Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
andrzej2257

Fendt 412 Vario kontrolka ostrzegawcza (P)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
andrzej2257    109

Witam! a więc, mam problem z fendtem 412 vario.

podczas jazdy włącza się kontrolka ostrzegawcza (ta czerwona z trójkątem i wykrzyknikiem) + na głównym wyświetlaczu znaczek "P" tak jakby był zaciągnięty ręczny ale w cale nie jest i do tego robi się to podczas jazdy!

 

O co chodzi?

proszę o pomoc!

Edytowano przez Matey

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Kontrolka ostrzegawcza "P" w kolku i na zewnatrz z dwoma polkolami oznacza zaciagniecie hamulca recznego. Mozliwe jest uszkodzenie wlacznika kontrolki lub zwarcie w wiazce kabli. Najpierw trzeba by sprawdzic zamocowanie wlacznika, a jesli tam jest wszystko w porzadku to wziasc sie za pomiar przewodow. Jednak jesli problem pojawia sie tylko sporadycznie bedzie to z pewnoscia dlugie i zmudne poszukiwanie usterki.

Edytowano przez kosti68

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mogło też być tak że ten ręczny był zaciągnięty wcześniej,ale później po spuszczeniu nie odbił i dlatego podczas ruszania zaświeciła się kontrolka i wykrzyknik normalnie jest tak że jak jedziesz na szosie i jeśli ta kontrolka świeci to po przejechaniu kilka metrów system powinien rozłączyć skrzynie i traktor powinien stanąć,mi raz tak się stało przy 415 ale wyłączyłem silnik poczekałem i wsiadłem zapaliłem silnik i jechałem dalej starszy kolega powiedział mi że w takim przypadku można od spodu uderzyć długim kijem i odbije jak samemu nie chce,przy 818 konieczny był wtedy serwis aby ten hamulec odbić bo był przypadek że znajomy przejechał 2 m na zaciągniętym później spuścił a kontrolka i tak migała o dziwo wtedy system na szosowych biegach nie rozłączał skrzyni a powinien serwisant wtedy powiedział że dłuższa jazda mogłaby spowodować uszkodzenie skrzyni,gdy ja miałem ten problem to i na polowych mi skrzynie rozłączało ale tak jak napisałem problem sam zniknął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dekakura    0

z tego co pamiętam może się tak dziać jeśli źle są podłączone węże od hamulców przy przyczepach, sprawdź czy jak się ta kontrolka pokazuje, ile wzkazuje powietrza w pompie(czy czasem nie jest na czerwonym polu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    109

OK znowu problem się powtórzył tym razem trzeba czujnik wymieniać taki pod kabiną koszt około 200 zł blink.gif na 2 raz trzeba nie wariować tak z myjką .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
satanislaw    0

OK znowu problem się powtórzył tym razem trzeba czujnik wymieniać taki pod kabiną koszt około 200 zł blink.gif na 2 raz trzeba nie wariować tak z myjką .

Ziomek, ciągnik się przedmuchuje, myjką sabotujesz swój własny sprzęt...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    109

Co się robi ? :lol: :lol: :lol: :lol: chyba żarty sobie robisz ja nie mam tyle czasu żeby przedmuchiwać :lol: może jeszcze szczotką do butów no bez żartów ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 412 po ruszeniu wyskakuje komunikat że niemożliwe jest sterowanie elektroniczne przekładnią i ta wajcha ze strzałkami w gore i w dół.nie zawsze ale coraz częściej.po ponownych uruchomieniu zazwyczaj wszystko wraca do normy.co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszek767
      Jaki macie akumulator w 412 Vario? Mój coś ciężko pali i musze kupić nowy i nie wiem czy to za mała liczba Ah czy coś innego?
    • Przez Rogalski021091
      Witam.  Mam nadzieję że ktoś mi pomoże bo ja już się poddaje. Mam następujący problem. Pacjentem jest fendt 412 vario gdy chcialem nim ruszyć dokończyć orke wyskoczył mi błąd 4.1.A1 4.1.A5 i nie mogę nim ruszyć z miejsca (z czego doczytałem na forum te błędy odpowiadają za nastawnik skrzyni). Dodam że czujnik jakby widzi zakresy a i b a także n(luz) lecz gdy chce ruszyć dzoistikiem wyskakuje błąd i odcina skrzynie. Zdjąłem koło kostki dochodzące oczyściłem i spryskałem kontakt sprejem. Ciągnik nie był (przynajmniej u mnie) ani zalany lecz wiadomo jaka ostatnio pogoda słoneczna... Sprawdziłem też bezpieczniki i wygląda na to że wszytsko jest ok. Nie wiem co dalej dzwoniłem po fachowcami i każdy nabiera wodę w usta i że oni bez podłączenia komputera nic nie zrobią a jak próbuje przynajmniej dopytać się o koszta dojazdu i diagnostyki to jak to mi panowie powiedzieli że od 200 do 1200 w zwyż... Co może być winowajca tej usterki? bo ja już wyczerpałem limit swojej wiedzy a dalej boje się sadzić pazurów bez głębszego rozeznania... Uszkodzony kabel nastawnik ? Ręce opadają pomocy... 
    • Przez danonek21
      Witam proszę o opinie o ciągniku FENDT 410 Vario 2003r, najczęstsze usterki? itp
    • Przez center
      Posiadam od nowości ciagnik F 412 vario, po przepracowaniu niespełna 1tys mth wystapił błąd czujnika położenia ramion tylnego tuz-a. Okazało się że przyczyną jest nadmierny luz na tulejach tylnego wału tuz. Serwis podjął się wymiany tulejek co w ich przekonaniu poprawi zaistniałą sytuację. W trakcie naprawy odwiedziłem warsztat i okazało się, że na nowych tulejach jest identycznie, wał ma nadal wyczuwalny ok 1mm luz. Wobec powyższego chciałbym zapytać jak to jest w waszych ciągnikach? 
×