audi80b4

Zwiększenie mocy belarus 952

Polecane posty

audi80b4    1

gdy stałem przed kupnem belarusa chciałem kupić model 1025 w metalu ale ze względu na skrzynie wziąłem model 952 w metalu i tu jest moje pytanie czym różnią się te silniki bo z tego co pisze w instrukcji to są identyczne chyba różnią się tylko dawką paliwa i obrotami silnika turbina chyba ta sama dało by rade z belarusa 952 zrobić te 105 koni jakie ma 1025 jak tak to jak to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    913

Ogranicznik w pompie podkręć;) osobiście nie chce mi sie bawić w taki TUNING ale mam kaskadera który z 1800 obr na 2300 podciągnął belarusa noooo i Ci powiem, prędkość, moc, ale i spalanie poszło stanowczo do przodu;) jak na razie ponad 400 mtg bez większych usterek tak przechodził


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    468

yahooo777-kolega musiał sobie po tym tuningu pewnie ochraniacze słuchu kupić :lol: :lol:

Ja słyszałem że podobno 952 od 1025 różni się dawką paliwa i turbiną[w 1025 ma większą wydajność ]




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    366

Pompę trzeba prze regulować , a różnica jest jeszcze w filtrze powietrza. Jest większy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    190

ja mam 1025 i mam wymiennik ciepła dodatkowy pod filtrem oleju, mam większą chłodnicę i turbinę.... ale myślę że i 952 i 1025 to samo pociągniesz i nie ma jakiejś dużej różnicy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    19

ogranicznikiem przy pompie zwiekszysz tylko obroty silnieka i szybciej go zajedziesz chcąc miec większa moc to zwieksza sie dawke paliwa można zwiekszyc filtr i nie wiem jak jest u ciebie bo jeśli nie ma interculera to można by dołożyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Dawkę paliwa zwiększyć o jeden obrót i już czuć różnicę w mocy, w spalaniu praktycznie niezauważalna różnica. Można 2 obroty, mamy rakietę, ale jakie jest wtedy spalanie i co na to wtryski tego nie wiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

a gdzie zwieksza sie dawke w pronarze 1221A na czeskiej pompie wtryskowej czy wystarczy zwiekszyc obroty z 2200 na 2500

zeby byl troszke mocniejszy bo w tym roku orka ciezka jest

Edytowano przez Lukaszjarm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    4147

w 1025 jest wieksza turbina niz w 952

samo zwiekszenie obrotow za wiele nie da

trzeba zwiekszyc dawke paliwa

co do filtra to mysle ze nie trzeba nic zmieniac

sprobuj zwiekszyc dawke paliwa i jezeli masz manometr cisnienie doladowania turbiny na kierownicy (jezeli takowa jest )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    366

Kuzyn w 82TS pompę wysyłał do Pronara i ustawiali ją. Różnica duża wyszła. Nic więcej nie zmieniał.

 

Podniesienie mocy w domu to nie tak łatwo osiągnąć.

 

 

Nie wystarczy tylko dokręcić śrubę o 1-2 obroty. Trzeba doregulować całą pompę, do mocy. Niestety nie wiele pompiarzom chce się to robić, bo jest trochę z tym zabawy.90% pompiarzy powie że tylko zwiększenie dawki wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

mógł by ktoś napisać jak zwiększyć dawke paliwa w belarus 952 na czeskiej pompie

 

myśle ze zmiana obrotów z 1900 na 2200 i zwiększenie dawki pare koni da

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Zwiększenie obrotów max. nic nie da, ten silnik z turbo ma moc max. coś ok. 1900obr/min, moment jest trochę niżej. Za to po zwiększeniu max. obrotów analogicznie prędkość wzrośnie.

 

Dawki nie zwiększaj, skoro jest ustawiona fabrycznie niech tak będzie, po zwiększeniu może nie dopalać paliwa, niekoniecznie wtedy musi być widać, że kopci, a wcale nie musi być przy tym mocniejszy, do większej dawki potrzeba więcej powietrza.

 

A co mocy ci brak? Jak już to przy czym?

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    308

Mi mocy brak w zwykłym 82 a pali jak smok może ktoś za dużą dawke ustawił kopci na niebiesko jak smok a oleju nie ubywa


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    366

To daj pompę do remontu. Mi ładnie chodził i też kopcił ale na czarno. Po remoncie pompy zyskał z 15 km i dalej kopcił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

wie ktoś gdzie w czeskiej pompie przestawia się dawke bo ta pompa jest jakaś dziwna jest przy niej do regulacji tylko jedna śrubka którą się reguluje obroty i nic więcej nie ma

 

chyba ze jest coś tam gdzie jest ten dekielek na rozrządze przy pompie

 

wie ktoś gdzie to przestawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    44

kolego audi80b4 ale po co ci więcej mocy w 952???? masz aż tak duży sprzęt do niego??? mój 952,2 ciąga agregat podorywkowy 3m, bronę wirową 3 m LELY+ siewnik Amazone D7, pług 4*40 i jakoś mocy mu nie brakuje a spalanie wychodzi śmieszne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    29

kolego audi80b4 ale po co ci więcej mocy w 952???? masz aż tak duży sprzęt do niego??? mój 952,2 ciąga agregat podorywkowy 3m, bronę wirową 3 m LELY+ siewnik Amazone D7, pług 4*40 i jakoś mocy mu nie brakuje a spalanie wychodzi śmieszne

Jestem pod wrażeniem! Napisz kolego jaką klasę ziemi masz, czy równa.Jeśli chodzi o maszyny:jaki agregat podorywkowy(typ),pług zagonowy?. Nie ma problemu z podnoszeniem lely+amazon?


.trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

jeśli ktoś wie jak zwiększyć dawke w 952 na czeskiej pompie prosił bym o wytłumaczenie z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    366

Nie ma dekla jakiegoś przy regulatorze obrotów, od tyłu. Może śruba jest pod deklem. Tak jak w 1224 i 912.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

no właśnie o to chodzi ze w tej pompie nie ma zadnyvh śrub do regulacji dawki i albo jest pod deklem albo jest tak ze ten regulator on jest połączony rurką z kolektorem ssącym i im większe ciśnienie doładowania tym większa dawka moze nie ma wogle zadnych śrubek a to on steruje dawką w zależności od obrotów i ciśnienia doładowania ?

 

do czego ten regulator wogle służy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    366

Nie znam tej pompy to mi ciężko. Nie ma tam żadnego małego dekielka. Na regulatorze od tyłu. W 912 są dekielki na 4 śrubki m6. Pod nim są dwie śrubki m5 i m6. Do dawki jest m6, jak się wkręca ją to się dawkę zwiększa. Może wystaję z regulatora jakaś śrubka na wkrętak m6 lub m8 dokręcona nakrętką.

Co do regulatora ciśnieniowego to jet na nim śruba do regulacji ciśnienia.Jak się ją dokręci czy odkręci to turbo się szybciej załączy. Ale ten regulator to nie ma nic wspólnego z dawką.On otwiera zwiększa, dawkę paliwa jak się turbo włączy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

na pompie nie ma żadnych śrubek do regulacji na regulatorze tez nie ma może ktoś schemat tej pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hendryk21    2

ja mam 1025 i mam wymiennik ciepła dodatkowy pod filtrem oleju, mam większą chłodnicę i turbinę.... ale myślę że i 952 i 1025 to samo pociągniesz i nie ma jakiejś dużej różnicy...

masz wymiennik ciepła bo ruskim nie chciało się zamontować chłodnicy olejowej


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polszu    11

Panowie tak na marginesie widząc wasz wielki zapał chciałbym "delikatnie" zauważyć że :

1) raczej w modelach 952.x nie brakuje mocy ( przynajmniej tych oryginalnych: 90KM -95KM). Czterocylindrowa jednostka D245..i pochodne .. może mieć aż do 115KM -118KM mocy ( w zależności od osprzętu i regulacji. Według mnie po to producent ograniczył obroty w tych modelach aby "dość sztucznie" ograniczyć moc silnika poprzez obcięcie charakterystyki w stosunku do 1025.x. Zwiększanie mocy .. może skończyć się szybszym zużyciem - zniszczeniem skrzyni lub elementów w tylnym moście. Rozumiem, że chcecie zrobić z niego 1025 ...ale tak naprawdę to się użytkowe charakterystyki i tak niezbyt różnią (według mnie 952 i tak popracuje z każdą maszyną co pracowała w 1025) , a po drugie 1025 ma skrzynie 18, a 952.3 z reguły 14/4 i ta z 1025 choć uważana za mniej udaną ma jedną różnicę - posiada smarowanie ciśnieniowe... rozumiem tych co podkręcają obroty bo chcą szybciej.....ale to szybciej przy dużym obciążeniu może się skończyć źle!

2) w 952.x (nawet przy nominalnej mocy) należało by pomyśleć raczej nad poszerzeniem ogumienia w stosunku do oferowanego standardowo aby lepiej wykorzystać to co oferuje ten bardzo mocny i dość oszczędny silnik ..ewentualnie jakieś drobne ingerencje w stylu magnetyzery dające niewielki wzrost mocy ale i oszczędność paliwa...

 

Pozdrawiam


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez robi57362
      witam przerabial ktoś naped womu w mtz 82 żeby zamiast 1000 bylo ok 750? bylo by to dobre rozwiązanie do napedu gdzie potrzeba 540 i zeby nue cisnąć silnika na 2100 rpm
    • Przez TheXxKamilxX
      Siemka chciałbym się zapytać jak sie zabrać za pomalowanie takich plastików
      https://zapodaj.net/f270b95795aa8.jpg.html
      https://zapodaj.net/ee40f1eec4126.jpg.html
      https://zapodaj.net/5af9e6c035778.jpg.html
      Maska i błotniki straciły kolor po około 4 latach od zakupu
      Jaki rodzaj farby kupić bo w sumie nw co to za materiał  i jaki lakier 
      I ostatnie pytanie na to pęknięcie na błotniku wystarczy Żywica App i mata ?? 
      Wiem że może głupie pytanie ale jestem zielony w tym temacie
      Z góry dzięki za odp
       
    • Przez JacekJakubowski
      Do czego służy 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Sebol85
      Witam posiadam mtz Belarus  1221.4 rok 2012 Silnik MMZ "common rail " od niedawna po włączenia prądu wyskakuje błąd na wyświetlaczu w desce rozdzielczej " C-BUS" jest to brak komunikacji na magistrali Can Bus. Ciągnik kręci nie odpala. 
      Jestem z małopolski u nas ciężko z serwisem do tego modelu dzwoniłem za warszawę kazali mi poprzeglądać wtyczki popsykać specyfikami ale nie do końca to pomogło czasem jest dobrze czasem zgaśnie i już nie odpali trzeba czekać i próbować kluczyk 1/0 i jak zaskoczy że nie wyskoczy błąd to odpali od razu. Miał już ktoś taki problem jak idzie ta magistrala żebym mógł sprawdzić czy wszystkie wtyczki przepatrzyłem. Proszę o pomoc lub kontakt do jakiegoś fachowca. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj