MirekCase4230

Jak wyregulować sprzęgło w Case 4230

Polecane posty

Mam pytana:

1.Niewiem jak wyregulowac sprzęgło w moim case 4230 ponieważ wydaje mi sie że słabo rozłancza. Prosił bym o szybką odpowiedz.

2.Z prawej strony są dwa filtry i nie wiem który jest od czego?

3.Znalazłem pod kabiną z prawej strony przy kole patrząc od tyłu rozdzielacz dwusekcyjny do którego sa podłączone przewody olejowe ale nie ma podłaczonych dzwigni sterujących, do czego może służyc?

4.Czy w case 4230 1994r. kabina niska bez klimatyzacji ma nawiew na przednią szybe?

Sory za tyle pytań ale mam go tydzień. Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseih4230    0

1. Może masz za mało płynu albo zapowietrzone bo regulować się nie da inaczej.

2.Jeden od płynu chłodnicy a drugi olej w silniku

3.Nie ma tuza ?? Może na tura miał ??

4.Nawiewu nie ma ale w moim 4230 tez by się przydał :) Daj jakieś foto jego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Może masz za mało płynu albo zapowietrzone bo regulować się nie da inaczej.

2.Jeden od płynu chłodnicy a drugi olej w silniku

3.Nie ma tuza ?? Może na tura miał ??

4.Nawiewu nie ma ale w moim 4230 tez by się przydał :) Daj jakieś foto jego

A jak odpowietrzyc lub dolac płynu i i jaki płyn stosowac?

Bo mam taki problem że nieraz gdy włanczam 1lub2 do przud lub do tyłu to sa jakiś zgrzyty bo nieraz cieszko wskakuje biek i gdy mocnies prubuje wdusi gałke od biegów a nie od rewersu to wtedy słychac zgrzyt jestem troche zmartwiony i wkórzony ale wydaje mi Zsie że to może by coś ze sprzengłem. Z góry dzięki

a to zdjęcia

Edytowano przez MirekCase4230

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    983

Płyn dolewa się po zdjęciu plastiku przy przedniej szybie, orginalnie idzie HY-Tran, może być jakiś olej hydrauliczny. Odpowietrza się np. jak każde hamulce, musisz wyjąć matę z podłogi i odkręcić pokrywę pod pedałami.

Co do filtrów: większy (bliżej bagnetu oleju) jest od oleju silnikowego, mniejszy od płynu chłodzącego.

Rozdzielacz pod kabiną steruje szybkozłączami z tyłu ciągnika, powinny być podłączone do niego 2 dźwignie z kabiny (obok przycisków od napędu i blokady).

Edytowano przez jaco512

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseih4230    0

Teraz mam pytanie do ciebie czy przypadkiem przednie koła ci nie mielą ??? Jakie masz rozmiar opon z tyłu i z przodu bo orginalnie powinny być 12.4 r24 ja mam 13.6 i mi mieli a z tyłu 16.9r34

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pitru    0

Jeżeli masz problem tylko ze zmianą 1 i 2 to sprzęgło zostaw w spokoju, ponieważ podejrzewam że to wina synchronizatora. Możesz spróbować wyregulować cięgna dźwigni biegów, ale i tak bez wyciągania skrzyni się nie obejdzie. Dlaczego tak uważam? bo robiłem już 2 skrzynie z taką usterką. W case synchro to chyba częsta usterka, bo na niektóre typy są juz zmodyfikowane.


Naprawa maszyn rolniczych i budowlanych
McCormick Case Steyr Jcb Caterpillar itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam pytanie do ciebie czy przypadkiem przednie koła ci nie mielą ??? Jakie masz rozmiar opon z tyłu i z przodu bo orginalnie powinny być 12.4 r24 ja mam 13.6 i mi mieli a z tyłu 16.9r34

 

Ja mam:

przód: 360/70 R24

tył:18,4 R34

Jeszcze nie sprawdziłem czy mieli.

 

Jeżeli masz problem tylko ze zmianą 1 i 2 to sprzęgło zostaw w spokoju, ponieważ podejrzewam że to wina synchronizatora. Możesz spróbować wyregulować cięgna dźwigni biegów, ale i tak bez wyciągania skrzyni się nie obejdzie. Dlaczego tak uważam? bo robiłem już 2 skrzynie z taką usterką. W case synchro to chyba częsta usterka, bo na niektóre typy są juz zmodyfikowane.

 

Sprzegło mam wciśniete do oporu próbuje włączyc 1 lub 2 bieg to ciągnik sam zaczyna ruszac jak by sprzegło słabo rozłaczyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseih4230    0

U mnie w moim jak mam puszczone sprzęgło polowy bieg i próbuje wrzucić bieg bez sprzęgła lekko dopycham i mój case też rusza mi to nie przeszkadza hehe. U mnie sprzęgło jest cały czas używane heh bo pracuje on na tartaku trzeba precyzyjnie jeździć i ładować belki więc troche je mieli

 

ale w pierwszej kolejności weś dolej płynu i odpowietrz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseih4230    0

Case ładny bo fajnie odmalowany Na 100% felgi były zardzewiałe. Oni go podpicowali w polsce hehe Ogólnie to ładne gumy ma. Napęd ci się załancza rozłancza normalnie ???? A blokada ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    579

witam ja w swoim case 4230 mam podobnie ze sprzęgłem tylko że na wszystkich biegach regulowałem sprzęgło ale bez rezultatu ww momencie włączania biegu na postoju ciągnik delikatnie się poruszy o kilkanaście milimetrów zanim włączę bieg towarzyszy temu opór ,czasem pomaga włożenie chwilowe innego biegu ja myślę że może to być sprawa mechanizmu wybieraków lub cięgien bo przy zgaszonym silniku biegi przekładają się też z oporem zastanawia mnie też sprawa sprzęgła bo dźwigienki są bardzo blisko tarczy 2-go stopnia że aż tuleja łożyska wyciskowego bezpośrednio do niej dochodziła teraz nie bo zastosowałem dłuższe śruby regulacyjne dźwigienek ,mam go kilka lat i do pracy dżwigni biegów się przyzwyczaiłem ciągnik od nowości pracuje w turze ma ponad 7 tys mtg co do opon to te ciągniki mają opony 16,9-34 tył a przód 12,4-24 lub 360/70-24 ja mam na takich przód i napędy się zgrywają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
caseih4230    0

Zobacz lepiej czy nie masz wybitych tyleji na poście przednim podniesz przód do góry i szarp z dołu za koło zrób to teraz puki nie jest za poźno hehe. A płyn w sprzęgle patrzałeś czy masz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    579

płyn sprawdzałem przy regulacji sprzęgła odnośnie luzu na osi to sprawdzałem stan frezów i luz od razu przy zakupie ,tylną tuleję widać i jest tam luz prawie 2mm ale na razie tego nie będę robił smaruję często

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam kolejne pytanie odnośnie sprzęgła:

Gdy zabrałem sie za rozebranie pedału sprzęgła znalazłem dwa czujniki ale jeden wiem że jest od zapalania lecz drugi od czego jest to nie mam pojęcia i piszę do was z myślą że uzyskam jakąś trafną odp.

Z góry dzięki :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    983

Udało się odgadnąć tobie do czego jest ten 2 czujnik? Wstaw zdjęcie lub dokładnie opisz to może łatwiej będzie coś doradzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie po prawej stronie to widok z lewych drzwi a zdjecie po lewej to widok z dołu.

Z dołu widac go tylko po zdjęciu pedału sprzegła.

Dzieki że sie ktoś odezwał:huh:

A tu załącznik:

post-41229-0-66794900-1318678780_thumb.jpg

Edytowano przez MirekCase4230

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

Ten pod pedałem sprzęgłą jest to blokada że bez sprzęgła go nie odpalisz

Jeden pod hamulcem jest od świateł stopu a drugi pod hamulcem załancza napęd podczas hamowania. Mój jest odłączony hehe a wogle mi nie rozłancza napędu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    983

Sprawdzałem u siebie w Case, nie mam takiego czujnika. W tym miejscu jest pusto. Jest tylko 1 czujnik pod pedałem od zapalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

u mnie pod hamulcami są 2 jeden od swiateł a drugi ktoś mi kiedyś mówił że włancza napęd podczas hamowania ale jak by załączył to by most rozerwało hehe. umnie nie jest od podłączony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie udało mi sie wyrególowac sprzęgło i biegi wchodzą bez żadnych zgrzytów :D, mam jeszcze

pytanie odnośnie świecy płomieniowej, jak ona działa i jak ją uruchomic?:huh:

Edytowano przez MirekCase4230

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    579

Świeca sygnalizowana jest żółtą kontrolką po lewej stronie na konsoli,sterowana jest kluczykiem funkcje stacyjki 0-odbiorniki wyłączone 1w prawo odbiorniki włączone 2-świeca płomieniowa 3-rozruch,od zera 1 w lewo pokazuje motogodziny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    983

Którą kontrolkę masz na myśli? Od świecy nie ma kontrolki. Jedna żółta jest od zapchanego filtra a druga to ogólna kontrolka (ta migająca).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez Matusp85
      witam jak skalibrować licznik w case cx 80. nie mogę wejść w w to pole wyboru od1do6 tylko wyskakuje mi odrazu CAL i mogę wybrać od 1 do 4 i nic więcej. poza tym zniknęła mi prędkość
    • Przez zetores
      Witam.czy ktos wie jak podpiąc pod rozdzieczalac maszyne z ls?
      Rozdzieczalac na zdjeciu ten pomiędzy gniazdami posiada :po lewo 3 korki, po prawo jeden, i ten jeden korek co widac. 

    • Przez Matusp85
      witam. spalił mi się bezpiecznik oś zapalniczki i go wymieniłem. zegar powrócił na godz 12:00 i chciałem ustawic. niestety po przyciśnięciu srodkowefo przycisku i przekręceniu stacyjki w lewo zamiast wyboru kodów 1-6 mam napis CAL a niżej mogę wybrać 1-4. niestety zniknęła mi również prędkość. co robić
    • Przez ruciak24
      Cześć mam problem z ładowaniem i dwoma regulatorami napięcia już tłumaczę wraz z końcem szczotek w alternatorze oddaliśmy go do regernacji i części były wybrakowane że trzeba było regulator napięcia dodać po zamontowaniu nie mam ładowania w ciągniku po każdym odpaleniu i zgaszeniu muszę ciągnik ładować i pytanie jest takie jak zmostkowac ten regulator napięcia aby było dobrze opisy wtyków na regulatorze napięcia to Df d- i d+ które połączyć razem a które z czymś innym żeby było dobrze i pytanie jeszcze jedno czy jest osoba która robi instalacje elektryczne od zera do ciągników typowo u klienta? Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj