Skocz do zawartości
Driver220

Zbiorniczek wyrównawczy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zbiorniczek
Driver220    0

Witam. Mam Fendta 311 LSA Turbomatic rocznik 1985. Traktor posiada przedni TUZ, do którego zaczepiony jest maszt od widlaka i po opuszczeniu go po jakiejś chwili przez zbiorniczek wyrównawczy oleju do hydrauliki został wyrzucony olej i mam takie pytanie czy nakrętka od odpowietrznika powinna być dokręcona czy powinna być luźna? Proszę o porady i co o tym sądzicie? Z góry dzięki za odpowiedzi. Załączam zdjęcie zbiorniczka wyrównawczego.

post-35654-0-68110500-1318357353_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Korek powinien być dokręcony. Zdarza się to tobie za każdym razem czy tylko ten jeden raz? Sprawdź poziom oleju hydrauliki w zbiorniku bo mi się wydaje że go masz tam za dużo i ci go wybija, a po pierwsze to nie jest zbiornik wyrównawczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Driver220    0

Dzisiaj znowu wyrzucił olej i to dosyć dużą ilość, a w tym zbiorniczku było około 3cm oleju. To w takim razie co to jest na tym zdjęciu, które zamieściłem i jaki stan tego oleju powinien być, czy w tym ,,zbiorniczku" powinno być widać olej i jak tak to ile ma go tam być. Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek1777    0

Myślę że ten zbiorniczek jest od oleju do wspomagania bo do hydrauliki wlewa się z tyłu i to ten sam olej co w skrzyni. U mnie w tym zbiorniczku jest tylko troszkę oleju na dnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

A ten wyrzucony olej jest spieniony? Jeśli tak, to gdzieś zasysa powietrze(pompa, przewody na ssaniu) i zapowietrza układ. Po odkręceniu korka nie ma tam jakiejś miarki?

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafczyk    0

To nie jest żaden zbiorniczek od oleju do wspomagania.

Mam taki sam w fendt 308 LSA z 86 r. Przez ten zbiorniczek nalewa się olej do hydrauliki ciągnika. U mnie jest w nim taki filtr przez który olej zlatuje dalej do zbiornika z olejem hydraulicznym i uważam że nie powinien w nim zostawać olej bo wtedy był by go nadmiar w obiegu. A na olej w skrzyni biegów jest oddzielny zbiornik i nalewa się do niego z tyłu ciągnika przy zaczepie jest miarka razem z korkiem. Możliwe że ten zbiornik jest po to aby po prostu wygodniej było nalewać olej do hydrauliki bo nie trzeba wtedy podnosić zbiornika z paliwem. W okolicy jest sporo fendtów w takim wieku i ten zbiornik (co na fotce) jest tylko u mnie a więcej u nikogo go nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Driver220    0

Dzięki wielkie Rafczyk, twoja odpowiedź była taka, o którą mi chodziło, z tym że w moim Fendzie w tym zbiorniczku nie było filtra i nie wiedziałem nawet że on tam ma być dopiero pojechałem do mechanika i on powiedział, że tam powinien być filtr. Teraz założyłem filtr i będę robił próbę. Mówisz, że w Twojej okolicy jest więcej takich Fendtów i, że nie mają tego zbiorniczka to ja im współczuje przy nalewaniu oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafczyk    0

no ja też he. Mój fendt jest z turem i gdyby nie ten zbiorniczek to byłby wielki problem z nalewaniem oleju bo za ramą od tura nie mogę nawet do końca odchylić zbiornika paliwa. A w swoim fendcie w zbiorniku oleju hydraulicznego powinieneś mieć miarke poziomu oleju to sprawdź czy go przypadkiem nie jest tam za dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juzek    0

Witam. Mam Fendta 311 LSA Turbomatic rocznik 1985. Traktor posiada przedni TUZ, do którego zaczepiony jest maszt od widlaka i po opuszczeniu go po jakiejś chwili przez zbiorniczek wyrównawczy oleju do hydrauliki został wyrzucony olej i mam takie pytanie czy nakrętka od odpowietrznika powinna być dokręcona czy powinna być luźna? Proszę o porady i co o tym sądzicie? Z góry dzięki za odpowiedzi. Załączam zdjęcie zbiorniczka wyrównawczego.

 

 

 

 

Zapewne tak się dzieje, bo kiedy nalewałeś olej lub inna osoba do hydrauliki to Tuz był w górze bądź tylny podnośnik i wtedy kiedy sterujesz na opuszczanie, siłowniki obsiadają i wypychają nadmiar oleju ten zbiornik, też tak miałem.

Nalewałem olej jak były podniesione pługi, a kiedy opuściłem je cały silnik był zalany. Staraj się wlewać olej jak siłowniki będą w wciśnięte.

Edytowano przez Juzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Driver220    0

no ja też he. Mój fendt jest z turem i gdyby nie ten zbiorniczek to byłby wielki problem z nalewaniem oleju bo za ramą od tura nie mogę nawet do końca odchylić zbiornika paliwa. A w swoim fendcie w zbiorniku oleju hydraulicznego powinieneś mieć miarke poziomu oleju to sprawdź czy go przypadkiem nie jest tam za dużo.

 

Chodzi ci o miarkę w tym dużym zbiorniku pod czerwonym korkiem, tak? Bo jeśli tak to trzeba by było chyba zbiornik od paliwa podnieść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Driver220    0

Możliwe,że jak nalewałem olej po pierwszym wyrzuceniu oleju ramiona były w górze ale przedni TUZ był opuszczony, bo siłowniki przedniego TUZa są innego działania bo jak sprawdzałem ile oleju jest w tym zbiorniczku maksymalnie to druga osoba podnosiła przedni TUZ i oleju w zbiorniczku ubywało natomiast jak było opuszczane to oleju przybywało i w czasie pracy masztem ramiona tylne były opuszczone i jedną paletę udało mi się przetransportować bez problemu natomiast podjeżdżając pod drugą wyrzucił olej. Dzięki za odpowiedź Juzek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafczyk    0

Nie wiem jak jest w Twoim fendcie ale u mnie to wystarczy wyjąc takie 2 bolczyki i bak z paliwem można łatwo odchylić na lewą stronę bo jest na takich dwóch zawiasach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1777    0

Mógłby ktoś dać zdjęcie gdzie jest ta miarka do oleju od hydrauliki bo sam bym chętnie sprawdził jego stan. Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Driver220    0

Nie wiem jak jest w Twoim fendcie ale u mnie to wystarczy wyjąc takie 2 bolczyki i bak z paliwem można łatwo odchylić na lewą stronę bo jest na takich dwóch zawiasach

 

U mnie też jest na zawiasach tylko chcąc odchylić zbiornik trzeba by odkręcić tłumik, bo ja mam tłumik przeciwiskrowy i mam poprowadzony z boku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafczyk    0

No to tak, wtedy nie da rady. U mnie tłumik wyjmuje się bardzo szybko tylko rama od tura przeszkadza.

Miarka oleju powinna być z góry tego zbiornika hydraulicznego pod śrubą albo takim czerwonym korkiem. U mnie niestety jej nie ma ale w fendtach co są okolicy w większości jest ta miarka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Driver220    0

Dzięki za odpowiedź Rafczyk, tak myślałem, że właśnie pod tym korkiem będzie ta miarka, a co do tłumika to wystarczy odkręcić trzy śrubki i tą pionową część można zdjąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez repek92
      Witam. Chciałbym się zapytać użytkowników tego silnika, czy te silniki w transporcie są takie mulowate? Delikatna górka i trzeba redukować. Nawet na pusto nie idzie jakoś super. MTZ 82 przy moim.to szatan ale z pługiem to daje radę nie czuć że ciężko itd tylko w tym transporcie ciężko
    • Przez Massey294s
      Witam, mam wyciek paliwa od strony bloku silnika z pompy wtryskowej w 311 98r. Pytanie brzmi jak jest ustawiana i czy są jakieś znaki? Wyciągając ją muszę zwracać na coś uwagę? Pompa wyjdzie z kołem zębatym czy jest może to jakoś dzielone? Potrzebuje ją tylko wyciągnąć i uszczelnić.
    • Przez jendrula2
      witam przy przełączaniu z największego półbiegu na najniższy nagle wyskoczył błąd 5.1.03 kasowanie błędu nie pomaga jest to jedyny błąd jaki się wyświetla może ktoś coś doradzi
      fendt farmer 311 turbomatik 1996 r dodam że ciągnik jeździ i rewers działa poprawnie na zgaszonym ciągniku kropka na wyświetlaczu przeskakuje  jak uruchomię ciągnik piszczy alarm i wskaźnik od półbiegów znika
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez piotrslonski1
      Witam problem występuje w 310 wywala błąd 5.1.61 wykrzyknik i ikonę
      Kosteka od czujnika była zgnita wymieniłem czujnik i kostkę lecz po wymianie błąd nie gaśnie
      Os podniosło do samej góry nie da się nią regulować
      W czym może być problem
      Bezpieczniki sprawdziłem
      Proszę o pomoc
×