qba333

8145 a 10145

Polecane posty

qba333    14

sorry ze zakladam nowy temat ale nie bardzo widzialem nic podobnego

Chcialem sie dowiedziec jak sie zachowuja te dwa silniki podczas pracy

tzn. te same silniki ale jeden ma turbo drugi nie. Czy jest spora roznica podczas pracy czy ten bez turbiny nie jest troche mulowaty?? Mialem okazje pracowac 16145 i tam silnik pod obciazeniem z malych obrotow sie zbieral ale takimi modelami bez turbo nie mialem okazji pracowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek03    0

Podstawowa różnica między tymi modelami to oczywiście TURBO w modelu 10145 jak piszesz.Dlatego też ma taki symbol.Wszyscy,którzy go mają twierdzą,że ma 100KM.No w przybliżeniu tak ale dokładnie tak 96KM.Przez to,że jest mocniejszy o jakieś 18KM roboty zrobi na pewno więcej.W orce ten ciągnik pracuje najczęściej z 5 skibowym pługiem.Ale jak się trafi orka w glinie,to ten ciągnik pokazuje wtedy jak bardzo te 96KM to za mało.Głównie turbo go wspomaga i dzięki temu ciągnik zachowując praktycznie takie same rozmiary dostał więcej mocy.I to mi się podoba bardzo.Zetor 8145 nie ma Turbo ale ludzie maja to i tak głęboko w nosie.On też zazwyczaj pracuje w 5 skibach.No bo jak do takiego ciężkiego byka z przednim napędem nie uczepić 5 skib jak MTZ tak robi.Te 78-82KM no ok.80KM wcale nie zachowuje się znacząco gorzej od większego brata.Robi praktycznie i tak te same roboty,pomimo,że silnik już się odzywa.A spalić nie spali znacznie mniej bo to duże i ciężkie byki a 10145 ma turbo dodatkowo.Ten bez turbiny wcale nie jest mułowaty.Ładne i zgrabne i ze sporą mocą.Takie Zetory jak 10145 u nas pracują w gospodarstwach na 100ha.I tam nikt nie patrzy,czy on zdycha tylko ma iść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mazowszak    100

@Maniek03

To co ty piszesz to jest śmieszne ;D 96km do 5-skibowego pługa to chyba na piachu i balast tonowy to może z nim chociaż pojedzie. W moich stronach to 1614 który ma coś koło 160km chodzi z pługiem 4x45 i ma problemy na glinie a ty takie porównania walisz że jak by mój dziadek to przeczytał to by powiedział że to przepraszam za wyrażenie (k**wa to chyba jakiś popieprzony profesorek napisał). Mój ferdek chodzi teraz z Atlasem 4-skibowym ale na rozstawieniu 4x35 i na glinie nie może pługa pociągnąć i też ma te 95km. Pozdro dla Ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CONVERSE    0

U mnie też glina i ił ale takie ciągniki ciągnął minimum 4 skiby a "szóstki" 5. A ten z turbo 10145 też zapewne się szybciej zbiera od 8145.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Mazowszak nie obraź się ale tego Atlasa to spróbuj komuś sprzedać albo daj komuś i kup sobie pług.Ja orałem Fortschittem pół zawieszanym i mówiłem że nie ma lepszego.

A raz pomagałem koledze który orał atlasem,i nie dawał rady bo było za sucho i nie wchodził, a mój pół zawieszany nie miał problemu i ładnie odwracał.

Teraz kupiłem Kvernelanda i wiem co to znaczy pług. A na fortschirtta patrzeć nie chcę i dałem go za darmo sąsiadowi.

W tym roku orłem nim Case 150 na roztawieniu 275 cm [5x55]to przy mocnych ziemi ok 9 km a na glinie schodziłem do 7.

Co do tematu to turbo 10145jest na pewno lepsze od tego muła 8145, bo 8145 to jest jakieś nieporozumienie a nie ciągnik.Miałem 912 parę lat a później MF 74 km który 912 robił jak chciał, i kiedy chciał.Żeby 912 doszła tego MF to musiała by mieć turbo.Ostatnio miałem MTZ 82 który 912 teścia też robił jak chciał. Teściu myślał że MTZ to jest słabe póki nie pojechał z mną do cukrowni i zobaczył jak nim jechałem do domu z wysłodkami. Sam stwierdził że 912 to nie ciągnik.

Tak samo było w tym roku z jego 1634 która chodzi i wygląda jak nowa. Jak przepieliśmy agregat na polu do mojego Case 150 to uprawiałem nim 16 km i jeszcze musiałem go opuścić bo nie miał co robić.A to był kompaktor 4 metry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopol92    1

ja ciągałem 8145 fortschrita 3 skiby z kolczatką to jak założyłem do niego turbo to dołożyliśmy 4 korpus i kupiliśmy wieksza kolczatke, dodam zze ziemie ciezkie i gorki tez spore. sąsiad ma 1014 i ciąga nim kvernelanda vd100 na 3*45cm i jakoś jedzie w orce. napewno taki jd 100km zrobiłby lepsza robote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
reset1990    0

@Maniek03

To co ty piszesz to jest śmieszne ;D 96km do 5-skibowego pługa to chyba na piachu i balast tonowy to może z nim chociaż pojedzie. W moich stronach to 1614 który ma coś koło 160km chodzi z pługiem 4x45 i ma problemy na glinie a ty takie porównania walisz że jak by mój dziadek to przeczytał to by powiedział że to przepraszam za wyrażenie (k**wa to chyba jakiś popieprzony profesorek napisał). Mój ferdek chodzi teraz z Atlasem 4-skibowym ale na rozstawieniu 4x35 i na glinie nie może pługa pociągnąć i też ma te 95km. Pozdro dla Ciebie.

heh ale atlas troche wiecej wazy od innego pługa :D miałem atlasa 4 skibowego i szybko sie go pozbyłem bo omal co bym Mtz wywrocił przez niego .. on jest za ciezki troche.. a oze sie nim jak innym polskim pługiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
...Ostatnio miałem MTZ 82 który 912 teścia też robił jak chciał. Teściu myślał że MTZ to jest słabe póki nie pojechał z mną do cukrowni i zobaczył jak nim jechałem do domu z wysłodkami. Sam stwierdził że 912 to nie ciągnik....

Mam Z10145 i MTZ 952.3 (taki mtz82 z turbo)i troszkę bajki opowiadasz. O ile o pługach prawdę piszesz to do ciągników powiem Ci tak - 10145 lepiej w pługu idzie na moich ziemiach bo jest cięższy. Bronowanie też jest wygodniejsze Zetorkiem bo ma wzmacniacz momentu czyli sprzęgła nie wciskam ale jak tracę obroty to dźwignia na żółwia i jedzie się dalej a tego w MTZcie nie ma - trzeba sprzęgło wcisnąć i praktycznie się zatrzymać.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

to tylko turbina i przedni napęd a poza tym to jest przecież to samo co 912 (miałem C-385 też).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

No ale turbina i jeszcze napęd to już całkiem inny ciągnik. Masywniejszy a po włączeniu napędu to jakby drugi ciągnik na lince zapiął.Ja raz w 1224 ściągłem obciążniki z przodu na wiosnę, a miałem tak założone jak w 16, to szybko przy uprawię zakładałem je z powrotem.

A ten kawałek mojego posta co cytowałeś to chodziło mi o siłę MTZ w czasie transportu. Bo teścia 912 to zaczynała stenkać a górki jeszcze nie było.

Kolega miał dwie 1002 a jedną 912 to założył turbo bez żadnych przeróbek [na żywca] i już był zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lopol92    1

to po pierwsze przykro się robi jak mówisz o zakładaniu turbo na żywca a dlaczego to doczytaj sobie o tym sam, a po drugie to jakaś licha musiała być ta 912 skoro rusek niby szedł lepiej, z własnej praktyki wiem ze mtz nie ma tyle potencjału w sobie co 912 (dobra 912) oczywiście podczas jazdy bez wł. 4x4

 

u nas mówi się: Rus to nie traktor, to rus tongue.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Silniki 912 -914 są fabrycznie przystosowane do turbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

lopol92 pewnie nigdy MTZ nie jechałeś . Ja miałem 912 i była ładna i silna. Potem starego MF 74 km który tą moją 912 robił jak chciał w polu.Na końcu miałem MTZ. U nas jest parę MTZ i z tego co widać to są lepsze od 912. Tak więc informacje nie wyssałem z palca, tylko mam to spraktykowane. Ja jak kupuję ciągnik to przeważnie robię pompę wtryskową i cały silnik ustawiam. Po inaczej dużo mocy traci.

Z napędem 4x4 nie jeździ się po drodze bo to nie ma sensu bo nie daję.

Co do turbo wiem co trzeba zmienić, ale można i tak założyć. Nie jest powiedziane że nie będzie chodziło. Ta 912 chodzi już z 8 lat. Po drugie jak kolego napisał 912 jest przystosowane do turbo ale niestety nie wszystkie. Na początku 902 nie były.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETORAK89    0

ja mam od niedawna zetorka 8145 i jestem z niego zadowolony ciągnie lemkena 90 3 obrotowa i nic sobie z tego nie robi ora jakieś 105 cm agregat uprawowo siewny 2,7 m napewno turbo dużo daje ale ciągniki z turbo nie możesz męczyć muszą pracować na swoich obrotach chodzi mi np o transport pod góre taki 8145 to będzie kopcił i na żółwie i jakoś sie doskrobiesz a z turbo gdzy spadnie z obrotów to tylko redukcja :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

A po co mi ciągnik z turbo jak go męczyć nie mogę? :) Podejrzewam, że 8145 trochę wcześniej wymiękłby podjeżdżając pod jednakową górę niż 10145, ale skoro w 8145 możesz użyć żółwia to czemu nie możesz użyć w 10145? :) Co to za różnica?

Edytowano przez Marcin91

Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETORAK89    0

możesz tylko jak już żówie braknie chodzi mi że szybciej bedziesz redukował 10145 niż 8145 z reguły każdy ciągnik nie warto męczyć a zwłaszcza zetora :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Ale z jakiego powodu 10145 ma szybciej się poddać przy podjeździe pod górę skoro ma turbo i jest ok. 20KM mocniejszy od 8145? Bo rozumiem, że mówimy o jednakowym ciężarze ciągniętym przez te ciągniki? Zetory to wbrew pozorom wytrzymałe ciągniki i mówiąc "nie warto męczyć, a zwłaszcza Zetora" mija się z celem, bo każdy ciągnik nie wytrzyma jak będzie pracować ze sprzętem większym niż standardowo do niego przeznaczonym nieważne jakiej jest marki.


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZETORAK89    0

może i tak ale tam są silniki zts i one z reguły dużo palą np jeżeli miałes okazje jechać fendem ale z silnikiem mwm to spalanie w tej samej mocy jest niższe niż zts-a ale nie tak dużo jak wyczytuje te mity z af nie będe tego tłumaczył bo ciężko to zrobić widze że masz zetorka 8145 to jesteś w temacie jeżeli masz okazje przejeć się nawet 80 km z turbo byle jakiej marki i porównasz ich jazde oczywiście przy obciążeniu a zwłaszcze spuść z obrotów i sprubuj nadgonić spowrotem to turbo będzie miało troszke problemu nie neguje ciągniki z turbo są ok bo sam mam takiego ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Nie mam akurat takiego porównania ze 10145, bo mam oprócz 8145 jeszcze Zetora 12145 turbo i to już większa różnica w mocy, bo nawet czysta "szóstka" 12145 ma kopa nieporównywalnego z "czwórką". Ale miałem okazję podjeżdżać 8145 z przyczepą pszenicy, ciężko mi określić ile tam mogło być, ok. 8t brutto i to fakt, że reakcja na gaz zanika, ale nie jest tak, że szybko zejdzie, bo naprawdę musi być duża góra żeby trzeba było redukować. Jechałem wtedy 4 i nie zmieniałem na żółwia. A że inne marki mają żwawsze silniki w zakresie mocy 80-100KM to pewnie racja co nie znaczy, że Zetor to padło. :)


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Piter333
      Witam, mam Zetora 16245 niedawno kupionego i ostatnio zauważyłem że z przodu ma opony 14.9-28 a z tyłu 20.8-38. wszystko jest w porządku czy trzeba zmienić rozmiary, jak to wygląda?
    • Przez Arabs
      Witam mam problem z zetorem forterra 11441 a mianowicie ostatnio wymienialiśmy komplet sprzęgła czyli koło zamachowe docisk tarcze + łożysko oporowe było wymieniane 4 miesiące wstecz, i jest problem tego typu że sprzęgło się ślizg ale to tak że traktor na 4 biegu nie może się uciągnąć. Próbowaliśmy już zmieniać docisk na inny bo myśleliśmy że jest trefne kombinowaliśmy z rodzajem tarczy nawet przetoczylismy 0.6mm koło zamachowe z myślą że po przetoczeniu słoneczko bardziej wyjdzie i docisk będzie mocniejszy ale nic z tego po tym zabiegu jest w sumie jeszcze gorzej. Sprzęgło nie jest podparte bo mamy około 1cm luzu na wysprzegliku a właśnie tak się zachowuje jakby było podparte. Ma ktoś pomysł gdzie szukać problemu bo traktor już był rozjeżdżany 3 razy i dalej nie ma efektów 
      Edit. Zapomniałem dodać że na sloneczku powstaje taki jakby nierówny ślad po pracy łożyska oporowego ten odcisk nie jest równomierny tylko w dwóch punktach ewidetnie jest mocniej zaciskane 
    • Przez wrysiek
      Witam tak jak w tytule chciałbym dowiedzieć się jakie są zasadnicze różnice pomiędzy zetorem 8011 a 8111?
      Tylko nazwą czy coś bardziej mechanicznie?
    • Przez Latashi
      Witam, mam problem z moim zetorem. Otóż, po ponad godzinnej pracy gdy olej jest już gorący traktor jeździ tak jak na żółwiu mimo że jest włączony zająć. Dopiero po dodaniu więcej gazu podczas prac polowych lub dłuzszyk rozpędzeniu jedzie normalnie na zającu. Zalany olej hydrauliczny przekładniowy. Gdzie szukać przyczyny? Dolać więcej oleju , czy problem jest z tarczkami?
    • Przez Piter333
      Witam, panowie od czego jest ta czerwona kontrolka? Zetor 16245. Pozdrawiam 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj