Revers680

John Deere 3140- Do czego służą te dźwignie?

Polecane posty

Revers680    0

Witam. Temat zakładam na prośbę kolegi. Kupił on John Deere 3140, ale nie wie do czego służą 2 dźwignie.

Na zdjęciu czerwonym kolorem zaznaczone są te dźwignie, o które mu właśnie chodzi. Kolorem zielonym zaznaczył blokadę, a żółtym dźwignie hydrauliki i podnośnika, abyście wiedzieli w którym to jest miejscu. Liczy na waszą pomoc.

(Zdjęcie robione telefonem, ponieważ aparat mu się popsuł, a ja nie miałem czasu iść do niego ze swoim)

post-40982-0-92517600-1318005011_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Revers680    0

Ten suwak od podnośnika raczej nie jest, albo nie działa. Na minimum i na max podnośnik podnosi i opada z taką sama prędkością. Ta żółta raczej od WOMu nie jest, ponieważ, na liczniku jest, że 540na 2000 tys obrotów, a 1000 na 2400, wiec prędkości WOM raczej się nie reguluje za pomocą tej dźwigni, tylko po prostu obrotami silnika. One muszą służyć do czegoś innego.

Edytowano przez Revers680

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciastek12    44

Predkość WOM-u obrotami silnika?? :blink: Mi sie jednak dalej wydaje że ona jest od prędkośći WOM-u. Ruszałeś juz nia??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Revers680    0

Nie, nie ruszałem nią, bo to nie mój ciągnik. U mnie w MF też im większe obroty, tym szybciej wałek się kreci. Tutaj też tak jest, 540 ma przy 2000 a 1000 przy 2400. Muszę jutro do niego pojechać, i musimy poszukać od czego one są (pobawić się)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ochen    65

Żółta dźwignia to wom 540/luz/1000 suwak to regulacja podnośnika min to pozycyjna max to siłowa suwakiem ustawiasz przewagę jednej z nich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Revers680    0

Zaraz do niego podjadę i to sprawdzimy.

 

Właśnie wróciłem. Niezależnie w jakiej pozycji jest za żółta dźwignia, wałek i tak się włącza i ma prędkości takie jak są na liczniku na danych obrotach czyli 540 na 2000, a 1000 na 2400. Ta dźwignia musi być od czegoś innego. W tym JD wałek włącza się przy kierownicy po lewej str.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Revers680    0

Aby ja przesunąć do tyłu musiałem ja o 90' obrócić w prawo oraz unieść do góry, a żeby przesunąć do przodu musiałem obrócić o 90' w lewo i również unieść do góry. Bez obracania i unoszenia nie dało jej się przesunąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturektdi    5

żółta dzwignia to odroty wom-u srodek jak na rysunku zero N do dołu 540 obr/min a do góry 1000 u mnie tak jest w 3050


john deere

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Revers680    0

Ale wałek włącza się przy kierownicy. Teraz ta żółta dźwignia jest na środku, a wałek normalnie się kręci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojo5620x    3

akurat te kolory się nie zmieniają w johnach

pomarańczowe- dotyczą jazdy

czarne - hydraulika, podnośnik

żółty - wom


C330M
John Deere 5620
John Deere 6430

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Revers680    0

Ale to jaką funkcję pełniła by przy WOMie? Przy kierownicy jest włącznik wom. Nie ważne w jakiej pozycji była żółta dźwignia, wom i tak działał tak samo. Ta przy kierownicy też jest żółta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturektdi    5

Ale to jaką funkcję pełniła by przy WOMie? Przy kierownicy jest włącznik wom. Nie ważne w jakiej pozycji była żółta dźwignia, wom i tak działał tak samo. Ta przy kierownicy też jest żółta.

Widocznie ten mechanizm jest w jakis sposób uszkodzony i wsadzone jest cały czas 540 o/min wiecej nic mądrego nie powiem bo niewiem, zwruc uwage może coś tam spadło pod kabiną jakies cięgło co to przełacza.


john deere

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Revers680    0

Dzisiaj dokładnie zmierzyliśmy. Służy to do zmiany prędkości wałka. Do przodu jest 1000, do tyłu 540, a na środku jak się włączy wałek przy kierownicy, to kręci się tak około 1 obrót na sekundę. Czy tak jest zawsze, czy to jest uszkodzone?

Edytowano przez Revers680

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturektdi    5

Dzisiaj dokładnie zmierzyliśmy. Służy to do zmiany prędkości wałka. Do przodu jest 1000, do tyłu 540, a na środku jak się włączy wałek przy kierownicy, to kręci się tak około 1 obrót na sekundę. Czy tak jest zawsze, czy to jest uszkodzone?

Nic nie jest uszkodzone poprostu kreci sie zapewne pod jakims przepływem oleju zatrzymasz to nawet dłonią tak ma być.U mie na pulpićie nawet działaja kontrolki jakie obroty mam właczone a na N-ce nie włacze wajch przy kierownicy bo i tak spada w dół.


john deere

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Revers680    0

Nic nie jest uszkodzone poprostu kreci sie zapewne pod jakims przepływem oleju zatrzymasz to nawet dłonią tak ma być.U mie na pulpićie nawet działaja kontrolki jakie obroty mam właczone a na N-ce nie włacze wajch przy kierownicy bo i tak spada w dół.

A nawet nie zwróciłem uwagi jak przełączałem prędkość czy działają, czy nie. Jutro pójdę i sprawdzimy, czy działają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dwaa9
      Część. Nagle przestała mi działać hydraulika. Po zgaszeniu i opuszczeniu podnośnika i tura. Teraz nic nie działa. Nie podnosi ani nie działa wspomaganie. Wom działa. Gdzie moze być przyczyna?
      Dodam jeszcze że olej jest, filtry wymieniane w tamtym roku. Myślę że to może być przednia pompa bo wcześniej stukała a teraz ucichło 
    • Przez TOMASZ22
      Jestem po wymianie obu pomp w moim jelonku, wymieniłem oraz filtr oleju, a ciągnik nadal kiepsko podnosi
       
      Caps Lock!
    • Przez JacekBiernacki
      witam ma problem z podnośnikiem w swoim jd 2140 otóż sytuacja wygląda tak że podnośnik po wyłączeniu ciągnika opada momentalnie a gdy podpinam cięższa maszynę to na wolnych obrotach nie potrafi jej utrzymać w powietrzu wydaje mi się że to tłok jest winny chyba że zawur
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Mam taki problem w John Deere 3140 że nie mogę zmienić biegów na dźwigni od rewersu czyli żółw zająć i wsteczny .albo muszę wrzucić na luz 1.2.3.4 i dopiero tam wbić albo je jestem wstanie ruszyć bo albo zblokuje biegi albo wg nie mogę zmienić biegu chodzi o żółw zająć i wsteczny .jak odkręciłem to cięgno od lewarka które idzie do tego walka wodzika od skrzyni to cały ten wałek kręci się w koło .czy to będzie uszkodzony ten wałek w środku ?? Podobno bardzo często w tych jelonkach się to dzieje 
    • Przez Paweł20
      Szukam całej tylniej lampy z obudową do john deere 2040
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj