszane 2 litry 15w-40 CI-4. A wcześniej dwa sezony chodził na superol cc. Wiem że dziwne kombinacje, ale tak to jest jak się leje to co w garażu stoi. Da rade ten sezon przejezdzic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Kiedy on był zmieniany? Na ten sezon czy dawniej? W sumie to nic się nie powinno stać

Edytowano przez romek6340

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Obecne oleje są praktycznie w pełni mieszalne - oczywiście żadna firma się do tego nie przyzna:)

Jedynie pogarszają się właściwości ale w Twoim przypadku to oba oleje są wyższej niż wymagana jakości:)

Ja bym nic z tym nie robił.

Dwa sezony na CC mogły odłożyć trochę syfu w silniku a te oleje co zalałeś mają wysoką liczbę zasadową i sporo dodatków więc uważaj na ciśnienie bo ten syf zostanie na filtrze ( masz kontrolkę więc wystarczy od czasu do czasu przy ciepłym na małych obrotach zerknąć lub po rozruchu ile czasu potrzebuje aby zgasła ).

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
node3mer    24

Z tą kontrolką właściwie też jest problem. Świeci się tylko bezpośrednio po zgaszeniu silnika. Jak się odpala na zimnym to wcale nie świeci. Jak silnik pracuje gaśnie normalnie. Może to być objaw jakiejś awarii czy wina elektryki/czujnika? Olej zmieniany na ten sezon.

Edytowano przez node3mer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Ma się świecić na włączonym zapłonie przed rozruchem i zapalać po zgaszeniu. Tak jak w każdym innym sprzęcie. To jedna z najważniejszych kontrolek wiec sprawdź to. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nismo    7

Witam jaki olej będzie lepszy do DX 3.70 Turdus 10w40 czy 15w40?

Edytowano przez Nismo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Temat o kombajnach a Ty pytasz do ciągnika. Dużo używasz zimą? Jeśli nie to wystarczy 15w40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nismo    7

zimą to raczej sporadycznie używam większego traktora, pisze w tym temacie o traktorze bo nie ma sensu zakładać nowego tematu skoro tematyka jest bardzo podona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Olej mineralny 15w40 - może być Turdus SHPD 15w40 ok 10-11l plus olej w pompie paliwowej.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ecopiotr    106

Orlen na swojej stronie ma podane specyfikacje i ilość olejów do różnych maszyn. Ja do swoich DF-ów (DX 6.30 i DX 110) leję 15W40 do silnika, skrzyni i hydrauliki od 4 lat i jest ok. Jeden olej do wszystkiego to wygoda, producent zezwala, maszynom nie szkodzi, więc nie widzę problemu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Zdecydowanie STOU - jest to olej uniwersalny. Może i nie szkodzi ale nie jest polecany do silnika a do tego jest droższy więc po co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

To dziwne, ponieważ w specyfikacji silnika jaką można odszukać w necie jest 8 litrów pojemności układu smarowania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Do 2 cyl. 8 litrów? Gdzie to tam wejdzie? Kolega dobrze pisze że jak wleje 4,5l to ma już stan który wystarcza silnikowi do pracy. 


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Normalnie do silnika może nawet wejść 11l. Bez numeru podaję uniwersalna ilość.  Wystarczy podwójna miska z przelewem, dodatkowy zewnętrzny filtr dokładny i masz ilość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam oto orginalny olej hydrauliczno-przekładniowy do dutz fahr naprzykład do k610 shll spirax s4 txm 10w30 tylko naklejka inna

Shell Spirax S4 TXM 10W-30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez zbych1500
      Witam 
      Mam problem z silnikiem w kombajnie Deutz Fahr 4065 hts .( Silnik BF 6L 913 CT)
      Mianowicie chodzi o pracę silnika  który objawia się tym iż w trakcie koszenia gdy kombajn podjeżdża pod wzniesienie to obroty silnika zmniejszają się samoczynnie co za tym idzie również obroty młocarni na zegarze ,i jest to również słyszalne z kabiny a przy zjeździe z wzniesienia silnik dostaje strasznej mocy aż wszystko się trzęsie ,zaznaczę że silnik pracuje tak przy koszeniu jak j również podczas przejazdu z pola na pole .
      Proszę o pomoc w fachowym  rozwiązaniu problemu moi drodzy .
      Z góry dziękuje 
    • Przez kuba93711
      Witam. Zakupiłem kombajn Deutz Fahr 35.70 i doprowadzam go do ładu. Czy ktoś się orientuję jak rozwiązany jest czujnik obrotów silnika? Obroty młocarni już ogarnąłem i pokazuje na głównym zegarze. Jest żółty przycisk z narysowanym zegarem i jak go wcisnę to wskazówka opada, a jak drugi raz wcisnę to spowrotem pokazuje obroty młocarni. Mam ciągnik MF 3635 i tam podobno obroty silnika czyta alternator, a tu nie wiem, jest niby sporo kabli idących do alternatora ale czy tu szukać przyczyny? Liczę na waszą pomoc Panowie. 
    • Przez Pablo8484
      Witam
      Mam problem z odpalenniem silnika dehtz 1012. Motor kreci, paliwo idzie z filtra na pompe. Nie odpala. Sprawdzilem cekwe gaszeniowa, dziala poprawnie. Listwa tez przesuwa sie lekko. Odkrecilem rurki na wyjsciu z pompek i tam nie ma paliwa, na żadnej. Czy mogło sie cos przyciac? Raz na jakis czas uda sie odpalić i wtedy wszystko chodzi bez zarzutu. 
    • Przez PIorr
      Witam. przychodzę do was z problemem, wymieniałem sprzęgło, pompe hydrauliczną, pompę od powershiffta, uszczelniacze we wzmacniaczusprzęgła. I sytuacja wygląda tak że podczas ruszania do przodu musze wcisnąć sprzegło przełączyc rewers na przód i poczekać z 1-2 sek aż przezuci kierunek jazdy, aby pojechać do tyłu muszę wykleszczyć bieg wcisnąć sprzęgło przełączyc kierunek jazdy puścic sprzegło poczekać 1-2sek aż przeżuci i dopiero wrzucić bieg, druga sprawa to po wymianie sprzęgła pół biegi działały dobrze zostały wymienione pompy i zastałem brak jakiegokolwiek pół biegu. podesłał by mi ktoś gdzie pomierzyć ciśnienia oleju na poł biegach? 
    • Przez Szumacher
      Witam 
      Niedawno zakupiłem kombajn Deutz Fahr 1322H i nie wiem do czego służy załączona na zdjęciu konsola. Może ktoś z was ma coś takiego i podpowie do czego to służy?
      Pozdrawiam
       

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj