Skocz do zawartości
Revers680

John Deere 3140- Do czego służą te dźwignie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
john
Revers680    0

Witam. Temat zakładam na prośbę kolegi. Kupił on John Deere 3140, ale nie wie do czego służą 2 dźwignie.

Na zdjęciu czerwonym kolorem zaznaczone są te dźwignie, o które mu właśnie chodzi. Kolorem zielonym zaznaczył blokadę, a żółtym dźwignie hydrauliki i podnośnika, abyście wiedzieli w którym to jest miejscu. Liczy na waszą pomoc.

(Zdjęcie robione telefonem, ponieważ aparat mu się popsuł, a ja nie miałem czasu iść do niego ze swoim)

post-40982-0-92517600-1318005011_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Revers680    0

Ten suwak od podnośnika raczej nie jest, albo nie działa. Na minimum i na max podnośnik podnosi i opada z taką sama prędkością. Ta żółta raczej od WOMu nie jest, ponieważ, na liczniku jest, że 540na 2000 tys obrotów, a 1000 na 2400, wiec prędkości WOM raczej się nie reguluje za pomocą tej dźwigni, tylko po prostu obrotami silnika. One muszą służyć do czegoś innego.

Edytowano przez Revers680

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciastek12    32

Predkość WOM-u obrotami silnika?? :blink: Mi sie jednak dalej wydaje że ona jest od prędkośći WOM-u. Ruszałeś juz nia??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Revers680    0

Nie, nie ruszałem nią, bo to nie mój ciągnik. U mnie w MF też im większe obroty, tym szybciej wałek się kreci. Tutaj też tak jest, 540 ma przy 2000 a 1000 przy 2400. Muszę jutro do niego pojechać, i musimy poszukać od czego one są (pobawić się)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ochen    28

Żółta dźwignia to wom 540/luz/1000 suwak to regulacja podnośnika min to pozycyjna max to siłowa suwakiem ustawiasz przewagę jednej z nich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Revers680    0

Zaraz do niego podjadę i to sprawdzimy.

 

Właśnie wróciłem. Niezależnie w jakiej pozycji jest za żółta dźwignia, wałek i tak się włącza i ma prędkości takie jak są na liczniku na danych obrotach czyli 540 na 2000, a 1000 na 2400. Ta dźwignia musi być od czegoś innego. W tym JD wałek włącza się przy kierownicy po lewej str.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Revers680    0

Aby ja przesunąć do tyłu musiałem ja o 90' obrócić w prawo oraz unieść do góry, a żeby przesunąć do przodu musiałem obrócić o 90' w lewo i również unieść do góry. Bez obracania i unoszenia nie dało jej się przesunąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojo5620x    3

akurat te kolory się nie zmieniają w johnach

pomarańczowe- dotyczą jazdy

czarne - hydraulika, podnośnik

żółty - wom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Revers680    0

Ale to jaką funkcję pełniła by przy WOMie? Przy kierownicy jest włącznik wom. Nie ważne w jakiej pozycji była żółta dźwignia, wom i tak działał tak samo. Ta przy kierownicy też jest żółta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturektdi    4

Ale to jaką funkcję pełniła by przy WOMie? Przy kierownicy jest włącznik wom. Nie ważne w jakiej pozycji była żółta dźwignia, wom i tak działał tak samo. Ta przy kierownicy też jest żółta.

Widocznie ten mechanizm jest w jakis sposób uszkodzony i wsadzone jest cały czas 540 o/min wiecej nic mądrego nie powiem bo niewiem, zwruc uwage może coś tam spadło pod kabiną jakies cięgło co to przełacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Revers680    0

Dzisiaj dokładnie zmierzyliśmy. Służy to do zmiany prędkości wałka. Do przodu jest 1000, do tyłu 540, a na środku jak się włączy wałek przy kierownicy, to kręci się tak około 1 obrót na sekundę. Czy tak jest zawsze, czy to jest uszkodzone?

Edytowano przez Revers680

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturektdi    4

Dzisiaj dokładnie zmierzyliśmy. Służy to do zmiany prędkości wałka. Do przodu jest 1000, do tyłu 540, a na środku jak się włączy wałek przy kierownicy, to kręci się tak około 1 obrót na sekundę. Czy tak jest zawsze, czy to jest uszkodzone?

Nic nie jest uszkodzone poprostu kreci sie zapewne pod jakims przepływem oleju zatrzymasz to nawet dłonią tak ma być.U mie na pulpićie nawet działaja kontrolki jakie obroty mam właczone a na N-ce nie włacze wajch przy kierownicy bo i tak spada w dół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Revers680    0

Nic nie jest uszkodzone poprostu kreci sie zapewne pod jakims przepływem oleju zatrzymasz to nawet dłonią tak ma być.U mie na pulpićie nawet działaja kontrolki jakie obroty mam właczone a na N-ce nie włacze wajch przy kierownicy bo i tak spada w dół.

A nawet nie zwróciłem uwagi jak przełączałem prędkość czy działają, czy nie. Jutro pójdę i sprawdzimy, czy działają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marek3080
      Witam
      Tak jak w temacie. Konedata pokazuje że to ten sam model silnika (4239TL) ale jest różnica w mocy. Jeśli ktoś wie i mógłby napisać skąd w 2850 biorą się dodatkowe 8 KM byłbym wdzięczny. I jeszcze na dokładkę czy można zrobić coś z silnikiem w 2650  aby miał te dodatkowe konie jak 2850? Czy to tylko dawka paliwa czy może inna turbina?
      Pozdrawiam
    • Przez Kamilek1997
      Witam jestem tu nowy i nie znalazłem na forum podobnego tematu. posiadam od nie dawna John deera 28-50 i mam taki problem nie ważne zimny czy ciepły , wywala płyn korkiem chłodnicy dzieje sie tak tylko wtedy gdy jedzie sie na pełnych obrotach po przejechaniu około kilometra, na postoju można trzymać na obrotach i nic się nie dzieje, proszę o pomoc 
    • Przez krecikkkkkkkk123
      Witam .
      posiadam JD 2140 4x4 79 r 82 km + Turbo 
      Mam pytanie mam miedzy nogami takie małe pokreło i po prawej stronie tez mam takie 2 pokretła jakby , i nie wiem do czego to słuzy .
      Moze wy mi powiecie .?
       
    • Przez Maciek0903
      Witam,
      Zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w innych postach które czytałem na forum. Jestem po generalnym remoncie mojego ciągnika (wymiana połowy skrzyni, obie nowe  pompy olejowe itp.). Mam teraz taki problem przy podniesionym TUZ-ie jak stoję na wolnych obrotach ciągnik dostaje jakby " padaczki". Dosłownie zaczyna telepać się cały i wtedy nie mogę nawet kierownicą ruszyć. Gdy przygazuje to pomaga lecz jak puszcze gaz to po chwili wraca. Jak opuszę podnośnik to tego problemu nie ma. Dodam iż gdy zostawię  wyłączony ciągnik z podniesionym pługiem to nawet na centymetr nie opadnie, nawet po dwóch dniach. Dodatkowo zaobserwowałem, że gdy gazuje to podniesiony już na maxa podnośnik unosi się na około 10 cm, a gdy przestaje gazować to opada o te 10 cm. Posiadam tur. oleju mam na full.
    • Przez kierowca12
      Witam 
      Chciałbym się dowiedzieć jak jest zasłożony przedni wom w jd 3050 mógłby ktoś mi wyłać zdjecie albo chociaż napisać jak to jest zamontowane 
×