Skocz do zawartości
jazda

Wyjęcie sita

Polecane posty

jazda    14

mam w bizonie pęknięte dolne sito i nie wiem jak go wyjąć???? proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek15mat    1

Najpierw górne a dopiero potem dolne. Odkręcasz 2 śruby po boku od od pióropusza (takie druty. Później wyjmujesz zawleczkę od regulacji sit i odkręcasz 2 śruby od klamek trzymających sito. Wyjmujesz górne sito a potem z dolnym wszystko powtarzasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamilo1    1

Panowie chce wyciągnąć górne sita z Bizona 40 ( robię to pierwszy raz), odkręciłem te dwie tylne boczne śruby przy pióropuszu, nie mogę zlokalizować tych dwóch śrub i klamek trzymających sita. Czy ktoś wytłumaczy mi gdzie są te dwie śruby?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

miedzy górnym a dolnym sitem , po bokach przy ścianach kombajnu, są to nakretki 17mm trzymające ceowniki o długości ok 25cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

a i jak masz sita dobrze spasowane to czasami ciężko wychodzą, wtedy my robimy tak że:

- oczyścić dokładnie

- trochę opukać górne

- pasem transportowym lekko wyciągać (z umiarem bo sito można porwać)

- opukać dolne i też pasem wyciągnąć.

 

Pas się przydaje aby się nie szarpać. Co roku sita wyjmujemy po sezonie i co roku na luzie pasem wyciągamy jedno po drugim i nic nie uszkodziliśmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1

miedzy górnym a dolnym sitem , po bokach przy ścianach kombajnu, są to nakretki 17mm trzymające ceowniki o długości ok 25cm

 

Sory, że takie pytania zadaje, ale wczoraj pół dnia próbowałem wyciągnąć te sita i nic, dla tego chce wszystko wyjaśnić by dzisiaj już na 100% je wykręcić. Czy te śruby 17mm i ceowniki znajdują się przy ścianach kombajny wewnątrz, czy na zewnątrz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1

Dalej tego nie widza :( w głowie ( jestem w robocie więc nie mogę podejść do Bizona) Zauważyłem podczas prób rozkręcenia sita, że po obu bokach są poziome pręty ( ok. 25 cm ) jeden koniec przymocowany do obudowy kombajnu a drugi koniec przechodzi przez pionowy profil ( taki łącznik między dolnym a górnym sitem) na pręt nakręcone są śruby. Oba te pręty są po bokach sit miedzy dolnym a górnym sitem. To jest to ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
murtek    122

Niekoniecznie musisz całkiem wyciągać/ rozkręcać to mocowanie. Wystarczy poluzować odpowiednio- będzie szybciej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1

Wszystko się zgadza. Faktycznie jest to ceownik a nie profil, jak sądziłem. Odkręciłem nakrętki, ściągnąłem ceownik i dało się wyciągnąć sito górne lekko poszarpałem i wyszło, czuje że dolne nie pójdzie tak łatwo i muszę wypróbować tą metodę z pasem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

nie połam sita.

opukaj lekko młotkiem, dobrze wyczyść.

My jak pierwszy raz wyciągaliśmy sita (przegląd przed sezonem zaraz po zakupie zresztą) to jeszcze prysnąłem WD-40 bo nie chciały wyjść (poprzedni właściciel trochę zaniedbał kombajn).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1

Dolne też wylazło. Oczywiście, że wcześniej opukałem młotkiem, też popryskałem WD-40. Sito nie ściągałem pasem ( gdzieś zapodziałem) ale zrobiłem prowizoryczny ściągacz z dwóch prętów gwintowanych 6 mm. Pręty przykręciłem do ramy sita, pomiędzy prętami gwintowanymi umieściłem gruby pręt metalowy, który zaparłem o kombajn. Z drugiej strony za prętem metalowym połączyłem pręty gwintowane kawałkiem płaskownika tak by płaskownik zaparł się o ten gruby pręt i skręcałem śruby i powoli sito wyszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1

Sita już wyczyszczone. Na kilku żaluzjach tych od strony podsiewacza zauważyłem rdzę, czy mogę je pomalować farbą ( pistoletem nie pędzlem) czy lepiej nie. Oryginalnie nie są malowane.

Tych żaluzji jest kilka może 6 sztuk, reszta jest super, więc nie będę wymieniał całego sita.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Żeby ludzie tylko takie problemy mieli :lol: , poprostuj te żaluzje jak gdzieś są pokrzywione, pospawaj ramki, sprawdź czy się otwiera i zamyka i tyle, a zapomniałem :) , pomaluj te 6 skrzydelek :D , tylko cynkalem :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilo1    1

Śmieszne, śmieszne :P ale wszystko ma być przygotowane do sezonu na 5+. Ja już się, nie raz przekonałem, że od takiej błahostki całe żniwa mogą zależeć, dla tego lepiej zrobić to raz a porządnie niż później na polu z tym walczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1475

Panowie , mam problem ;)

 

Otóż dziś podczas młócenia jakby urwała się jedna z kierownic strumienia wiatru (z grzebieniem) i wpadła na wentylator .

 

Pytanie brzmi jak się do niej dostać ? Odkręcać górne sito i od środka coś działać czy (lepiej żeby nie) odkręcać całą obudowę wialni ?

 

Nie wiem z jakiego powodu opadła na wentylator ale wygląda jakby przerdzewiała i się ułamała :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
×