Polecane posty

masseyf30    82

U mnie w obu nie ma takiego filtra, jest tylko jeden główny i jeśli się nie mylę to w egzemplarzach, w których były montowane osobne filtry od wspomagania, ten filtr który jest za kołem jest krótszy. U mnie w obu są te duże filtry.

Jak wspomaganie ciężko chodzi, a pompa podnosi dobrze to ja obstawiam orbitrol. Mam tak w 3095 i orbitrol będę zmieniał (koszt 700 zł) mam nadzieję że to pomoże. 

Edytowano przez masseyf30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeszcze musze u siebie wymienic ten główny filter bo 2 lata był nie wymieniany wykręciałem go i wypłukałem w ropie ale to nic nie dało i taki znajomy mechanik powiedział mi ze tez tak kiedys zrobił i tez nic nie dało a jak kupił nowy filter ciągnik odżył 


Rolnik100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    50

U mnie w obu nie ma takiego filtra, jest tylko jeden główny i jeśli się nie mylę to w egzemplarzach, w których były montowane osobne filtry od wspomagania, ten filtr który jest za kołem jest krótszy. U mnie w obu są te duże filtry.

Jak wspomaganie ciężko chodzi, a pompa podnosi dobrze to ja obstawiam orbitrol. Mam tak w 3095 i orbitrol będę zmieniał (koszt 700 zł) mam nadzieję że to pomoże. 

 

Możesz zregenerować koszt około 250zł.


kupie silos na pasze!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Można, tylko nie wiadomo kiedy znowu przestanie działać, bo różnie z tym bywa, wolę dołożyć trochę do nowego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Jak wspomaganie ciężko chodzi, a pompa podnosi dobrze to ja obstawiam orbitrol. Mam tak w 3095 i orbitrol będę zmieniał (koszt 700 zł) mam nadzieję że to pomoże. 

 

Jak wymienisz to daj znać bo u nas też wspomagania prawie nie ma. Wymieniliśmy narazie uszczelnienia na tłoku ale to nic nie dało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Są dwie pompy połączone. U nas w 3120 tez wspoma siadla o mylą to pompa -1400 zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Tak są dwie pompy połączone ale jak się wymienia to się wymienia obie, ja mam pompę nową i to nic nie dało, a teraz jest coraz gorzej, jak się zagrzeje to się kręci ciężko i bardzo wolno, opóźnia to znacznie zawracanie np podczas orki. 

 

 

AdrianCander o którym zaworze mówisz?? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak są elektrozaworki to po lewej stronie tam ugór jest sruba na 30 klucza odkręcasz to i tam jest spręzynka miedzy spręzynke a ten korek wkładasz 4 podkładki i powinno pomóż  


Rolnik100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Tak są dwie pompy połączone ale jak się wymienia to się wymienia obie, ja mam pompę nową i to nic nie dało, a teraz jest coraz gorzej, jak się zagrzeje to się kręci ciężko i bardzo wolno, opóźnia to znacznie zawracanie np podczas orki. 

 

 

AdrianCander o którym zaworze mówisz?? 

 

To samo mamy u nas. Patent z podkładkami też ciekawy ale nie bardzo rozumiem o którym zaworze mówisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z prawej strony ta są 4 elektrozawory obok jest pokrywa co siedzą pompy a na gorze tej pokrywy jest zawór taka duża śruba na 32 klucz


Rolnik100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

A filtr ssący wymieniłeś o którym pisałeś?Nie dam sobie głowy uciąć ale zawór o którym piszesz to zawór przeciążeniowy od  1 obwodu hydraulicznego, tego większego co służy do podnośnika i hydr. zewnętrznej, z 2 obwodem nie ma nic wspólnego. Spodziewaj się kłopotów jak zaczniesz używać hydrauliki zew. lub podnośnika bo zanim zawór zadziała to coś pierdyknie a w dłuższej perspektywie możesz spalić pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ptaszyna dobrze mówisz ten zawór co podłozyłem podkładki jest od podnosnika i wyjsc Euro przywiozłem zegar załozyłem i mi nabił 250bar!!!!! a powinno być 180 bar jak ktos ma słaby podnosnik to śmiało podkładajcie :) czyli wychodzi na to ze jest jeszcze jeden zawór od wspomagania i reszty tylko musze go poszukac...


A filtra nie wymieniłem bo zaczołem podstawiac zawór ale musze go dokupic zeby weliminowac pierwszą przyczyne... i kopać dalej 


Rolnik100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ja bym się w takie zabawy nie bawił po to są jakieś zawory ze sprężynkami żeby to było tak jak jest tu trzeba wymieniać zużyte części a nie oszukiwać maszynę i siebie bo lepiej chodzi, a pewnie lepiej do czasu a wtedy dojdziecie do wniosku że tańsza by była nowa pompa, orbitrol czy regeneracja siłownika od wspomagania bo takie udoskonalanie na pewno do dobrego nie doprowadzi. Taki patent to jedynie handlarze mogą robić albo my żeby opchnąć maszynę bo do niczego innego takie patenty nie są potrzebne....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no masz racje ale jezeli wspomaganie ciezko chodzi a pompa jest juz dojechana to to jest jednyne rozwiazanie zeby pojezdzic jeszcze z rok i wykonczyc pompe do Maximum i wkładasz drugą.. nie mam jak zmierzyc cisnienia na wspomaganiu bo takto bym wiedział dokładnie czy cisnienie spadło czy jednak cos z robitrolem i resztą


Rolnik100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

jak pompa jest dojechana i podłożysz podkładki to nic się nie zmieni. A jak pompa jest dobra i podłożysz podkładki to możesz szybko zarżnąć pompę. Pierwsza rzecz to pomiar ciśnień. Później sprawdzenie przecieków na siłowniku, regeneracja orbitrola. (w dużym uproszczeniu)


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jesli jest spręzyna wypracowana albo na zaworku ciśnieniowym zrobił sie próg i zamiast 180bar jest 140 bar to to jest wina pompy czy orbitrola a taki zaworek będzie kosztował pewnie ze 100zł to co zrobisz dasz  100zł czy podłozysz podkładke i wyrównasz cisnienie??


Rolnik100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

przeczytaj swój poprzedni post, później zobacz, że mój post jest odpowiedzią na tamten post. Nic w nim nie było o sprężynce. Jak masz już taką sytuację to sobie podłóż tą podkładkę tylko mierz ciśnienie i dobierz odpowiednią grubość. A jak by to był mój ciągnik to bym wydał kasę na nową sprężynę i iglice żeby nie dokładać co pół roku nowej podkładki. 

 


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Ja bym se nie mógł pozwolić na takie coś żeby na takiej podkładce jeździć rok co najwyżej do końca sezonu nie mogę se pozwolić żeby w sezonie maszyna stała unieruchomiona przez dajmy na to taką modyfikację bo pociągnęła za sobą konsekwencje. Też przerabiałem temat złego wspomagania była tragedia jadę do serwisu robią mi pomiar diagnoza pompa, umawiam się na wymianę jest ok teraz znów jest nie to co powinno i znów będę leciał na pomiar sprawdzenia pod kątem orbitrola siłownika i trójdziału. Wszystko ma grać prowizorki nie wchodzą w grę bo później powstają mity jakie to drogie naprawy w tych ciągnikach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Handlarze ładują wam podkładki pod zawory kupujecie takie ciagniki niekiedy jezdzicie az sprzedacie ciagnik i nawet nie wiedzieliscie ze mieliscie podstawiony zawór taksamo w bizonach sprawdzie sobie jak tam macie zrobione jak któryś kupił bizona i sie cieszy bo na zimnym ma 4 albo 5 barów i jaki to zdrowy silnik a zajrzy w zawór zaobaczysz tam 4 albo 5 podkładek wyjmiecie je i zobaczycie o szok w trampkach 1,5 na zimnym a jak sie rozgrzeje dochodzi do 0.... realia polskiej rzeczywistości 


Rolnik100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Zawór działa przy przeciążeniu przy danym ciśnieniu. Często sprezyna z czasem sie wyrabia i zamiast dawać 180 bar wyłącza przy 140 bar i w tedy są cyrki...najlepiej wymienić zawór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Wtrącę się ale to co czytam mnie rozwala. Co do płukania skrzyni ropą a dasz gwarancje że okładziny tarczek szlak nie trafi (np oleje GL 5 nie są do skrzyń z tarczkami w kąpieli olejowej, a olej napędowy nie ma określonych specyfikacji)- dla mnie głupota. 

Co do wymiany filtra oleju jak wymieniasz filtr to i olej, bo jeżeli od samego posiadania ciągnika tego nie robiłeś to czysta głupota (zanieczyszczą się kanały w elektrozaworach i będzie płacz) Zalej najtańszym olejem specyfikacji UTTO jeśli szkoda ci kasy i do tego każdy wie że olej ma właściwości czyszczące i jak dokonujesz wymian terminowo to i skrzynia będzie czysta

Co do podkręcania ciśnienia. O tym co piszecie wspomaganiu nic nie pomoże gdyż są dwie pompy. Podnosząc ciśnienie na zaworze bezpieczeństwa ma tylko sens wtedy gdy mamy problem z układem hyd. zew. lub podnośnikiem ale na krótką mete. Jak sprawdzić czy właśnie ta pompa padła lub już nie domaga: Jeżeli jeszcze nie przestawialiśmy zaw. bez. to na zimnym oleju mierzymy ciśnienie (na wolnych obr. silnika, jak ma 180 bar-200bar jest ok. jeżeli mniej możemy podejrzewać pompę lub sprężyna zaw. bez. już straciła swoje własności) następnie nagrzewamy olej w skrzyni (jeżeli ciśnienie jest mniejsze niż 170bar to pompa do wymiany lub jeżeli ciśnienie na zimnym oleju było niskie a na gorącym jeszcze niższe musimy podkręcić zawór bezpieczeństwa najlepiej na zimnym i powtarzamy test)

Co do problemów ze wspomaganiem ta druga pompa odpowiada za to a zawór bezp. znajduje się w orbitrolu pomiarów ciśnienia dokonujemy przy siłowniku skrętu (słabe ciśnienie wspomagania może wynikać z nieszczelności siłownika skrętu, zaworu bezpieczeństwa lub samego orbitrola, do tego nie wiem jak jest zasilana skrzynia mf czy ma osobna pompe czy korzysta z pompy wspomagania, bo może być problem z dzielnikiem strumienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Ale żeście się uczepili tych zaworów! Czytam te wypowiedzi i co nie którzy nie mają pojęcia po co to i jak działa. Jak będzie wyjechany silnik lub pompa hydrauliczna to można i 100 podkładek włożyć i nie będzie ciś. Zawory można regulować jak nie utrzymuje  odpowiedniego ciś. a wszystko inne jest w porządku.

Wracając do problemu @Adriana to wydaje się że pompa jest ok. bo jak zblokował zawór na 1 obwodzie to mało mu zegara nie wywaliło, pompa jest tandemowa a 2 stopień ma lżej (kierowanie i układ niskiego ciś) dlatego powinna byś dobra.

Zaworu przeciążeniowego nie szukaj na 2 obwodzie bo go nie ma, jest wbudowany w orbitrol. Przeczytaj ostatnie 4 linijki co napisał @marcin87.

Obieg oleju  w tym obwodzie jest następujący; z pompy idzie na orbitrol, powrót z orbitrola idzie na trójdział (reduktor ciś.) z którego zasilana jest hydr. niskiego ciś, dalej na chłodnicę i do skrzyni.

@marcin87  nie ma dzielnika strumienia, trójdział jest za orbitrolem i  nie ma wpływu na wspomaganie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj