gajor24

zetor forterra 115 2011

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
gajor24    1

Witam jestem zainteresowany zakupem zetor forterre 115 z turem z roku 2011 w tej nowej kascie . obecnie zetor bedzie chodził z przyczepa lesna do wywozki drewna i w małym objazdowym tartaku gdzie tur bedzie jako ładowacz do palet czy czasem do ziemi. rowniez prace polowe ale to tylko 25ha. i tu pytanie do użytkowników tego modelu. jaka jest awaryjność, spalanie jak sie zachowuje z turem w pracach polowych. takie podsumowanie co i jak. z góry dziękuje.

Edytowano przez gajor24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawny    7

jezeli chcesz do tura to pomysl o czyms z rewersem elek.-hydraulicznym, jezeli masz czas to poczekaj na forterre z takim rewersem, forterra z turem moglaby miec lepsze wspomahanie bo jak wezmiesz troche wiecej na ladowacz to juz czesto brakuje cisnienia do poruszenia kolami, polecam zwiekszenie roztawu kol inaczej zkrecajac felgi ciagnik jest duzo stabilniejszy i zwrotniejszy a w miekkim nierownym terenie stabilnosc bedzie wazna przy pracy z turem. z awaryjnoscia jest roznie, u mnie w trakcie 1200mth atrakcji bylo troche, najpowazniejsza to wymiana sprzegla, takze goraco namawiam na rewers eh.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    22

co tu dodać kolega wszystko powiedział a co do rewersu eh to ja również go polrcam moje ciagniki nie mają ładowacza ale sporo pracują w polu i widze żę eh to jest najlepsze rozwiązanie a z ładowaczem to chyba standard rewers eh.

 

co do awaryjności zetorów to jest różnie tz. z regóły są to awarie niewielkie które raczeje są mało kłopotliwie i dość tanie w likwidacji no chyba żę tak jak u kolegi awaria sprzegła ale to raczej nie rutyna.

 

moja proxima 1100 mtg i nie mam awari takich które by nie umożliwiły mi prace oczywiśćie kilka zdażyłosie np. zatarta ośka w wentylatorze kabiny, czujnik układu kierowniczego, przedziurawiony zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego to są usterki które można usunąć samemu i w dodatku za niewielkie pieniadze :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor24    1

a ta nowa forterra nie ma tego rewersa?? i co on daje wogule ja to jestem zielony w temacie traktorów.

 

mam katalog zetor i widze ze proxima power ma ten rewers. ale ja wole forterrke 115.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

co do tego rewersu to różnie bywa. z eh wiadomo,że wygodniej,bo pociągniesz rączkę i już ci tam nie było :) Gorzej jak się coś zepsuje. Czytałem gdzieś taki przypadek,że w traktorze padł rewers EH i nie chciał ciągnik w ogóle jechać. kosztów naprawy nie pamiętam,ale dość sporo... przyczyny też nie pamiętam.

Forterra ma rewers,ale mechaniczny, czyli go używasz poprzedzając użycie sprzęgła.


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    22

krótko mówiąc rewers eh daje możliwość zmiany kierunku jazdy bez używania sprzegła tylko zmieniasz położenie dzwigni np. jazda do przodu i jedziesz.

 

a co do awaryjnośći rewersu eh to ja bym był spokojny jest to układ sprawdzony no i oszczedzasz sprzegło w ciagniku i współpracujace z nim podzespoły. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor24    1

czyli jak automat w aucie. widziałem to w NH. wiem ze takie cos ma proxima pawer ale mowia ze to sie psuje i wogule. oki to to juz wiem. a jak sie sprawuje taki zetor. ile spala jak z biegami. ja obecnie smigam na ursusie 902 to tam zgrzyta ze az rece cierpną wyje ze uszy puchna a czasem to tak bucha goracym powietrzem ze szkoda słow. a tu zetorek do 25ha i do pracy z turem w tartaku objazdowym. i prosze opinie jakie macie co i jak. a czy przyciski do tylnich ramion sa na błotniku w standardzie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    22

w proximach power jest problem z centralką sterującą eh rewers ale to jest chyba już usunieta dolegliwość z tego co wiem.

 

te przyciski na błotnikach są od zewnetrznego sterowania podnośnikiem ehr one są standardowo w forterrach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

Co do tego sterowania z błotników to nie jestem pewny, czy jest teraz w standardzie,bo wcześniej był tylko w największej. Gdzieś miałem ulotkę z danymi tech. i wyposaż. dodatkowym i stand. Jak znajde to napisze. lub zobacz na stronie zetora


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor24    1

czytałem na tym forum ze forterra ma rewers ale mechaniczne co to oznacza?? bo ja jestem zielony w tym

Edytowano przez gajor24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

używasz go poprzedzając użyciem sprzęgła. Mech: to chyba oznacza,że najnormalniej popychasz dźwignią wodzik(odbywa to się mechanicznie).


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    22

okreslając to prościej mając właczony dany bieg np.1 to musisz wcisnąć sprzegło aby zmienić kierunek jazdy przód, tył lub luz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor24    1

czyti tak jak masz w starym ursusie 902 masz biegi po prawej po lewej kierunki i sobie jedziesz na jedynce a jak cofasz to tylko sprzegło i ta dzwignia po lewej do tyłu i masz wsteczny. o to chodzi??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

teraz tryby mają synchronizację także nie będzie zgrzytać. Chociaż jak bez sprzęgła się to zrobi,to może zgrzytnąć


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor24    1

to teraz w nowych ciagnikach biegi jak w aucie płynnie ładnie. bo w ursusie 902 to tylko go na złom. a jak wam wyglada spalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

gajor, nie przesadzaj,bo cie ursusowce zjadą :)

Co do spalania to ja tam nie wiem,ale czytałem w gazecie,że forterra 135 w swoim przedziale mocy wygrała jako najoszczędniejszy ciągnik


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajor24    1

ja tam narzekam na ursusa mego. co rok zawsze jakaś uszczelka. a teraz te nowe to mi się nie podobają. forterra oszczędna?? od wszystkich ciągników?? czy tylko marki zetor

Edytowano przez gajor24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    22

forterra 135 wg. niemickich testów okazała sie najbardziej oszczednym ciągnikiem w tym przedziale mocy :P

 

moj kolega ma właśnie u 902 i uważa że też jest oszczędny :D ale chyba tylko on ztych użytkowników których znam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

@Ednurak, chyba już wspominałem o tym spalaniu :)

Diler w tamtym roku jak pytaliśmy,to nie bardzo polecał forterrę 95,bo niby przez ten most więcej spali niż proxima plus. ile w tym prawdy to nie wiem


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
racha    3

ja mam forterrę 9641 z 2008r. pracuje sporo z przyczepą fao far i jestem bardzo zadowolony bo za te kasą to nic lepszego nie kupisz a traktor bardzo udany ;))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj