audi80b4

Zwiększenie mocy belarus 952

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
audi80b4    1

gdy stałem przed kupnem belarusa chciałem kupić model 1025 w metalu ale ze względu na skrzynie wziąłem model 952 w metalu i tu jest moje pytanie czym różnią się te silniki bo z tego co pisze w instrukcji to są identyczne chyba różnią się tylko dawką paliwa i obrotami silnika turbina chyba ta sama dało by rade z belarusa 952 zrobić te 105 koni jakie ma 1025 jak tak to jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Ogranicznik w pompie podkręć;) osobiście nie chce mi sie bawić w taki TUNING ale mam kaskadera który z 1800 obr na 2300 podciągnął belarusa noooo i Ci powiem, prędkość, moc, ale i spalanie poszło stanowczo do przodu;) jak na razie ponad 400 mtg bez większych usterek tak przechodził


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

yahooo777-kolega musiał sobie po tym tuningu pewnie ochraniacze słuchu kupić :lol: :lol:

Ja słyszałem że podobno 952 od 1025 różni się dawką paliwa i turbiną[w 1025 ma większą wydajność ]




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Pompę trzeba prze regulować , a różnica jest jeszcze w filtrze powietrza. Jest większy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

ja mam 1025 i mam wymiennik ciepła dodatkowy pod filtrem oleju, mam większą chłodnicę i turbinę.... ale myślę że i 952 i 1025 to samo pociągniesz i nie ma jakiejś dużej różnicy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    21

ogranicznikiem przy pompie zwiekszysz tylko obroty silnieka i szybciej go zajedziesz chcąc miec większa moc to zwieksza sie dawke paliwa można zwiekszyc filtr i nie wiem jak jest u ciebie bo jeśli nie ma interculera to można by dołożyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Dawkę paliwa zwiększyć o jeden obrót i już czuć różnicę w mocy, w spalaniu praktycznie niezauważalna różnica. Można 2 obroty, mamy rakietę, ale jakie jest wtedy spalanie i co na to wtryski tego nie wiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

a gdzie zwieksza sie dawke w pronarze 1221A na czeskiej pompie wtryskowej czy wystarczy zwiekszyc obroty z 2200 na 2500

zeby byl troszke mocniejszy bo w tym roku orka ciezka jest

Edytowano przez Lukaszjarm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7969

w 1025 jest wieksza turbina niz w 952

samo zwiekszenie obrotow za wiele nie da

trzeba zwiekszyc dawke paliwa

co do filtra to mysle ze nie trzeba nic zmieniac

sprobuj zwiekszyc dawke paliwa i jezeli masz manometr cisnienie doladowania turbiny na kierownicy (jezeli takowa jest )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Kuzyn w 82TS pompę wysyłał do Pronara i ustawiali ją. Różnica duża wyszła. Nic więcej nie zmieniał.

 

Podniesienie mocy w domu to nie tak łatwo osiągnąć.

 

 

Nie wystarczy tylko dokręcić śrubę o 1-2 obroty. Trzeba doregulować całą pompę, do mocy. Niestety nie wiele pompiarzom chce się to robić, bo jest trochę z tym zabawy.90% pompiarzy powie że tylko zwiększenie dawki wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

mógł by ktoś napisać jak zwiększyć dawke paliwa w belarus 952 na czeskiej pompie

 

myśle ze zmiana obrotów z 1900 na 2200 i zwiększenie dawki pare koni da

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Zwiększenie obrotów max. nic nie da, ten silnik z turbo ma moc max. coś ok. 1900obr/min, moment jest trochę niżej. Za to po zwiększeniu max. obrotów analogicznie prędkość wzrośnie.

 

Dawki nie zwiększaj, skoro jest ustawiona fabrycznie niech tak będzie, po zwiększeniu może nie dopalać paliwa, niekoniecznie wtedy musi być widać, że kopci, a wcale nie musi być przy tym mocniejszy, do większej dawki potrzeba więcej powietrza.

 

A co mocy ci brak? Jak już to przy czym?

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Mi mocy brak w zwykłym 82 a pali jak smok może ktoś za dużą dawke ustawił kopci na niebiesko jak smok a oleju nie ubywa


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

To daj pompę do remontu. Mi ładnie chodził i też kopcił ale na czarno. Po remoncie pompy zyskał z 15 km i dalej kopcił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

wie ktoś gdzie w czeskiej pompie przestawia się dawke bo ta pompa jest jakaś dziwna jest przy niej do regulacji tylko jedna śrubka którą się reguluje obroty i nic więcej nie ma

 

chyba ze jest coś tam gdzie jest ten dekielek na rozrządze przy pompie

 

wie ktoś gdzie to przestawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

kolego audi80b4 ale po co ci więcej mocy w 952???? masz aż tak duży sprzęt do niego??? mój 952,2 ciąga agregat podorywkowy 3m, bronę wirową 3 m LELY+ siewnik Amazone D7, pług 4*40 i jakoś mocy mu nie brakuje a spalanie wychodzi śmieszne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    30

kolego audi80b4 ale po co ci więcej mocy w 952???? masz aż tak duży sprzęt do niego??? mój 952,2 ciąga agregat podorywkowy 3m, bronę wirową 3 m LELY+ siewnik Amazone D7, pług 4*40 i jakoś mocy mu nie brakuje a spalanie wychodzi śmieszne

Jestem pod wrażeniem! Napisz kolego jaką klasę ziemi masz, czy równa.Jeśli chodzi o maszyny:jaki agregat podorywkowy(typ),pług zagonowy?. Nie ma problemu z podnoszeniem lely+amazon?


.trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

jeśli ktoś wie jak zwiększyć dawke w 952 na czeskiej pompie prosił bym o wytłumaczenie z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Nie ma dekla jakiegoś przy regulatorze obrotów, od tyłu. Może śruba jest pod deklem. Tak jak w 1224 i 912.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

no właśnie o to chodzi ze w tej pompie nie ma zadnyvh śrub do regulacji dawki i albo jest pod deklem albo jest tak ze ten regulator on jest połączony rurką z kolektorem ssącym i im większe ciśnienie doładowania tym większa dawka moze nie ma wogle zadnych śrubek a to on steruje dawką w zależności od obrotów i ciśnienia doładowania ?

 

do czego ten regulator wogle służy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Nie znam tej pompy to mi ciężko. Nie ma tam żadnego małego dekielka. Na regulatorze od tyłu. W 912 są dekielki na 4 śrubki m6. Pod nim są dwie śrubki m5 i m6. Do dawki jest m6, jak się wkręca ją to się dawkę zwiększa. Może wystaję z regulatora jakaś śrubka na wkrętak m6 lub m8 dokręcona nakrętką.

Co do regulatora ciśnieniowego to jet na nim śruba do regulacji ciśnienia.Jak się ją dokręci czy odkręci to turbo się szybciej załączy. Ale ten regulator to nie ma nic wspólnego z dawką.On otwiera zwiększa, dawkę paliwa jak się turbo włączy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

na pompie nie ma żadnych śrubek do regulacji na regulatorze tez nie ma może ktoś schemat tej pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

ja mam 1025 i mam wymiennik ciepła dodatkowy pod filtrem oleju, mam większą chłodnicę i turbinę.... ale myślę że i 952 i 1025 to samo pociągniesz i nie ma jakiejś dużej różnicy...

masz wymiennik ciepła bo ruskim nie chciało się zamontować chłodnicy olejowej


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polszu    11

Panowie tak na marginesie widząc wasz wielki zapał chciałbym "delikatnie" zauważyć że :

1) raczej w modelach 952.x nie brakuje mocy ( przynajmniej tych oryginalnych: 90KM -95KM). Czterocylindrowa jednostka D245..i pochodne .. może mieć aż do 115KM -118KM mocy ( w zależności od osprzętu i regulacji. Według mnie po to producent ograniczył obroty w tych modelach aby "dość sztucznie" ograniczyć moc silnika poprzez obcięcie charakterystyki w stosunku do 1025.x. Zwiększanie mocy .. może skończyć się szybszym zużyciem - zniszczeniem skrzyni lub elementów w tylnym moście. Rozumiem, że chcecie zrobić z niego 1025 ...ale tak naprawdę to się użytkowe charakterystyki i tak niezbyt różnią (według mnie 952 i tak popracuje z każdą maszyną co pracowała w 1025) , a po drugie 1025 ma skrzynie 18, a 952.3 z reguły 14/4 i ta z 1025 choć uważana za mniej udaną ma jedną różnicę - posiada smarowanie ciśnieniowe... rozumiem tych co podkręcają obroty bo chcą szybciej.....ale to szybciej przy dużym obciążeniu może się skończyć źle!

2) w 952.x (nawet przy nominalnej mocy) należało by pomyśleć raczej nad poszerzeniem ogumienia w stosunku do oferowanego standardowo aby lepiej wykorzystać to co oferuje ten bardzo mocny i dość oszczędny silnik ..ewentualnie jakieś drobne ingerencje w stylu magnetyzery dające niewielki wzrost mocy ale i oszczędność paliwa...

 

Pozdrawiam


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj