Nikita_Bennet

płyn hamulcowy - jaki

Polecane posty

Nikita_Bennet    316

Witam.

 

Z racji że mój Zetorek 10145 (to samo co Ursus 1014) rzadziej chodził tego roku to chyba się trochę zastał ;)

Ostanio był potrzebny do holowania kolegi i zauważyliśmy że przycina się jeden cylinderek hamulcowy.

Na dniach będę tam zaglądał ale chcę przy okazji wymienić cały płyn w układzie.

 

Co tam można wlać aby długo i dobrze służyło? Pytam bo przeglądałem ostatni RPT i jakoś wiele się nie dowiedziałem a wybór płynów jest spory - sami przyznacie. Z dostępnością też nie ma problemu tylko co wybrać aby za często nie wymieniać i aby działało dobrze.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal831    1

Płyn hamulcowy i tak należy wymieniać regularnie ponieważ jest higroskopijny i z czasem traci swoje wartości antykorozyjne co może później objawiać się właśnie przycinaniem cylinderków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@Rafal831 higroskopijny znaczy się podatny na wchłanianie wilgoci z otoczenia,rosy itp stąd korozja w układach hamulcowych,woda nie jest ściśliwa ;) .@ Nikita_Bennet co myślisz o płynie do starszych układów np DA-1?


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

płyny w autach mam różne.

 

O wymianie wiem, liczyłem jednak na konkretne rady.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

zastosuj DOT-4-wszędzie osiągalny,ze wszystkimi płynami(np.r-3,dot-3)mieszalny.ja jak robiłem hamulce zawsze lałem już dot-4.a cenowo czy on się tak dużo różni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

cena nie gra roli bo idzie go mało a każdy mam pod ręką.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

w takim razie musisz sam wybrać-zadajesz za trudne pytania :lol: .

ja bym wziął DOT-4,raczej najlepszy na rynku-DA-1 to staroć,R-3 raczej też,a DOT-3 w cenie czwórki .druga sprawa:wymieniasz cały płyn,bo robisz hamulce,zalewasz DOT-4-jakby kiedyś ktoś dolał ci innego nic się nie stanie,nie zważy(DA-1 i R-3 ważyły się)-dobry argument co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

ja też mam u siebie w 1224 mam DOT-4 kiedyś w c-385 miałem DA-1 ale czasem był problem z kupnem (nie we wszystkich stacjach i sklepach był) i wymieniłem też na DOT-4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david697    0

Polecam DOT4 jest to płyn powszechnie stosowny w nowszych układach. DOT3 to samo tylko nie jest zalecany do nowych układów ale do ciągnika może być. Śmiało możesz mieszac DOT4 z DOT3 nic się nie stanie. DA 1 to stary płyn i nie polecany ponieważ "gryzie" gumki przy szczenkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

a dot 5 lub 5.1?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Mają wyższą temperaturę wrzenia co się przydaje przy sportowych samochodach ale są też bardziej higroskopijne co oznacza konieczność częstszych wymian, nawet co 6 miesięcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

padło więc na DOT-4 z autolandu.

Przy okazji znalazlem co było zalane w Zetorku a był to DOT-3 z Orlenu, no i grzebiąc w szafce znalazlem jeszcze DA coś tam - oba opakowania wywalone coby ktoś mi nie namieszał później ;)

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mocher    8

to źle zrobiłeś bo trzeba było zatrzymać, a na pewno przydałby ci się do odkręcania zardzewiałych i zastanych śrub ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ENDRIUROL
      Witam
      Problem niby blachy i prosty a jednak.
      Godzinę odpowietrzalem układ bo prawe koło nie hamowało. Myślę że mało płynu bo spojrzałem to nie było widać w zbiorniku. Lewe koło brzytwa trochę nacisne pedał lewy i bierze. Prawy 2 razy papnac  trzeba i wtedy na końcówce bierze koło zatrzymuje dość mocno. Zasilanie dochodzi. Olej tryska bez powietrza z obu odpowietrznikow. Co może być przyczyną? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie 
    • Przez Mbanita
      Witam wszystkich. Może miał ktoś z Państwa taki problem. Wymieniłem w swoim zetorze 7245 rok. 1992 obie pompy hamulcowe (na oryginalne czeskie). Zalałem je płynem hamulcowym Dot 4. Odpowietrzyłem uklad. Wszystko działało prawidłowo. Po trzech tygodniach pedały hamulca zaczęły znowu wpadać w podłogę. Nie da się ich odpowietrzyć, tak jakby pompy nie dawały cisnienia, a przecież są nowe. Nie mam już pomysłu co z tym dalej robić. Może ktoś z was miał taki przypadek. Nie wiem czy do tego ukladu musi być jakiś specjalny (dedykowany) płyn hamulcowy. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam Mariusz 
    • Przez MatiRol92
      witam, szukam pomocy bo w moim ciagniku nagle sprężarka przestała działać... niby ten drążek dobrze załącza, ale nic nie pompuje. jaka moze byc przyczyna?
    • Przez poniec
      Witam. Proszę o pomoc kupiłem gotowy zestaw do rozbudowy układu pneumatycznego na dwu obwodowy. Ursus 385. I mam problem na złączu żółtym pojawia się  ciśnienie, bez duszenia hamulca . Ktoś miał taki problem ? taki zestaw. https://sklep.mizar.com.pl/doposazenie-instalacji-pneumatycznej-ursus-c-385-hamulce-jedno-i-dwuprzewodowe-p-23555.html?fbclid=IwAR0o2ea1g6w4bxbE38uedt2uv_g1EDz4CahIti6jMqX-yY5t7b7F7z5Ktco
    • Przez seba836
      Witam od pewnego czasu wyciekał mi płyn hamulcowy tyle tylko że nie było widać wycieków wszędzie suchutko pod ciągnikiem, hamulce były bardzo słabe. praktycznie ich wgl nie było. Wymieniłem pompe hamulcową i teraz wgl nie mogę odpowietrzyć hamulców bo płyn nie leci, i wgl ich nie ma. Co może być przyczyną może być że założyłem nie sprawna pompę ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj