Driver220

Zbiorniczek wyrównawczy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Driver220    0

Witam. Mam Fendta 311 LSA Turbomatic rocznik 1985. Traktor posiada przedni TUZ, do którego zaczepiony jest maszt od widlaka i po opuszczeniu go po jakiejś chwili przez zbiorniczek wyrównawczy oleju do hydrauliki został wyrzucony olej i mam takie pytanie czy nakrętka od odpowietrznika powinna być dokręcona czy powinna być luźna? Proszę o porady i co o tym sądzicie? Z góry dzięki za odpowiedzi. Załączam zdjęcie zbiorniczka wyrównawczego.

post-35654-0-68110500-1318357353_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Korek powinien być dokręcony. Zdarza się to tobie za każdym razem czy tylko ten jeden raz? Sprawdź poziom oleju hydrauliki w zbiorniku bo mi się wydaje że go masz tam za dużo i ci go wybija, a po pierwsze to nie jest zbiornik wyrównawczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Driver220    0

Dzisiaj znowu wyrzucił olej i to dosyć dużą ilość, a w tym zbiorniczku było około 3cm oleju. To w takim razie co to jest na tym zdjęciu, które zamieściłem i jaki stan tego oleju powinien być, czy w tym ,,zbiorniczku" powinno być widać olej i jak tak to ile ma go tam być. Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1777    0

Myślę że ten zbiorniczek jest od oleju do wspomagania bo do hydrauliki wlewa się z tyłu i to ten sam olej co w skrzyni. U mnie w tym zbiorniczku jest tylko troszkę oleju na dnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

A ten wyrzucony olej jest spieniony? Jeśli tak, to gdzieś zasysa powietrze(pompa, przewody na ssaniu) i zapowietrza układ. Po odkręceniu korka nie ma tam jakiejś miarki?

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafczyk    1

To nie jest żaden zbiorniczek od oleju do wspomagania.

Mam taki sam w fendt 308 LSA z 86 r. Przez ten zbiorniczek nalewa się olej do hydrauliki ciągnika. U mnie jest w nim taki filtr przez który olej zlatuje dalej do zbiornika z olejem hydraulicznym i uważam że nie powinien w nim zostawać olej bo wtedy był by go nadmiar w obiegu. A na olej w skrzyni biegów jest oddzielny zbiornik i nalewa się do niego z tyłu ciągnika przy zaczepie jest miarka razem z korkiem. Możliwe że ten zbiornik jest po to aby po prostu wygodniej było nalewać olej do hydrauliki bo nie trzeba wtedy podnosić zbiornika z paliwem. W okolicy jest sporo fendtów w takim wieku i ten zbiornik (co na fotce) jest tylko u mnie a więcej u nikogo go nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Driver220    0

Dzięki wielkie Rafczyk, twoja odpowiedź była taka, o którą mi chodziło, z tym że w moim Fendzie w tym zbiorniczku nie było filtra i nie wiedziałem nawet że on tam ma być dopiero pojechałem do mechanika i on powiedział, że tam powinien być filtr. Teraz założyłem filtr i będę robił próbę. Mówisz, że w Twojej okolicy jest więcej takich Fendtów i, że nie mają tego zbiorniczka to ja im współczuje przy nalewaniu oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafczyk    1

no ja też he. Mój fendt jest z turem i gdyby nie ten zbiorniczek to byłby wielki problem z nalewaniem oleju bo za ramą od tura nie mogę nawet do końca odchylić zbiornika paliwa. A w swoim fendcie w zbiorniku oleju hydraulicznego powinieneś mieć miarke poziomu oleju to sprawdź czy go przypadkiem nie jest tam za dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juzek    0

Witam. Mam Fendta 311 LSA Turbomatic rocznik 1985. Traktor posiada przedni TUZ, do którego zaczepiony jest maszt od widlaka i po opuszczeniu go po jakiejś chwili przez zbiorniczek wyrównawczy oleju do hydrauliki został wyrzucony olej i mam takie pytanie czy nakrętka od odpowietrznika powinna być dokręcona czy powinna być luźna? Proszę o porady i co o tym sądzicie? Z góry dzięki za odpowiedzi. Załączam zdjęcie zbiorniczka wyrównawczego.

 

 

 

 

Zapewne tak się dzieje, bo kiedy nalewałeś olej lub inna osoba do hydrauliki to Tuz był w górze bądź tylny podnośnik i wtedy kiedy sterujesz na opuszczanie, siłowniki obsiadają i wypychają nadmiar oleju ten zbiornik, też tak miałem.

Nalewałem olej jak były podniesione pługi, a kiedy opuściłem je cały silnik był zalany. Staraj się wlewać olej jak siłowniki będą w wciśnięte.

Edytowano przez Juzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Driver220    0

no ja też he. Mój fendt jest z turem i gdyby nie ten zbiorniczek to byłby wielki problem z nalewaniem oleju bo za ramą od tura nie mogę nawet do końca odchylić zbiornika paliwa. A w swoim fendcie w zbiorniku oleju hydraulicznego powinieneś mieć miarke poziomu oleju to sprawdź czy go przypadkiem nie jest tam za dużo.

 

Chodzi ci o miarkę w tym dużym zbiorniku pod czerwonym korkiem, tak? Bo jeśli tak to trzeba by było chyba zbiornik od paliwa podnieść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Driver220    0

Możliwe,że jak nalewałem olej po pierwszym wyrzuceniu oleju ramiona były w górze ale przedni TUZ był opuszczony, bo siłowniki przedniego TUZa są innego działania bo jak sprawdzałem ile oleju jest w tym zbiorniczku maksymalnie to druga osoba podnosiła przedni TUZ i oleju w zbiorniczku ubywało natomiast jak było opuszczane to oleju przybywało i w czasie pracy masztem ramiona tylne były opuszczone i jedną paletę udało mi się przetransportować bez problemu natomiast podjeżdżając pod drugą wyrzucił olej. Dzięki za odpowiedź Juzek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafczyk    1

Nie wiem jak jest w Twoim fendcie ale u mnie to wystarczy wyjąc takie 2 bolczyki i bak z paliwem można łatwo odchylić na lewą stronę bo jest na takich dwóch zawiasach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1777    0

Mógłby ktoś dać zdjęcie gdzie jest ta miarka do oleju od hydrauliki bo sam bym chętnie sprawdził jego stan. Z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Driver220    0

Nie wiem jak jest w Twoim fendcie ale u mnie to wystarczy wyjąc takie 2 bolczyki i bak z paliwem można łatwo odchylić na lewą stronę bo jest na takich dwóch zawiasach

 

U mnie też jest na zawiasach tylko chcąc odchylić zbiornik trzeba by odkręcić tłumik, bo ja mam tłumik przeciwiskrowy i mam poprowadzony z boku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafczyk    1

No to tak, wtedy nie da rady. U mnie tłumik wyjmuje się bardzo szybko tylko rama od tura przeszkadza.

Miarka oleju powinna być z góry tego zbiornika hydraulicznego pod śrubą albo takim czerwonym korkiem. U mnie niestety jej nie ma ale w fendtach co są okolicy w większości jest ta miarka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Driver220    0

Dzięki za odpowiedź Rafczyk, tak myślałem, że właśnie pod tym korkiem będzie ta miarka, a co do tłumika to wystarczy odkręcić trzy śrubki i tą pionową część można zdjąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj