Maniek1178

Wskaźnik paliwa i temperatury

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam

 

Założyłem w swoim ursusie 1212 nowy wskaźnik paliwa do baku i nowy zegar, wlałem do baku 25 litrów paliwa, a wskazówka od zera odeszła ledwo milimetr? A to chyba trochę za mało!!, jeśli w zbiorniku mieści się tylko 90 litrów!!! ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Z ciekawostek chciałem aby powiedzieć że w Belarusach gdzie czujnik jest w postaci takich dwóch aluminiowych rurek włożonych jedna w drugą(nie ma tam pływaka) mierzy on poziom płaszcza powietrznego nad paliwem, więc im niższy poziom paliwa tym wyższy poziom płaszcza powietrznego nad paliwem.

ed:literówka

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

kolego henes, zanim kupisz nowe wskaźniki, spróbuj poprawić luty w starym wskaźniku. Czasami pomaga


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Napisz dokładniej jaki czujnik i wskażnik zamontowałeś?Pisałeś,że kupiłeś wskażnik mechaniczny ze spiralą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak kupiłem ale wróciłem do oryginału bo z tym nyplem jednak nie wypaliło. Myślałem że w bloku jest gwint 16x1.5 ale niestety nie i plan z nyplem poszedł się rypać. A wcześniej jeszcze przed tym kupiłem nowy wskaźnik elektryczny i do niego wróciłem pobawiłem się i jest ok.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam8550    15

@new_profil_luki21 Mógłbyś wyjaśnić o co dokładnie chodzi z tym szeregowym rezystorem? Mi też czujnik zawyża dwukrotnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Przepaszam, że się wtrącam, ale zaciekawił mnie dodatkowy rezystor wskaźnika temperatury. Mam z tym problem. Czujnik nowy, wskaźnik nowy, kable na nowo pociągnięte - I NIC. Dodam, że jak końcem kabla przy czujniku dotknę masy, to wskazówka idzie na full. Poza tym nawet nie drgnie.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sprawdź rezystancję czujnika przy np.20 stopniach i przy 100 stopniach, następnie zasymuluj czujnik potencjometrem podłączonym do wskaźnika i już będziesz wiedział co jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Panowie dziękuję, ale niewiele rozumiem.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

No normalnie,masz sprawdzić czy jest przejście prądu między obudową czujnika a zaciskiem tym co wpinasz przewód.

Zachodzi podejrzenie że termistor który jest w środku albo nie ma styku do obudowy albo nie ma styku do zacisku albo poprostu się zepsuł.

Jak nie masz miernika można to zrobić żarówką ale bardzo małej mocy.

Edytowano przez asharot

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Dzisiaj dawałem mu ognia, woda się chyba zagotowała nawet, to wskazówka na max wskoczyła..Miernik mam. Wolnym czasem posprawdzam.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szbigniew    0

Witam!
Temat byl juz poruszany na forum i nawet postepowalem tak jak bylo napisane odnosnie podlaczenia wskaznika temp do mtz, ale po wlaczeniu hebla wskazuwka na zimnym silniku wskazuje okolo 90 °, czy to wina czujnika? Zdjecia ponizej. Na zdjeciu 125444 od lewej polaczenie z plusem, od prawej z czujnikiem, srodkowy z masa ciagnika. Wskaźnik nowy.Pozdrawiam!

post-33206-0-32222500-1442668730_thumb.jpgpost-33206-0-32222500-1442668730_thumb.jpgpost-33206-0-44917200-1442668782_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Witam. Kolego ja z 3 czujniki i zegary przerobiłem. Nic mnie nie satysfakcjonowało. Albo wskazówka latała albo coś. http://allegro.pl/wskaznik-temperatury-wody-mtz-nowy-czujnik-gratis-i5466057679.html Coś takiego zakupiłem w sklepie. Do tego jeden nypelek dokupiłem i mam święty spokój. Zero drgań wskazówki. Czy prąd jest czy nie ma zawsze są wskazania. Rób jak uważasz, ja to mam i wreszcie nie irytuję się wskazaniami temperatury. W sklepie dałem za to 30 zeta. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj